Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
maandag 24 november 2008 om 17:55
C1000
keukenrol
2xmelk
chocomelk
yoghurt
vanillevla
eieren
appels
2kg mandarijnen
prei
champignons
paprika
selleriesalade
afbakstokbrood
2xthee
roosvicee
1kg gehakt
kaneelstokjes
stoofperen
labello
handzeep
chocoladereep
satéprikkers
huishoudfolie
speculaasbrokken
chips
borrelnootjes
geitenkaas
macaroni 2x
margarine
kroepoek
pizzabodem
ananas
sandwichspread
theebiscuits
pijnboompitten
euro 56,19
keukenrol
2xmelk
chocomelk
yoghurt
vanillevla
eieren
appels
2kg mandarijnen
prei
champignons
paprika
selleriesalade
afbakstokbrood
2xthee
roosvicee
1kg gehakt
kaneelstokjes
stoofperen
labello
handzeep
chocoladereep
satéprikkers
huishoudfolie
speculaasbrokken
chips
borrelnootjes
geitenkaas
macaroni 2x
margarine
kroepoek
pizzabodem
ananas
sandwichspread
theebiscuits
pijnboompitten
euro 56,19
maandag 24 november 2008 om 18:19
dinsdag 25 november 2008 om 10:11
Gisteravond weer boodschappen gedaan. Was 33,10 kwijt bij de bas.
luiers
keukenrol
pond kaas
aardappels
aardappelschijfjes
lente uitjes
champignions
komkommer
paprika
kokosmelk
groen curry
witvis
halfje brood
krentebollen
melk
creusli
pot aardbei yoghert
vlaflip
2 toetje mona
2 spa rood
roosvice sap
coolbest
kruidenboter
Merk wel dat ik bewuster boodschappen doe en meer oplet wel of niet nodig. En minder voorraad pas ruimde ik de kast op en kon toch weer het nodige weggooien.
Wil vanaf volgende week wel wat op voorraad inslaan vooral frisdrank, koffie, wc pappier, beschuit en alles zodat we in de kraamweek al dat soort dingen niet hoeven te halen en als ik iemand anders een boodschapje laat doen deze dan niet hoeven te slepen met spullenn.k vast beetje inslaan voor de kerst (ben uitgerekend met de kerst) dus voor ons gewoon feestdagen thuis met veel excellent producten lekker en snel te maken.
Gister de feestdagen folder van de lidl gehad staan wel hele lekkere dingen in voor niet te veel.
Oo
luiers
keukenrol
pond kaas
aardappels
aardappelschijfjes
lente uitjes
champignions
komkommer
paprika
kokosmelk
groen curry
witvis
halfje brood
krentebollen
melk
creusli
pot aardbei yoghert
vlaflip
2 toetje mona
2 spa rood
roosvice sap
coolbest
kruidenboter
Merk wel dat ik bewuster boodschappen doe en meer oplet wel of niet nodig. En minder voorraad pas ruimde ik de kast op en kon toch weer het nodige weggooien.
Wil vanaf volgende week wel wat op voorraad inslaan vooral frisdrank, koffie, wc pappier, beschuit en alles zodat we in de kraamweek al dat soort dingen niet hoeven te halen en als ik iemand anders een boodschapje laat doen deze dan niet hoeven te slepen met spullenn.k vast beetje inslaan voor de kerst (ben uitgerekend met de kerst) dus voor ons gewoon feestdagen thuis met veel excellent producten lekker en snel te maken.
Gister de feestdagen folder van de lidl gehad staan wel hele lekkere dingen in voor niet te veel.
Oo

dinsdag 25 november 2008 om 10:33
Het is idd heel goed mogelijk om goed te eten van weinig geld hoor. We hebben het immers zelf jaren zo moeten doen. Ik bedoel dan vooral dat we nu minder beknibbelen op al dat extra.
Omdat het even kán ( okee okee deze maand bepaald niet en het klopt dat het ten koste van sommige andere dingen, maar dat is een keuze).
Het is niet zo dat we honderden euro's voor jan met de korte achternaam over de balk smijten, maar ik vind jullie lijstjes zo ontzettend netjes. Ik geloof dat het me ook wel inspireerd.
In die zin is het wel een eyeopener, ik bedoel ongemerkt geven we toch meer uit dan echt nodig is. Je kent het wel: flesje wijn erbij, wat lekkers bij de koffie, wat te knabbelen in de avond.
Tel uit je winst. En zo heel nodig is dat voor ons allemaal niet eens. En hoogstnoodzakelijk ook al niet.
Ik denk dat we elke week ( met los tussendoor van het een en ander) zo rond de 150 euro zitten per week inderdaad.
Daar zit dan wel alles bij in, food en nonfood, en soja producten van de biowinkel en vegetarische dingetjes.
Verder eten we voornamelijk gewoon seizoens groenten ( en fruit).
Daar zit het geld dan ook niet in.
Mss komt het deels ook wel omdat we jaren op zwart zaad hebben moeten zitten, dat we nu gewoon blij zijn dat we wél dat beetje extra kunnen kopen.
Maar ik dacht nog steeds dat we het heel netjes deden. Ik bedoel: Ik koop zelden merkproducten en let altijd op de aanbiedingen etc. Ik denk dat het grote geld hem echt in die bio producten en soja artikelen zit. Een pak soja melk is al bijna 2 euro, en dan koop ik nog rijstemelk ( zelfde prijs ongeveer) en daar dan 8 pakken van de week ( 2 van de 3 kids drinken enkel dit ipv melk en of ander zuivel). Plus soja kaas, soja roer, soja vla, en zo meer.
Tóch kan het allemaal goedkoper, daar ben ik heilig van overtuigd. Dus ik zal nóg beter mijn best gaan doen en opletten ( en hier af en toe meelezen natuurlijk!!)
Omdat het even kán ( okee okee deze maand bepaald niet en het klopt dat het ten koste van sommige andere dingen, maar dat is een keuze).
Het is niet zo dat we honderden euro's voor jan met de korte achternaam over de balk smijten, maar ik vind jullie lijstjes zo ontzettend netjes. Ik geloof dat het me ook wel inspireerd.
In die zin is het wel een eyeopener, ik bedoel ongemerkt geven we toch meer uit dan echt nodig is. Je kent het wel: flesje wijn erbij, wat lekkers bij de koffie, wat te knabbelen in de avond.
Tel uit je winst. En zo heel nodig is dat voor ons allemaal niet eens. En hoogstnoodzakelijk ook al niet.
Ik denk dat we elke week ( met los tussendoor van het een en ander) zo rond de 150 euro zitten per week inderdaad.
Daar zit dan wel alles bij in, food en nonfood, en soja producten van de biowinkel en vegetarische dingetjes.
Verder eten we voornamelijk gewoon seizoens groenten ( en fruit).
Daar zit het geld dan ook niet in.
Mss komt het deels ook wel omdat we jaren op zwart zaad hebben moeten zitten, dat we nu gewoon blij zijn dat we wél dat beetje extra kunnen kopen.
Maar ik dacht nog steeds dat we het heel netjes deden. Ik bedoel: Ik koop zelden merkproducten en let altijd op de aanbiedingen etc. Ik denk dat het grote geld hem echt in die bio producten en soja artikelen zit. Een pak soja melk is al bijna 2 euro, en dan koop ik nog rijstemelk ( zelfde prijs ongeveer) en daar dan 8 pakken van de week ( 2 van de 3 kids drinken enkel dit ipv melk en of ander zuivel). Plus soja kaas, soja roer, soja vla, en zo meer.
Tóch kan het allemaal goedkoper, daar ben ik heilig van overtuigd. Dus ik zal nóg beter mijn best gaan doen en opletten ( en hier af en toe meelezen natuurlijk!!)

dinsdag 25 november 2008 om 10:36
Volgens mijn man klopt die 150 euro trouwens niet. Het komt steeds vaker voor dat hij de grote boodschappen op vrijdag avond haalt en volgens hem zit hij net onder de 100 euro altijd. Ik rond het naar boven af volgens hem hahaha.
Maar goed we houden dan ook nul geld over voor alle andere dingen. Want mijn man trekt de kar in zijn eentje, en na aftrek van alle vaste lasten houden we krap 600 euro over om van te leven en te eten met z'n vijfen( zit trouwens ook nog de diesel bij in bedenk ik me net) en daar moet dan ook echt álles van gedaan worden. Ook kadootjes, en kleding zo nodig....
Misschien geen groot budget, maar we redden het er wel mee hoor. De ene maand alleen wat beter dan de andere maand, dat klopt. We zijn nog steeds kwa inkomen net-aan modaal, of mss nog wel lager....Ik weet het eigenlijk niet zo heel precies...
Maar goed we houden dan ook nul geld over voor alle andere dingen. Want mijn man trekt de kar in zijn eentje, en na aftrek van alle vaste lasten houden we krap 600 euro over om van te leven en te eten met z'n vijfen( zit trouwens ook nog de diesel bij in bedenk ik me net) en daar moet dan ook echt álles van gedaan worden. Ook kadootjes, en kleding zo nodig....
Misschien geen groot budget, maar we redden het er wel mee hoor. De ene maand alleen wat beter dan de andere maand, dat klopt. We zijn nog steeds kwa inkomen net-aan modaal, of mss nog wel lager....Ik weet het eigenlijk niet zo heel precies...

dinsdag 25 november 2008 om 13:57
dinsdag 25 november 2008 om 14:14
quote:desteny schreef op 25 november 2008 @ 13:57:
@zoyla; 150 pwk is zeker niet te zot.
en ook nog groot compliment voor het netjes verwerken van jullie verleden.
echt knap van jullie!
als je zelf lekkers bakt,dan ben je vaak goedkoper uit.
tevens ook nog leuk om te doen,ook voor de kids.en idd die speciale produkten van soja kosten veel geld.krijg je wel ekstra vergoeding vd zorg verzekering/belasting terug?
@zoyla; 150 pwk is zeker niet te zot.
en ook nog groot compliment voor het netjes verwerken van jullie verleden.
echt knap van jullie!
als je zelf lekkers bakt,dan ben je vaak goedkoper uit.
tevens ook nog leuk om te doen,ook voor de kids.en idd die speciale produkten van soja kosten veel geld.krijg je wel ekstra vergoeding vd zorg verzekering/belasting terug?
dinsdag 25 november 2008 om 17:53
C1000:
1 sinaasappelsap
1 broccoli
1 bakje vegastukjes
3 fuji appels
1 pak zilvervliesrijst
4 bananen
1 pakje 30+ kaas
1 bakje paturain linesse
1 pak crackers
3 pakken sojamelk
16,89
Lidl:
6 x cola light (en statiegeld, maar ook 6 ingeleverd)
2 x magere kwark
1 aubergine
1 paprika
2 x mozzarella light
2 plantjes (stekelig, dus hopelijk katproof)
14,00
Totaal november: 46,25
1 sinaasappelsap
1 broccoli
1 bakje vegastukjes
3 fuji appels
1 pak zilvervliesrijst
4 bananen
1 pakje 30+ kaas
1 bakje paturain linesse
1 pak crackers
3 pakken sojamelk
16,89
Lidl:
6 x cola light (en statiegeld, maar ook 6 ingeleverd)
2 x magere kwark
1 aubergine
1 paprika
2 x mozzarella light
2 plantjes (stekelig, dus hopelijk katproof)
14,00
Totaal november: 46,25
dinsdag 25 november 2008 om 18:04
Hallo allemaal,
bij toeval zie ik dit topic staan, en toen dacht ik das handig! Lang geleden hielden wij het ook bij wat er uit ging wat betreft de boodchappen maar daar zijn we toen weer mee gestopt.
Inmiddels is ons gezin aardig uitgebreid en betrappen we onszelf erop dat we te makkelijk geld uitgeven.
Ik zou het wel weer willen bijhouden en ik vind dit wel een leuke manier. Dus als het mag zou ik graag meedoen!
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen, 2 kleine kinderen (baby en peuter), 3 katten en 1 konijn.
We gaan altijd naar de plusmarkt, makkelijk omdat dat het dichtstbij is. Verder proberen we wel altijd op de aanbiedingen te letten en voor de verzorgingsproducten gaan we naar DA of Kruidvat als we daar toevallig in de buurt zijn.
Wel heb ik nog even een vraagje. Wat moet ik allemaal meetellen? Ook cadeautjes, huishoudelijke artikelen ed? Pin bedragen? Benodigdheden voor de dieren?
Ik hoor het wel!
Groetjes ADL
bij toeval zie ik dit topic staan, en toen dacht ik das handig! Lang geleden hielden wij het ook bij wat er uit ging wat betreft de boodchappen maar daar zijn we toen weer mee gestopt.
Inmiddels is ons gezin aardig uitgebreid en betrappen we onszelf erop dat we te makkelijk geld uitgeven.
Ik zou het wel weer willen bijhouden en ik vind dit wel een leuke manier. Dus als het mag zou ik graag meedoen!
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen, 2 kleine kinderen (baby en peuter), 3 katten en 1 konijn.
We gaan altijd naar de plusmarkt, makkelijk omdat dat het dichtstbij is. Verder proberen we wel altijd op de aanbiedingen te letten en voor de verzorgingsproducten gaan we naar DA of Kruidvat als we daar toevallig in de buurt zijn.
Wel heb ik nog even een vraagje. Wat moet ik allemaal meetellen? Ook cadeautjes, huishoudelijke artikelen ed? Pin bedragen? Benodigdheden voor de dieren?
Ik hoor het wel!
Groetjes ADL

dinsdag 25 november 2008 om 18:50
Hoi ADL.
Je mag zelf weten wat je meetelt. Alles wat je meld wordt keurig door Flinterke geregistreerd en opgeteld. Ik tel alles wat ik in de supermarkt koop + wat ik buiten de deur eet.
Het is voor jezelf om te kijken wat je per maand uitgeeft.
Layla, proficiat met jullie dochter Yasemin
Hier nog een boodschappenlijstje van vandaag:
Gekocht bij Jumbo:
Prei
Spaghetti
Spekreepjes
babydoekjes
gerapte kaas
Champignons
gepelde tomaten
tomatenpuree
finesse room voor koken
luiers
eur 14.68
Je mag zelf weten wat je meetelt. Alles wat je meld wordt keurig door Flinterke geregistreerd en opgeteld. Ik tel alles wat ik in de supermarkt koop + wat ik buiten de deur eet.
Het is voor jezelf om te kijken wat je per maand uitgeeft.
Layla, proficiat met jullie dochter Yasemin
Hier nog een boodschappenlijstje van vandaag:
Gekocht bij Jumbo:
Prei
Spaghetti
Spekreepjes
babydoekjes
gerapte kaas
Champignons
gepelde tomaten
tomatenpuree
finesse room voor koken
luiers
eur 14.68
dinsdag 25 november 2008 om 20:48
Lijstje voor vandaag van AH
roomboter amandelstaaf hmmmm, een rode en een groene fernandes, elstar appelen, basmatirijst, 1 fles rose, vegetarisch gehakt voor op brood, 1 pond milner oud (aan een stuk), shampoo en conditoner (bonus)
Was EUR 27, 11 en daar schrok ik eerlijk gezegd wel van. Het was nog geneens 1 volle tas, maar besefte mij dat de non food en het stuk kaas er nogal inhakte.
Zit nog wel ruim onder het budget van vorige maand en de maand is bijna om.
roomboter amandelstaaf hmmmm, een rode en een groene fernandes, elstar appelen, basmatirijst, 1 fles rose, vegetarisch gehakt voor op brood, 1 pond milner oud (aan een stuk), shampoo en conditoner (bonus)
Was EUR 27, 11 en daar schrok ik eerlijk gezegd wel van. Het was nog geneens 1 volle tas, maar besefte mij dat de non food en het stuk kaas er nogal inhakte.
Zit nog wel ruim onder het budget van vorige maand en de maand is bijna om.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

dinsdag 25 november 2008 om 21:23
Shampoo e.d. haal ik graag bij de zogenaamde "prijzenstunters". Geen winkels gelijk, maar wel veel merkproducten zoals Guhl. Soms met een Fins of Pools etiket, maar met een beetje geluk herken je de verpakking.
Voor cadeautjes kan ik hier ook meestal slagen, laatst nog zo'n HotWheels-stuntgevalletje inclusief autootje voor ¤ 4,99.
Verder doe ik mijn boodschappen het liefste bij Jumbo en Lidl.
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk
Voor cadeautjes kan ik hier ook meestal slagen, laatst nog zo'n HotWheels-stuntgevalletje inclusief autootje voor ¤ 4,99.
Verder doe ik mijn boodschappen het liefste bij Jumbo en Lidl.
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk
woensdag 26 november 2008 om 11:40
Zo, weer wat boodschapjes gedaan:
Markt: 38 mandarijnen, 22 perssinaasappels, 6 grapefruits = 8,75
Bakker Bart: 3 broden, 1 belegd Bartje = 7,40
Heerlijk&Heerlijk Bakker: amandelstaaf, borstplaat = 6,93
Boni: vuilniszakken 2x, liga 2x, libelle = 5,80
= 28,88
Totaal November 286,64
Nu moet ik vrijdag nog mijn weekboodschappen halen, en dan heb ik het weer binnen voor november!
Markt: 38 mandarijnen, 22 perssinaasappels, 6 grapefruits = 8,75
Bakker Bart: 3 broden, 1 belegd Bartje = 7,40
Heerlijk&Heerlijk Bakker: amandelstaaf, borstplaat = 6,93
Boni: vuilniszakken 2x, liga 2x, libelle = 5,80
= 28,88
Totaal November 286,64
Nu moet ik vrijdag nog mijn weekboodschappen halen, en dan heb ik het weer binnen voor november!
...
woensdag 26 november 2008 om 11:53
Ik merk dat er behoorlijk de klad in mijn lijstjes komt dus vraag me af of mijn totaalbedrag wel klopt deze maand.
Gisteren kipsaté en amerikaanse fritessaus gekocht. En friet. Eurootje of 8.
Vandaag 9,80 voor chocopasta, halfvolle melk, kipfilet, creme fraiche, bananen, komkommer, twee halfjes brood.
Gisteren kipsaté en amerikaanse fritessaus gekocht. En friet. Eurootje of 8.
Vandaag 9,80 voor chocopasta, halfvolle melk, kipfilet, creme fraiche, bananen, komkommer, twee halfjes brood.