Rat in de kruipruimte
dinsdag 14 juni 2016 om 22:01
dinsdag 14 juni 2016 om 22:07
quote:ZombieQueen schreef op 14 juni 2016 @ 22:06:
Of gewoon een diervriendelijke rattenval zetten en het beestje na het vangen weer ergens uitzetten.
Dat rattengif vind ik altijd zo dieronvriendelijk, bah.Tja, ik heb hier op het balkon een paar weken diervriendelijke muizenvallen gezet. Muizen zijn blijkbaar intelligenter dan die vallen want ze werden met precisie vermeden. Toen één muis er plots twee werden, ben ik toch ook overgeschakeld op gif.
Of gewoon een diervriendelijke rattenval zetten en het beestje na het vangen weer ergens uitzetten.
Dat rattengif vind ik altijd zo dieronvriendelijk, bah.Tja, ik heb hier op het balkon een paar weken diervriendelijke muizenvallen gezet. Muizen zijn blijkbaar intelligenter dan die vallen want ze werden met precisie vermeden. Toen één muis er plots twee werden, ben ik toch ook overgeschakeld op gif.
dinsdag 14 juni 2016 om 22:16
Veel ratten verkiezen een woonplaats nabij het water omdat mensen het zo leuk vinden om de eendjes te voeren.
Vaak krijgen de watervogels het aanbod niet op en blijft er een lekker maaltje over voor de ratten. Als dit bij jullie ook zo is kun je de gemeente/corporatie vragen om daar wat tegen te doen.
Vaak krijgen de watervogels het aanbod niet op en blijft er een lekker maaltje over voor de ratten. Als dit bij jullie ook zo is kun je de gemeente/corporatie vragen om daar wat tegen te doen.
dinsdag 14 juni 2016 om 22:41
dinsdag 14 juni 2016 om 22:55
quote:ted63 schreef op 14 juni 2016 @ 22:41:
een rattenval met pindakaas erop, zijn ze dol op.
en je kunt zien of je de rat kwijt bent, en dan rooster dicht maken.
diervriendelijke val, en dan de rat bij de buren of je ouders loslaten, is probleem verplaatsen.
een dode rat krijgt geen nakomelingen meer!!Maar dan lok je ze dus eigenlijk juist. Want ze komen op die pindakaas af. Waarschijnlijk heb ik ze per ongeluk met vogelpindakaas gelokt. Daar ben ik vorige week mee gestopt......
een rattenval met pindakaas erop, zijn ze dol op.
en je kunt zien of je de rat kwijt bent, en dan rooster dicht maken.
diervriendelijke val, en dan de rat bij de buren of je ouders loslaten, is probleem verplaatsen.
een dode rat krijgt geen nakomelingen meer!!Maar dan lok je ze dus eigenlijk juist. Want ze komen op die pindakaas af. Waarschijnlijk heb ik ze per ongeluk met vogelpindakaas gelokt. Daar ben ik vorige week mee gestopt......
woensdag 15 juni 2016 om 00:41
quote:evaq schreef op 15 juni 2016 @ 00:38:
Als ik het roostertje dicht maak, kan hij er niet meer uit....
Correct. En dan gaat ie dood. Probleem opgelost, lijkt me.
Maar dan heb je wel een stinkend kadaver in je kruipruimte liggen rotten.
Behalve met gif, dan droogt het beestje uit en gaa het niet stinken. Maar ik vind dat enorm sneu, zo'n beestje gaat dan heel langzaam dood.
Als ik het roostertje dicht maak, kan hij er niet meer uit....
Correct. En dan gaat ie dood. Probleem opgelost, lijkt me.
Maar dan heb je wel een stinkend kadaver in je kruipruimte liggen rotten.
Behalve met gif, dan droogt het beestje uit en gaa het niet stinken. Maar ik vind dat enorm sneu, zo'n beestje gaat dan heel langzaam dood.
woensdag 15 juni 2016 om 00:46
quote:nephthys schreef op 14 juni 2016 @ 22:05:
[...]
Hangt er van af, hoe vaak steek je die in de kruipruimte?
Geen tips hier maar een rat in/onder het huis zou mij ook de kriebels geven,
[...]
Hangt er van af, hoe vaak steek je die in de kruipruimte?
Geen tips hier maar een rat in/onder het huis zou mij ook de kriebels geven,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 15 juni 2016 om 00:58
he wat naar voor je, TO, dat je de rat hebt zien lopen! dat is bepaald geen gezellig idee… Echter. Het bevechten lijkt mij vechten tegen de bierkaai, en in zekere zin ook onnodig.
ik woonde jaren aan een singel, en weet dat langs / aan de waterrand nu eenmaal ratten vertoeven. ik wist dat ze er waren, heb er soms een zien lopen over de glooiende oever, maar over het algemeen merkte ik er verder niets van, gaan ze hun eigen gang en leefden we behoorlijk langs elkaar
waarschijnlijk niet het advies dat je hoopte, want: in wezen geen enkel advies, maar het adagium: live and let live gaat hij er toch wel een beetje op, vrees ik
ik woonde jaren aan een singel, en weet dat langs / aan de waterrand nu eenmaal ratten vertoeven. ik wist dat ze er waren, heb er soms een zien lopen over de glooiende oever, maar over het algemeen merkte ik er verder niets van, gaan ze hun eigen gang en leefden we behoorlijk langs elkaar
waarschijnlijk niet het advies dat je hoopte, want: in wezen geen enkel advies, maar het adagium: live and let live gaat hij er toch wel een beetje op, vrees ik
woensdag 15 juni 2016 om 01:08
woensdag 15 juni 2016 om 01:08
In 010 kun je daarvoor de gemeente bellen. Aangezien ze absoluut geen rattenplaag in de stad willen, komen ze dan per omgaande een overdekte plastic bak met rattengif plaatsen.
Volgens mij is rattengif trouwens niet eens vrij te koop, zoals je muizengif bij een drogist kunt kopen. Rattengif is veel sterker (en dus gevaarlijker).
Volgens mij is rattengif trouwens niet eens vrij te koop, zoals je muizengif bij een drogist kunt kopen. Rattengif is veel sterker (en dus gevaarlijker).