Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wij alleen bij de gemeente waar we in trouwen iss. Maar idd nachtmerries want overal krijg je nog oude info als je googled. Ik heb gebeld naar beide gemeentes :

-Je gaat in ondertrouw in de gemeente waar je trouwt

-Je eigen gemeente hoef je niks bij

-Zodra je trouwt geeft de gemeente waar je dit gedaan hebt dit door aan jou woongemeente

-Jou woongemeente neemt schriftelijk of op een andere manier contact met jullie op over naamgebruik na de huwelijksvoltrekking

-Als je hier niet op reageerd blijf je beide je eigen naam gebruiken

Dit is in ieder geval hoe het bij ons gaat.
Ja ik had ook al even gekeken en is op Google maar onduidelijk.. Kan je nog steeds maximaal 1 jaar van te voren in ondertrouw of kan dat wel al eerder?
In mijn dorp maximaal 1 jaar. Weet niet of dit landelijk is maar kun je vast op de site van de gemeente vinden.
Bij ons ook 1 jaar. Overigens kunnen wij ons huwelijk maar tot 6 weken van te voren aanmelden. Als je tussen de 2 en 6 weken doet moet je spoedtarrief betalen en is de procedure anders.
quote:MN-- schreef op 29 juni 2016 @ 16:36:

[...]

Als het voor jou minder dan 100 dagen zijn, dan voor mij ook:-). Aangezien onze nieuwe datum dezelfde is (al hoeft dat niet in de tabel )

Wij moeten redelijk wat doen nog, maar gaan maandag nogmaals praten op de locatie.

Wat leuk!!

Oh ondertrouw. nog zo'n dingetje ja. Ik heb me laten vertellen dat het tegenwoordig geen 'ondertrouw' meer heet. M'n vriend zoekt het allemaal uit. Hoe hebben jullie het gedaan met een ambtenaar kiezen? Afgaan op het verhaaltje en dan een afspraak plannen of zo?
quote:Liefs7 schreef op 29 juni 2016 @ 09:14:

@Goudstraal, wil je in de tabel wijzigen? Ik ben 30 als we gaan trouwen (klinkt oud :sarcastisch) we trouwen in mei 2017.

Ik heb er echt zin in!!Aangepast!!
Net de trouwkaarten besteld, wat een werk komt daar nog bij! Teksten controleren, hier en daar nog even iets aanpassen. Oh Rose, zullen een apart emailadres maken? Roseenvriendgaantrouwen@whatever.com? Ja schat, prima. Uiteindelijk dan tóch helemaal goed, bestellen!

En dan ben je 2 uur verder....zucht.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
@ Roos: waar hebben jullie je kaarten gevonden? Wij hebben laatst boeken besteld bij een drukker en helemaal doorgebladerd. Wel paar mooie kaarten gevonden. We willen ook de menukaarten en de naamkaartjes bij de kaart laten aansluiten.. Moeten alleen nog gaan beslissen.
Bij Koningkaart Hele goede service, hadden al een gratis proefdruk aangevraagd. Lag keurig netjes de volgende dag op de mat. Inclusief stalen van diverse soorten mogelijkheden qua papier. Fijne prijs, goede service.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Thnx voor de tip!!
Ik wil ook graag mee doen!

Trouw in juni/juli 2017, leeftijd: 23 locatie: Noord-Holland
Welkom Nienah! misschien vind jij het ook leuk om over je aanzoek (als die er was) te vertellen?
quote:Lapflop schreef op 30 juni 2016 @ 08:25:

Welkom Nienah! misschien vind jij het ook leuk om over je aanzoek (als die er was) te vertellen?

Dank je!

Mijn vriend heeft het sinds januari over zijn aanzoek. Weet niet precies hoe hij het moet aanpakken geloof ik ;) . Herkenbaar bij anderen?

Laatst vertelde hij wel dat ie op internet voorbeeld filmpjes had gekeken. Dus ik ben benieuwd... Ik had het vermoeden dat hij vorige week zaterdag iets had geregeld want toen ik vertelde dat ik die avond moest werken keek hij heel beteuterd.

Ik houd jullie wel op de hoogte als het moment daar is :-)

Maar omdat het allemaal zo lang duurt heb ik gezegd dat we alvast een globale trouwdatum gaan prikken en ik mij een beetje ga oriënteren en dan zie ik wel of hij nog met iets komt. We hebben vorig jaar oktober ons klushuis gekocht en willen trouwen voor we in het huis gaan wonen. Dus nu met een jaartje is het wel af!
O ja.. Heeft iemand van jullie ervaring met bedrijfjes die handgemaakte Kalligrafie kaarten maken?

Ik zie van die gave ideeën op Pinterest voorbij komen maar volgens mij is dat best prijzig!

Bijv: https://nl.pinterest.com/pin/91620173645379238/
Hoi dames!

Wij zouden eigenlijk al getrouwd zijn maar moesten het eerder helaas annuleren. Ik had alles uitgedacht maar nu wordt het door bekenden precies zo gedaan. En dus moet ik me even aanstellen en iets totaal anders gaan verzinnen hahah.

Ik lees graag mee om leuke ideeën op te doen!
Hey Dormous! Wat ontzettend naar. Ik ben een beetje nieuwsgierig, maar hoe kan iemand je bruiloft 'jatten'? Doen zij toevallig het zelfde programma op de zelfde locatie? De zelfde taart, jurk, versiering, babs,...?

Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt zeg. Het is al ontzettend naar dat het in eerste plaatst niet door ging zeg. Heb je al een nieuwe datum?

Nienah, wat ontzettend leuk idee! Geen ervaring. Ik denk dat handgemaakt wel duur is, maar als je budget het toelaat wel ontzettend gaaf!
Zelfde programma, zelfde locatie, zelfde vorm van gecombineerde receptie+diner grrrrr. Ik hecht niet heel veel waarde aan trouwen an sich, maar zou het desalniettemin toch echt heel stom vinden om, ook al hebben ze "mijn idee" gekopieerd, het zelfde feest dus een jaar later te herhalen haha. (Niet dat het zo extreem origineel was, maar de gastenlijsten zijn ook haast een kopie dus ja...)

Een vaste datum hebben we (nog) niet maar het wordt komend voorjaar/zomer ergens. Huwelijk en feest zelf doen we apart, gewoon samen doordeweeks naar het gemeentehuis in jeans en vrolijk jurkje en dan in het weekend een feestje

Zelfde taart kan gelukkig niet, jurk idem haha. Want die maak ik zelf
Hoi Dormouse, dat klinkt echt super vervelend! Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal er achter..

En welkom ook Nienah, ik heb je toegevoegd in de tabel!
quote:Dormouse schreef op 30 juni 2016 @ 10:52:

Zelfde programma, zelfde locatie, zelfde vorm van gecombineerde receptie+diner grrrrr. Ik hecht niet heel veel waarde aan trouwen an sich, maar zou het desalniettemin toch echt heel stom vinden om, ook al hebben ze "mijn idee" gekopieerd, het zelfde feest dus een jaar later te herhalen haha. (Niet dat het zo extreem origineel was, maar de gastenlijsten zijn ook haast een kopie dus ja...)

Een vaste datum hebben we (nog) niet maar het wordt komend voorjaar/zomer ergens. Huwelijk en feest zelf doen we apart, gewoon samen doordeweeks naar het gemeentehuis in jeans en vrolijk jurkje en dan in het weekend een feestje

Zelfde taart kan gelukkig niet, jurk idem haha. Want die maak ik zelf Ooooohh wat stom!! Snap dat je dan niet een jaar later zo ongeveer hetzelfde wil doen, zeker niet als jullie ook grotendeels dezelfde gasten hebben :S Succes met alle voorbereidingen!
Dormous er zijn hier genoeg mensen die met je mee willen denken! En zelf je jurk en taart maken,... Wow! Dat klinkt alsof je hartstikke creatief bent. Dus ik geloof er heilig in dat dat goed moet komen.
Dankjewel meiden! En creatief van wel mee hoor haha, eerder gewoon erg enthousiast en met het geluk wat handige meiden te kennen die eventueel kunnen helpen (met de details van de jurk bijvoorbeeld).

Opnieuw Googlen is stiekem ook wel heel erg leuk moet ik bekennen Elk nadeel heeft zijn voordeel enzo hahaha.

De taart gaat nog wat worden trouwens, ik wil heeeeel graag zo'n regenboog-cake dat wordt veel oefen van te voren (wat erg,,, hahaha), maar valt gelukkig niet heel veel aan te verprutsen qua hoe het er van buiten uitziet. Gewoon een dikke laag botercreme en een Heule Hoop van die decoratie snoepjes.
Klinkt hartstikke leuk! En misschien kun je het zo zien: anders was je straks op een kopie van je eigen bruiloft geweest en dan had je de hele dag lopen balen. Jij gaat gewoon versie 2.0 plannen!
Ik vond het al stom dat ex van vriend feest gaf op onze geplande locatie. Maar we zijn nu al heel blij met de nieuwe locatie. Blijer eigen.
Ja precies! Is ook een stuk beter dan mijn eerste ingeving (hopen op regen)

Ik ben nog aan het bijlezen,maar hoe gaat het met jullie planningen? Ver van te voren begonnen? Formeel of informeel? en houden de mannen het een beetje vol
quote:MN-- schreef op 30 juni 2016 @ 11:20:

Ik vond het al stom dat ex van vriend feest gaf op onze geplande locatie. Maar we zijn nu al heel blij met de nieuwe locatie. Blijer eigen.Oh dat lijkt me ook erg ja, helemaal als het een ex is Wel echt super fijn dat julie een nog betere locatie hebben gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven