Ik verveel me

28-06-2016 22:45 37 berichten
Ik vraag me af of mensen dit herkennen. Mijn vrienden lijken hier namelijk geen last van te hebben. Ik verveel me soms rot nu mijn studie tijdelijk op z'n gat ligt (vervolg mijn opleiding in september weer) en ik fulltime werk. Van mijn vrienden ben ik bijna de enige die nog studeert, de rest werkt allemaal. Maar tjeus, wat moet ik met al die tijd naast werken?? Normaal voelde ik die druk altijd wel om in de avonduren mezelf bezig te houden met studie, maar nu ik dat niet heb mis ik dat echt.

Geen wereldproblemen, wel nieuwschierig of anderen dit herkennen.

En ja, ik sport 3 keer per week en heb verder ook nog een goed sociaal leven
Herken het niet zo, het is maar zelden dat ik mij verveel. Wel net als Beeldig dat ik TV/Netflix ga kijken als ik moe ben of even op Pinterest rondkijk.

Het is toch een geschikte tijd wat je voor de hobby zou willen doen? Er is hier onlangs nog een topic geopend wie wat voor hobby's doet, ik zou daar even kijken. Veel plezier alvast!
quote:-KING- schreef op 28 juni 2016 @ 22:54:

nee ik verveel me echt bijna nooit. weet je wel hoeveel dingen er te doen zijn??Noem ze eens allemaal op dan
Haha ja ik weet dat er genoeg te doen is en dat doe ik ook allemaal wel hoor. Ik kan gewoon niet zo goed niks doen. Ik plan mezelf altijd vol (liefst van 8 uur tot 23 uur). Maar waar andere zo makkelijk kunnen 'niksen', lijkt mij dat niet echt makkelijk af te gaan.
En TO. Heb je er veel last van dan?

Ik doe ook wel eens een dag bijna niks. Heerlijk...
quote:Miss-Pippilotta schreef op 29 juni 2016 @ 00:59:

[...]

Ik vind lekker niks doen, luieren en zo juist voor slimme mensen

Ik vind mensen die zich helemaal te pletter werken en nooit eens niks doen of tijd hebben (om zich te vervelen bijvoorbeeld) niet per definitie slim.Lekker luieren en niks doen is dus géén vervelen. Wat jij beschrijft is heerlijk relaxen. Vervelen is je lamlendig voelen omdat je niks kunt verzinnen om te doen. En dat is wat anders dan genieten van je kopje koffie in de tuin oid.
Alle reacties Link kopieren
vervelen is goed. de boog kan niet altijd gespannen staan en het is ongezond dat je altijd maar wat moet doen. geniet ook eens van het "niets doen".

ga lekker naar buiten, lees een boek, ga bij je oma op bezoek, mijmer voor je uit met een glas thee.

of te wel, wees gewoon tevreden met jezelf zonder externe factoren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:gpdmoh schreef op 29 juni 2016 @ 07:42:

Haha ja ik weet dat er genoeg te doen is en dat doe ik ook allemaal wel hoor. Ik kan gewoon niet zo goed niks doen. Ik plan mezelf altijd vol (liefst van 8 uur tot 23 uur). Maar waar andere zo makkelijk kunnen 'niksen', lijkt mij dat niet echt makkelijk af te gaan.Nou, als je niet wilt niksen ga je iets doen. Desnoods voor de 3e keer die week je ramen lappen, of een boek herlezen. Als je het niksen zo naar vindt dan verzin je toch iets?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Candy Crush!
quote:Dubbz schreef op 29 juni 2016 @ 07:49:

[...]

Lekker luieren en niks doen is dus géén vervelen. Wat jij beschrijft is heerlijk relaxen. Vervelen is je lamlendig voelen omdat je niks kunt verzinnen om te doen. En dat is wat anders dan genieten van je kopje koffie in de tuin oid.

Eensch!

Ik roep wel eens dat ik mij verveel, maar dan heb ik gewoon geen zin om iets te doen en wil ik lekker op de bank hangen en gedachteloos tv kijken.

Maar echt vervelen? Niet weten wat ik moet dan? Nee, daar heb ik nooit last van. Als ik kijk naar mijn avonden zijn ze gevuld met sport, koken, lezen, tv, schrijven, internetten, socializen en eigenlijk nog veel meer. Desnoods ga ik opruimen. Maar lekker zitten en niet zoveel doen vind ik niet erg.

To, lekker zitten en niet zoveel bijzonders doen is niet erg. maar anders kun je prima nog een rondje gaan hardlopen of wandelen als je echt actief bezig wilt zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Moemoe64 schreef op 28 juni 2016 @ 23:19:

Ik heb 3 kinderen opgevoed, waarvan 1 meervoudig gehandicapt (mentaal + lichamelijk).

Toch heb ik altijd gewerkt: zo'n 40u/week.

Intussen heb ik de zorg over een hulpbehoevende echtgenoot en werk ik nog steeds, alhoewel slechts 32u/ week. Hoezo vervelen?

En ook dit: ik heb 5 kleinkinderen; door problemen heb ik de zorg over oudste kleinkind om de week van

vrijdagavond tot zondagavond.

Ik ben 50+................wat zou ik me graag eens een dag vervelen! ECHT hoor.http://www.tui.nl/

Alleen heen gaan zonder kinderen en man. Succes.
Heel herkenbaar hoor!

Net klaar met jaar drie van mijn HBO-opleiding, waarin ik heel druk was met werk, een onbetaalde stage, studeren en privédingen die veel energie kostten.

Nu merk ik dat ik echt even om moet schakelen en dat dit moeite kost. Ik wil dus meteen de zolder opruimen, de woonkamer schilderen etc. En oja, ik heb ook een nieuwe baan voor 2 dagen in de week.

Ik dacht bij mijzelf; waar ben je mee bezig?!?

Dus ik ben gaan shoppen (eindelijk weer eens een hele dag de tijd voor) en heb wat boeken gekocht, wat lampjes voor in de tuin om die wat leuker aan te kleden en moet van mijzelf ontspannen. Dat voelt dus als vervelen, want mijn stressniveau is nog hoog, maar ik hoop dat dit over een week (of twee) wat beter lukt.

Zou dit voor jou ook kunnen werken?
quote:gpdmoh schreef op 29 juni 2016 @ 07:42:

Haha ja ik weet dat er genoeg te doen is en dat doe ik ook allemaal wel hoor. Ik kan gewoon niet zo goed niks doen. Ik plan mezelf altijd vol (liefst van 8 uur tot 23 uur). Maar waar andere zo makkelijk kunnen 'niksen', lijkt mij dat niet echt makkelijk af te gaan.

Ik snap het wel hoor, je komt uit een razend druk schema en nu valt er opeens iets weg. Terwijl je lijf en je hoofd nog staan op standje "razend druk schema". En dan voel je je gewoon even slecht omdat er niets te hollen valt. Dat gaat vanzelf over, is mijn ervaring. Geef het even tijd en ruim in de tussentijd gewoon je huis op ofzo.

Als je het hele huis al drie keer opgeruimd en schoongemaakt hebt, zou ik toch een hobby zoeken als ik jou was. Wat die hobby is, maakt niet zo veel uit. Maar juist als je graag iets om handen hebt, helpt een hobby je prima om jezelf te vermaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven