Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.

Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.

Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.

Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.

Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.

Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.

Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ja, ik weet het nog. Maxi onderweg naar huis, de verpleging die je alleen liet.

En dan.....twee prachtige, volmaakte meisjes.....
Troeteltje
Jij troost een ander. Terwijl jij troost kunt gebruiken.

Een patroon.

Een goed hart, een goed mens. En vanaf nu meer aan jezelf denken! Dat maakt je geen minder goed mens en dat maakt je hart niet minder groot of toegankelijk.

In stilte groeiden

Jullie in mij

In stilte bloeiden

Jullie in mij

In mijn hart

Leven jullie in stilte voort

Maar ik hoor jullie

In voel jullie

Jullie in mij...

Net met Maxi de speciale kaarsen aangestoken. De kaarsen van de crematie. En getoost op onze mooie moppies.
Fijn dat jullie elkaar weer lijken te vinden. Ik denk aan je mooie meisjes!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Heel veel kracht toegewenst!
Denk aan jullie

In gedachten heel dichtbij je

Wat lief al die warme knuffels!

Ik heb vandaag een lekkere (gezonde) cake gebakken en voor de mannen wat roze slagroom erop. Want we vieren immers ook een beetje de verjaardag van de meisjes.

Het weer lijkt hier gelukkig toch wat op te klaren dus hopelijk kunnen we vanavond de wensballonnen op laten.

Het werd eind van de middag idd nog erg mooi en nu ook nog, dus gelukt met de ballonnen?

Jullie mooie meisjes, in jullie harten voor altijd!!!! Wat een liefde, wat een trots, maar wat een gemis....

En weet je, ook in onze harten zitten ze eigenlijk (elke meelezer, elke forumlid die dit ooit gelezen heeft). Uiteraard op een andere manier, maar door jouw verhalen 'leven' ze als het ware en zijn ze extra bijzonder. Ze zullen in ieder geval echt never nooit niet vergeten worden....
Het was weer zo mooi vanavond!

Maxi zei, we laten eerst een ballon op voor N. nu. We deden andere keren eerst voor L.

Dus toen lieten we de ballon op en toen zag ik dat er een scheur in zat.

Sorry schat... deze is dus echt voor L.!
Wat mooi!
Mooi!!

En dan die scheur, hoe toepasselijk.

Zou er toch meer zijn tussen hemel en aarde.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven