Baby slaapt buiten, gezond of vragen op verkoudheid?
woensdag 26 november 2008 om 17:08
woensdag 26 november 2008 om 17:14
Je hebt toch ook van die kinderdagverblijven waar ze speciale buitenbedjes hebben? Vind het nog altijd jammer dat ze die niet hebben bij ons kdv waar Mini tzt naar toe gaat, maar misschien is het midden in de stad wat minder wenselijk dan op het platteland.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
woensdag 26 november 2008 om 17:15
woensdag 26 november 2008 om 17:16
Zoonlief sliep op de creche ook buiten. Ik moest er wel voor tekenen. Schijnt dat sommige ouders dat niet deden omdat die ook bang waren voor verkoudheid. Bij ons hadden ze speciale soort slaaphuisjes met een horretje ervoor. Hij is er bij mijn weten nog nooit verkouden door geworden en sliep er veel lekkerd er dan binnen. Inderdaad wat Lien ook zegt, als ze voldoende aan hebben dan is het prima. Ze bouwen buiten meer weerstand op en het schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de longetjes.
woensdag 26 november 2008 om 17:18

woensdag 26 november 2008 om 17:26
woensdag 26 november 2008 om 17:29
quote:Dhelia schreef op 26 november 2008 @ 17:17:
Ik las van de week dat kinderen op creches in Denemarken altijd buiten slapen. En daar is het qua weer toch echt niet beter dan hier.In Ijsland zetten ze de kinderen ook wel buiten neer en daar zijn de temperaturen nog extremer dan hier.Maar de kleine moet wel goed ingepakt worden en niet op de tocht staan.
Ik las van de week dat kinderen op creches in Denemarken altijd buiten slapen. En daar is het qua weer toch echt niet beter dan hier.In Ijsland zetten ze de kinderen ook wel buiten neer en daar zijn de temperaturen nog extremer dan hier.Maar de kleine moet wel goed ingepakt worden en niet op de tocht staan.
woensdag 26 november 2008 om 17:59
Mijn zoontje slaapt op de creche ook altijd buiten, nu 12 weken maar met 6 weken lag ie al buiten, hij heeft 1 middag binnen gelegen...een middag gehuilt...dus hij slaapt nu lekker buiten. Ik krijg ook vaak het verwijt...je kind buiten slapen..ben je niet goed bij je hoofd? Maar tis gezond en hoeveel moeders lopen er niet gezellig met het kind buiten en dan slaapt het ook, is niets anders hoor!
woensdag 26 november 2008 om 18:14
woensdag 26 november 2008 om 18:17
quote:Teigetje29 schreef op 26 november 2008 @ 17:26:
@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitWilde net zeggen. Dat mensen dat nog steeds denken!
@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitWilde net zeggen. Dat mensen dat nog steeds denken!
woensdag 26 november 2008 om 18:19
Er is geen mens die verkouden wordt van kou. Verkouden word je van een virus, dus lekker buiten laten slapen. Krijgt hij/zij weerstand van. Ik lag ook altijd in zo'n konijnenhok en ben bijna nooit ziek. Lekker gezond, die buitenlucht. Baby moet het niet koud krijgen, dus goed inpakken, maar dat lijkt me logisch.
woensdag 26 november 2008 om 18:55
quote:misschicken schreef op 26 november 2008 @ 17:23:
In Scandinavie doen ze het heel veel, en ook in Groningen schijnt het gebruikelijk te zijn: je kind buiten laten slapen in een Lutje Potje.
Zie google.
Dat was 'vroeger'zo Miss C en dan als het mooi weer was buiten.
Nu zijn die huisjes weer een beetje in de mode.
In Scandinavie doen ze het heel veel, en ook in Groningen schijnt het gebruikelijk te zijn: je kind buiten laten slapen in een Lutje Potje.
Zie google.
Dat was 'vroeger'zo Miss C en dan als het mooi weer was buiten.
Nu zijn die huisjes weer een beetje in de mode.
woensdag 26 november 2008 om 18:58
quote:Teigetje29 schreef op 26 november 2008 @ 17:26:
@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitDat hebben ze even gedacht ja, maar schijnt dat koude lichaamsdelen je verkouden maken. Dat is wat ik er laatst over gelezen heb.
@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitDat hebben ze even gedacht ja, maar schijnt dat koude lichaamsdelen je verkouden maken. Dat is wat ik er laatst over gelezen heb.
woensdag 26 november 2008 om 19:05
@sandra, dat klopt niet en @ marianne, je krijgt geen slechte weerstand van kou, je krijgt juist slechte weerstand van warm binnenblijven, lekker boven op elkaar en elkaar lekker besmetten daarom zijn er ook meer mensen ziek in de winter. Daarbij slechte weerstand krijg je van minder vitamines enzo...