Bolivia, alleen reizen

15-06-2016 11:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken waar mijn volgende verre reis naartoe gaat.

Nu lijkt Bolivia mij een mooi land om te bezoeken.

Zijn er hier vrouwen die daar alleen gereisd hebben? Is het veilig en makkelijk te bereizen? En last van hoogteziekte?
Ik vond Argentinie ook geweldig. Ik was er vier weken en daardoor alleen het Noorden gezien. Houd je van wijn, zit je zeker goed daar! Mijn vriend heeft zo'n beetje heel Argentinie gezien en is ook enthousiast over dit land. Cultuur, natuur, leuke steden, je hebt het er allemaal.

Chili ben ik niet geweest. Ik heb wel begrepen dat dat voor Zuid-Amerikaanse begrippen een duur land is.
Wat vind je belangrijk? Mooie natuur, gemak/comfort, een kleurrijke bevolking, lekker eten?

Bijvoorbeeld: Argentinië vond ik mooi qua natuur, maar het miste wel het kleurrijke van Peru, Bolivia en Ecuador. Het noorden van Brazilie is mooi, maar houdt rekening met lange reistijden door de slechte infrastructuur. Venezuela is prachtig, maar onrustig nu en voor het eten hoef je daar niet heen te gaan. Qua prijs is het nu wel dé tijd om naar Brazilië en Argentinië te gaan, het is zo veel goedkoper dan jaren terug.
En belangrijk, in welke maand wil je gaan? Zuid-Argentinie in juli is vrij frisjes bijvoorbeeld en zeg maar noord-Zuid-Amerika heeft periodes met veel regen.
Als je nog een reismaatje zoekt. Ik wil in het najaar een reis door Colombia maken maar zie het niet zo zitten om dit alleen te gaan doen.
♡
Ik was ook blij om Bolivia uit te zijn. Vooral vanwege de hoogte, maar ook omdat 't eten maar matig was en de wegen echt ver-schrik-ke-lijk (busrit La Paz - Uyuni.....ik tril na 9 jaar nog na). Maar: Uyuni was prachtig (idd koud, maar prachtig), en ook de wandeling over Isla del Sol zal ik niet meer vergeten.

Als je nog niet eerder in Zuid-Amerika bent geweest en je wilt vanalles zien, steden en natuur, dan raad ik je Ecuador echt van harte aan. Het is een prachtig land, met kleurrijke mensen, prima eten, leuke steden en het is qua landschap super afwisselend. Je hebt de woestijn, een van de hoogste bergen ter wereld, jungle, 'bananentropen', stranden, watervallen, alles!

Het is niet duur (uitgezonderd Galapagos) en ik vond 't echt helemaal top. Vooral Baños en Cuenca. Ben niet de jungle daar in geweest maar schijnt ook heel tof te zijn.
Ecuador zal ik ook eens bekijken. Leuk al die landen die jullie noemen, geeft mij weer nieuwe ideeen.

Tijd van het jaar maakt voor mij niet uit, ik kijk wat de beste reistijd is voor de bestemming waar ik heen wil.

Zijn de afstanden lang in ecuador? Wat zijn de leuke sfeervolle stadjes in ecuador met veel cultuur?
Ik kan me eigenlijk niets herinneringen over de reisafstanden in Ecuador, dus die vielen vast mee

Het land is niet zo groot dus je kunt veel zien in een week of drie.

Ik vond eigenlijk alles wel mooi. Als je kijkt naar reistoutes die Djosers en Shoestrings etcetera aanhouden, dan heb je een beetje een idee.

De natuur is heel mooi, met onder andere al die vulkanen, maar vooral die afwisseling. En in veel stadjes werd er 's avonds salsa gedanst, dus oefen thuis alvast een beetje, om er niet als stijve Nederlandse tussen te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven