Help badkamervloer verpest

19-06-2016 10:42 151 berichten
Ik heb een witte waas op mijn badkamervloer. Hoe krijg ik dat weg?

Mijn badkamer vloer is antraciet.
quote:Fryskfaam schreef op 19 juni 2016 @ 12:07:

[...]

Dat had ik je van te voren wel kunnen vertellen.

Je moet van te voren weten, wat voor materiaal het is, en welk schoonmaakmiddel/zuur je kan gebruiken.

Natuursteen/hardsteen, daar doe je een beschermende laag op, die slijt, en die laag moet je bijhouden, dus kwa schoonmaak met speciaal middel en eens in de zoveel tijd, de beschermende laag opnieuw aanbrengen.

En kwa ouderdom, zit je ook mee, sommige tegelvloeren zijn gewoon op, en dan helpt schoonmaak/ontkalken niet meer, dan moet er gewoon nieuwe tegelvloer in, wat vaak zo is bij huurhuizen .Verstandig dus om de woningbouw te bellen? Volgens mij is deze vloer al 30 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 12:07:

in het begin voordat ik hier kwam wonen heb ik de douchecabine mee schoongemaakt verdund met liters water.En je ontkent nog steeds dat je smetvrees hebt?
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 12:10:

[...]

Verstandig dus om de woningbouw te bellen? Volgens mij is deze vloer al 30 jaar oud.

Je hebt zélf die vloer verneukt. Wat wil je dat de woningbouw voor je gaat doen? Dat ze jouw foutje gaan herstellen?

Het is een schoonheidsprobleempje, niet dat er echt iets stuk is...
En een vloer van 30 jaar oud kan gewoon nog jaren mee zolang hij niet lekt of gevaarlijk is door de scheuren volgens de woningbouw. Hebben ze overigens gelijk in, want als zij steeds badkamers, keukens enz moeten vervangen wegens verpoetst, niet meer mooi of uit de mode zullen de huurprijzen flink omhoog moeten...

Je kan wel overleggen of je zelf een nieuwe vloer mag laten leggen.
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 12:10:

Verstandig dus om de woningbouw te bellen? Volgens mij is deze vloer al 30 jaar oud.Het is dus niet dat deze vloer nog vrij nieuw is en/of dat je 'm zelf betaald hebt. Ik zou er geen nacht minder om slapen.
Nu ben ik wel benieuwd wat dat voor tegels zijn, antraciet heb ik nog niet gezien in een jaren 80 woningbouw badkamer dus ik kan me er geen voorstelling van maken. Zou ik dus eens goed nagaan want het is wel belangrijk om te weten wat het exact voor materiaal is. Ik denk niet dat de woningbouw hier iets mee gaat doen, niet in jullie voordeel tenminste hoogstens vragen ze je de gemaakte schade te herstellen als je er uit gaat.

in het begin voordat ik hier kwam wonen heb ik de douchecabine mee schoongemaakt verdund met liters water. Ik heb nog steeds die fles liggen. Gebruik het nooit. Je kan het ook niet weggooien.Je kunt er wel de douchecabine mee schoonmaken (waar gaat het zoutzuur dan heen... gewoon het riool toch?) maar je kunt het niet weggooien? Dat snap ik niet...
Ik denk dat ze de woningbouw gaat bellen om te vragen wat soort vloer het precies is? Lijkt me een goed idee.
Life is short. Eat dessert first.
O, en doe dat zoutzuur alsjeblieft weg. Breng het naar het containerpark ofzo, geen idee hoe dat in Nederland gaat.
Life is short. Eat dessert first.
quote:SallySpectra schreef op 19 juni 2016 @ 12:36:

[...]

Je kunt er wel de douchecabine mee schoonmaken (waar gaat het zoutzuur dan heen... gewoon het riool toch?) maar je kunt het niet weggooien? Dat snap ik niet...Waar moet ik een hele fles zoutzuur laten?
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 13:07:

[...]

Waar moet ik een hele fles zoutzuur laten?

Hoe kom je eraan, vraag ik me af.

En doe eens gek: Google op chemisch afval+naam gemeente.

Tas, lijkt je vloer hier op?
Is het kalkaanslag of heb je het idee dat je vlekken van je schoonmaakmiddel hebt?

http://mamameteenblog.nl/ ... dkamertegels-verwijderen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:deenje schreef op 19 juni 2016 @ 11:55:

[...]

Was je niet ook nog een gastouder??? Helemaal een combiIs nog een behoorlijke discussie over geweest. Voordat de kinders kwamen werd eerst de vloer flink schoongemaakt met allerlei agressief spul

Bedoel je niet gewoon dit soort tegels? Die liggen hier in de sociale huurwoning.

Edit: en de vlekken die je op deze foto ziet zijn volgens mij gewoon kalkaanslag. Als je dat ook zo hebt.

in het begin voordat ik hier kwam wonen heb ik de douchecabine mee schoongemaakt verdund met liters water. Ik heb nog steeds die fles liggen. Gebruik het nooit. Je kan het ook niet weggooien.Hoe kom je er in vredesnaam op om zoutzuur te gebruiken? Dat is echt absurd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:[fietsie schreef op 19 juni 2016 @ 13:12[/message]:

[img]http://www.lurvinkafbouw.nl/images/vloe ... azzo-1.jpg[/img]

Tas, lijkt je vloer hier op?

dit is sprekend mijn vloer.

waar ik weken geleden een topic over geopend heb, nadat ik hem had behandeld met cilit bang en een witte waas had...
wij slapen nooit.
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen toch zo tegen poetsen zijn? Is toch ook gewoon fijn als je huis lekker schoon is?
Ttas ik zou gewoon watra gebruiken met zo'n auto spons. Ligt bij action voor een euro ofzo bij de auto spullen afdeling. En dan gewoon elke dag.
Je hebt schoongemaakt met iets dat niet geschikt is voor deze vloer ( staat ook op de fles, lees maar), het lost de kalk op, dat is de waas nu. Zeker geen zuren gaan gebruiken ivm hun kalkoplossende eigenschappen. Over groene zeep zijn de meningen verdeeld, de wbv hier raadde het af.

Morgen de wbv bellen. De vloer moet onderhoud hebben, vraag wat zij adviseren/zelf willen hiervoor.

Daarnaast voortaan schoonmaken met zachte schoonmaakmiddelen, evt advies vragen wbv.
Je bent zelf een theepot
als het echt terrazzo vloer is, zoals op het plaatje , niks aan doen.

de mijne is weer helemaal bijgetrokken.
wij slapen nooit.
quote:wyandotje schreef op 19 juni 2016 @ 13:17:

Ik begrijp gewoon niet waarom mensen toch zo tegen poetsen zijn? Is toch ook gewoon fijn als je huis lekker schoon is?Je huis wordt ook heus wel lekker schoon zonder zoutzuur, chloor, Cilit Bang en andere agressieve troep hoor. En het is nog beter voor het milieu (en je tegels ) ook.
quote:wyandotje schreef op 19 juni 2016 @ 13:17:

Ik begrijp gewoon niet waarom mensen toch zo tegen poetsen zijn? Is toch ook gewoon fijn als je huis lekker schoon is?

Wie is er tegen poetsen dan?

Gaat er volgens mij met name om dat er gepoetst wordt met ongeschikte, te agressieve en zelfs gevaarlijke producten.
quote:valentinamaria schreef op 19 juni 2016 @ 13:16:

[...]

dit is sprekend mijn vloer.

waar ik weken geleden een topic over geopend heb, nadat ik hem had behandeld met cilit bang en een witte waas had...http://www.onderhoudshop.nl/onderhoud-terrazzo/
Ik vond de oplossing met olie wel zinnig klinken.

Lauw water, flinke scheut olie erin, en met spons aanbrengen.

Goed laten intrekken......

Het zal de kalk doen oplossen, mits het probleem kalk is.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven