Grr!! Garageverkoop

03-07-2016 11:00 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk wakker worden, maar niet heus. Het halve dorp is uitgelopen voor een zogenaamde garageverkoop. Hartstikke leuk, ehum, ware het niet dat het halve dorp hier door mijn voortuin scharrelt en het looppad naar de voordeur gebruikt. De buren doen ook mee, en hun gehele brede oprit staat vol zooi. Die oprit grenst aan mijn looppad. Ze gebruiken hem normaal voor hun auto, en pikken daarmee ook mijn looppad al in als ze uit de auto moeten. Maar nu is het een beetje te gek aan het worden.

Ik ben pissig. Heb al geklaagd bij een vriendin, maar die hitst me vooral op om er iets van te zeggen. Maar dat kan ik maar beter niet doen, anders word ik de dorpsgek. Maar dit vind ik toch ook niet relaxt, hoor.

Kortom, er word dus constant in 'mijn veld' gelopen en dat is normaal?

Zouden jullie er iets van zeggen?
Biertje?!
Ach zodra het mooi weer is trekt de stad hier met hun bootje de natuur in en leggen rustig aan bij mijn tuin waar ze dus zo in komen wandelen.. Het feit dat er een flink boothuis staat doet bij veel mensen blijkbaar geen belletje rinkelen dat het waarschijnlijk privé terrein is. Het is overal wat maar zolang de buurman die over jouw paadje loopt iets is waar je je druk om kunt maken moet je jezelf maar gelukkig prijzen dat je dit soort problemen hebt, zat mensen die geen huis hebben waar iemand voor langs kan lopen.
Ik zou bij een boothuis ook niet meteen aan privéterrein denken.
Ze ergert zich er aan en wil hier even stoom afblazen. Is dat nou echt zo erg? Waarom dan van die flauwe opmerkingen over 112 bellen en een makkelijk leven hebben als dit je enige probleem is? Alsof het gros van wat hier gepost wordt allemaal wel zo schokkend is.
quote:takkentrol schreef op 03 juli 2016 @ 12:47:

Ze ergert zich er aan en wil hier even stoom afblazen. Is dat nou echt zo erg? Waarom dan van die flauwe opmerkingen over 112 bellen en een makkelijk leven hebben als dit je enige probleem is? Alsof het gros van wat hier gepost wordt allemaal wel zo schokkend is.Heb je ook de laatste zinnen van de op gelezen? Ze vraagt of het normaal is en of wij er iets van zouden zeggen. En daar wordt op gereageerd.
quote:stripverhaal schreef op 03 juli 2016 @ 12:50:

[...]

Heb je ook de laatste zinnen van de op gelezen? Ze vraagt of het normaal is en of wij er iets van zouden zeggen. En daar wordt op gereageerd.Ze vraagt inderdaad of wij er iets van zouden zeggen. Dat is anders dan reageren meet opmerkingen over 112 enz. Zo onnodig.
quote:Schulten-Frau schreef op 03 juli 2016 @ 11:30:

[...]

Geven en nemen, zeker! En nee, mijn tegels slijten er niet van. Maar er hoeft toch ook niks te slijten om het knap irritant te vinden om constant mensen voor je deur en raam te hebben? edit; terwijl de buren een 2 keer zo brede looppad hebben naar hun eigen voordeur. Maarja, dat is dus voor hun brede auto.

Dat zou ik ook bloed irritant vinden. Onze huis verspringt met de buren, wij hebben een hele diepe voortuin de buren niet.

Toen we hier net woonden parkeerden ze de fietsen van hun gezin in onze voortuin.

Want die van hun was te klein voor zes fietsen.

Moest ik met mijn kinderwagen er maar lang zien te komen.

Irritant dus ik heb een hek geplaatst. Als ik To was zou ik inderdaad een simpel hekje kopen.
Je kunt natuurlijk aan het einde van de dag ook gewoon zelf alles opkopen wat over blijft en dat volgend jaar precies op de grens uitstallen. Dan gaan de mensen over hun oprit om jouw zooi te kopen.

Joh, plant er een leuk haagje, dat kost echt niet zoveel. Of nee, dat zeg ik verkeerd. Dat hoeft niet veel te kosten, je kunt natuurlijk ook heul dure planten kopen. Maar dat hoeft echt niet. Er is genoeg leuks voor een paar euro. Met vijf tientjes moet je echt een heel eind komen. En anders in je omgeving even navragen wie er zijn liguster nog moet snoeien.

Dan de stekken nemen, goed schuin afsnijden en simpelweg in de grond zetten. Goed nathouden. Liguster gaat echt vanzelf. Misschien in het begin wel een lint erlangs, want op deze manier zijn ze het eerste jaar wel nog erg klein. Koop je ze bij een kweker lig je een jaartje voor.

Maar je kunt ook buxus zetten (stuk duurder), rozen, lavendel (kost ook bijna niks). Alleen wordt dat allemaal niet zo hoog. Dat werkt dus niet tegen directe inkijk. Maar als je shutters hebt is dat misschien ook niet strikt noodzakelijk.

En wat sommige mensen ook wel eens doen; zo´n waaiervormig schuttingdeel zetten. Maar of dat kan ligt een beetje aan hoe de huizen staan. Een muurtje metselen kan ook, maar als je het goedkoop wilt doen kun je ook gewone stoeptegels nemen, die halveren en dan gewoon opstapelen. Laat hier en daar een kleine opening, daar kun je nog muurplantjes tussen doen. Ziet er hartstikke leuk uit. Wij hadden die tip gekregen bij ons vorige huis, waar onze oprit net te smal was. Het grensde aan een stuk gemeentegrond. Metselen mocht niet, maar dit is ten alle tijde verplaatsbaar (en ze hebben nooit gecontroleerd). We hebben er heel wat complimenten over gehad . Zag er goed uit en kostte niks. Alleen moet de ondergrond wel goed recht zijn.

En je kunt er eventueel ook best wat cement tussenplakken. Het hoeft niet perfect te zijn he. Tenzij je een designtuin wilt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waar maak je je druk om? Jemig zeg. Als dit dingen zijn om je op zondag druk over te maken, dan heb je geluk. Pak een stoel, ga op JOUW grond zitten en ga mensen kijken. Niks leukers dan een kudde schapen die op een garageverkoop afkomenn.
Zijn er geen leuke koopjes bij die je kunt scoren? ;)

Zou mijn grootste droom zijn, wakker worden en er is een rommelmarkt aan de gang bij de buren!

Zonder dollen sterkte. Vervelend.

Ze ergert zich er aan en wil hier even stoom afblazen. Is dat nou echt zo erg? Waarom dan van die flauwe opmerkingen over 112 bellen en een makkelijk leven hebben als dit je enige probleem is? Alsof het gros van wat hier gepost wordt allemaal wel zo schokkend is.Soms is een ergernis onterecht en is het goed als iemand er eens even over nadenkt waarom ze zich eraan ergert. Ik vind "ze lopen over mijn grond" een op z'n zachtst gezegd wat matige reden om je te ergeren....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Ceylon schreef op 03 juli 2016 @ 13:11:

Een muurtje metselen kan ook, maar als je het goedkoop wilt doen kun je ook gewone stoeptegels nemen, die halveren en dan gewoon opstapelen. Laat hier en daar een kleine opening, daar kun je nog muurplantjes tussen doen. Ziet er hartstikke leuk uit.

Heb je hier toevallig een plaatje van? Het idee klinkt leuk maar ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het eruit ziet?

En die stoeptegels halveren, hoe doe je dat? Met een slijpschijf of zo?
quote:MonicaG schreef op 03 juli 2016 @ 14:01:

[...]

Heb je hier toevallig een plaatje van? Het idee klinkt leuk maar ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het eruit ziet?

En die stoeptegels halveren, hoe doe je dat? Met een slijpschijf of zo?

Dat muurtje stamt nog uit de tijd dat we nog typten op een typemachine, de eerste computers nog niet veel meer konden dan aan of uit en internet nog bedacht moest worden. Dus ja, ik heb daar wel een foto van maar nee, die kan ik niet plaatsen .

Maar je neemt een stoeptegel en een snij-dinges (tegelsnijder, te huur voor een paar tientjes, sommige mensen hebben zo´n ding zelf). Snijd hem doormidden. De snijkant ziet er dan een beetje rotsachtig uit. Als je ze zo stapelt dat je steeds de snijkant aan dezelfde kant hebt, heb je aan de ene kant een rotsmuurtje en aan de andere kant ziet het er redelijk glad uit. Of je moet een dubbel muurtje maken natuurlijk, dan zijn beide kanten rotsachtig. Of glad, maar daarvoor hoef je ze dan weer niet te snijden. Punt is dat het niet persé gemetseld hoeft te worden om stevig te zijn. Paar muurplantjes ertussen, voilá, heel goedkoop (maar superleuk) muurtje.

Alleen vinden kinderen het natuurlijk mega geweldig om daar overheen te lopen, dus een beetje cement hier en daar voor wat extra stevigheid is aan te raden. Of een bordje erbij dat de tegels losliggen en erop lopen voor eigen risico is.

Een andere methode, ook gratis maar wel zwaar werk, hebben wij nu in onze tuin; we hebben de rand afgezet met grote maaskeien. Via marktplaats, er zijn altijd mensen die het kwijtmoeten. Ze liggen gewoon los en in de loop der jaren vastgeplakt aan de grond door de regen. Kinderen lopen er graag overheen, die zien die grillige vormen als een uitdaging. Volwassenen blijven er vanaf, die zijn bang om hun enkels te breken. En in de openingen staan allerlei rotsplantjes en er wonen heel wat mieren, duizendpoten, pissebedden en spinnen (en vast nog veel meer). Het ziet er hartstikke goed uit, maar ik ben dan ook voor natuur en tegen alles dichtleggen. Kwestie van smaak. Het stoeptegelmuurtje zou hier ook wel passen maar een muurtje van een halve meter hoog langs 30 meter tuin, dat zouden heel veel stoeptegels geweest zijn...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bedankt voor je uitleg, kan me er al wat meer bij voorstellen

Klinkt leuk, en ik heb pubers in huis die ik hiervoor wel aan het werk kan zetten, doen ze weer 's wat anders dan heelder dagen de kasten leegvreten
Ben ik weer..

Blijkbaar vinden veel mensen het de normaalste zaak van de wereld dat hun tuin voor algemeen gebruik gebruikt wordt.

Gelukkig zijn er ook mensen die een beetje begrip kunnen opbrengen voor mijn gezanik. Waarvoor dank!

Heb ook even rondgelopen...iedereen had gewoon hun zooi zo gestald dat hun buren er geen last van zouden hebben, zoals het hoort. Het kan dus blijkbaar wel..

Goed, het 'feest' is alweer voorbij. Tijd voor een biertje!
Biertje?!
Ben jij een alcohollist?
Zet jezelf in je voortuin of op je pad.

Zien ze gelijk je slechtgezinde gezicht en zullen ze wel van je pad blijven .

Ze ergert zich er aan en wil hier even stoom afblazen. Is dat nou echt zo erg? Waarom dan van die flauwe opmerkingen over 112 bellen en een makkelijk leven hebben als dit je enige probleem is? Alsof het gros van wat hier gepost wordt allemaal wel zo schokkend is.

Thx, dat was het idd..even stoom afblazen. Als je nergens je ei kwijt kunt is het best eens fijn om op een forum je gal te kunnen spuwen.

Verder ben ik de moeilijkste niet, hoor. Ik ben de meest rustige persoon uit de buurt en klaag verder vrijwel nooit.
Biertje?!
quote:Gooloib schreef op 03 juli 2016 @ 15:29:

Ben jij een alcohollist?Want?
Biertje?!
quote:Schulten-Frau schreef op 03 juli 2016 @ 15:32:

[...]

Want?Dan kan ik al je: bier is lekker, ik neem er nog 1, ik ben toe aan een borrel opmerkingen en je instabiele gedrag tov sociale buurtaangelegenheden beter plaatsen..
quote:Gooloib schreef op 03 juli 2016 @ 16:18:

[...]

Dan kan ik al je: bier is lekker, ik neem er nog 1, ik ben toe aan een borrel opmerkingen en je instabiele gedrag tov sociale buurtaangelegenheden beter plaatsen..

Hazo, op die manier. Ik heb weinig behoefte om je van informatie te voorzien. Zo vriendelijk ben je zelf ook niet, namelijk.

Wat is jouw excuus? Om ook maar een vooroordeel te hebben..
Biertje?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven