Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Smart, wat jammer dat het herdecoreren niet doorgaat. Angry birds slaapkamer is niet voor een aantal jaren. Goede beslissing om het dan uit te stellen.

Jammer, dat Smartje zeer slecht slaapt en dat jij daar ook onder te lijden hebt.

Succes met alles.
Iedereen succes met alles!

Hier flink aan het klussen, lekker. Alles voor MIJN EIGEN PLEK!!!!

Ik ben zo blij met mijn appartement!

Ben alle muren, plafonds, deuren, alles aan het schoonmaken met St.Marc (keigoed spul!).

Keuken, voorste hal, en wc zijn nu schilderklaar.

Ik denk dat ik vanmiddag een begin ga maken met het schilderen van de wc. Klein en overzichtelijk, om erin te komen zeg maar.

Maar zo eerst met hond naar buiten.

Markt vandaag!

Fijne dag allemaal
*kijkt ook weer eens om het hoekje*

Wat is hier gezellig veel geschreven! Even een korte reactie op enkelen...

@Smart, voor jou. Voor 'de dagen van de oudste' en voor je gebroken nachten. Wees maar lief voor jezelf!!

@Steph, jij gaat altijd gestaag door met knutselen, goed hoor! Heb je al foto's van je kerstbomen?

@birdieh, geweldige jas zeg, knap hoor!

@EV, wat een goede stap van je zeg! Ik zal binnenkort je even mailen!

Hier druk, de afronding van het schooljaar komt eraan. I.v.m. Wat wijzigingen op de werkvloer ben ik cadeautjes aan het maken voor een paar mensen met wie ik volgend jaar niet meer zal werken. Heb enkele schilderijtjes gemaakt, die wel leuk gelukt zijn. Verder ben ik druk met leuke kaarten maken, met verschillende teksten in verschillende lettertypes. Leuk werk om te doen. Het haken ligt even stil hier..
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Dank jullie wel voor de lieve woorden.

Steph, manlief moest wel grinniken over jouw onderhandelingen met je vriend over wat wel en niet mee mag op vakantie.

EV, wat heerlijk om je zo positief te lezen. Je hebt natuurlijk niet van de ene op de andere dag alles verwerkt maar heb je wel al het gevoel dat je weer kan ademen? Dat dit echt jouw huis is?

Akakia, kaarten maken lijkt me ook leuk. Ontwerp je ook zelf?

Vanmiddag vertelden onze buren dat ze volgend jaar gaan verhuizen. Hebben een nieuwbouw huis gekocht en hup dat slaat de twijfel bij ons ook weer toe. Blijven we nog een paar jaar of gaan we toch verhuizen?

Vanmiddag gepolst bij stiefkind of we wat met de meubels in de slaapkamer zullen schuiven en er werd niet negatief gereageerd dus wie weet kan ik toch binnenkort wel aan de slag.

Eerst maar eens wat moeheid wegwerken. Pff viel van de week tijdens het autorijden bijna in slaap. Levensgevaarlijk. Gelukkig in de middag wat kunnen inhalen maar ben er nog niet helemaal.
Akakia, leuk kaarten maken. Even iets anders en dan weer haken (als je dat wilt). Kerstboom groeit met ongeveer een takje per dag. (hopelijk haal ik de twee kleine voor ouders en schoonma).

EV, klein beginnen groot eindigen. Lekker eindelijk jouw eigen plek. Komt wel goed met jou.

Smart, probeer hoe dan ook je moeheid weg te werken al zal dat niet makkelijk zijn met kinderen/man/werk/huishouden.

Onderhandelingen gaan door, ik wil een klein koffer mee voor de vulling Vond hij geen goed idee..

En nu wat foto's van mijn laatste twee haakprojecten:

Oma Saartje:

Muis Jantje:

Mijn moeder heeft het mooie mondje gemaakt voor Oma Saartje. De oren van de muis vind ik minder gelukt, hopelijk vind schoonma (is niet kritisch en allang blij dat ze zoiets krijgt) het wel goed.

Ze krijgt ze morgen voor haar vervroegd verjaardagskado.
Wat schattig, dat omaatje!

Alleen de kleur is niet mijn ding

Vandaag heb ik nog eens ouderwetsch de weg moeten zoeken. Ik wilde naar een bouwmarkt voor plamuur (muurverf online besteld, bak en rollers ook, maar plamuur vergeten, en het was gisteren geleverd), dus ik keek hier op internet. Oke, moet niet moeilijk zijn. Offline kaart op telefoon gezet. (Geen abbo meer, alleen prepaid, dus via wifi). Maar dan. Wegomlegging. De horror. Rondrijden. De weg vragen. Uiteindelijk toch na niet al teveel moeite gevonden. Sjonge, wat was dat even 'trip down memorylane' (heel vaak verkeerd rijden). Beloning: een hele grote bouwmarkt. Wow! Als ik toch een hoop geld had......
Geplamuurd dus vandaag, en daarna aan het schilderen geweest.

Man man, wat zwaar is dat, zo'n plafond schilderen met een roller. Zeker met artrose in je handen. Pffff.

Maar trots! Wc is nu klaar, en de keuken gedeeltelijk. Alleen nog twee halletjes, twee slaapkamers en een flink grote woonkamer te gaan..
wacht maar tot je morgen je nek voelt EV... Ik weet nog hoe ik me voelde de dag nadat ik beneden alle plafonds had gedaan ;)

Ik zit hele weekend al granny's te haken, maar ben ook lekker met paard het bos in geweest. Even het hoofd leeg maken.
Oh heerlijk zeg, met het paard het bos in.

Dat is voor mij lang geleden.... Niks heerlijker dan in een herfstbos te rijden

En een keer heb ik aan het strand gereden, echt geweldig was dat. Zou het nu niet meer durven denk ik.

Maar wat een gevoel van vrijheid was dat, galopperend over het strand!
EV, het zijn zeker niet mijn kleuren maar schoonma haar favorite kleuren.

Goed bezig zeg, nog even en dan ben je klaar. Plafonds, altijd een crime. Vriend slaat ze het liefste over.

Birdhie, wat zalig paardrijden.
Mijn uitzicht gisteren.

Kunnen jullie een beetje mee genieten ;)

EV: strand heb ik nog nooit gedaan in de 25 jaar dat ik al rijd.... staat op mijn bucketlist (maar dan wel samen met Schimpie!)
Geweldig uitzicht

Plafonds wil ik nu wel doen, met de gedachte dat ik het hierna nooit meer hoef te doen.

Dan heb ik lekker helemaal een fris appartement, fris en schoon en nieuw begin.

(Kleur)smaken verschillen
Birdieh, wat een mooi uitzich. Jaloers.

EV, schiet al goed op dat huis van jou. Bijna klaar.

Schoonma heeft gisteren haar vervroegd verjaardagskado gekregen en wat was ze enorm blij. Altijd leuk als je iets maakt en iemand zo blij maakt. (eerste keer overigens).
Ik heb laast een gollage gemaakt voor oo de slaapkamer

Van het weekend hopelijk aan een groot project beginnen een paper mache kat voor vriendin haar verjaardag duurt nog tijdje maar gaat denkelijk veel tijd kosten
WEEEEEEKEND

Elfje, wat een mooi iets om een papémache kat voor een vriendin maken.

Ik ga weer eens aan de takken verder.... (gaaaap)
doe ik mee met mijn granny squares steph... gaaaap ;)
Als het stopt met regenen dan ga ik ook zonder paard het bos in.

Kijken of mijn stalen ros nog met een harde rubberen ring in de schuur staat.

Fietsenmaker ziet mij komen als het stopt met regenen.

De schoolvakanties zijn begonnen en er zijn veel vervelende kinderen die druk doen als het regent.

Maar misschien is het juist nu een goed moment om die versleten ban te laten vervangen.

Ik heb een aantal projecten klaar gelegd om die van een laagje gekleurde verf (passend bij de muur) te voorzien.

Jullie hebben vast geen verstand van gelakt hout schuren. Is voor mij een nieuwe ervaring.

Edit: Zoekend naar wat er vorig jaar werd gepost. Dit gevonden en dat is ook een idee om een muur te versieren. Dat hoeven niet perse spiegels te zijn. Kan je ook combineren met kleurige vlakken of geknipte plaatjes ... Dat was ik alweer vergeten. Kan je ook lelijke gaten/plekken mee weg werken. (... )

Leuk idee met die spiegels.

Misschien iets voor hier. Niet zulke geweldige muren hier. Daar kan ik inderdaad wel wat mee wegwerken.
Je kunt een lelijke wand ook met (k)noppen en stroken bedekken. Als je bij de kringloop af en toe binnen loopt dan kan je daar soms een rolletje behang kopen voor 1 euro en je hebt goedkoop materiaal waarmee je 10 vierkante meter. In maat snijden, knippen en plakken maar. Je kan ook een vorm nemen en die stempelen.

Of uit een ander behang halen en .... Ga zo maar door. Te veel mogelijkheden....

Ook even de sites van de bouwmarkten bekijken. Daar staan heel leuke dingen op.

Ik heb net ontdekt dat instagram een koppeling heeft.

Dit is maar een van de bouwmarkten. https://inspiratie.karwei.nl/diy-spijkerschilderij/ en https://inspiratie.karwei ... me-lamp-en-plantenhanger/

https://www.instagram.com/p/BGr21THPS23/

Om contactdozen in de wand weg te werken. Zelfs schakelaars. Er zijn legio voorbeelden te vinden.

Succes! Ik heb een paar oude badkamerspiegels gebruikt. Die had ik voor minder euro's die van Ikea.

Ze zijn wel groter, maar als je die zoals zo'n kastje schikt en plakt. Dan kan je met een weinig fantasie ook een halspiegel maken.

En nu ga ik die kast verplaatsen.

Veel plezier. Het idee is al het halve werk, maar teveel is teveel.
quote:Elmervrouw schreef op 29 juni 2016 @ 15:45:

Leuk idee met die spiegels.

Misschien iets voor hier. Niet zulke geweldige muren hier. Daar kan ik inderdaad wel wat mee wegwerken.

Op het leuke inrichtingen topic is ook een plafond waarop ze zulke spiegels met frame geplakt hebben.

Is erg mooi. Ik heb even gezocht maar kan het zo snel niet vinden. Dat zit om een lamp heen en geeft een heel apart extra licht op tafel effect. (Ik heb een lelijk plafond. Een verfroller met schoonmaak middel helpt ook om schimmel of lichtere plekken achter schilderijen minder te laten opvallen.)

Als je het daar vraagt dan weet een van de anderen het misschien wel.
http://wooninspiratie.ikea.nl/maak-je-e ... ratiemuur/

http://wooninspiratie.ikea.nl/verberg-gaten-in-je-muur/
Inspirerend Pumps. Bedankt voor de tips.
WEEKEND!

Ben weer terug van de vakantie. Uit Brexitland

Veel gezien, ook veel in de bus zitten (weinig haken, iig naar mijn gevoel dus hier maar inhalen)

Mooie plaatsen gezien: Bath, Avebury, Salsbury (Stonehenge vanaf de snelweg, lekker gratis ipv 14 pond ).

Foto's gesorteerd en besteld zodat we een echt plakboek kunnen maken met leuke dingen erbij.

Die spiegels tegen de muur is mooi, foto's en schilderijen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven