Werk & Studie alle pijlers

Werken als VM bij IKEA

22-06-2016 19:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Wie o wie werkt er als VM op de Comm In afdeling van IKEA en zou mij iets meer over zijn functie kunnen vertellen. Ik heb binnenkort een gesprek en daarnaast ook een opdracht en wil mij zo goed mogelijk voorbereiden.

Daarnaast zullen ze denk ook vragen om een salaris indicatie. Ik wil niet veel te hoog inzetten dus ben ook erg benieuwd naar het salaris voor een fulltime functie.
Wat is VM op de Comm in afdeling?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 22 juni 2016 @ 19:56:

Wat is VM op de Comm in afdeling?visual merchandiser
Ik denk dat een groot bedrijf als ikea werkt met loonschalen en dat het salaris vast staat. Je krijgt waarschijnlijk uitbetaald naar je functie. Ik denk niet dat ze om een salaris indicatie gaan vragen. Zeker niet in het eerste gesprek.

Volgens mij noemen ze de functie ook wel handyman toch? Je moet in ieder geval ook producten in elkaar zetten, behangen, timmeren en boren. Naast de styling hoort dat er ook bij. Kun je overweg met ikea handleidingen?
quote:Gele_Suikerspin schreef op 22 juni 2016 @ 20:00:

Ik denk dat een groot bedrijf als ikea werkt met loonschalen en dat het salaris vast staat. Je krijgt waarschijnlijk uitbetaald naar je functie. Ik denk niet dat ze om een salaris indicatie gaan vragen. Zeker niet in het eerste gesprek.

Een collega van mij heeft verteld dat ze tijdens de uitnodig van het gesprek, telefonisch meteen om een salarisindicatie gevraagd werd. Voordat ze überhaupt een afspraak gemaakt hadden Vandaar dus ook mijn vraag, wil er niet gigantisch naast zitten. Mijn collega kon mij helaas niet meer vertellen, omdat ze qua leeftijd heel ander zit en zelf te hoog ingezet had.

Ik weet dat er verschillende functies zijn binnen de afdeling. Ik ben een prof in meubels in elkaar zetten, dus dat moet goed komen denk ik haha
Ow, bijzonder inderdaad. Ik antwoord werkgevers nooit op die vraag. Ik antwoord altijd. Een salaris wat past bij de werkzaamheden. Tot nu toe krijg ik dan altijd een voorstel. Ook snor ik altijd ergens een cao, loonschaal gebouw vandaan.

Heey, vergelijk anders met de salarissen van VD, loongebouw en functies staan vast nog wel ergens online. Heb je een indicatie.

Spannend trouwens en leuk!!
quote:Gele_Suikerspin schreef op 22 juni 2016 @ 20:07:

Ow, bijzonder inderdaad. Ik antwoord werkgevers nooit op die vraag. Ik antwoord altijd. Een salaris wat past bij de werkzaamheden. Tot nu toe krijg ik dan altijd een voorstel. Ook snor ik altijd ergens een cao, loonschaal gebouw vandaan.

Heey, vergelijk anders met de salarissen van VD, loongebouw en functies staan vast nog wel ergens online. Heb je een indicatie.

Spannend trouwens en leuk!!Dat is een goede inderdaad! Ga ik doen, dankjewel. En yes, is een baan die ik echt al heel lang, heel graag wil hebben. Duimen dus maar ^_^ haha
Ik werk bij IKEA. (Overigens hele andere afdeling: customer relations), hier was in ieder geval geen salarisonderhandeling. Gewoon vaste schalen, vaste bedragen. Met de jaren en ervaring ga je wel omhoog. Het is een prima salaris overigens wat nog veel leuker word door alle toeslagen als je in de avond of in het weekend werkt(af en toe).

Succes met je gesprek! Welke vestiging?
Denk ook niet dat het echt onderhandelbaar is. Vaste schalen idd.

Je gaat bij IKEA langzaam omhoog, ook nav je beoordelingen, maar dat zijn zeer lage bedragen.

Ik heb ervaring dat er niet heel veel speelruimte is bij IKEA, maar iets hoger inzetten kan geen kwaad, mits reëel.

En wat iemand anders ook al zei, toeslagen kunnen wel een leuk extra bedragje zijn. Maar volgens mij werkt de comm-in niet in het weekend of op avonden (heeft niet veel nut en kost IKEA alleen extra geld).
summer is a state of mind
quote:april88 schreef op 22 juni 2016 @ 20:18:

Ik werk bij IKEA. (Overigens hele andere afdeling: customer relations), hier was in ieder geval geen salarisonderhandeling. Gewoon vaste schalen, vaste bedragen. Met de jaren en ervaring ga je wel omhoog. Het is een prima salaris overigens wat nog veel leuker word door alle toeslagen als je in de avond of in het weekend werkt(af en toe).

Succes met je gesprek! Welke vestiging?Dan kijk ik gewoon naar de IKEA CAO Al eerder blij IKEA gewerkt in mijn studententijd, altijd erg naar m'n zin gehad maar doordat ik fulltime stage ging lopen niet meer te combineren :( Is nog niet duidelijk welke vestiging, heb meerdere als optie opgegeven. Ben best bereid te reizen
quote:c_est_moi schreef op 22 juni 2016 @ 20:28:

Denk ook niet dat het echt onderhandelbaar is. Vaste schalen idd.

Je gaat bij IKEA langzaam omhoog, ook nav je beoordelingen, maar dat zijn zeer lage bedragen.

Ik heb ervaring dat er niet heel veel speelruimte is bij IKEA, maar iets hoger inzetten kan geen kwaad, mits reëel.

En wat iemand anders ook al zei, toeslagen kunnen wel een leuk extra bedragje zijn. Maar volgens mij werkt de comm-in niet in het weekend of op avonden (heeft niet veel nut en kost IKEA alleen extra geld).Nee, van 9 tot 5 dacht ik en door de weeks inderdaad. Maar goed, de job zelf is voor mij al een feestje! Het gaat mij inderdaad om dat ik een reëel bedrag kan noemen als ze er wellicht om vragen. Bij mijn collega is het al wel weer aantal jaar geleden dacht ik.
Ik vind het altijd zo vaag, als ze dit soort vragen stellen voor een eenvoudige baan bij een groot bedrijf!

Zij hebben gewoon een zogenaamd loongebouw waarin functies en salarissen vastgesteld zijn.

De onderhandelingsruimte ligt volgens mij in een periodiekje meer of minder en dan praat je netto over een paar tientjes verschil.
Het is ook vaak een controlevraag om te kijken of de rest van je verhaal klopt. Als je vertelt wat je gedaan hebt en wat je nu doet dan weet een recruiter ook wel wat je ongeveer verdient en wat je verwacht. Maar als je een veel te hoog (of te laag) bedrag noemt dan is dat een alarmbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven