Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
zaterdag 22 november 2008 om 20:06
Vandaag AH en visboer:
gele paprika, becel boter, biogarde, chips, 2 repen milka, 2 rode fernandes, basmatirijst, gesneden andijvie, granny smith appels, eieren, 3 blikjes sardienfilet, milner kaas (blok), blikje kippensoep, 2 cola zero, kip grillworst en osseworst voor op brood. 1 mini unox snackworstje voor sprokkelstiefkind, mayonaise, wickey sap.
totaal EUR 29, 41
visboer: 4 stukken wijting en gamba's: EUR 11
tot zover dit weekend.
gele paprika, becel boter, biogarde, chips, 2 repen milka, 2 rode fernandes, basmatirijst, gesneden andijvie, granny smith appels, eieren, 3 blikjes sardienfilet, milner kaas (blok), blikje kippensoep, 2 cola zero, kip grillworst en osseworst voor op brood. 1 mini unox snackworstje voor sprokkelstiefkind, mayonaise, wickey sap.
totaal EUR 29, 41
visboer: 4 stukken wijting en gamba's: EUR 11
tot zover dit weekend.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 22 november 2008 om 20:09
gisteren gehaald:
lidl:
light jam zwarte bessen 1.10
flesjes sap 2,30
2 doosjes energie druivensuikersnoepjes 0.90
totaal: 4,20
dekamarkt:
1 fles cola light
1 bakje spekjes
1 flesje ketchup
2 pakken sultana
1 pakje satésaus
1 fles carvan cetivam
totaal: 8,30
gegeten:
donderdag: maccaroni
vrijdag: spruiten met satesaus, gebakken aardappels, snitzel
zaterdag: boerenomelet, met spruitjes en aardappels dat over was van gisteren en spekjes
zondag(morgen dus): chicken tonight. heb kipfilet nog in de vriezer en heb ook nog rijst en potje saus op voorraad
maandag: broodjes rookworst, nog over
dinsdag: rode kool, groenteburger, gebakken aardappels ( alles nog in de vriezer)
woensdag: sperzibonen, braadworst ( nog in de vriezer)
donderdag: pasta met zalm ( nog in de vriezer)
vrijdag: moet ik nog verzinnen.
dus aankomende week geen boodschappen nodig. heb nog brood en beleg, dierenvoer, drinken etc. in huis.
lidl:
light jam zwarte bessen 1.10
flesjes sap 2,30
2 doosjes energie druivensuikersnoepjes 0.90
totaal: 4,20
dekamarkt:
1 fles cola light
1 bakje spekjes
1 flesje ketchup
2 pakken sultana
1 pakje satésaus
1 fles carvan cetivam
totaal: 8,30
gegeten:
donderdag: maccaroni
vrijdag: spruiten met satesaus, gebakken aardappels, snitzel
zaterdag: boerenomelet, met spruitjes en aardappels dat over was van gisteren en spekjes
zondag(morgen dus): chicken tonight. heb kipfilet nog in de vriezer en heb ook nog rijst en potje saus op voorraad
maandag: broodjes rookworst, nog over
dinsdag: rode kool, groenteburger, gebakken aardappels ( alles nog in de vriezer)
woensdag: sperzibonen, braadworst ( nog in de vriezer)
donderdag: pasta met zalm ( nog in de vriezer)
vrijdag: moet ik nog verzinnen.
dus aankomende week geen boodschappen nodig. heb nog brood en beleg, dierenvoer, drinken etc. in huis.

zaterdag 22 november 2008 om 20:50
@desteny, dat is balen als je je strikt aan je budget moet houden. Dat hoef ik in principe (nog) niet. Maar 1 maart loopt mijn contract af en weet niet of ik aansluitend een andere baan heb. Mocht dat niet zo zijn, dan moet ik ook veel beter opletten, bah, helemaal niet leuk. Jij in ieder geval sterkte!
zaterdag 22 november 2008 om 23:08
quote:Marahbloem schreef op 22 november 2008 @ 20:50:
@desteny, dat is balen als je je strikt aan je budget moet houden. Dat hoef ik in principe (nog) niet. Maar 1 maart loopt mijn contract af en weet niet of ik aansluitend een andere baan heb. Mocht dat niet zo zijn, dan moet ik ook veel beter opletten, bah, helemaal niet leuk. Jij in ieder geval sterkte!
dankje wel,lief van je. maar gaat goed hier zo..kom echt niks te kort en de aanschuivers ook niet.
denk dat ut voor jou lastiger kan worden,als ut tegen gaat zitten...maar ook daar kom je wel weer door heen hoor.
gewoon beetje creatiever inkopen en verwerken.dat kan iedereen leren als ut moet.
dankje wel,lief van je. maar gaat goed hier zo..kom echt niks te kort en de aanschuivers ook niet.
denk dat ut voor jou lastiger kan worden,als ut tegen gaat zitten...maar ook daar kom je wel weer door heen hoor.
gewoon beetje creatiever inkopen en verwerken.dat kan iedereen leren als ut moet.

zondag 23 november 2008 om 13:20
Ik wil graag meedoen! Ben wel benieuwd wat ik nu al zo uitgeef aan boodschappen. Ik zal is kijken wat ik vanaf 1 nov. heb uitgegeven.
Ik heb het even over de hele maand (23-10 t/m 23-11) berekend, en dan kom ik op een totaal bedrag van: ¤158,59, waarvan ¤28,00 uit eten is.
Bij dit totaalbedrag is wasmiddel enzovoort inbegrepen.
Betreft: 1 persoonshuishouden, huisdieren nvt.
Ik heb het even over de hele maand (23-10 t/m 23-11) berekend, en dan kom ik op een totaal bedrag van: ¤158,59, waarvan ¤28,00 uit eten is.
Bij dit totaalbedrag is wasmiddel enzovoort inbegrepen.
Betreft: 1 persoonshuishouden, huisdieren nvt.
anoniem_59614 wijzigde dit bericht op 23-11-2008 13:46
Reden: ivm bedragen
Reden: ivm bedragen
% gewijzigd
zondag 23 november 2008 om 14:18
Beetje later deze week dan normaal, maar we zijn een weekendje weg geweest en dus had ik geen tijd meer om mijn boodschappenlijstje door te geven.
Alleen even bij Nettorama geweest, we eten deze week veel uit de diepvries, dus weinig verse groenten.
2x Senseo
4x halfvolle melk
coca cola 6pack
3x coca cola zero
2x brood
1x broodjes
cornedbeef
kipfilet
snijworst
yorkham
kaas
vanille vla
2x danoontje
zak peren
zak appels
Totaal: 39,35, totaal deze maand: 192,50
Alleen even bij Nettorama geweest, we eten deze week veel uit de diepvries, dus weinig verse groenten.
2x Senseo
4x halfvolle melk
coca cola 6pack
3x coca cola zero
2x brood
1x broodjes
cornedbeef
kipfilet
snijworst
yorkham
kaas
vanille vla
2x danoontje
zak peren
zak appels
Totaal: 39,35, totaal deze maand: 192,50
zondag 23 november 2008 om 15:00
Onverwachte lunch-gasten dus weer even naar de C1000:
filet american
paturain
kipfilet
pepercervelaat
fricandeau
rosbief
tarwe bollen
waldkornbroodjes
witte bolletjes
maanzaadbroodjes
2 x krentebollen
petit pains
Totaal: 19.83
Totaal november: 470.29
Gaat erg hard zo...maar wel erg gezellig steeds, die extra mee eet gasten!
filet american
paturain
kipfilet
pepercervelaat
fricandeau
rosbief
tarwe bollen
waldkornbroodjes
witte bolletjes
maanzaadbroodjes
2 x krentebollen
petit pains
Totaal: 19.83
Totaal november: 470.29
Gaat erg hard zo...maar wel erg gezellig steeds, die extra mee eet gasten!

maandag 24 november 2008 om 09:08
Wij geven alle huishoudelijke uitgaven door, dus uitgaven in supermarkt, bij winkels als bakker, slager, groenteman etc etc.
En dan zowel food als non-food (wasmiddelen, boterhamzakjes om maar eens een zijstraat te noemen en dat soort dingen).
Daarnaast geven de meesten het ook door als er buiten de deur wordt gegeten of eten wordt gehaald / bezorgd wordt.
