Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?

Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:Skaep schreef op 04 juni 2016 @ 12:54:

Even een ander vraagje. Mijn site draait op wordpress en ik krijg zeer regelmatig bericht dat iemand heeft geprobeerd in te loggen op mijn site. Dat lukt niet, want ik heb een zeer lastig te raden wachtwoord, maar ik vind het wel vervelend. Kennen jullie dit probleem ook? Of weleens meegemaakt dat je site gehackt is?

Skaep: Ik heb wel eens een site gehad die gehackt werd. Heel vervelend, omdat er toen spyware op zat. Gelukkig heb ik een technische man die wist hoe dit te fixen. Mijn meest bezochte site heeft regelmatig meldingen. Gelukkig verder nooit gehackt.

Helemaal voorkomen kun je het niet, maar je kunt het wel lastiger maken.

Gebruik geen admin als gebruikersnaam. Verander regelmatig van wachtwoord. Zorg dat je wachtwoord niet alleen uit letters bestaat, maar ook uit cijfers en tekens bij ! en @. Zorg dat je de updates bijhoudt.
quote:Skaep schreef op 04 juni 2016 @ 12:54:

Even een ander vraagje. Mijn site draait op wordpress en ik krijg zeer regelmatig bericht dat iemand heeft geprobeerd in te loggen op mijn site. Dat lukt niet, want ik heb een zeer lastig te raden wachtwoord, maar ik vind het wel vervelend. Kennen jullie dit probleem ook? Of weleens meegemaakt dat je site gehackt is?

Skaep: Ik heb wel eens een site gehad die gehackt werd. Heel vervelend, omdat er toen spyware op zat. Gelukkig heb ik een technische man die wist hoe dit te fixen. Mijn meest bezochte site heeft regelmatig meldingen. Gelukkig verder nooit gehackt.

Helemaal voorkomen kun je het niet, maar je kunt het wel lastiger maken.

Gebruik geen admin als gebruikersnaam. Verander regelmatig van wachtwoord. Zorg dat je wachtwoord niet alleen uit letters bestaat, maar ook uit cijfers en tekens bij ! en @. Zorg dat je de updates bijhoudt.
BZB: Dat is zeker niet fijn. Ik probeer ook wel eens iemand te achterhalen om een idee te hebben met wie ik te maken heb of voor een e-mailadres voor een linkruil als dit niet op de eigen site staat. Maar ik heb het idee dat dit een stap verder gaat. En dat is misschien toch een stap te ver.
@BZB, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt en ik vind het een foute vent. Hij heeft dus een hoop moeite gedaan om je naam te achterhalen, terwijl hij wist dat jij dat niet wilde. Hij had je ook gewoon kunnen mailen op het adres dat hij toch al had om te vragen of hij je toe mocht voegen op LinkedIn. En dan zo'n naam van een telefoonschermpje aflezen, bah...
Precies Ik wacht vol spanning op de plug die hij zou doen voor mijn blog, ben benieuwd of hij zich daaraan gaat houden.
Ik zou zijn plug al niet meer willen, denk ik. Zo'n actie verhoogt zijn creep-factor met zo'n 300%, minstens, en dan zou je een stukje code van je site aan hem uit handen geven, nee dus ... Maar goed, ik ben dan ook enorm voorzichtig gemaakt door mijn ICT-nerd-man als he om digitale dingen gaat
Bzb heb jij een foto geplaatst op je site en op je fb?is dat dezelfde foto?
Fientje hoe bedoel je dat? Op mijn persoonlijke FB staat een profielfoto ja.

Op de site van mijn blog staat helemaal niets wat te herleiden is naar mij als persoon.

Schattigmeisje, code krijgt hij sowieso niet natuurlijk, maar we hebben het gehad over een wederzijdse shout-out bijvoorbeeld, dat soort dingen. Ik zit er niet om verlegen hoor, maar gewoon een stukje nieuwsgierigheid. Overigens heb ik niets meer van hem gehoord.
Oké want stel je had dezelfde foto gebruikt, dan kun je met behulp van een programma herleiden of jouw foto ergens wordt gebruikt. Dus stel je had een foto op je eigen website en dezelfde foto op je fb. Dan had hij simpelweg met het programma jou kunnen herleiden. Of met behulp van een andere zelfde afbeelding.
Lijkt me inderdaad niet fijn, BZB. En dat terwijl je net had besloten dat je nog wat meer open zou worden op je blog.
Ik kreeg gisteren een reactie op mijn fotoblog van iemand, die blijkt mijn beide blogs te lezen. Ik merkte dat ik dat wel leuk vond. Weet nu wie mijn (vaste) 3 lezers zijn Het motiveert me ook om de blogs, die ik met vakantie alleen op papier heb gezet en nog over moet typen, toch te gaan plaatsen. Dus ik ben druk bezig!
Later is nu
Bij mij begint het ook weer meer te komen. De 'parttime blogpauze' heeft me goed gedaan!
Fijn Bumba
Later is nu
Fijn!

Bij mij begint het ook weer te komen. Ik merk dat ik soms nog steeds teveel denk: ja maar daar zit toch niemand op te wachten! En dat soort onderwerpen blijken dan steeds het populairst te zijn, in ieder geval qua reacties
Ontzettend leuk om te lezen, niet alle pagina's doorgebladerd trouwens haha. Ik blog zelf ook en begin volgende week als het lukt allemaal weer met mijn blog. Veel getwijfeld, ook een break gehad omdat ik druk was met mijn studie waar ik nu mee gestopt ben. Vrijdag intakegesprek voor een andere opleiding en dan hoop ik dat ik het dan beter kan combineren met mijn blog in ieder geval. Het is sowieso leuk om te bloggen!
quote:schattigmeisje schreef op 22 juni 2016 @ 16:54:

Fijn!

Bij mij begint het ook weer te komen. Ik merk dat ik soms nog steeds teveel denk: ja maar daar zit toch niemand op te wachten! En dat soort onderwerpen blijken dan steeds het populairst te zijn, in ieder geval qua reacties Ik heb het idee losgelaten dat anderen op mijn blog moeten zitten te wachten. Ik blog vooral voor mezelf, schrijven online is handig omdat ik niet op één bepaalde plek achter één bepaalde computer hoef. Ik kan er plaatjes bijplakken als ik wil en dergelijke. Verder vind ik het leuk als mensen vertellen dat ze mijn schrijfsels leuk vinden, dat zeker. Het het is geen dagboek, want iedereen mag het lezen en ik houd wel zeker rekening met de vorm waarin ik een blog of een verhaal giet. Maar uiteindelijk doe ik het voor mezelf, omdat ik schrijven zo leuk vind
Later is nu
quote:schattigmeisje schreef op 22 juni 2016 @ 16:54:

Ik merk dat ik soms nog steeds teveel denk: ja maar daar zit toch niemand op te wachten!Daar heb ik ook best wat last van. Maar als ik dan zie hoe sommige bloggers zich er met een Jantje van Leiden vanaf maken, dan zie ik ook wel dat het met mijn eigen blogs dus echt reuze mee valt. Het irriteert me ook weleens bij anderen. Dan staan er zes of zeven regels over aflossen en dan die eeuwige, afsluitende vraag: welke keuzes maak jij met aflossen? Of: vandaag leek echt alles tegen te zitten. Dan een paar zinnen over een lekke band, een brug die open stond en een kopje dat stuk viel op de grond, en dan weer: heb jij ook weleens zo'n dag? Bij die mensen denk ik dan: jij blogt blijkbaar toch puur voor de pageviews en de Google ranking...
Ja, en die mensen lijken daar dan ook de meeste van te krijgen ... Dat soort blogs volgde ik vroeger nog wel - sterker nog, zo'n soort blogger lijkt mij te volgen, en mijn moeder vindt haar blogs blijkbaar leuk (ik heb al een paar keer de vraag gehad, 'ken je die blog?'), maar ik volg haar niet terug. Inderdaad, allemaal van die korte, grote-stappen-snel-klaar-blogpostjes.
Ik heb toevallig eerder deze week een paar van dat soort blogs ontvolgt, ik erger me er enorm aan. Denk dat het het makkelijk ervan af maken is inderdaad.
Dan heb ik liever wat teveel 'zitten ze hier wel op te wachten?' in mijn hoofd

Mijn blogposts zijn ook niet pefect. Ik merk dat ik soms ook niet de energie heb om een verder gaaf idee helemaal uit te werken zoals mijn perfectionistische hoofd dat zou willen. Maar dat soort dingen schrijf ik dan weer niet (Oke, oke, mijn laatste post over mijn agenda begon voor mijn gevoel wel die richting op te gaan - vandaar dat ik best verbaasd was dat er veel gereageerd werd haha)
Echt hè? En dan ieder blogje afsluiten met zo'n vraag. En het werkt dus ook nog. Er staan bijna altijd reacties onder dat soort blogs...
quote:Dreamer schreef op 22 juni 2016 @ 18:44:

[...]

Maar uiteindelijk doe ik het voor mezelf, omdat ik schrijven zo leuk vind En dat is eigenlijk ook het enige waarvoor je het moet doen. Omdat je het zelf leuk vindt, niet omdat anderen het leuk vinden want als jij het niet leuk vindt, dan wordt schrijven ook niet leuk :D Gelukkig hou ik van schrijven hihi. Ik heb nu allemaal nieuwe blogideeën die ik straks in de trein ga verwerken op papier. Zin in!
Ik sluit meestal ook af met een vraag, ligt wel aan het soort blog. Maar ik steek wel degelijk veel tijd in mijn blogs en het is niet om het mezelf makkelijker te maken. Op de een of andere manier voelt het persoonlijker als ik afsluit met een vraag. Dat je open staat voor interactie en dat andere mensen ook welkom zijn om hun mening te geven.
Het ligt er echt aan. Het laatste blog wat ik heb ontvolgt ging over waar de schrijftser over droomt. Echt een niemendalletje en dan 'wat zijn jouw dromen?'. Op de een of andere manier vind ik dat zo hengelen naar likes en reacties.

En dan niet reageren op de mensen die een reactie achterlaten.

Dat soort bloggers zitten dicht tegen mijn irritatiegrens aan En dan ook nog vol zitten met grammatica en stijlfouten. Zo jammer dat, helemaal als je semi-professioneel blogt. Zo veel moeite is proeflezen niet.

Als het nu echt ergens over gaat, goeie context, met een goede en relevante vraag is het wat anders.
Ik vind afsluiten met een vraag soms lastig, ik wil wel interactie, maar soms lukt het gewoon niet en doe ik het niet. Ik blog ook niet voor anderen maar voor mezelf. Dus soms sluit ik met een vraag af en dan komt er geen reactie op hahah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven