Gezondheid alle pijlers

Minder koffie

04-07-2016 19:30 35 berichten
Ik heb even een vraagje.

Ik dacht dat mijn koffiegebruik geen kwaad kon maar het gaat lichtelijk

uit de hand lopen, ik lijk zo ongeveer verslaafd .

Ik kom sochtends bijna niet op gang/ben bloedchagerijnig zonder minstens 3 koppen.

Dan neem ik er op mn werk ook nog 1 of 2 en smiddags en savonds ook 1.

Je zou zeggen, wat is het probleem, neem gewoon minder.

Het probleem is alleen, smiddags en savonds kan ik echt wel zonder, maar sochtends ben ik echt een draak zonder een flinke hoeveelheid en ik zie echt op tegen ontwenningsverschijnselen.

Mijn vraag is dus hoe ik dat aan kan pakken en of iemand dit herkent.

(Zeg me niet helemaal te stoppen want dat doe ik echt niet. Geen alcohol, no problem maar geen koffie dat is me een brug te ver)

Graag advies! (Ok zo'n drama is het niet maar een beetje addict ben ik onderhand toch wel..)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 a 3 mokken binnen voordat ik ga werken, zwart met zoetje, op mijn werk een bekertje of 6,7,8 met suiker en melk, automatenkoffie, uit mijn werk 3 mokken, na het eten 3 mokken, soms 4...
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 04 juli 2016 @ 19:55:

Ik heb 2 a 3 mokken binnen voordat ik ga werken, zwart met zoetje, op mijn werk een bekertje of 6,7,8 met suiker en melk, automatenkoffie, uit mijn werk 3 mokken, na het eten 3 mokken, soms 4...
Indrink er sochtends 2 that's it
Ik dronk ook sloten koffie, ben toen eens helemaal gestopt (slecht idee, ontwennen duurde twee weken, en die hoofdpijn gaat niet weg).

Maar ik kan het nu gemakkelijk af met twee koppen per dag. Ben wel cafeinevrij gaan drinken, want ik vind het bittere wel erg lekker.
Als je eens begint met 1 kopje ergens minderen. Het is waarschijnlijk meer gewoonte dan echte ontwenning als je 1 kop minder neemt.
Ll: idd, dat zie ik echt niet zitten..., echt ik bega dan nog een moord..

(Ik kan het mijn omgeving ecbt niet aandoen)

Minderen lukt wel denk ik, ik ga dat in ieder geval wel proberen...

Inderdaad het is vooral gewenning.
Als je er maagpijn, een slechte adem, nervositeit of slapeloosheid van krijgt, vind je vanzelf de motivatie om te stoppen.

En zo niet, dan is het niet nadelig genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat is juost zo gek, ik kan bij wijze van om 5 voor 11 een mok drinken en om 11 uur al slapen...
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 05 juli 2016 @ 18:17:

Dat is juost zo gek, ik kan bij wijze van om 5 voor 11 een mok drinken en om 11 uur al slapen...Ik ook...
Maar wat is het probleem?

Als er geen probleem is, miet je geen oplossing zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven