Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

dinsdag 18 november 2008 om 17:29
Ik snap helemaal niets van dat hele belastinggebeuren hoor, maar als je er recht op hebt, dan lijkt mij dat je het niet hoeft terug te betalen. Kun je aantonen dat je op dit adres woont? Of is dat te simpel?? Leuker kunnen ze het niet maken bij die belastingdienst...
En bedenk.. met stroop trek je meer vliegen. Nou ben ik daar ook niet altijd even goed in, maar het is het proberen waard.. Succes ermee!
En bedenk.. met stroop trek je meer vliegen. Nou ben ik daar ook niet altijd even goed in, maar het is het proberen waard.. Succes ermee!

dinsdag 18 november 2008 om 18:56
Sja, inderdaad niet makkelijker. Ik moet dus geld terugbetalen wat ik heb ontvangen en ik, volgens hen, geen recht op heb.
Ik heb er echter wel recht op. Waarom ik het niet krijg, daar kom ik niet achter tot het moment dat ik atnwoord krijg op een bezwaarschrift die ik moet indienen. Die heb ik dus gemaakt en op de bus gedaan dus ik wacht af.
Ik kan er dus zelf niet achterkomen wát er misgaat, ook niet door te bellen met de belastingtelefoon (zoals op de beschikking staat) 'voor meer informatie'. Die krijg ik niet, 'want het staat niet in het systeem''.
Naja. Kamer is redelijk opgeruimd en ze stikken er maar in. Ik betaal niet, punt.
Accountant zit op de zaak, we wachten af. Weer. :-S
Ik heb er echter wel recht op. Waarom ik het niet krijg, daar kom ik niet achter tot het moment dat ik atnwoord krijg op een bezwaarschrift die ik moet indienen. Die heb ik dus gemaakt en op de bus gedaan dus ik wacht af.
Ik kan er dus zelf niet achterkomen wát er misgaat, ook niet door te bellen met de belastingtelefoon (zoals op de beschikking staat) 'voor meer informatie'. Die krijg ik niet, 'want het staat niet in het systeem''.
Naja. Kamer is redelijk opgeruimd en ze stikken er maar in. Ik betaal niet, punt.

dinsdag 18 november 2008 om 19:23
Pippin: het onredelijke van belastingaanslagen is dat je altijd eerst moet betalen. Pas als je bezwaarschrift is behandeld en blijkt dat jij gelijk hebt, krijg je het terug. Belastingaanslagen zijn staatsinningen en die hebben altijd voorrang, ook op bezwaarschriften dus. Wat Druif zegt, kan soms helpen: aardig doen en zeggen dat je het momenteel gewoon niet hebt, zonder in discussie te gaan. Waarschijnlijk hebben ze ongelijk, maar een aanslag is een aanslag en dat is wettelijk bepaald dat je dat moet betalen, tenzij iemand je in termijnen wil laten betalen... of heel misschien uitstel krijgt, maar dat is als iemand voor jou een uitzondering wil maken.
Is je inkomen hoger geworden zodat je geen recht meer had op huurtoeslag, of kreeg je teveel huurtoeslag in verhouding tot je inkomen en wordt dat nu teruggevorderd?
In feite is de reden op dit moment jammer genoeg minder belangrijk; komt later dus pas.
Is je inkomen hoger geworden zodat je geen recht meer had op huurtoeslag, of kreeg je teveel huurtoeslag in verhouding tot je inkomen en wordt dat nu teruggevorderd?
In feite is de reden op dit moment jammer genoeg minder belangrijk; komt later dus pas.
dinsdag 18 november 2008 om 19:27
Ik heb onlangs ook een bezwaarschrift ingediend en de betaling wordt in ieder geval opgeschort tot ik uitsluitsel heb. Ik neem aan dat dat voor jou dan ook geldt.
Wel interessant dat ze jou ook al niet konden helpen bij de belastingtelefoon. Je vraagt je af waarom die lui daar zitten. Hoezo niet in systeem, ze hebben je toch die brief gestuurd?
Wel interessant dat ze jou ook al niet konden helpen bij de belastingtelefoon. Je vraagt je af waarom die lui daar zitten. Hoezo niet in systeem, ze hebben je toch die brief gestuurd?

dinsdag 18 november 2008 om 19:49
Ja, precies. Naja, het regelt zich wel. Ik ga niet betalen; ik heb ervaring mee hoe dat gaat bij de BD... ik gok er niet op. Bovendien heb ik het nieteens. Ik volg het advies op van de accountant en zie wel waar dat toe leidt.. Maar het is iig knap frustrerend!
Hopelijk komt er snel een eind aan die financiele ellende; Leen gaat ergens in december weer een weekje oefenen bij mama thuis, en dan wordt er verder gekeken. De mama van leen is in iedergeval heel erg ziek geweest.
Voor Tink:
en
Hopelijk komt er snel een eind aan die financiele ellende; Leen gaat ergens in december weer een weekje oefenen bij mama thuis, en dan wordt er verder gekeken. De mama van leen is in iedergeval heel erg ziek geweest.
Voor Tink:
en

dinsdag 18 november 2008 om 22:19
Morgen en overmorgen cursus Heb er zin in. Het schijnt heftig te zijn.
Gijs is een schatje, als ik mijn broer mag geloven. Een kleintje, van net 6 pond. Het was erg heftig geweest. Hij wilde namelijk nog helemaal niet geboren worden. Het was een keizersnee, omdat mijn schoonzusje al eens geopereerd is geweest. En ze was pas over 2 weken uitgerekend. Hij was met zijn rug naar de arts toe gaan liggen (hoeveel % van de communicatie ging nou ook alweer non-verbaal???) en pas na de de pomp en behoorlijk wat duwen en trekken gaf hij toe. Ik wist niet eens dat het kon...
Gijs is een schatje, als ik mijn broer mag geloven. Een kleintje, van net 6 pond. Het was erg heftig geweest. Hij wilde namelijk nog helemaal niet geboren worden. Het was een keizersnee, omdat mijn schoonzusje al eens geopereerd is geweest. En ze was pas over 2 weken uitgerekend. Hij was met zijn rug naar de arts toe gaan liggen (hoeveel % van de communicatie ging nou ook alweer non-verbaal???) en pas na de de pomp en behoorlijk wat duwen en trekken gaf hij toe. Ik wist niet eens dat het kon...
woensdag 19 november 2008 om 09:47
@Druif: dat zal geen gemakkelijke bevalling zijn geweest...
@Laura: dat valt me dan nog mee, hoor, ik dacht dat ze daar bij de BD onverbiddellijk in waren, maar uitstel kan dus wel. Dan moet het voor Pippin natuurlijk ook kunnen, zeker als zij aangeeft dat ze gewoon niet kan betalen. Dan heb ik strengere verhalen gehoord dan dat het af en toe is, dus.
@Pip: hoe kom jij aan een "eigen" accuntant? Luxe hoor!
En als Leen straks weer terug naar zijn moeder gaat, waar is ie dan nu?
@Laura: dat valt me dan nog mee, hoor, ik dacht dat ze daar bij de BD onverbiddellijk in waren, maar uitstel kan dus wel. Dan moet het voor Pippin natuurlijk ook kunnen, zeker als zij aangeeft dat ze gewoon niet kan betalen. Dan heb ik strengere verhalen gehoord dan dat het af en toe is, dus.
@Pip: hoe kom jij aan een "eigen" accuntant? Luxe hoor!
En als Leen straks weer terug naar zijn moeder gaat, waar is ie dan nu?

woensdag 19 november 2008 om 10:52
Accountant zit in de familie Luxe inderdaad.. ben d'r ook erg blij mee. Leen is nu (nog steeds) bij een vriendin van zijn mama.
Ik heb vanmiddag een practicum waar ik stikzenuwen van heb, Ik vind het niet erg om fouten te maken, ik ben alleen bang dat de docent gaat denken dat ik het niet kán, ofzo. Suf he
Ik heb vanmiddag een practicum waar ik stikzenuwen van heb, Ik vind het niet erg om fouten te maken, ik ben alleen bang dat de docent gaat denken dat ik het niet kán, ofzo. Suf he
woensdag 19 november 2008 om 19:23
Laat me ook weer even zien! Hoewel ik op werk echt niks te doen heb is het thuis dan weer druk dus weinig tijd gehad. (forum is op werk geblokkeerd). Gaat allemaal wel wat beter, thuis dan. Veel gepraat met vriendje en dat doet het wel goed. Het is ook een heftige tijd geweest en dat heeft zo z'n invloed gehad. Werk is nog steeds ellende, ik heb hele dagen niks te doen en leidinggevende doet belachelijk. *Ik zou een document op een verkeerde plek hebben neergelegd volgens hem. Toen ik dat ontkende kreeg ik de sneer 'dat de kaboutertjes dat zeker gedaan hadden'. Later hoorde ik (van een andere collega dat zij het document op die plek had neergelegd. Maar denk maar niet dat mijn leidinggevende dat dan even komt melden...) Ik probeer me er maar voor af te sluiten.
Net voor het eerst bij de fysio geweest, ik heb dus echt zo'n 'pretty boy' *niet mijn type*. Maar zit wel steeds met m'n voet bijna in z'n kruis (vanwege rekoefeningen.) Voelt wel een beetje genant en ik weet dan niet waar ik kijken moet!
Net voor het eerst bij de fysio geweest, ik heb dus echt zo'n 'pretty boy' *niet mijn type*. Maar zit wel steeds met m'n voet bijna in z'n kruis (vanwege rekoefeningen.) Voelt wel een beetje genant en ik weet dan niet waar ik kijken moet!

donderdag 20 november 2008 om 00:19
@Anne, vervelend van je werk, maar goed dat je thuis wat meer kunt praten erover. En hoe is het met de verliefde gevoelens voor collega afgelopen? Weer weggeebt?
@Tink, heel veel beterschap !
@Druif, klinkt idd als zware bevalling!
Verder wilde ik vooral even melden dat ik vanavond een superleuke date heb gehad ! Happy !!
donderdag 20 november 2008 om 18:50
Nah, die gevoelens negeer ik gewoon. Het helpt heel erg om eraan te denken dat hij bezet is en ik zulke mannen niet kan uitstaan. Vriendje en ik moeten gewoon meer aandacht aan elkaar besteden. (Ik heb hem alles eerlijk verteld.) Hij doet dan wel alsof het hem weinig interesseert maar vroeg gisterenavond wel of we ooit zouden gaan trouwen... Dys dat zegt me dan weer genoeg. Het is tussen ons ook allemaal zo snel gegaan en er gebeurt nu zoveel (ook thuis) dat zoiets gemakkelijker kan. Maar ik wil hem niet kwijt, dat weet ik wel heel zeker.
Pip, lach maar! Ik word heel snel rood en in zo'n situatie zit ik daar dus echt met een ... ( Wat ik dan gewoon op het sporten van daarvoor kan gooien!)
En nu de aag: Uk... vertel even wat meer!!! Date??? Hoe/wat/waar/waarom?
De andere vragen laat ik aan de rest over!
Pip, lach maar! Ik word heel snel rood en in zo'n situatie zit ik daar dus echt met een ... ( Wat ik dan gewoon op het sporten van daarvoor kan gooien!)
En nu de aag: Uk... vertel even wat meer!!! Date??? Hoe/wat/waar/waarom?
De andere vragen laat ik aan de rest over!
donderdag 20 november 2008 om 19:23
Ukkie: kom op, meeeeeer vertellen, we wan't more!
Anne: wat een rotopmerking zeg, van die chef!
Hier nog steeds erg verliefd. Aan zoon van D. voorgesteld. Binnenkort maakt hij kennis met mijn zoon. Het wordt steeds "echter". En hij heeft gezegd dat hij me zaterdag iets wil vragen wat hij niet door de telefoon wil vragen.. spannend!
Anne: wat een rotopmerking zeg, van die chef!
Hier nog steeds erg verliefd. Aan zoon van D. voorgesteld. Binnenkort maakt hij kennis met mijn zoon. Het wordt steeds "echter". En hij heeft gezegd dat hij me zaterdag iets wil vragen wat hij niet door de telefoon wil vragen.. spannend!

donderdag 20 november 2008 om 21:25
Zo, weer terug van de cursus. Pittige dagen geweest.
De cursus ging over Human Dynamics. Verschillen tussen mensen dus. Ik heb een emotioneel-fysieke dynamiek. Op zich geen verrassing. De kracht van 'ons' is dat wij voelsprieten hebben en super goed aanvoelen hoe de sfeer is binnen een groep, hoe mensen zich voelen. Wij kunnen mensen 'lezen'. Wij voelen ons het best als anderen zich ook goed voelen. Wij zijn intuatief heel sterk en mogen hier op vertrouwen. Wij hebben ook de neiging om ons dingen persoonlijk aan te trekken.
Ik vond het zo ontzettend herkenbaar. Zoals de meeste van jullie weten ben ik een gevoelsmens in hart en nieren. Ik heb de neiging om 'dingen' bij mezelf te zoeken. Sfeer niet goed? Oh.. wat heb ik gedaan?? Sinds een paar jaar durf ik op mijn intuitie te vertrouwen. Maar ik merk dat dit voor veel mensen niet acceptabel is, omdat mijn beslissing dan niet gebaseerd is op feiten, maar op gevoel. En vooral voor mensen die geen emotionele dynamiek hebben is dit moeilijk te begrijpen.
Het was heel fijn om met mensen te praten die dit ook zo sterk hebben. Juist omdat ik steeds vaker het gevoel kreeg de 'enige' te zijn. Ongegeneerd ervaringen uitwisselen heeft Druif dus erg goed gedaan. Heerlijk.
Voor veel collega's was het erg confronterend. Tijdens mijn eerste studie heb ik geleerd kritisch naar mezelf te kijken. Ik ken mezelf goed, maar voor veel collega's was het nieuw.
De cursus ging over Human Dynamics. Verschillen tussen mensen dus. Ik heb een emotioneel-fysieke dynamiek. Op zich geen verrassing. De kracht van 'ons' is dat wij voelsprieten hebben en super goed aanvoelen hoe de sfeer is binnen een groep, hoe mensen zich voelen. Wij kunnen mensen 'lezen'. Wij voelen ons het best als anderen zich ook goed voelen. Wij zijn intuatief heel sterk en mogen hier op vertrouwen. Wij hebben ook de neiging om ons dingen persoonlijk aan te trekken.
Ik vond het zo ontzettend herkenbaar. Zoals de meeste van jullie weten ben ik een gevoelsmens in hart en nieren. Ik heb de neiging om 'dingen' bij mezelf te zoeken. Sfeer niet goed? Oh.. wat heb ik gedaan?? Sinds een paar jaar durf ik op mijn intuitie te vertrouwen. Maar ik merk dat dit voor veel mensen niet acceptabel is, omdat mijn beslissing dan niet gebaseerd is op feiten, maar op gevoel. En vooral voor mensen die geen emotionele dynamiek hebben is dit moeilijk te begrijpen.
Het was heel fijn om met mensen te praten die dit ook zo sterk hebben. Juist omdat ik steeds vaker het gevoel kreeg de 'enige' te zijn. Ongegeneerd ervaringen uitwisselen heeft Druif dus erg goed gedaan. Heerlijk.
Voor veel collega's was het erg confronterend. Tijdens mijn eerste studie heb ik geleerd kritisch naar mezelf te kijken. Ik ken mezelf goed, maar voor veel collega's was het nieuw.

donderdag 20 november 2008 om 21:28
En nu jullie:
BaS... Joehoee!! Wat leuk. Ik ben bneieuwd naar zijn vraag.
Anne, Dikke knuf voor jou. Jij maakt ook wat mee zeg. Hoe gaat het solliciteren?
Uk, graag antwoord op de volgende vragen:
* wat doetie?
* wat verdientie?
* wat doet zijn vader?
* wat verdient zijn vader?
* hoe zoentie?
* wanneer is de volgende date?
Gayl, Jonna, Clogs
BaS... Joehoee!! Wat leuk. Ik ben bneieuwd naar zijn vraag.
Anne, Dikke knuf voor jou. Jij maakt ook wat mee zeg. Hoe gaat het solliciteren?
Uk, graag antwoord op de volgende vragen:
* wat doetie?
* wat verdientie?
* wat doet zijn vader?
* wat verdient zijn vader?
* hoe zoentie?
* wanneer is de volgende date?
Gayl, Jonna, Clogs

vrijdag 21 november 2008 om 11:28
Hmm, net twee uur bij garage doorgebracht omdat mn achteruitrijlampje vervangen moest worden. Voor de zekerheid nog ff soort van gratis kleine beurt laten uitvoeren en toen bleek de waterpomp kapot. Moest ie daar blijven staan Heb vervangende auto gekregen en kan de mijne hopelijk dinsdag weer ophalen. Gedoe. Hoewel het op zich goed geregeld is, levert dit me gewoon weer 'stress' op omdat ik het echt eng vind om in andere auto's te rijden. Plus de kleine ongemakken van niet in mn eigen straat kunnen parkeren (want parkeervignet hoort natuurlijk bij eigen auto) en geen parkeersensoren (die in deze buurt toch wel verrekte handig zijn). En.. ik moet morgen en zaterdag ergens naartoe waarbij ik dan langs de plek moet waar ik dat ongeluk heb gehad. Ik weet dat ik dat gewoon moet doen, maar ik zie er tegenop dat het dan ook nog in een andere auto moet.. Ben er echt even van van slag ofzo (of gewoon uberhaupt een beetje labiel omdat er weer zoveel drukte/dingen zijn in mn leven,?)
En ik heb zo'n zeur-arm na griepprik vanochtend . Voel me een beetje zozo..
* einde klaagzang
@Druif, erg herkenbaar dat stuk over vanuit je gevoel redeneren.. Ik trek dingen ook vaak naar mezelf toe.. als er iets is.. Zou ik misschien dit of dat.. Goed om je daarvan bewust te zijn, daarmee ben je inderdaad al een hele stap verder dan sommige andere mensen !

vrijdag 21 november 2008 om 11:45
[quote]druifje76 schreef op 20 november 2008 @ 21:28:
O, ja, ik had nog een lijstje in te vullen
* wat doetie? - Hij werkt in de IT
* wat verdientie? - Weet ik niet, maar hij heeft wel een leaseauto waarmee je (itt de mijne) ook lekker buiten Nederland kunt rondcrossen
* wat doet zijn vader? - geen idee
* wat verdient zijn vader? - ook geen idee
* hoe zoentie? - Haha, zelfs hier heb ik geen antwoord op want ik heb het gehouden bij een klein kusje aan het eind van de avond. Dat was fijn. Het gekke is dat ik hierbij zo het gevoel heb dat het 'meer' is, dat we niet meteen hevig hoeven te zoenen oid.. deze eerste avond was zo heel mooi en even genoeg.. Maar ik ga het zeker nog wel testen Hij zoent lekker
* wanneer is de volgende date? - Volgende week woensdag, maar misschien ga ik hem nog wel eerder zien Gisteravond en vandaag de hele dag..
en het was nog steeds fijn enzo.. hij is vandaag zelfs mee geweest naar mijn wedstrijd om me te supporten
O, ja, ik had nog een lijstje in te vullen
* wat doetie? - Hij werkt in de IT
* wat verdientie? - Weet ik niet, maar hij heeft wel een leaseauto waarmee je (itt de mijne) ook lekker buiten Nederland kunt rondcrossen
* wat doet zijn vader? - geen idee
* wat verdient zijn vader? - ook geen idee
* hoe zoentie? - Haha, zelfs hier heb ik geen antwoord op want ik heb het gehouden bij een klein kusje aan het eind van de avond. Dat was fijn. Het gekke is dat ik hierbij zo het gevoel heb dat het 'meer' is, dat we niet meteen hevig hoeven te zoenen oid.. deze eerste avond was zo heel mooi en even genoeg.. Maar ik ga het zeker nog wel testen Hij zoent lekker
* wanneer is de volgende date? - Volgende week woensdag, maar misschien ga ik hem nog wel eerder zien Gisteravond en vandaag de hele dag..

anoniem_1752 wijzigde dit bericht op 23-11-2008 18:39
Reden: update van info :)
Reden: update van info :)
% gewijzigd
vrijdag 21 november 2008 om 18:51
Uk, hij heeft geen blauwe auto????? (zou wel heel toevallig zijn ) Vervelend is dat, niet je eigen auto. Ik baal er al van als ik in de auto van vriendje rond moet rijden, hoewel ik die redelijk ken. Misschien helpt het als je tijdens de rit waar je ook langs die 'ongeluk'plek komt een rustig/fijn muziekje opzet? Waar je je lekker bij voelt?
Ik voel me even heel gemeen naar vriendje toe. Hij is bezig met een paar heel erg moeilijke stappen *te privé om te melden* en ik wil er graag voor hem zijn maar het lukt niet echt. Ik luister naar hem en probeer er echt te zijn maar ergens wil ik het gewoon niet weten. Misschien omdat ik het te naar vind en het er zelf zo moeilijk mee heb, met de gebeurtenissen. Maar het voelt gemeen. Hij begrijpt het wel maar het blijft lastig.
Druif, dat klinkt als een moeilijke maar erg leerzame cursus. Net wat Laura zegt, het is zo moeilijk uit te leggen dat het niet goed 'voelt' en dat je dat puur gevoelsmatig hebt. De samenleving is zo rationeel in gesteld. Maar ik denk dat, vooral bij jouw werk, die gevoelsmatige kant ook heel belangrijk is.
Laura, goed dat je jezelf kent...dat is niet makkelijk!
En nu een wijntje omdat het weekend is
Ik voel me even heel gemeen naar vriendje toe. Hij is bezig met een paar heel erg moeilijke stappen *te privé om te melden* en ik wil er graag voor hem zijn maar het lukt niet echt. Ik luister naar hem en probeer er echt te zijn maar ergens wil ik het gewoon niet weten. Misschien omdat ik het te naar vind en het er zelf zo moeilijk mee heb, met de gebeurtenissen. Maar het voelt gemeen. Hij begrijpt het wel maar het blijft lastig.
Druif, dat klinkt als een moeilijke maar erg leerzame cursus. Net wat Laura zegt, het is zo moeilijk uit te leggen dat het niet goed 'voelt' en dat je dat puur gevoelsmatig hebt. De samenleving is zo rationeel in gesteld. Maar ik denk dat, vooral bij jouw werk, die gevoelsmatige kant ook heel belangrijk is.
Laura, goed dat je jezelf kent...dat is niet makkelijk!
En nu een wijntje omdat het weekend is
vrijdag 21 november 2008 om 19:51
quote:AnneX schreef op 20 november 2008 @ 19:33:
BaS, moeten we nu een bekend melodietje gaan neuriëen...iets van...tatamtadam....tatamtadam (ofzoiets )Ik denk dat ie me gewoon wil vragen of ik kerst met hem door wil brengen of zoiets... want hij vroeg me of ik iemand had die op mijn kat kan passen als ik langer dan 1 dag weg ben...
BaS, moeten we nu een bekend melodietje gaan neuriëen...iets van...tatamtadam....tatamtadam (ofzoiets )Ik denk dat ie me gewoon wil vragen of ik kerst met hem door wil brengen of zoiets... want hij vroeg me of ik iemand had die op mijn kat kan passen als ik langer dan 1 dag weg ben...
vrijdag 21 november 2008 om 19:54
Druif: ik vind die cursussen waarin je iets van jezelf kwijt kan, waarbij je voelt dat het aansluit bij je eigen gevoel, ook altijd heerlijk!
Ukkie: vind het moedig van je dat je er langs gaat, en dan ook nog in een andere auto. Bedenk maar dat als je nu doorzet dat veel voordelen heeft voor straks; dat de angst stukje bij beetje minder zal worden.
Anne: weet natuurlijk niet waar het over gaat, maar ik denk wel dat als je het echt niet op kan brengen, je het ook niet kan forceren.
Ukkie: vind het moedig van je dat je er langs gaat, en dan ook nog in een andere auto. Bedenk maar dat als je nu doorzet dat veel voordelen heeft voor straks; dat de angst stukje bij beetje minder zal worden.
Anne: weet natuurlijk niet waar het over gaat, maar ik denk wel dat als je het echt niet op kan brengen, je het ook niet kan forceren.