Maar anderen doen dat niet, omdat zij het uit een ander potje betalen (of hun kop in het zand steken ).
Ik ga zo weer richting Plus.
En dan zowel food als non-food (wasmiddelen, boterhamzakjes om maar eens een zijstraat te noemen en dat soort dingen).
Daarnaast geven de meesten het ook door als er buiten de deur wordt gegeten of eten wordt gehaald / bezorgd wordt.
Maar anderen doen dat niet, omdat zij het uit een ander potje betalen (of hun kop in het zand steken ).
Ik ga zo weer richting Plus.

maandag 24 november 2008 om 09:29
Oh wat zijn jullie nétjes!! Nu wij tijdelijk een tikkie meer te besteden hebben, geven we ook ineens veul meer uit aan boodschappen. Nu hebben wij 3 kinderen ( waarvan 2 allergisch, dus komt nogal wat aan soja bij kijken en dat is dúúr!)
Ook zijn wij vegetarisch ( maar wel viseters, dus meer parttime veggie).
We eten zeker 2 keer in de week een goed stuk vis, voor de rest altijd vegadingen ( en dan wel de lekkere als het even kan).
We hebben meestal 2 soorten groentes, en vaak ook nog een salade erbij!
Brood verdwijnt hier in een vaag zwart gat, we eten met z'n 5-ven wel 6 broden in de week schat ik zo in.
We zouden best kunnen bezuinigen daar niet van, maar wij vinden eten, en dan vooral ook góed eten, behoorlijk belangrijk!
Zo willen wij, als het niet hoeft, niet te veel bezuinigen op kwalitatief goed en gezond eten. Dit gaat soms wel eens ten koste van andere dingen. Maar goed wij eten dan ook nooit buiten de deur en bestellen ook nooit eten. We koken alles zelf, vers, en gevarieerd. We hebben ook altijd ruim de keuze in broodbeleg ( ook vegetarisch dus ik ga eens in de week naar de groene supermarkt en die ís gewoon duurder, meteen ook voor de soja producten en de biologische wijnen - veel lekkerder én ik krijg er géén koppijn van!)
Daarnaast zit mijn zoontje van 2 nog in de luiers, én zijn wij ( man en ikzelf) helaas na 10 jaar weer begonnen met roken ( wel buiten etc, maar toch)
We roken sigaretten beiden, dus ketjing!!
Mijn 2 dochters krijgen drinken en wat te eten mee in de pauze, en voor de overblijf, ook dat tikt aan. Maar daar kan allemaal in gekort worden, áls het zou moeten. We hebben jaren in de sanering gezeten, en geleefd van 50 euro in de week, daar moest dan ook echt álles van gedaan worden, incl nonfood producten, kleding, en kadootjes. Nou als je dat eenmaal hebt meegemaakt, dan kan je alles!!
Maar mss juist wel omdat dat nu even niet meer hoeft allemaal, dat we makkelijker zijn geworden, toch schrik ik er telkens weer van, als ik de bon van de weekendboodschappen nalees. We zitten toch elke week wel weer rond of net boven de 100 pleuro. Okee met z'n 5-ven en met alles erbij ( wasmiddel, luiers, babydoekjes, voeding, etc) is het nog niet heel schrikbarend, maar als we kleine 600 euro in de maand aan boodschappen ( in de ruimste zin van het woord dan wel) uitgeven, dan klopt dat aardig. Ik zou echt moeten wennen om het weer met de helft ( of nog minder) te moeten doen.
Best wel erg eigenlijk. Ik zal hier eens vaker komen neuzen, want volgens mij kopen we best vaak rommel die dan uiteindelijk half opgegeten in de kliko terecht komt. Behoorlijk zonde dus.
Ook zijn wij vegetarisch ( maar wel viseters, dus meer parttime veggie).
We eten zeker 2 keer in de week een goed stuk vis, voor de rest altijd vegadingen ( en dan wel de lekkere als het even kan).
We hebben meestal 2 soorten groentes, en vaak ook nog een salade erbij!
Brood verdwijnt hier in een vaag zwart gat, we eten met z'n 5-ven wel 6 broden in de week schat ik zo in.
We zouden best kunnen bezuinigen daar niet van, maar wij vinden eten, en dan vooral ook góed eten, behoorlijk belangrijk!
Zo willen wij, als het niet hoeft, niet te veel bezuinigen op kwalitatief goed en gezond eten. Dit gaat soms wel eens ten koste van andere dingen. Maar goed wij eten dan ook nooit buiten de deur en bestellen ook nooit eten. We koken alles zelf, vers, en gevarieerd. We hebben ook altijd ruim de keuze in broodbeleg ( ook vegetarisch dus ik ga eens in de week naar de groene supermarkt en die ís gewoon duurder, meteen ook voor de soja producten en de biologische wijnen - veel lekkerder én ik krijg er géén koppijn van!)
Daarnaast zit mijn zoontje van 2 nog in de luiers, én zijn wij ( man en ikzelf) helaas na 10 jaar weer begonnen met roken ( wel buiten etc, maar toch)
We roken sigaretten beiden, dus ketjing!!
Mijn 2 dochters krijgen drinken en wat te eten mee in de pauze, en voor de overblijf, ook dat tikt aan. Maar daar kan allemaal in gekort worden, áls het zou moeten. We hebben jaren in de sanering gezeten, en geleefd van 50 euro in de week, daar moest dan ook echt álles van gedaan worden, incl nonfood producten, kleding, en kadootjes. Nou als je dat eenmaal hebt meegemaakt, dan kan je alles!!
Maar mss juist wel omdat dat nu even niet meer hoeft allemaal, dat we makkelijker zijn geworden, toch schrik ik er telkens weer van, als ik de bon van de weekendboodschappen nalees. We zitten toch elke week wel weer rond of net boven de 100 pleuro. Okee met z'n 5-ven en met alles erbij ( wasmiddel, luiers, babydoekjes, voeding, etc) is het nog niet heel schrikbarend, maar als we kleine 600 euro in de maand aan boodschappen ( in de ruimste zin van het woord dan wel) uitgeven, dan klopt dat aardig. Ik zou echt moeten wennen om het weer met de helft ( of nog minder) te moeten doen.
Best wel erg eigenlijk. Ik zal hier eens vaker komen neuzen, want volgens mij kopen we best vaak rommel die dan uiteindelijk half opgegeten in de kliko terecht komt. Behoorlijk zonde dus.

maandag 24 november 2008 om 09:47
Excuses voor mijn late aanvulling, maar hier komen de boodschappen:
Vorige week zaterdag:
Aldi 48,- (bonnetje kwijt)
Dinsdag:
AH 15,- (twee pizza's, rijst en dingen die ik niet meer weet)
Afgelopen zaterdag
Aldi 38,51
Keukenrollen 0,79
Chocolademelk 0,69
twee flesjes handzeep 2* 0,79
Melk 0,49
multivruchtensap 1,29
twee potten kapucijners 2* 0,99
Babybillendoekjes (voor het roestvrijstaal) 1,49
Chocolade mousse 1,09
Spekreepjes 0,79
limonadesiroop 1,09
mix voor ovenschotel 2* 0,99
Mascara 1,99
pond varkensvlees 3,59
6 flesjes sportdrank 1,79
uien 0,49
gerookte zalm 2,59
blauwschimmelkaas 1,55
plakjes kaas 1,29
witlof 0,99
kwark 0,65
multivitamine 3,49
visolietabletten 3,49
3 paprika's 0,99
earl grey thee 0,89
afbakbroodjes 0,17
kilo krokante muesli 1,29
Dat wordt dan totaal voor november: 192,41
Vorige week zaterdag:
Aldi 48,- (bonnetje kwijt)
Dinsdag:
AH 15,- (twee pizza's, rijst en dingen die ik niet meer weet)
Afgelopen zaterdag
Aldi 38,51
Keukenrollen 0,79
Chocolademelk 0,69
twee flesjes handzeep 2* 0,79
Melk 0,49
multivruchtensap 1,29
twee potten kapucijners 2* 0,99
Babybillendoekjes (voor het roestvrijstaal) 1,49
Chocolade mousse 1,09
Spekreepjes 0,79
limonadesiroop 1,09
mix voor ovenschotel 2* 0,99
Mascara 1,99
pond varkensvlees 3,59
6 flesjes sportdrank 1,79
uien 0,49
gerookte zalm 2,59
blauwschimmelkaas 1,55
plakjes kaas 1,29
witlof 0,99
kwark 0,65
multivitamine 3,49
visolietabletten 3,49
3 paprika's 0,99
earl grey thee 0,89
afbakbroodjes 0,17
kilo krokante muesli 1,29
Dat wordt dan totaal voor november: 192,41
maandag 24 november 2008 om 10:29
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag meedoen. Begin ik wel vanaf dit weekend.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen (allebei nog in de luiers).
