Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Brexitland

Ben ik ook een keer geweest, naar Glastonbury. Lang geleden.

We hebben toen Stonehenge ook gezien zonder te betalen

Blijft magisch. Glastonbury ook trouwens!
Vandaag naar de bouwmarkt geweest (hier vlakbij zit een hele grote) en de kleur gekocht voor in mijn woonkamer. Een wand ga ik doen met............ geel! Voor de rest is alles wit. Ruim, licht, wit, helder wit, schoon, ruimtelijk. Druk aan het schilderen en met plezier. Wel doseren i.v.m. pijn in handen (artrose). Maar zo blij met mijn appartement!!!

EV, appartement helemaal geschilderd? Of nog creatief met de muur bezig?

*klaagmodus aan.Hier word een beetje gehaakt, heb last van mijn pols en op vorige week dinsdagavond na niet
(gaat verder alsof er niets gebeurt is????)

gehaakt ivm de pijn. Morgen naar de huisarts. Was er op woensdag voor de vakantie opgevallen *klaagmodus uit*

Hoe is het verder met iedereen??????????????????
(gaat verder alsof er niets gebeurt is????)

gehaakt ivm de pijn. Morgen naar de huisarts. Was er op woensdag voor de vakantie opgevallen *klaagmodus uit*

Hoe is het verder met iedereen??????????????????
Nog 1 kamer schilderen. Dan heb ik heel wat m2 geschilderd X-D!

Vandaag niets geschilderd of geklust, na stevige toespraak vriendin, dat ik ook eens moest genieten van wat ik al gedaan had. Niet moest vluchten in werk. Ook eens voelen.. ja, daar had ze wel een puntje.
Nog 1 kamer schilderen. Dan heb ik heel wat m2 geschilderd

Vandaag niets geschilderd of geklust, na stevige toespraak vriendin, dat ik ook eens moest genieten van wat ik al gedaan had. Niet moest vluchten in werk. Ook eens voelen.. ja, daar had ze wel een puntje.
EV: wat een goede vriendin! Voelen is niet altijd fijn, maar wel noodzakelijk.

Steph: kak zeg van je pols! Benieuwd wat de dokter zegt.

Hier erg druk met werk helaas (gezeik met collega's, veel op vakantie dus extra druk etc)

en als ik al thuis zit dan hang ik als een soort lege, uitgeputte cocon te netflixen ;)

Heb haken en naaien dus even op een laag pitje staan. Komt wel weer.

Nog 5,5 week en dan heb ik ook zomervakantie en tot die tijd zing ik het uit en ga ik op de automatische piloot door.

Ook weer ff uitgeklaagd nu. ;)
Birdieh, klinkt raar maar als je het druk hebt vliegen die 5,5 week voorbij. Ook al voel het als, nog lang geen vakantie... Als een lege cocon tv liggen te kijken is ook weleens lekker (heb geen netflix).

Dokter zei: complete rust houden totdat het over is. Tuurlijk, ben huisvrouw. Logisch.
quote:steph schreef op 13 juli 2016 @ 19:38:

Als een lege cocon tv liggen te kijken is ook weleens lekker (heb geen netflix).Ik heb (nog?) geen tv.

Lekker klagen soms hoor! Moet kunnen.
Ik waardeer deze vriendin ook heel erg, Birdieh
"complete rust" ik vraag me altijd af hoe die doktoren dat voor zich zien ;) (ongeacht wat je doet)

(terwijl ik dit typ laat mijn hond btw een ENORME vieze stinkscheet!! )

Ik heb vandaag weer gereden met Schimpie door het bos en dat is beter dan welke therapie dan ook.

zolang het droog blijft vliegen die 5,5 week vast inderdaad voorbij.

EV: zonder tv.. dat zou ik niet kunnen denk ik...

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
EV zonder tv
een heel erge late weekenddansje.

Zonder tv zou mij ook wel lukken, was een paar maanden geleden ook zo. Gewoon haken/kleuren of dvd kijken. Internet deed het toen ook niet.

En waarom regent het nu???? We zouden zon krijgen........................ (gaat verder aan een opdracht haken)
regen?? Ik loop in hempje + korte broek buiten in de zon

(ik vind trouwens dvd kijken ook onder tv vallen... ;) )
WEEEEEEEEEEEKEND

Allemaal een fijn weekend, met niet zo'n hoge temperaturen en een briesje gewenst.

Kun je iig wel klussen.
(bijna) WEEKEND!

Het is wel beter weer om te klussen ja.

Ik ben deze week lekker bezig geweest. Armbandje gemaakt voor bij mijn nwe jurk ( voor de bruiloft van mijn broer)

Sjaal gehaakt (jaja, nog lang niet nodig, maar die bol was zo leuk!)

En veel granny's gehaakt en al een aantal aan elkaar geprutst.

Jullie ook alweer beetje aan de knutsel? of druk nog met andere zaken?

Fijn weekend allemaal!
Fijn weekend allemaal.

Niks knutsel hier.

Oh ja, gisteren oud (gekregen) kastje geschilderd.

Binnenkant ga ik denk ik ook nog opknappen: iets op de plankjes etc.

Tussendoorprojectje, omdat ik niet verder kon met mijn schilderwerk.
Even teruglezen zeg. Vriendin die zei: rustiger aan doen.

Nou, ik begon dus in mijn slaapkamer, de laatste ruimte. Het plafond, om te beginnen. Was ik halverwege, keek ik om: oeps, alles bladderde af

Buurvrouw kwam voor iets anders en zei dat ze datzelfde had gehad in haar keuken. Woningstichting moet dat oplossen. Dus ik heb meteen foto's gemaakt en contact opgenomen. Vandaag is iemand van het bouwbedrijf komen kijken en gelukkig komen ze het nog voor de bouwvak-vakantie oplossen. Dinsdag! Ik moet er niet aan denken dat ik anders nog vier weken had moeten wachten. Deze hele week was eigenlijk al een aanslag op mijn geduld.

Ze steken het af en doen iets met voorstrijk, daarna kan ik schilderen. En dan is al het schilderwerk klaar.

Ik ben intussen wel aan het nadenken over een vloer. Wat en hoe. Zelf doen of niet. Maar vooral: zo goedkoop mogelijk.
*aargggh hele lap tekst weg......................*

EV, wat gaaf dat ze je plafond gaan maken voor de bouwvak. Kun je het wel opnieuw doen maar ziet het er iig goed uit. Wat wil je op de vloer? Laminaat=goed maar niet van de Kwantum, kwaliteit uitermate teleurstellend... Kastje opknappen is ook knutselen.

Hier wordt eindelijk weer gehaakt, twee eendjes morgen inelkaar zetten zodat ze naar de dochters van een nichtje kunnen gaan.

Nog wel iets gehaakt: Pokeballs..

Twee helemaal gemaakt en ook verkocht
Pokeballs

En verkocht ook? Hoe gaat dat dan, via Facebook, of in je kennissenkring of zo?

Gisteren is in de kamer een laminaatvloer gelegd, vandaag in de andere ruimtes vinyl.

Dat wordt de komende maand droog brood eten

is toch een hele kostenpost zo ineens.

Maar ik was het wel beu, na al die weken, die kale betonvloer met daarop kartons en andere dingen.

En ik heb heeeeel veel op internet gekeken en gezocht; uiteindelijk wel naar een fysieke winkel gegaan.

Het is mooi geworden en vooral netjes en schoon!

Nu alleen nog mijn slaapkamer.

De woningbouwvereniging zorgt gelukkig voor een nieuw plafond (dat komen ze dinsdag doen, een stucadoor) en daarna ga ik de muren schilderen, en dan kan ook in die kamer vinyl gelegd worden. Nu lekker aan het uitpakken en inrichten!!!
vinyl! mooi EV!

Ik hoop dat ze het plafond een beetje netjes doen en dat je nieuwe vloer niet gelijk weer smerig is.

Steph: pokeballs.. jemig... waarom? ;)

zeker wel leuk dat je ze kunt verkopen! Gebruik maken van de hype!

Ik ben druk aan de haak. Omslagdoek en granny's. Ik heb er gewoon pijn in m'n handen van haha!

dus voor nu:

WEEKEND!!
W . . K

. E E . . . E N D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Neem een lekker afzakkertje.
Vloer in slaapkamer wordt niet smerig, want die ligt er nog niet in (vinyl).

Hier komt de stoffeerder nog voor terug.

Dus ze kunnen kliederen wat ze willen, die stucadoors

En dan kan ik weer aan het schilderen gaan, voor het laatst

Het is nu echt gezellig aan het worden in mijn woning. Veel kunnen uitpakken en neerzetten/opruimen/inrichten.

Nog gezelliger: een echte lamp in plaats van een tijdelijk peertje aan het plafond. Haha!
haha!

De aansluiting voor zo'n peertje heeft hier 4 jaar gehangen voor ik de geschikte lamp boven de tafel had gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven