Luchtververser toilet

05-07-2016 07:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha mensen,

Even een hele domme huishoudelijke vraag. Nooit gedacht dat ik die hier nog eens zou stellen

Bij een van onze toiletten is het niet mogelijk 'even een raampje open te zetten'. Ik vind het daar, ondanks dat het gewoon een schoon toilet is, altijd een beetje muf.

Bij veel mensen ruik ik lekker frisse geurtjes. Als ik hier iets koop ruikt een week de hele bovenverdieping naar toiletverfrisser, dan een week de wc en daarna is het gewoon weer muf....

Wie weet wat ik kan gebruiken dat lang geur af blijft geven? Liefst niet van die stokjes. De mogelijkheid om deze veilig weg te zetten zodat ze niet omvallen is zeer beperkt....
Hm, zie dat de topictitel mislukt is.

Moest " luchtverfrisser toilet" zijn
Ik gebruik altijd namaak parfum. Die ik lekker vind. Als je dat geregeld gebruikt ruikt t doorgaans lekker op t toilet.
Fris ruikend toilet blok
Ik gebruik altijd ambi pur luchtverfrisser, niet die voor in het stopcontact maar die je neer kunt zetten. Daarnaast idd een fris ruikend toiletblok, die van wc eend blijf je heel lang ruiken
Ik heb rituals auto verfrisser. Is soort houtblokje. Ruikt beschaafd en kan niet omvallen of vocht eruit ofzo
En mr muscle toilet spul. Is soort pasta plop je in pot
Ik gebruik zo een ambi pur apparaat dat je neerzet en om de zoveel tijd automatisch spuit. En dan niet met een typische oceaan breeze geur maar eentje die bedoeld is voor een huiskamer. Dan is t ook niet zo erg als die geur doortrekt naar je bovenverdieping denk ik?
quote:poldervrouw schreef op 05 juli 2016 @ 08:13:

Ik heb rituals auto verfrisser. Is soort houtblokje. Ruikt beschaafd en kan niet omvallen of vocht eruit ofzodat vind ik een goeie, ik vind de meeste geuren te penetrant
Laat je de wc borstel tijdens het schoonmaken ook in de wc pot? En verder ik heb rituals stokjes en wc blok van mr muscle mijn wc ruikt heerlijk.

Ik heb niets met breezer en ambi pur dat vind ik chemisch ruiken bah bah.
Ik maak de wc goed schoon en hang er een blokje in. Mijn WC ruikt fris en er kan ook geen raampje open.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
als het een continue muffe lucht is (dus niet alleen na toiletgebruik) kun je ook eens kijken waar de mufheid vandaan komt. Stinkende afvoer? Ook te veel vocht kan stank veroorzaken.
Volgens mij werk mechanische ventilatie het beste om een inpandige wc of badkamer fris te houden. Nu komt er gewoon nauwelijks frisse lucht en daardoor ruik je een luchtverfrisser ook over de hele verdieping, de lucht kan nergens heen. Ik heb zo een blauwe blob in de wc van mr muscle is dat dacht ik, in heb geen blokjes en andere zaken er in hangen want als ze los gaan verstoppen ze het riool (ervaring).
Wij hadden in ons vorige huis ook een muf toilet. Goed de voegen schrobben (spetterende mannen in huis) en eens in de zoveel tijd een beetje bleek door het wastafeltje laten spoelen deed wonderen. In onze huidige woning hebben we een groot blok van WC-eend in het toilet hangen en dat blijft heerlijk geuren (ook geen raampje hier).
Oei, het eerste waar ik naar kijk als ik een huis wil kopen/huren is of het toch wel ramen heeft wat ook daadwerkelijk open kan.. Vervelend dat je wc-raampje niet open kan! Maar luchtverfrisser kan best een 'overweldigende' geur geven, wat dan alsnog heel zwaar en muf kan ruiken.

Misschien een keer de hele wc heel goed schoonmaken, ook een ontstopper door de wc en wasbak halen, en een gebruikte, oude, maar lekkere frisse parfumfles neerzetten. Deze kunnen vaak nog een lekkere geur geven ondanks dat ze al op zijn. Dan ruikt het niet overweldigend maar juist lekker fris. En dan ook de wc deur even een tijd altijd open laten staan na gebruik, misschien dat er in de gang een raam is die open kan en wat frisse lucht kan brengen. Succes!
say what?
Ik spuit parfum (verjaardagsgeschenkjes) binnen in de toiletpapierrol. Verder maak ik de pot goed schoon. Chloor kan weleens een naar luchtje achterlaten als die niet goed weggespoeld wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:vnjkc schreef op 05 juli 2016 @ 11:50:

Oei, het eerste waar ik naar kijk als ik een huis wil kopen/huren is of het toch wel ramen heeft wat ook daadwerkelijk open kan.. Vervelend dat je wc-raampje niet open kan!

Ik heb 3 wc's in huis. De andere twee kunnen gewoon gelucht worden. Deze derde zat er ook al en daar maken we uiteindelijk het meest gebruik van.

Het stinkt er niet hoor, gewoon een niks-lichtjes terwijl andere mensen vaak zo'n lekker fris luchtje hebben. Het is er wel gewoon school hoor. En Heb al verschillende van die hang-blokjes geprobeerd. En ook ambi pur van die dril-dingen in zo'n plastic doosje die je neerzet.

Ik ga nu maar eens van die plop-dingen testen. Kijken of het werkt.

Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven