Afscheidsmail collega's
woensdag 29 juni 2016 om 11:40
Morgen is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever. En ik wil een mail sturen om iedereen te bedanken. Normaal weet ik altijd wel een verhaal aan elkaar te breien. Maar ben super inspiratie loos!
Wat hebben jullie gestuurd toen jullie weg gingen? Beter goed gejat dan slecht bedacht, dacht ik zo.
Alvast bedankt!!!
Wat hebben jullie gestuurd toen jullie weg gingen? Beter goed gejat dan slecht bedacht, dacht ik zo.
Alvast bedankt!!!
woensdag 29 juni 2016 om 12:51
woensdag 29 juni 2016 om 12:53
Ligt volledig aan het bedrijf toch?
Bij ons is het de gewoonte dat er een mail rondgestuurd wordt. Zo krijg ik dan ook weleens mails van collega's wiens naam me vaag iets zegt. Meestal stuur ik maar gewoon iets terug van dat ik ze het beste wens ofzo. Prima toch?
Van directe collega's wordt wel afscheid genomen.
Overigens zou ik niets schrijven over contact houden. Meestal verwatert het toch en degenen die het echt willen, die hebben vast je e-mail of nummer toch al.
Veel succes in je nieuwe baan, TO.
Bij ons is het de gewoonte dat er een mail rondgestuurd wordt. Zo krijg ik dan ook weleens mails van collega's wiens naam me vaag iets zegt. Meestal stuur ik maar gewoon iets terug van dat ik ze het beste wens ofzo. Prima toch?
Van directe collega's wordt wel afscheid genomen.
Overigens zou ik niets schrijven over contact houden. Meestal verwatert het toch en degenen die het echt willen, die hebben vast je e-mail of nummer toch al.
Veel succes in je nieuwe baan, TO.
woensdag 29 juni 2016 om 13:06
Dank allemaal. Ik ga even "borduren". Laat nog wel even weten wat het geworden is.
Waarom ik er zo mee bezig ben? Ik vind het gewoon netjes als je gedag zegt en niet met stille trom vertrekt. Plus ik heb binnen het bedrijf een service verlenende functie gehad, dus de meeste kennen me wel en dan zou het gek zijn dat als ze langs lopen er ineens iemand anders achter mijn bureau zit.
Waarom ik er zo mee bezig ben? Ik vind het gewoon netjes als je gedag zegt en niet met stille trom vertrekt. Plus ik heb binnen het bedrijf een service verlenende functie gehad, dus de meeste kennen me wel en dan zou het gek zijn dat als ze langs lopen er ineens iemand anders achter mijn bureau zit.
woensdag 29 juni 2016 om 13:26
Ik krijg ook wel eens mails van collega's die vertrekken en dat vind ik wel fijn hoor! Van de mensen waar je wat meer mee hebt weet je al dat ze vertrekken, maar er zijn ook vaak collega's die ik sporadisch zie/spreek (vrij grote afdeling) en daarvan vind ik het toch prettig te horen als ze weggaan ipv dat ik daar achteraf via via achter moet komen.
De mails die ik krijg zijn vaak best uitgebreid over de keuze weg te gaan en wat ze nu gaan doen. Vaak ook een stukje terugkijken op werkzaamheden (met veel plezier heb ik aan * en * gewerkt met X en X samen...etc). En natuurlijk dat je uitkijkt naar je nieuwe functie, maar desondanks je lieve collega's zal gaan missen.
De mails die ik krijg zijn vaak best uitgebreid over de keuze weg te gaan en wat ze nu gaan doen. Vaak ook een stukje terugkijken op werkzaamheden (met veel plezier heb ik aan * en * gewerkt met X en X samen...etc). En natuurlijk dat je uitkijkt naar je nieuwe functie, maar desondanks je lieve collega's zal gaan missen.
woensdag 29 juni 2016 om 13:32
Ik vond het ook altijd wel prettig om even iets te horen als iemand wegging. Bij ons in het bedrijf hadden we dan ook de gewoonte om even een afscheidsetentje /-borrel te houden, net waar de vertrekker zin in had. Niet zo'n groot bedrijf en bijna alleen maar parttimers, maar we konden heel goed met elkaar overweg en dan is het toch altijd wel leuk om iets persoonlijks te horen.