Ben jij thuis als de hulp komt?

21-06-2016 18:47 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een hulp in de huishouding en zij komt op ochtenden dat ik er niet ben.

Reden: Als ik thuis ben, dan ben ik bezig met onze kinderen of als zij op school of peuterspeelzaal zijn, dan geniet ik even van de rust en heb ik geen zin in iemand die om me heen aan t schoonmaken is.

Kortom: nu komt ze als ik op mijn werk ben en kom ik in een schoon huis thuis

Nu hoorde ik van iemand dat zij dit juist absoluut niet doet, altijd juist thuis is als de hulp komt, want misschien steelt ze wel eens wat...

Ben ik nou te goed van vertrouwen en te naïef? Of moet ik dus de medemens niet vertrouwen?

Hoe doen jullie dat?
Nee ik ga weg
Leg waardevolle spullen en geld evt. In afgesloten kast
Hier zijn wij ook niet thuis als ze komt..... Ik hou graag nog vast aan mijn vertrouwen aan de medemens!
Kom wel af en toe onverwacht thuis..
Ze komt juist op de dagen dat wij werken en we te druk zijn om zelf schoon te maken. Als ik thuis ben, haal ik zelf de stofzuiger wel door het huis heen.
Ik ga altijd sporten als ze er is, drie ochtenden per week.

Ze heeft volgens mij nog nooit iets gestolen, ben daar ook niet mee bezig en vertrouw haar

volkomen. Beetje raar ook van je vriendin!
Als ik denk dat mijn hulp steelt, zou ik haar ook niet willen hebben als je thuis bent. Zoek dan iemand die je vertrouwd. Lijkt me heerlijk om weg te zijn en in een schoon huis te komen, prima toch !
Maar als je altijd standaard thuis bent als je hulp komt dan heeft de hulp toch ook niet zoveel zin meer? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben benieuwd hoe die mensen die een hulp in de huishouding zo wantrouwen het vinden als hun baas zich zo zou gedragen richting hun....
Ik snap niet dat je iemand in huis haalt die je niet vertrouwt. Dan vraag je toch een hulp die naar tevredenheid functioneert bij vrienden of kennissen of familie van je.
Ik zou geen hulp in de huishouding willen die ik niet vertrouw. Ik zou ook niet op de bank willen zitten en toekijken hoe iemand anders mijn huis poetst. Ik zou ook niet bij iemand thuis willen poetsen die denkt dat ik iets ga stelen. Wat een nare insteek.

Ik denk dat wij op de lange termijn wel iemand willen die het huishouden doet, maar daar zou ik dus echt niet voor in huis blijven.
Soms ben ik thuis, soms ook niet. Als ik wél thuis ben, doe ik gewoon mijn eigen dingen. Soms is dat iets voor het werk, maar ik ga ook rustig een boek zitten lezen of een documentaire kijken op TV. Waarom niet? Ze wordt toch gewoon betaald voor haar werk? En wat ik in de tussentijd doe, is MIJN zaak.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij zijn allebei niet thuis op het moment dat de schoonmaakster komt. Inmiddels zijn er al drie verschillende vrouwen geweest en dat is altijd prima gegaan. Als ik ze niet zou vertrouwen zouden ze niet voor ons werken. Tot nu toe komen ze meestal wel via via bij ons in dienst dus dat helpt natuurlijk wel.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ze komt als het haar uitkomt, dus soms ben ik thuis en soms niet.
Die van ons komt lekker als wij aan het werk zijn. Heerlijk, s avonds thuiskomen in een schoon huis!

Als ik thuiswerk op haar poetsdag, sluit ik me op in onze werkkamer en vraag ik haar om die over te slaan.
Eerste paar keer ben ik wel thuis geweest, daarna niet meer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ze komt ben ik nog thuis, vind het niet fijn als een ander de sleutel heeft, wie weet raakt ze die kwijt.

Maar zodra ze er is vertrek ik naar mijn werk.

Ik word er echt ongemakkelijk van als iemand anders poetst als ik thuis ben.
Mijne heeft de sleutel. En komt meestal op dezelfde dag als ik er niet ben. Maar ook wel eens op een andere tijd om iets af te maken of strijkwerk terug te brengen (dat neemt ze van de lijn mee en strijkt ze thuis als ze er bij mij niet aan toe komt). Als ze op een ander tijdstip dan normaal is en het zou kunnen dat ik thuis ben dan belt ze eerst netjes aan en wacht een paar minuten voor ze binnen komt.

Ze komt al 10 jaar bij me en ik vind t heerlijk dat alles gebeurt terwijl ik weg ben. En dat sommige forummers melden dat ze hun hulp niet vertrouwen en er dus bij blijven - gaan ze die dan constant op de vingers kijken ofzo, ik bedoel je laat diegene in je huis maar vertrouwt ze niet? Dat snap ik echt niet.
Heb geen hulp maar als ik er een had dan ging ik ook weg. Zou me behoorlijk ongemakkelijk voelen als zij aan het schoonmaken is en ik zit te chillen op de bank. Met andere woorden ik zou dus helpen poetsen, kan ik het net zo goed zelf doen als ik thuis blijf
.
Ik werk in principe niet (meer) waar mensen zelf niet thuis zijn. De één poetst zelf mee, dan ben ik letterlijk hulp (en maatschappelijk werkster soms), anderen doen wat ze willen, van spelen met de kinderen tot zelf aan het werk zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik laat ze alleen. Hoe miserabel wordt je leven niet als je zelfs de mensen die je betaald niet kunt vertrouwen?
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2016 @ 19:19:

Heb geen hulp maar als ik er een had dan ging ik ook weg. Zou me behoorlijk ongemakkelijk voelen als zij aan het schoonmaken is en ik zit te chillen op de bank. Met andere woorden ik zou dus helpen poetsen, kan ik het net zo goed zelf doen als ik thuis blijf

Waarom? Als de loodgieter komt, of een timmerman om een klus te doen, voel je je toch ook niet verplicht rond te gaan rennen met waterpomptangen en hamers en spijkers?

Dus als de hulp komt, die ik netjes betaal, dan heb ik er totaal geen moeite mee om op de bank te gaan zitten met een boek. Zou niet weten waarom ik dan ook rond zou gaan moeten rennen met emmers sop en poetsdoeken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De mijne heeft gewoon een sleutel en komt als ik er niet ben. Ik wil inderdaad ook gewoon nog blijven geloven in de algemene goedheid van de mens. Ik haal ook niks weg, als ze heel graag mijn salarisstroken/ondergoedla wil bekijken, kan dat. Zou niet weten waarom ze dat zou willen, maar ok.

Volgens mij vindt ze het zelf ook veel fijner als ze gewoon haar gang kan gaan, eigen muziekje op etc. En ik ben zelf aan het werk, en bovendien hartstikke allergisch voor stof. Dan betaal ik iemand anders om te stoffen, en zit het nog in mijn longen omdat ik er naast ga zitten, mooi niet!
In theorie heeft Pejeka gelijk, in de praktijk ga ik liever een blokje om
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven