Budget: Feestvakantie

18-06-2016 11:33 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik en mijn vrienden zouden graag in september een feestvakantie ondernemen. Liever dan met een organisatie (bv. jongerentravel) op stap te gaan, zouden we alles zelf willen regelen omdat we het idee hebben dat dit vrijwel altijd een stuk voordeliger is. Het doel is om een weekje te vertoeven in een warme omgeving waar er ook goed gefeest kan worden. Hebben jullie misschien enkele toffe voorstellen?

Een pluspunt is vliegen naar een grote stad en hier een nachtje blijven, hier willen we dan ook gerust iets voor bijbetalen (+/- €50).

Enkele praktische informaties:

- We zijn met 6.

- We zijn allen 17 of 18 jaar.

- Onze reisduur bedraagt minimum 7 tot maximum 10 dagen.

- We kunnen ten vroegste 1/9 vertrekken ten laatste 18/9 terugkeren.

- Ons budget bedraagt € 300 per persoon.

- We zoeken een appartement waar we op basis van logies kunnen verblijven.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
http://www.beachmasters.n ... racker&utm_campaign=82301
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:-Jesse- schreef op 18 juni 2016 @ 11:40:

We zoeken een vlucht (heen & terug) + een simpel appartementje voor die € 300. Een grote hap van ons budget gaat al naar Rock Werchter en we dachten dat september toch best een voordelige maand is?

€ 50 voor een nacht per persoon = € 100 voor een kamer per nachtVlieg je vanuit BE?
quote:-Jesse- schreef op 18 juni 2016 @ 12:15:

[...]

Is er in Lloret niets meer te beleven in september?

Jawel hoor begin september is er nog genoeg te doen.

Blanes of malgrat de mar of dergelijke zou ik niet doen daar is het eind augustus direct al een stuk minder.

Lloret of Salou is nog hartstikke leuk in september.
En je budget is nogmaals echt te weinig. Feesten is duur.
quote:_lupine_ schreef op 18 juni 2016 @ 12:20:

Wat ben jij toch negatief zeg.

Her budget is alleen voor het vervoer en een slaapplek heeft to toch al meerdere keren aangegeven.

En zoals ik al eerder heb laten zien is dit prima te doen voor 300,- per persoon.

Kan ze er nog een nachtje of twee Barcelona bij doen ook in een net hotel in het centrum.
Moet je als 17 jarige niet naar school in september?
quote:welcomehome schreef op 18 juni 2016 @ 11:59:

Vlucht van en naar Barcelona :

https://www.skyscanner.nl ... edoday=04&selectediday=12

Stel je vliegt 4 september heen en 12 september terug. 77 euro per persoon dus in totaal 462 euro.

Dat is met alleen handbagage, dus er komt nog bij voor ruimbagage.
quote:welcomehome schreef op 18 juni 2016 @ 12:24:

[...]

Wat ben jij toch negatief zeg.

Her budget is alleen voor het vervoer en een slaapplek heeft to toch al meerdere keren aangegeven.

En zoals ik al eerder heb laten zien is dit prima te doen voor 300,- per persoon.

Kan ze er nog een nachtje of twee Barcelona bij doen ook in een net hotel in het centrum.Daar had ik even overheen gelezen, zonnestraal.
quote:_lupine_ schreef op 18 juni 2016 @ 12:20:

Lezen is ook duur schijnbaar, of je kan het gewoon niet. TO heeft al meerdere keren aangegeven dat het budget enkel voor vlucht en hotel is.

TO, als je goedkoop wil reizen dan zou ik toch even rondkijken voor een busreis. Met de bus is vaak veel goedkoper dan met het vliegtuig. Als je toch wil vliegen dan zou ik kijken of je ook via België/Duitsland kan vliegen (maar dat hangt er vanaf waar je woont natuurlijk). Weeze is vaak een stuk goedkoper en ik zie ook bij Zaventem vaak goedkope vluchten. Qua vliegtuig budgettips kan je ook het beste 's nachts vliegen. Vaak zijn die vluchten veel goedkoper dan de vluchten overdag. Je moet daarbij wel even extra goed kijken of er (goedkoop) vervoer is vanuit het vliegveld naar je hotel. Als je je dan scheel moet betalen aan een taxi, dan heeft het niet zo veel zin meer.

In alle uitgaansoorden is natuurlijk in september nog genoeg te doen, maar hou er wel rekening mee dat het rustiger is dan in juli/augustus. Ik zou dat persoonlijk wel lekker vinden, maar misschien is het voor jullie wel jammer dat er wat minder Nederlandse leeftijdsgenootjes zijn.

Als jullie gaan vliegen zou ik ook niet allemaal aparte ruimbagage meenemen. Neem 1 of 2 grote koffers mee en deel deze. Dat is het voordeel van een zonvakantie, al die jurkjes en topjes nemen niet zoveel ruimte in. Ook zou ik met shampoo e.d. samen doen (of gebruik maken van de shampoo in het hotel). Als iedereen zijn eigen douchegel/shampoo/conditioner meeneemt, dan neemt dat ontzettend veel onnodige ruimte in. Dus door slim in te pakken bespaar je ook weer een hoop!
quote:Star schreef op 18 juni 2016 @ 12:27:

[...]

Dat is met alleen handbagage, dus er komt nog bij voor ruimbagage.Daar is makkelijk budget voor gezien de reis die ik aangaf in totaal nog geen 1000,- zou kosten en ze een budget van 1800,- hebben.
Ik zou een goedkope busreis met Eurolines of Flixbus zoeken en dan via booking.com een appartement regelen.
Check ook vooraf even of er borg moeten worden betaald - dat is wel vaak het geval als er jongeren verblijven. Heb je al eens aan Bulgarije gedacht? Flink feesten in Sunny Beach, goedkope appartementen en lage prijzen voor eten en drankjes.

Onderstaande reis is 309 Euro pp. in september voor een tweekamerappartement en je kunt dan 2 appartementen huren. Ook kun je dan als voorkeur opgeven: appartementen naast elkaar.

http://zon.sunweb.nl/bulg ... 201609&day=8&vaclength=8#/prices
Boedapest, Tsjechië ...

€1 voor halve liter, volop eten voor €3
quote:edda8 schreef op 18 juni 2016 @ 11:59:

:hello:hostel boeken is wel tof hoor en cheap

Ook daar gelden regels en hoef je niet lawaaiig en stomdronken binnen te vallen: je bent niet de enige die daar verblijft.

Ik zou toch maar voor een jongerenreis gaan. Dan kom je in een appartementencomplex waar meer jongere zitten en er niet zo'n probleem wordt gemaakt van wat lawaai.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bulgarije is echt een stuk goedkoper dan Spanje.

Wij betaalden in 2010 550 euro per persoon voor 15 dagen (viersterren hotel + vlucht). Begin augustus was dit. Eten kostte omgerekend 10 euro per persoon (voorgerecht, hoofdgerecht en een drankje). Het openbaar vervoer is er ook spotgoedkoop. Voor omgerekend 5 euro (retour!) gingen we met een luxe touringcar naar een grote stad om daar te shoppen etc., die bus was ook nog eens vrijwel leeg. Kaartje hiervoor kon je gewoon op het busstation kopen.

In Spanje ben je veeeeeeeeel meer kwijt aan eten en drinken.

Alleen is in september in Bulgarije niet meer zoveel te doen denk ik.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Via Ryanair kun je erg goedkoop vliegen. Met een beetje zoeken en schuiven kun je voor 50- 100 euro retour vliegen naar een leuke stad. Wizzair en EasyJet zijn ook goedkoop.
Ohja en ik boek mijn vakanties altijd via Sunweb, bevalt me supergoed (transfer vanaf het vliegveld etc.) en het is ook altijd het goedkoopste wat ik kan vinden. Je krijgt ook 50 euro kortingsbonnen voor een volgende vakantie, ook fijn (alleen de hoofdboeker krijgt dit).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Gewoon gaan zoeken in normale reisgidsen die zonvakanties aanbiedt.

Zo heb ik voor mijn zusje en haar vriendinnen jaren vakanties gevonden naar feestbestemmingen voor dat bedrag.

Blanes, kos, Ibiza enz.

Succes
quote:CleopatraVII schreef op 18 juni 2016 @ 13:29:

Bulgarije is echt een stuk goedkoper dan Spanje.

Alleen is in september in Bulgarije niet meer zoveel te doen denk ik.Echt heel goedkoop inderdaad, zelf koken is vaak duurder dan ergens een hapje eten. Ik ben er vorig jaar de laatste week van augustus + eerste van september geweest (2 x naar naar Sunny Beach geweest/ik was in Oud-Nessebar) en toen was er nog genoeg te doen. Wel minder dan in't hoogseizoen maar zeker niet 'vervelend' voor jongeren.
Net even gekeken en er is genoeg te krijgen. Gewoon even zelf in verdiepen.

Als ik in 5 minuten al van alles voor die prijs kan vinden op ibiza moet het in elders echt een makkie zijn.
quote:zecora schreef op 18 juni 2016 @ 12:25:

Moet je als 17 jarige niet naar school in september?Niet als je een startkwalificatie hebt van mbo2, havo of vwo. Op je 17e kan je makkelijk je havo diploma hebben gehaal...
Vliegen naar Barca (transavia) en daar een nachtje hostel. Dan met trein/bus naar Costa Brava, appartemen huren via Wimdu, bijvoorbeeld: http://www.wimdu.nl/offer ... score&type=by_geolocation

Transfer terug via shuttledirect retour vliegen via Girona of Barca net wat goedkoper is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:CleopatraVII schreef op 18 juni 2016 @ 13:31:

Ohja en ik boek mijn vakanties altijd via Sunweb, bevalt me supergoed (transfer vanaf het vliegveld etc.) en het is ook altijd het goedkoopste wat ik kan vinden. Je krijgt ook 50 euro kortingsbonnen voor een volgende vakantie, ook fijn (alleen de hoofdboeker krijgt dit).Beetje offtopic: Jammer genoeg krijg je die kortingsbonnen alleen als je via Sunweb België boekt. Dit zouden ze bij Sunweb Nederland ook moeten doen.
Sunny Beach inderdaad. Een hotel met zijn zessen heb je al voor 500 euro en dan 7 nachten. Dan heb je nog 1300 over voor de vliegtickets.
Je zegt zelf al dat je veel leegstand verwacht in september. Daar is natuurlijk maar 1 reden voor: er zijn niet zo veel toeristen meer. En zeker weinig scholieren/studenten omdat hun vakanties afgelopen zijn. Er zijn dan relatief veel gezinnen met jonge kinderen die nog niet naar school hoeven en ouderen die niet de grootste drukte en hitte mee willen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven