Werk & Studie alle pijlers

Traineeship Belastingdienst... Ervaringen?

07-05-2016 10:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een half jaar geleden ben ik afgestudeerd, helaas is er zeer weinig baanaanbod en veel concurrentie in mijn studierichting. Nu heb ik een traineeship gevonden van de belastingdienst, totaal iets anders dan ik gestudeerd heb. Gelukkig maakt voor het traineeship het niet uit wat je gestudeerd hebt, zolang je maar minimaal hbo geschoold bent.

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen, ik ben dus heel benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een traineeship bij de belastingdienst!

Ik ben benieuwd of je bijvoorbeeld het hele land door moet voor cursussen. Is het over het algemeen een beetje goed geregeld bij de belastingdienst ? (Ik hoor wel eens horrorverhalen over traineeships). En wat moest je doen tijdens de toelatingsprocedure?

Alvast bedankt!
quote:Matsuru schreef op 18 mei 2016 @ 08:45:

[...]

Hoi Swaentje71, ja dat klopt inderdaad. Meer omdat ik op dit moment geen voldoening uit mijn werk haal. Daarnaast bedoel ik met iets sociaals een actievere baan, geen baan enkel achter de computer, denk aan de jeugdzorg. Eigenlijk ben ik een beetje zoekende naar wat ik wil...

Overigens heb ik inderdaad wel eens het werken voor een goed doel overwogen. Wanneer je werkt met een bepaald doel kan ik me goed voorstellen dat dit je meer voldoening zal geven! Ik heb ook wel eens op de website van Greenpeace en het WNF rondgesnuffeld Als fondsenwerver die zich richt op bedrijven of organisaties moet je er wel degelijk ook op uit. Dus dat zou je nog eens in de gaten kunnen houden.
quote:Pupsel schreef op 19 mei 2016 @ 20:19:

Gisteren het technisch assessment gemaakt.. Het was een lange dag, de hele dag moesten we puzzelen met programmeren. Ik had er plezier in, dus dat zat wel goed!

Vandaag dan ook te horen gekregen dat ik het gehaald heb!

De volgende stap is een sollicitatie bij de belastingdienst zelf..

Komt wel heel dichtbij nu :-DEn Pupsel? Ben je al op gesprek geweest?
Everybody need some lunacy!
quote:Matsuru schreef op 30 mei 2016 @ 13:07:

[...]

En Pupsel? Ben je al op gesprek geweest?Nee nog niet ! Moet kennelijk eerst een soort video sollicitatie opsturen, alleen dat heeft dus allemaal een beetje vertraging. Als het goed is hoor ik deze week meer over hoe en wat. Leuk dat je er naar vraagt
Update!!

Twee weken geleden op gesprek bij de belastingdienst geweest, ik had pech; het klikte niet !! voor mijn gevoel ging het goed, maar de manager daar vond mij er niet tussen passen.

Het traineeship wordt dus verzorgd door een extern bedrijf, en zij geloofden wel in mij. Daarom mocht ik bij een ander groot bedrijf solliciteren, twee gesprekken daar gehad en gisteren te horen gekregen dat ik aangenomen ben

Dus ik krijg straks een jaar een opleiding + werken en daarna kom ik in vaste dienst

Zin om weer lekker aan het werk te gaan !
Gefeliciteerd!
WTF?
Gefeliciteerd!!

Wat fijn dat het externe bedrijf zoveel potentie in je zag en zo met je is gaan meedenken.

Ik ben in de tussentijd ook bij een traineeship aangenomen - ik kan straks na mijn afstuderen dus meteen door. Wat een heerlijke startersfuncties. Heb er veel zin in!
Bedankt !!

Wat leuk om te horen Caspy, jij ook gefeliciteerd en veel plezier!!
quote:Pupsel schreef op 02 juli 2016 @ 10:18:

Update!!

Twee weken geleden op gesprek bij de belastingdienst geweest, ik had pech; het klikte niet !! voor mijn gevoel ging het goed, maar de manager daar vond mij er niet tussen passen.

Het traineeship wordt dus verzorgd door een extern bedrijf, en zij geloofden wel in mij. Daarom mocht ik bij een ander groot bedrijf solliciteren, twee gesprekken daar gehad en gisteren te horen gekregen dat ik aangenomen ben

Dus ik krijg straks een jaar een opleiding + werken en daarna kom ik in vaste dienst

Zin om weer lekker aan het werk te gaan !Leuk, gefeliciteerd! Wat ga je daar precies doen? De IT is natuurlijk ontzettend breed!
quote:Matsuru schreef op 05 juli 2016 @ 12:14:

[...]

Leuk, gefeliciteerd! Wat ga je daar precies doen? De IT is natuurlijk ontzettend breed!

Bedankt !!

Ik ga op de afdeling informatiemanagement werken. Voor de rest is alles nog redelijk abstract omdat ik alles nog moet leren, maar het is iig de bedoeling dat ik mee ga werken aan het ontwikkelen van een systeem waar informatie (die vooral nog in het hoofd van veel (oudere) medewerkers zit) in komt te staan. Denk aan vaktermen die nog nauwkeurig moeten worden gedefinieerd.

Dat is wat ik heb begrepen tenminste :-) ik vind het reuze spannend, zo'n nieuwe uitdaging!
quote:Pupsel schreef op 06 juli 2016 @ 12:24:

[...]

Bedankt !!

Ik ga op de afdeling informatiemanagement werken. Voor de rest is alles nog redelijk abstract omdat ik alles nog moet leren, maar het is iig de bedoeling dat ik mee ga werken aan het ontwikkelen van een systeem waar informatie (die vooral nog in het hoofd van veel (oudere) medewerkers zit) in komt te staan. Denk aan vaktermen die nog nauwkeurig moeten worden gedefinieerd.

Dat is wat ik heb begrepen tenminste :-) ik vind het reuze spannend, zo'n nieuwe uitdaging!Leuk! Ik wens je veel succes en natuurlijk plezier toe bij deze nieuwe uitdaging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven