Moeilijk
donderdag 23 juni 2016 om 04:01
Hallo, ik ben Anita en ik ben 27 jaar oud en heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb geen enkel diploma, of werkervaring. Zit vanaf mijn 18e in de bijstand. Ontzettend grote gat in mijn cv, en geen diploma of werkervaring dus het maakt toch niks uit. Sociaal heb ik me ook afgezonderd, en sporten doe ik ook niet meer. Ik hang de hele dag thuis rond en doe niets nuttigs. Bovenop heb ik ook nog schulden van afgerond 10.000 euro. Ik wil graag mijn schulden aanpakken, een baan vinden, sporten en nieuwe mensen ontmoeten. Aangezien ik vroeger gestopt ben met school wil ik dat nu weer oppakken, in te kijken of ik het wel kan. Hoe richt ik mijn leven in en pak ik mijn problemen aan? Groetjes Anita
donderdag 23 juni 2016 om 10:20
Goed dat je nu dingen anders wil doen. Ik vind het ook opmerkelijk dat je op zo'n jonge leeftijd zo lang in de bijstand kan zitten. De gemeente bemoeit zich daar toch meestal mee? In ieder geval zou ik naar je sociale wijkteam of maatschappelijk werk of huisarts gaan. Vertel je probleem en dat je hulp wil om je leven op orde te krijgen. Zelf kun je natuurlijk langs uitzendbureau's. Maak geen nep CV aan, wees gewoon eerlijk en gemotiveerd. Is er een buurthuis in de buurt, daar zou je nieuwe mensen kunnen leren kenen of via vrijwilligerswerk. Toch weer gaan sporten. Elke dag naar buiten.
donderdag 23 juni 2016 om 10:39
quote:cookie84 schreef op 23 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Als je in de bijstand zat/ zit dan moet je toch ook werken voor je geld?, op een zgn sociale werkplaats.
Ik ken een aantal die door ziekte in de bijstand zitten/ zaten die werken voor hun geld. Maar jij hebt thuis mogen zitten..Ik ben kort (2 maanden) bij een kringloop gewerkt als tegenprestatie, voor het ontvangen van bijstand.
[...]
Als je in de bijstand zat/ zit dan moet je toch ook werken voor je geld?, op een zgn sociale werkplaats.
Ik ken een aantal die door ziekte in de bijstand zitten/ zaten die werken voor hun geld. Maar jij hebt thuis mogen zitten..Ik ben kort (2 maanden) bij een kringloop gewerkt als tegenprestatie, voor het ontvangen van bijstand.
donderdag 23 juni 2016 om 10:45
donderdag 23 juni 2016 om 10:49
quote:Anita100 schreef op 23 juni 2016 @ 08:05:
[...]
Ik zit al bijna 10jaar in de bijstand, regels zijn ondertussen veranderd. Waarom zou ik mijn tijd verspillen door te liegen? En waarom verspil jij je tijd door te wantrouwn? Alle hulp is welkom bedankt iederéén
Maar liegen over de krater in je CV vind je dan geen probleem?
En een CV maken net je naam en persoonlijke gegevens en de school die je hebt gedaan, dat lijkt me nou geen hogere wiskunde.
[...]
Ik zit al bijna 10jaar in de bijstand, regels zijn ondertussen veranderd. Waarom zou ik mijn tijd verspillen door te liegen? En waarom verspil jij je tijd door te wantrouwn? Alle hulp is welkom bedankt iederéén
Maar liegen over de krater in je CV vind je dan geen probleem?
En een CV maken net je naam en persoonlijke gegevens en de school die je hebt gedaan, dat lijkt me nou geen hogere wiskunde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 23 juni 2016 om 12:32
Voor werk, kijk eens voor schoonmaakwerk op een vakantiepark. Is er nu heel veel. Weliswaar maar een paar dagen per week, maar het is wel een begin. Dan rol je ertussen. Verder kun je ondertussen solliciteren op een leer/werkplek (bbl opleiding). Dat begint meestal na de zomer.
Realiseer je wel dat je mazzel hebt gehad dat je er tussendoor bent geglipt qua opleiding volgen.
Realiseer je wel dat je mazzel hebt gehad dat je er tussendoor bent geglipt qua opleiding volgen.
donderdag 23 juni 2016 om 12:36
quote:wilma36 schreef op 23 juni 2016 @ 12:32:
Realiseer je wel dat je mazzel hebt gehad dat je er tussendoor bent geglipt qua opleiding volgen.Mazzel? Als iemand op haar 27e nog geen enkel diploma heeft en niet in haar eigen levensonderhoud kan voorzien vind jij dat mazzel? O. Als ik haar was had ik liever wél een opleiding afgemaakt, zodat ik mijn eigen geld zou kunnen verdienen. En als de gemeente je daarbij dan ondersteunt, dát is mazzel.
Realiseer je wel dat je mazzel hebt gehad dat je er tussendoor bent geglipt qua opleiding volgen.Mazzel? Als iemand op haar 27e nog geen enkel diploma heeft en niet in haar eigen levensonderhoud kan voorzien vind jij dat mazzel? O. Als ik haar was had ik liever wél een opleiding afgemaakt, zodat ik mijn eigen geld zou kunnen verdienen. En als de gemeente je daarbij dan ondersteunt, dát is mazzel.