Ik begrijp dat het alleen om de boodschappen gaat? En halen/bezorgen/buiten de deur eten? Dus geen tanken of zo, maar bijvoorbeeld wel als je een snickers koopt tijdens het tanken?
Ok, ga ik even bonnetjes verzamelen. Tikt lekker aan want zoon was gister jarig en heb dus zaterdag veel booschappen gehaald.
Hoor het wel als ik er nog bij kan!
Ik wil ook graag meedoen. Begin ik wel vanaf dit weekend.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen (allebei nog in de luiers).
Ik begrijp dat het alleen om de boodschappen gaat? En halen/bezorgen/buiten de deur eten? Dus geen tanken of zo, maar bijvoorbeeld wel als je een snickers koopt tijdens het tanken?
Ok, ga ik even bonnetjes verzamelen. Tikt lekker aan want zoon was gister jarig en heb dus zaterdag veel booschappen gehaald.
Hoor het wel als ik er nog bij kan!

maandag 24 november 2008 om 10:49
quote:We zitten toch elke week wel weer rond of net boven de 100 pleuro. Okee met z'n 5-ven en met alles erbij ( wasmiddel, luiers, babydoekjes, voeding, etc) is het nog niet heel schrikbarend, maar als we kleine 600 euro in de maand aan boodschappen ( in de ruimste zin van het woord dan wel) uitgeven, dan klopt dat aardig.
@Zoyla, hoeveel weken zitten er in jouw maand, zes?
Overigens is 100 euro per week voor vijf personen niet zo heel veel (aan de andere kant, 600 per maand is 150,- per week). Zal wel door het vegetarische eten komen, dat je het daar mee redt.
Ik ben het trouwens nooit zo eens met mensen die zeggen dat ze niet willen bezuinigen op eten, omdat dat niet gezond zou zijn. Prei, witlof, andijvie, gehakt, uien, kool, peulvruchten, aardappelen zijn allemaal erg gezond en goedkoop. Als je eet naar het seizoen, eet je goedkoop, maar zeker niet ongezond.
Zaterdag kapucijners met uien, paprika en spek gegeten. Gisteren ovenschotel prei, gehakt en aardappelen gegeten. Allemaal erg lekker en voor minder dan een euro per persoon.
Afgelopen vrijdag rijstafel van de bevroren restjes indiaas en indonesisch eten die nog in de vriezer stonden. Anders was het weggegooid, dus gratis en gezond.
De rest van de week hadden we allebei buikgriep, dus niets gegeten. Kijk, dat is nog eens goedkoop.
@Zoyla, hoeveel weken zitten er in jouw maand, zes?
Overigens is 100 euro per week voor vijf personen niet zo heel veel (aan de andere kant, 600 per maand is 150,- per week). Zal wel door het vegetarische eten komen, dat je het daar mee redt.
Ik ben het trouwens nooit zo eens met mensen die zeggen dat ze niet willen bezuinigen op eten, omdat dat niet gezond zou zijn. Prei, witlof, andijvie, gehakt, uien, kool, peulvruchten, aardappelen zijn allemaal erg gezond en goedkoop. Als je eet naar het seizoen, eet je goedkoop, maar zeker niet ongezond.
Zaterdag kapucijners met uien, paprika en spek gegeten. Gisteren ovenschotel prei, gehakt en aardappelen gegeten. Allemaal erg lekker en voor minder dan een euro per persoon.
Afgelopen vrijdag rijstafel van de bevroren restjes indiaas en indonesisch eten die nog in de vriezer stonden. Anders was het weggegooid, dus gratis en gezond.
De rest van de week hadden we allebei buikgriep, dus niets gegeten. Kijk, dat is nog eens goedkoop.