Mode & Beauty alle pijlers

Het grote tassen-topic

23-06-2016 21:52 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Padme en ik heb een tassenfetisj Wie nog meer?

Wat zijn je favoriete merken? Hoe berg je ze op? Hoe vaak wissel je van tas? Matched je portemonnee met je tas? Hoe richt je hem in? Met welke ben je het meest blij? Waar koop je ze? Welke zou je nog graag willen hebben? Ik ben benieuwd naar allesssss.
anoniem_200187 wijzigde dit bericht op 23-06-2016 21:57
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:tampontouwtje schreef op 25 juni 2016 @ 02:14:

Is Furla al genoemd?

Heb ik ook tassen van, ook een fijn merk!

http://www.furla.com/be/enFurla heeft heel mooie tassen vind ik! Het lastige is, ik koop graag via marktplaats, maar dat durf ik nooit zo goed met dit soort dingen ivm nep enzo. Iemand ervaring mee?
quote:jurkmetstipjes schreef op 29 juni 2016 @ 18:17:

[...]

Furla heeft heel mooie tassen vind ik! Het lastige is, ik koop graag via marktplaats, maar dat durf ik nooit zo goed met dit soort dingen ivm nep enzo. Iemand ervaring mee?

Ik heb ooit een keer een Cowboysbag via Marktplaats gekocht. Hij was niet heel duur en zag er op de foto's goed uit. Bleek gelukkig in het echt ook zo te zijn. Ik had al een tas in die variant en dit was net een ander model, door degene die ik al had was ik goed in staat om zeker te weten dat hij echt was (maar dat is bij Cowboysbag toch niet zo'n issue).

Ik zou naast de kans op nep-heid ook nog bang zijn voor een vieze tas...vlekken enzo
Ik ben meer van het verkopen van tassen via MP dan kopen

Ik heb wel een Cowboysbag portemonnee voor een prikkie gekocht want die vrouw vond hem te groot en die was echt zgan en zag er prachtig uit !
quote:Isa_Bela schreef op 23 juni 2016 @ 22:49:

Word je daar nou niet gek van, verschillende tassen? Ik ben gehecht aan mijn ene tas en weet dus ook zeker dat al mijn spullen en portemonnee er altijd inzitten. Dus hij past niet altijd bij mijn outfit, maar dat boeit me niks.Precies dit, ik begrijp ook niet waarom je meer dan 1 portemonnee zou moeten hebben.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:57:

Een handtas hoort niet van het formaat boodschappentas te zijn, te passen bij de stijl van je outfit en niet meer te bevatten dan wat je op dat moment nodig hebt.

Heb een gruwelijke hekel aan van die mensen die dag-in dag-uit een soort overmaatse weekendtas meesjouwen, waarin 90% van de spullen niet nodig zijn.ga je weer bepalen hoe het "hoort"?
Ik heb meerdere portemonnees en ik vind het wisselen daarvan net zo leuk als het wisselen van tas. Kan me persoonlijk niet voorstellen om 'maar' één portemonnee te hebben, je pakt hem toch best vaak op een dag en dan ben ik er denk ik snel op uitgekeken. Maar het is voor iedereen iets persoonlijks natuurlijk
Ik heb voor dagelijks gebruik een vrij grote portemonnee maar als ik op vakantie ga neem ik altijd een kleinere mee aangezien ik dan de helft van de pasjes thuis kan laten zoals bonus/Ikea/kruidvat enz. Alleen pinpas, creditcard, rijbewijs en verzekeringspasje hoeven dan mee.
quote:padme84 schreef op 30 juni 2016 @ 19:13:

Ik heb meerdere portemonnees en ik vind het wisselen daarvan net zo leuk als het wisselen van tas. Kan me persoonlijk niet voorstellen om 'maar' één portemonnee te hebben, je pakt hem toch best vaak op een dag en dan ben ik er denk ik snel op uitgekeken. Maar het is voor iedereen iets persoonlijks natuurlijk Ik zou niet weten wat ik meerdere keren per dag met mijn portemonnee moet doen ? Lijkt me ook erg omslachtig om dan steeds al je pasjes over te hevelen? ( je id kaart, bankpas)
Vandaag naar de sample sale van Cowboysbag geweest. Mocht je nog de mogelijkheid hebben om te gaan: zeker doen! Het was ontzettend de moeite waard. Veel keus en mooie spullen!
quote:pipootje schreef op 30 juni 2016 @ 17:58:

[...]

ga je weer bepalen hoe het "hoort"?Nee hoor, doe lekker wat je wilt. Maar noem een overmaatse boodschappentas geen "handtas", want dat is toch echt iets anders. En als ik zie wat ik nodig heb op een gemiddelde dag, kom ik niet verder dan zakdoek-telefoon-portemonnee. Hooguit nog een paar andere kleine dingen. Zie niet in waarom je daar een hobbezak van het formaat weekendtas voor moet rondsjouwen, laat staan dat ik dat ding dan "handtas" noem.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 03 juli 2016 @ 19:12:

[...]

Nee hoor, doe lekker wat je wilt. Maar noem een overmaatse boodschappentas geen "handtas", want dat is toch echt iets anders. En als ik zie wat ik nodig heb op een gemiddelde dag, kom ik niet verder dan zakdoek-telefoon-portemonnee. Hooguit nog een paar andere kleine dingen. Zie niet in waarom je daar een hobbezak van het formaat weekendtas voor moet rondsjouwen, laat staan dat ik dat ding dan "handtas" noem.Wat zit jij jezelf toch in de weg met je 'zo heurt het'.
quote:gedanst schreef op 03 juli 2016 @ 20:09:

[...]

Wat zit jij jezelf toch in de weg met je 'zo heurt het'.Inderdaad! Net zo onnozel als te beweren dat je het niet vindt kunnen dat iemand een blauwe trui draagt. Hoe haal je het in je hoofd een blauwe trui te dragen en dan ook nog rond te bazuinen dat je een blauwe trui draagt!
2e nick na 16 jaar
Gelukkig mag iedereen voor zichzelf weten wat voor tas je meeneemt, erger je niet verwonder je slechts...

Nog wat leuks gescoord Padme ?
Ja! Echt leuke dingen gevonden Was van plan me te richten op iets zwarts, maar wederom met bruin thuis gekomen. Maar was heerlijk, lekker snuffelen
Oh ik mag hier eigenlijk niet kijken. Heb al weer wat in mijn winkelmandje gestopt....
Mooie tassen, maar ik vind ze wat saai.. Bekende merken, die je vaak ziet en veelal in neutrale kleuren.

Ik hou van meer aparte tassen, in allerlei kleuren. Heb laatst wel voor gelegenheden toch maar een zwarte gekocht, maar dan wel weer met glitters ????
quote:Tomsoep schreef op 05 juli 2016 @ 16:57:

Oh ik mag hier eigenlijk niet kijken. Heb al weer wat in mijn winkelmandje gestopt....Wat dan, wat dan?
quote:Mystery schreef op 05 juli 2016 @ 17:12:

Mooie tassen, maar ik vind ze wat saai.. Bekende merken, die je vaak ziet en veelal in neutrale kleuren.

Ik hou van meer aparte tassen, in allerlei kleuren. Heb laatst wel voor gelegenheden toch maar een zwarte gekocht, maar dan wel weer met glitters ????Ik ga inderdaad zelf vaak voor eenvoud en basic. Er zijn tassen die ik jaren later nog gebruik...kan makkelijk. Met (felle) kleuren ben ik eerder bang dat ik ze zat ga worden. En het past niet overal bij. Mijn kleurrijkste uitspatting is een kanariegele clutch van FAB
quote:padme84 schreef op 06 juli 2016 @ 07:23:

[...]

Wat dan, wat dan?

Een portemonnee en clutch van Nat en Nin. Echt heel mooi????

Maar heb net al 2 nieuwe leren tassen gekocht. Dus heb nog niet definitief besteld. Maar ze zijn zo mooi!
Furla
Oh en ik houd juist ook van "saaie" tassen. Zonder kettingen en tierelantijntjes. Bij voorkeur een beetje tijdloos en van leer.
Is het die portemonnee die ik ook bestelt had (zie linkje ergens hierboven)? Die is suuuuuper mooi en ik ben er onwijs blij mee, maar om nou te zeggen dat hij handig in gebruik is? Je moet niet teveel pasjes hebben, dan gaat het prima. Maar ik heb allemaal van die stempelkaarten-shit en dat valt uit de losse vakken vandaan. Verder raad ik hem alsnog aan hoor, want MOOI is hij zeker
Geloof het wel. Iig deze

http://www.sarenza.nl/nat---nin-lili-s7 ... 0000059867

http://www.sarenza.nl/nat---nin-bibi-s3127-p0000073701

Maar ik heb nu al een hele handige portemonnee van Fred de la Bretoniere....
Pff en bedankt dames!

Kende het merk nat en nin helemaal niet.. En nu helaas wel
Ik ben dol op tassen! Ik heb een paar hele mooie die ik gebruik, maar ik heb daar ook hard voor gespaard. Mijn collectie (die voorlopig niet aangevuld wordt)

- Zwarte Chanel. Tweedehands gekocht (was nog steeds erg duur), maar ik heb hem al jaren en hij is zo mooi!

- Witte Gucci. Ook tweehands gekocht (was ook nog steeds erg duur), maar ik ben er zo blij mee!

- Bruine Prada. Wederom: tweedehands. Wederom: duur.

- Grijze Coach. Deze heb ik nieuw gekocht en was een een rib uit mijn lijf, maar ik ben er net zo blij mee als met mijn andere tassen.

Over de aanschaf van deze vier heb ik in totaal vijftien jaar gedaan, maar ik vind het het waard. Stuk voor stuk zijn het mooie, klassieke en tijdloze tassen die overal bij passen. Later krijgt mijn dochter ze!

Wat betreft portemonnees ben ik vrij saai. Vijftien jaar geleden heb ik van mijn man een Castelein en Beerens gekregen en ik vind hem prettig. Ik gebruik hem dus al net zo lang als ik hem heb en ben niet van plan een andere te kopen. Mijn man studeerde destijds nog en voor hem was het dus een duur cadeau, maar hij wilde hem zo graag voor me kopen. Ik vond en vind dat zo lief, dat ik geen andere portemonnee wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven