Mode & Beauty alle pijlers

Pigmentsnor

15-06-2016 12:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken heb ik pigmentvlekken op mijn bovenlip waardoor het lijkt op een snor. Ik baal hier enorm van. Ben erg bang dat mensen het zien, dus probeer het te camoufleren. Uiteraard blijf ik nu uit de zon en smeer ik een hoge factor. Ik heb al heel wat gelezen op internet, maar is allemaal alleen maar verwarrend. Zoveel uiteenlopende verhalen. Ik ga liever naar de huisarts en als die er niet veel van af weet, misschien een keertje naar de dermatoloog als dat kan. Nu heb ik eigenlijk twee vragen: 1) Wie heeft hier ook last van (ik voel me er een beetje alleen in staan geloof ik haha) 2) Bij wie ging het weer weg na het stoppen van de pil?

Alvast bedankt!

Liefs,

Delilah
Ik heb ineens een soort sproeten. Ook op de bovenlip een rare vlek.

Die crème ervoor van garnier werkt voor geen meter. Verder geen tips. Ik gebruik wel dagcreme met een factor.
Ik heb het ook sinds een tijdje maar nog geen oplossing gevonden. Dus ik lees even mee.
Ik heb het ook gekregen na harsen van de haartjes op mijn bovenlip. Ik draag altijd felle lipstick dus dan valt het nog meer op, alsof het uit is gelopen zeg maar. Ik heb gewoon met een milde scrub gescrubd een week lang dagelijks en nu is het vrijwel zo goed als weg. Dus ik weet niet of je je bovenlip ook harst, maar dan wordt de huid gevoeliger, ook voor zon etc.
Ik krijg altijd zonnesproetjes boven mijn bovenlip. Ook net een snor. Ik smeer met een hoge factor en doe er verder niets aan. Ik zit sowieso onder de sproeten, het hoort bij mij. Ik maak me er niet druk om. Vind het ook bepaald niet mooi overigens, maar het is er nu eenmaal. Denk dat je ook niet veel meer kunt doen dan smeren met een hoge factor en een beetje camoufleren indien gewenst.
Ik heb het ook sinds een jaar of 2 (na harsen) en vond het vreselijk. Inmiddels ga ik de deur niet meer uit zonder factor 30 erop (regelmatig bijsmeren!) van de even brighter-lijn van clinique, en probeer ik het te verhullen met een getinte dagcreme of foundation. Vervelend, want 'vroeger' was ik nooit zo enthousiast met make-up. Het is wel echt minder geworden, vooral door het vele smeren denk ik. In de zomer valt het minder op, omdat ik dan sowieso meer pigment in mijn gezicht heb..

De ervaring leert wel dat anderen het minder snel zien dan jijzelf. Maak jezelf er vooral niet te druk om, heb vooral heel veel spijt ervan dat ik er veel energie in gestopt heb en er toch niet zoveel aan kon doen.
Tijdens het gebruik van de pil was het bij mij ook heel erg.

Ben nu gestopt.maar mag vanwege huidkanker in mijn gezicht niet meer in de zon.

Dus zowiezo minder.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
ik heb het ook sinds een aantal jaar..... toen ik zwanger was had ik hem ineens... er bestaan wel creme's maar ook ik had daar niet echt baat bij en aangezien ik wel in de zon zit ben ik mij een beetje gaan verdiepen.

mijn snor smeer ik standaard in met factor 50

en ik bleek mijn snor met citroen, gaat eigenlijk heel goed!

je moet niet denken dat je dan na 1 dag van je snor af ben, maar hij bleekt wel degelijk op na een week of 2.

misschien heb je er wat aan.
Hoi,

Ik heb hier ook al een aantal jaar last van. Het eerste jaar was het bij mij het ergst. Ik smeer iedere ochtend getinte zonnebrand van eucerin 50+ op mijn hele gezicht. En mijn snor altijd met 50 als ik naar buiten ga. Nu zie je er eigenlijk niet veel meer van. En als ik terug kom uit het buitenlandse zonnetje is het altijd wat erger..

Oh ja en ben 1,5 jaar gestopt met de pil geweest, maar dit heeft niets geholpen. Ben ook alweer een paar jaar aan de pil .
Hier ook een overgevoeligheid voor huidverkleuring na ontharen. Ik smeer de 'snorzone' elke dag met factor 50 en camoufleer in het voorjaar als de huid nog niet echt bruin is maar de vlekken wel.

Ik gebruik geen pil, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Heb door de jaren geleerd dat een ander het niet eens ziet terwijl ik voor mijn gevoel met een zwarte balk onder mn neus rondliep.
Ik heb het tegenovergestelde: onder mijn neus is het witter. Ik doe er huidkleurige BB-creme op en ook een beetje lippenstift wat ik netjes uitsmeer om het roziger te maken.

Dus voor jou zal het tegenovergestelde gelden: gebruik zonnebrandcreme die wit uitslaat, zeer lichte foundation erover en de tint kan je corrigeren met wat blusher of lipstick.

Verder denk ik aan een exfoliant of scrubcreme.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn pigmentsnor is verdwenen nadat ik ben gestopt met de pil. Heeft wel heel lang geduurd, weet het niet meer exact maar toch wel 1 à 2 jaar.

Mijn bovenlip hars ik ook niet meer, gebruik nu een pincet. Je huid kan microscopisch beschadigd worden en het genezingsproces geeft weer extra pigment zoals je dat bijvoorbeeld blijft zien na een korstje van een wond.

Er loopt hier nog ergens een topic over pigmentvlekken, blijkbaar helpt zink ook tegen pigmentvekken.
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben, alhoewel het natuurlijk voor iedereen vervelend is! Wel teleurstellend dat het niet bij iedereen over gaat na het stoppen met de pil. Ook bijzonder dat ik nooit mijn bovenlip geharst heb, maar dat hoeft blijkbaar niet altijd de boosdoener te zijn. Ik denk dat de grootste tip inderdaad is mezelf realiseren dat andere het niet zien. Daar ga ik mee aan de slag, want dat is best moeilijk als het voor jezelf zo overduidelijk is. Het komt goed, er zijn veel ergere dingen in de wereld.

Groetjes,

Delilah
ik kreeg van de Dianepil een pigmentvlek op mijn voorhoofd

trok vanzelf weg toen ik stopte met de pil, maar duurde wel lang

de dermatoloog schijnt er creme voor te hebben en je kan het ook laten laseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven