Enkel verswikt
vrijdag 17 juni 2016 om 23:13
Hallo
Een tijdje terug had ik mijn enkel verzwikt en dus gescheurde enkelbanden, nu heb ik 3 dagen geleden weer mijn enkel verzwikt ik hoorde een harde knoep, werd gelijk duizelig en me enkel werd een beetje dik. Ik ben bij de huisarts geweest al moet ik zeggen dat me huisarts vaak te makkelijk doet) hij zei rustig aan doen een week aan kijken en anders terug komen. Nu is het zo dat me enkel dikker is geworden en ik heb echt vet veel pijn voel het continue lopen gaat opzich wel maar voel het wel
Hebben meerdere dit mee gemaakt? Ik weet ook niet wat ik nu het beste kan gaan doen
Een tijdje terug had ik mijn enkel verzwikt en dus gescheurde enkelbanden, nu heb ik 3 dagen geleden weer mijn enkel verzwikt ik hoorde een harde knoep, werd gelijk duizelig en me enkel werd een beetje dik. Ik ben bij de huisarts geweest al moet ik zeggen dat me huisarts vaak te makkelijk doet) hij zei rustig aan doen een week aan kijken en anders terug komen. Nu is het zo dat me enkel dikker is geworden en ik heb echt vet veel pijn voel het continue lopen gaat opzich wel maar voel het wel
Hebben meerdere dit mee gemaakt? Ik weet ook niet wat ik nu het beste kan gaan doen
vrijdag 17 juni 2016 om 23:17
Ja heb ik ook gehad. Als je enkelbanden eenmaal zijn opgerekt dan verzwik je je enkel sneller. Zoals een elastiekje waar de rek uit is.
Wat bij mij helpt is, blijven lopen in rustig tempo en proberen om je enkel toch steeds meer en met beleid te belasten. Niet stilzitten. Rust roest en je zit langer in de lappenmand.
Wat bij mij helpt is, blijven lopen in rustig tempo en proberen om je enkel toch steeds meer en met beleid te belasten. Niet stilzitten. Rust roest en je zit langer in de lappenmand.
vrijdag 17 juni 2016 om 23:31
vrijdag 17 juni 2016 om 23:44
quote:Miss889 schreef op 17 juni 2016 @ 23:42:
Nee niet blauw maar wel een flinke bult en vocht
Oke met blauw ben je verder van huis want dan is het meestal gescheurd dacht ik. Ben geen medicus maar alleen opgezwollen lijkt dan mee te vallen. Gewoon even iets rustiger aan doen.
Oh en doe een stevig paar schoenen aan zodat het niet nog een keer gebeurd de komende dagen... Dat is echt auw
Nee niet blauw maar wel een flinke bult en vocht
Oke met blauw ben je verder van huis want dan is het meestal gescheurd dacht ik. Ben geen medicus maar alleen opgezwollen lijkt dan mee te vallen. Gewoon even iets rustiger aan doen.
Oh en doe een stevig paar schoenen aan zodat het niet nog een keer gebeurd de komende dagen... Dat is echt auw
zaterdag 18 juni 2016 om 07:32
Als je vind dat je huisarts vaak te makkelijk doet, spreek hem er op aan en/of zoek een andere. Nu is het 'maar' een verzwikte enkel. Straks gaat 'ie te nonchalant om met iets ernstigers... Doen hoor, is belangrijk om serieus genomen te worden door je dokter.
Ik zou even bellen en me laten doorverwijzen voor foto's.
En als er dan hopelijk niets stuk is, naar de fysio.
En als er dan hopelijk niets stuk is, naar de fysio.
zaterdag 18 juni 2016 om 07:54
quote:milena1 schreef op 18 juni 2016 @ 07:32:
Als je vind dat je huisarts vaak te makkelijk doet, spreek hem er op aan en/of zoek een andere. Nu is het 'maar' een verzwikte enkel. Straks gaat 'ie te nonchalant om met iets ernstigers... Doen hoor, is belangrijk om serieus genomen te worden door je dokter.
En als er dan hopelijk niets stuk is, naar de fysio.Waarschinnlijk moet eerst de zwelling verminderen voor hij onderzoek kan doen, vandaar zijn 'wacht een week'.
En als er dan hopelijk niets stuk is, naar de fysio.Waarschinnlijk moet eerst de zwelling verminderen voor hij onderzoek kan doen, vandaar zijn 'wacht een week'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 18 juni 2016 om 08:49
Enkels zijn soms nare dingen . Mij is altijd gezegd dat met gescheurde enkelbanden je het het beste echt goed kan laten rusten en herstellen, en dan weer kan gaan opbouwen. Dat is wel altijd onder begeleiding van een fysio gedaan. Als je te snel weer loopt met gescheurde enkelbanden dan herstelt het moeilijker en is er een kans dat je er last van blijft houden. Als je enkel echt heel dik is kan een huisarts er sowieso niets mee doen. Intapen oid kan niet met zulke zwelling. Dus ik zou inderdaad even afwachten, kijken of de zwelling snel minder wordt en even proberen te ontlasten met lopen wel. Wel je voet wat blijven bewegen, maar niet volle kracht erop zeg maar. Een fysio bellen maandag kan wel direct, die kan je denk ik ook goed helpen . En als het na het weekend nog niet een heel stuk beter is zou ik sowieso ook even aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen voor foto's voor de zekerheid.
zaterdag 18 juni 2016 om 09:51
Ik heb nu ook een brace om en ben ook continu in beweging wacht wel even af dan me tenen zijn niet dik meer dat was in het begin wel er zit nu alleen een flinke bult op en voel continu pijn soort kloppend en stekend, als ik me voet naar binnen en buiten buig voel ik het wel erger. Ik geef het wel even de tijd