Konijntje met myasis

01-07-2016 00:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons konijntje zit net binnen en we komen er achter dat ze maden heeft bij het kontje.

Volgens internet kan het heel snel ontstaan en moet het snel behandeld worden.

Begrijp het niet verkeerd, we houden heel veel van onze nijn maar het beestje is 9 jaar oud....

Nog nooit naar de dierenarts geweest, om die nou met spoed te bellen...

Iemand ervaring? Wat kost het om het te behandelen of het beestje te laten inslapen? Het is nu te zielig om aan te zien... echt een dillema
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:04:

[...]

Er zit nogal verschil tussen een kind dat en een konijn, niet dan? Nou dan.Inderdaad, en ik weet wel wat ik liever heb, een kind of een konijn.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Voordat je nog meer onzin uitkraamt;

waar je van houdt, in dit geval al negen jaar, daar zorg je voor, en zeker als er iets levensbedreigends, zoals in dit geval, aan de hand is. Je vergelijking met spinnetjes en regenwormen is niet alleen infantiel maar ook nog eens stompzinnig. Of ben je echt zo'n simpele ziel dat je het verschil niet proeft tussen een insect in de tuin en een huisdier wat deel van je gezin uitmaakt? Nee toch?
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 00:57:

Het is maar een konijn. Werkelijk waar, gaan jullie ook met een zieke goudvis naar de dierenarts? Manmanman. Die dierenartsen moeten zich toch wel kapot lachen $$$$€€$$$€€$$$ kassa!het is je wettelijke plicht om een dier dat inje bezit is medisch te behandelen als dat noodzakelijk is.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:03:

[...]

Dat is inderdaad anders in mijn ogen. Ga je ook met een zieke kikker naar een dierenarts? Of een gewonde mol of een geplette regenwormen of een spin die een pootje mist?domme opmerking zeg. Een regenworm is geen gezelschapsdier of vee. is niet je wettelijk bezit. Tenzij je meelwormen fokt en ja dan moet je een veearts laten komen als er een ziekte uitbreekt
Sorry hoor. Maar voor een konijn, hamster, slang of schildpad zou ik inderdaad geen honderden euro's uitgeven bij een dierenarts nee.

Dat is toch allemaal van een heel ander kaliber dan een pony of hond (en 'n oké dan, een kat). Dat zijn intelligente beesten met gevoel en karakter. De rest niet.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:18:

Sorry hoor. Maar voor een konijn, hamster, slang of schildpad zou ik inderdaad geen honderden euro's uitgeven bij een dierenarts nee.

Dat is toch allemaal van een heel ander kaliber dan een pony of hond (en 'n oké dan, een kat). Dat zijn intelligente beesten met gevoel en karakter. De rest niet.Als jij je hamster verwaarloost en ik zou dat weten dan geef ik je aan. Intelligentie van het dier of de aaibaarheid doen er niet toe
Waar valt een kip dan onder? Zorgen om een papegaai kan ik begrijpen. Om een kip. Nee.
Zelfs al vind je het overdreven om een konijn (welke overigens compleet van jouw zorg afhankelijk is) naar de dierenarts te brengen om beter te maken, dan nog is het wel zo diervriendelijk om te zorgen dat het beestje geen pijn lijdt.

Hopelijk heb je zelf geen huisdieren nightsky, want dieren kiezen er niet zelf voor om in een hok te zitten. Dus als mensen toch graag een huisdier willen, vind ik wel dat ze deze goed moeten verzorgen. Ik hoop dus wel dat TO de dierenarts even belt en medicijnen gaat halen. Ik vind het zielig om een dier onnodig te laten lijden.
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 01:20:

[...]

Als jij je hamster verwaarloost en ik zou dat weten dan geef ik je aan. Intelligentie van het dier of de aaibaarheid doen er niet toeBen maar niet bang. Zo'n beest komt er hier niet in.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:21:

[...]

Ben maar niet bang. Zo'n beest komt er hier niet in.Da's ook beter voor de hamster.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:18:

Dat is toch allemaal van een heel ander kaliber dan een pony of hond (en 'n oké dan, een kat). Dat zijn intelligente beesten met gevoel en karakter. De rest niet.Tegen zoveel onnozelheid ben ik niet opgewassen.
quote:chocolol schreef op 01 juli 2016 @ 01:21:

Zelfs al vind je het overdreven om een konijn (welke overigens compleet van jouw zorg afhankelijk is) naar de dierenarts te brengen om beter te maken, dan nog is het wel zo diervriendelijk om te zorgen dat het beestje geen pijn lijdt.

Hopelijk heb je zelf geen huisdieren nightsky, want dieren kiezen er niet zelf voor om in een hok te zitten. Dus als mensen toch graag een huisdier willen, vind ik wel dat ze deze goed moeten verzorgen. Ik hoop dus wel dat TO de dierenarts even belt en medicijnen gaat halen. Ik vind het zielig om een dier onnodig te laten lijden.Eens, maar dat hoeft niet midden in de nacht. Zwaar overdreven.
quote:nbk schreef op 01 juli 2016 @ 01:22:

[...]

Da's ook beter voor de hamster.Dat weet ik wel zeker ja.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:23:

[...]

Eens, maar dat hoeft niet midden in de nacht. Zwaar overdreven.In jouw universum kunnen dieren alleen maar tussen 9 en 17 uur doodziek worden?

[...]

Eens, maar dat hoeft niet midden in de nacht. Zwaar overdreven.bij een hartaanval wacht je ook tot de volgende dag? Het dier is urgent. Dat weet TO ook want ze heeft info over de ziekte opgezocht. Medische zorg onthouden is een strafbaar feit

[...]

Eens, maar dat hoeft niet midden in de nacht. Zwaar overdreven.

Gezien de OP en het uitblijven van een reactie van TO, vrees ik dat zij er net zo over denkt. (Tenzij ze nu bij de dierenarts zit)

Jij neemt geen dieren in huis waar je niet voor wil zorgen, geen probleem dus.

TO neemt echter wél een een dier waar ze de verantwoordelijkheid voor draagt en die zou ze dus moeten nemen, óók midden in de nacht.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:20:

Waar valt een kip dan onder? Zorgen om een papegaai kan ik begrijpen. Om een kip. Nee.een kip is een hobbydier of landbouwdier. Valt onder dezelfde wet
quote:Very__Cherry schreef op 01 juli 2016 @ 01:25:

[...]

In jouw universum kunnen dieren alleen maar tussen 9 en 17 uur doodziek worden?

Nee, maar ik vind het zwaar overdreven om midden in de nacht met een konijn naar de dierenarts te gaan.

Een konijn is in mijn ogen dan ook geen huisdier. Komt er hier ook niet in.
Ik ga te bedde Meds, succes met Cruella de Vil verder.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:30:

[...]

Nee, maar ik vind het zwaar overdreven om midden in de nacht met een konijn naar de dierenarts te gaan.

Een konijn is in mijn ogen dan ook geen huisdier. Komt er hier ook niet in.gelukkig is de wetgeving niet gebaseerd op jouw mening.
quote:Very__Cherry schreef op 01 juli 2016 @ 01:31:

Ik ga te bedde Meds, succes met Cruella de Vil verder.dank je
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 01:30:

[...]

een kip is een hobbydier of landbouwdier. Valt onder dezelfde wetIk zie ze al zitten, allemaal boeren in het holst van de nacht op de dieren seh. De een met zijn kip, de ander met een geit en de volgende met een varken. Terwijl de eerste boer met een koe in de behandelkamer staat.

[...]

Eens, maar dat hoeft niet midden in de nacht. Zwaar overdreven.Hoewel ik kan begrijpen dat sommige mensen dit overdreven vinden, zou ik het in deze situatie toch doen. Waarom? Omdat een konijn misschien niet even slim is als bepaalde andere dieren, voelt deze zeker wel pijn. Als ik dan kijk naar de redenen om het niet te doen: omdat het gemakkelijker is om lekker naar bed te gaan en je wat geld bespaart. Maar dat vind ik dan behoorlijk dieronvriendelijk richting je huisdier. Waarom moet deze nog uren lang lijden? Gemak hoeft niet ten koste te gaan van je huisdier. Als je niet die verantwoordelijkheid wil, moet je geen huisdier nemen.
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 01:32:

[...]

gelukkig is de wetgeving niet gebaseerd op jouw mening.Gelukkig wel op de jouwe, dus bel jij lekker 's nachts 112, zodat de politie naar de buurvrouw kan, omdat jij vindt dat ze accuut met de zieke fret naar de dierenkliniek moet. Ben benieuwd hoe snel ze met loeiende sirene verschijnen om de buurvrouw te arresteren.
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:33:

[...]

Ik zie ze al zitten, allemaal boeren in het holst van de nacht op de dieren seh. De een met zijn kip, de ander met een geit en de volgende met een varken. Terwijl de eerste boer met een koe in de behandelkamer staat.Je hebt duidelijk geen ervaring met het boerenleven. Veeartsen komen geregeld in het holst van de nacht langs. Een beetje boer heeft zelf een eerste hulpkast van heb ik jou daar. en kan zelf wel een antibioticum injecteren. Als ik een konijn met myasis zou hebben zou ik het dier direct kunnen behandelen. ik heb die spullen in huis. kan je allemaal bestellen bij de veearts. En ja boeren gaan snachts ook hun bed uit om een ziek dier te verzorgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven