Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Famke, wat mij mateloos irriteert en ik als respectloos ervaar, is het negeren van een vraag.

Als iemand mijn app leest, maar niet reageert en dat elke keer, dan ben ik er klaar mee. Ik vind wederzijdse interesse erg belangrijk.

Elke keer uren later pas reageren zie ik ook als minder positief, maar ik weet ook dat door drukte het niet altijd lukt om te reageren. Ik kijk dan ook naar andere interactie. Dus toont hij interesse, wil hij mij als persoon leren kennen, komt hij met initiatieven? Indien nee, dan is het klaar.
Mot met to
Fam, wanneer ik om en om aan het appen ben en moet gaan, laat ik dat meestal weten.

Maar niet altijd. Een app staat naar mijn gevoel altijd open, je antwoordt wanneer je tijd hebt.

Een vraag negeren is uiteraard not done...

En je moet uiteraard kunnen appen wanneer je daar zin in hebt. Al zou ik bij iemand nieuw geen 3 of meer keer na elkaar als eerste een bericht sturen...
quote:Jenette schreef op 07 juli 2016 @ 12:21:

Theemok, als het contact je ergert zou ik het afkappen. Kan niet de bedoeling zijn..

Ehm? Ik heb geen contact dat me ergert. Wel een date vanmiddag

Fam, ik heb het losgelaten hoor, ik ben er echt klaar mee. Don't worry die dingen die ik je gemaild had, die kloppen gewoon niet. Het is klaar, over, uit. En ik heb zin in mijn date. Maar eerst even solliciteren op een vaste baan. Gloek...
Way to go thee! Veel plezier op je date en succes met het solliciteren!
@Mok, succes bij je sollicitatiegesprek. Ik duim! En ik snap wat je zegt, dat zei ik toen ook al he. Hoe dan ook, fijn te horen dat je verder gaat. En have fun vanavond!
Treez: Toen hij afzegde werd er geen reden bij genoemd...dus dat t kind was wist ik op dat moment nog niet. Enne t is niet de eerste keer he dat hij afzegd?

Ik wil voor ' geen tijd' best begrip hebben maar twijfel ook omdat we elkaat amper zien. En anders heel erg kort.

Door mijn twijfel ga ik twijfelen aan hem. Wil hij nog wel?

Misschien komt t hier niet zo over.Maar wat ik bedoelde begreep hij wel.

Dat is zeker na zijn telefoontje.

Nee niet handig mijn reactie.....I know. Maar t is zoals t voelde voor mij op dat moment.

De irritatie was vooral omdat ik op t werk was ( en dat wist hij) en omdat ik niet wist waarom.

Groeten minaa
Minaa, mss eerst vragen voordat je boze conclusies trekt.

En wat voel ik? Meer rust. Dat ik m goed blijk aan te voelen. En of ik dit wil? Ja dat is aan mij. Het is lang niet zo erg als jouw ex, minaa. Geen sprake van geweld oid. Meer tijdelijke desinteresse. Hij maakt in die zin stappen dat hij inziet dat het n fase is. Ik laat m nu vrij. Kan verder weinig doen aan het houden van. En contact helemaal afkappen is geen optie. Vriendschap zal er altijd zijn. Ik laat t langzaam doodbloeden en sta open voor nieuw bloed. Mss van hem? Maar ga er niet naar op zoek. De toekomst zal t zeggen...
We hebben getroffen minaa, van het ene uiterste in het andere, de jouwe te weinig tijd, de mijne wil me te vaak naast zijn zijde... en zo is er altijd wat...

Imo, als je het zo wil is het goed...
Imo: nee dat was hier ook niet t geval hoor. Dat kwam pas na ons huwelijk. Omdat hij toe de rem helemaal kwijt was.

Tijdens was ik en de kinderen er nog. Dat maakte dat hij t nog n beetje in de hand probeerde te houden.

Zijn buien waren er eerst 1 keer in de 2 jaar ofzo. Maar dat werd eens in t jaar, tot in t half jaar en op t laatst ong 1 keer per 2 maand.

Hij was teruggetrokken, stil, gespannen, onbereikbaar, snel geirriteerd en sliep dan erg slecht. Ongeïnteresseerd ook, waardoor hij soms verkeerde reacties gaf.

En dat was t wel ong. Pas de laatste jaren van de 22 nam de irritatie en gespannenheid en slaapproblemen toe. En ontsnappen aan n stel pubers in 1 huis is n vrij onmogelijk iets

Dus op n gegeven moment was er gewoon geen keuze meer. Dit moest ophouden ( dokter) of hij moest de buien alleen ondergaan.

Ik snap dat je van m houd.

Ik heb jaren geworsteld met het dilemma. Ik denk dat ik nog steeds van m hou eigenlijk. Alleen nu ' anders'.

Wat dat beteft hebben we wel wat moois overgehouden zeg maar.

Succes ieg. Wilde t alleen delen om te overdenken.

Treez dat had ik ook al bedacht,hahaha.

Wat betreft conclusies die trok ik niet. Ik heb t m juist gevraagd. Omdat ' druk' n nogal vaag begrip is

Groeten minaa
Fijn dat je t wil delen minaa, het dilemma is bij mij minder: we hebben samen geen kids. En hij redt t prima alleen. Ook met zn kids. Als het zo was als jouw ex dan was ik wel weg geweest.

What you love, you set free. Dat is wat ik doe. Ik kan op eigen benenstaan gelukkig. Maar natuurlijk zou ik t liever anders zien. Maar ik heb er geen invloed op.
Imo, ik vind het knap dat je er zo in kan staan. Ik probeer dat ook wel eens, maar op een gegeven moment moet ik mezelf toch uit dat grijze gebied trekken, anders word ik na een tijdje gek.
Ik denk dat het scheelt dat Imo en latter elkaar aan hele poos kennen, als je voor het eerst zo'n schimmig gebied betreedt weet je niet wat er is. Knap van je, inderdaad, Imo. Het is denk ik de enige juiste weg.

Ik heb een verrassend leuke date gehad! Ik ging ernaartoe met 'gezellig wordt het sowieso en daarna zie ik wel'. Het was heel erg gezellig, we gaan elkaar terugzien.
Leuk mok!

En winkje, we hebben al n verleden he waar we allebei al n keer de stekker eruitgetrokken hebben. Dat scheelt
@Jenette, hoe lang date jij al? V.w.b. hoe ze er in staan, ik filter dat direct. Ik wil weten waar ik aan toe ben. En ja, dan nog kun je voor gaas gaan, want ze kunnen er ook oneerlijk over zijn. Maar mijn ervaring is na jaren wel dat je 85% van de onzin uitsluit als je goed filtert. Wanneer is je date?

@Mok, hoe was je sollicitatiegesprek? En wat je zegt kan ik me voorstellen, het waren wel veel dingen die niet logisch leken. Hoe dan ook het is klaar. Wat leuk dat je date zo leuk was. Loopt het contact leuk en zie je hem snel weer?

@Imo, dat je op eigen benen kunt staan weet ik en jij bepaalt hoeveel ruimte je hem wilt en kunt geven. Ik vind het niet zozeer knap, het is necessary zeg maar, want anders werkt het niet. Of het scheelt dat de sterker er al eens uit getrokken is weet ik niet, het maakt het wellicht juist lastiger om een echte keuze (aan of uit) te maken. Heeft dat gesprek je wel wat rust gegeven?

@Wink, hoe is het nu met jou? Is het contact met twijfelman (ben de andere naam kwijt) helemaal gestopt?

Ik ben de weg kwijt. Laatste dagen met een paar contact en uit het niets is daar ineens een nieuwe via EM. Uit nieuwsgierigheid geappt donderdag en nu twee dagen later denk ik 'wauw'! Het is gewoon te mooi om waar te zijn en als dat zo voelt is dat bijna altijd zo. Aan de andere kant als het is zoals het nu voelt wie weet. Ik durf daar niet eens op te hopen haha, eerst maar eens daten. Maar de laatste keer dat ik dit gevoel had bij kort contact was met de man waar ik echt iets voor voelde en het niet werkte en ik in tranen achterbleef. Eens in de zoveel tijd tref je iemand waardoor je in de war raakt Dinsdag daten!
O Fam spannend! Klopt, vaak lijkt het te mooi om waar te zijn, maar je weet het pas als je de gok waagt. En hoe vaak je hart ook wordt ingedeukt, uitdeuken kan altijd, dat weet je. Hooguit wat krasjes die overblijven. Heel veel plezier dinsdag!

Gesprek ging wel goed, geloof ik, maar ik was heel erg gespannen. Maandag hoor ik meer. Van de weeromstuit was ik tijdens mijn date superrelaxt haha Contact is leuk, ik kan onwijs met 'm lachen. Ik heb gemerkt dat dat voor mij toch wel de belangrijkste factor is om iemand leuk te vinden. Nieuwe date is in de planning.
@Mok, heb ik ook hoor humor, makkelijk praten en fysieke aantrekkingskracht. Dat is de combi die ik nodig heb. Deze heeft alles en meer. En ja tuurlijk gewoon gokken en verder zien. Alleen dit gebeurt mij echt heel weinig. Ik ben er heel erg mee bezig, echt achterlijk. Neemt wel af tot dinsdag, ik ken mezelf. Too good to be true is vaak too good to be true dus ik pas wel op.

Leuk dat het zo goed gaat met je date. Wie weet! Zie je hem snel weer? Ik duim voor je maandag!
https://vrouw.nl/artikel/ ... ons_je_minder_alsjeblieft
Mot met to
Famke, nog niet zo heel lang hoor.

Wat jij zegt over het wauw gevoel en combinatie van factoren, herken ik. Zo eentje ga ik morgen zien!

Ik blijf erbij dat een megaklik over de app niet alles zegt, dus slag om de arm en morgen ga ik ervaren of we wederzijdse aantrekkingskracht hebben.

Jij dinsdag dus? Leuk!

Ik merk dat ik andere contacten afhou als ik zo' n wow- mijnheer heb getroffen. Niet eerlijk, maar voor minder wil ik niet gaan.

Theemok, straks heb je en een baan en een nieuwe liefde, dat zou wat zijn!
Mot met to
Ja, zou zeker wat zijn! Maar ik juich nog niet te vroeg.

Andere contacten afhouden doe ik niet meer, in het verleden wel gedaan. Ik had nu nog twee andere lijntjes lopen, maar die zeggen uit zichzelf ineens niks meer (ik blijf dat vervelend vinden, zeg dan gewoon dat je toch geen interesse meer hebt...) Na een date of 2-3 doe ik dat weer wel, maar niet als ik iemand nog maar één keer heb gezien.

Natuurlijk is de klik in het echt vele malen belangrijker dan die op de app, ik denk dat iedereen hier dat al eens ondervonden heeft.

Wat wil je overigens zeggen met dat artikel? Ik ga geen enkel contact aan met de bedoeling een ONS te scoren, maar regelmatig blijft het daar wel bij. Omdat het dan fysiek toch niet blijkt te klikken, bijvoorbeeld. Het is een beetje een makkelijk artikel, in het kader van 'laat ik die open deur nog maar een tikje verder open zetten'.
Gelezen. Heb jij de link gelezen Theemok? Zeker wel relevant hoor. Antwoord op je vraag had ik al gegeven. En ik lever zeker wel inhoudelijke bijdragen.
Mot met to
Ik was iets te vroeg met mijn reactie, ik heb hem alweer weggehaald. Ik had jouw reactie op Fam nog niet gelezen.
Het blijft irritant, van die lijntjes die ineens stilvallen. Niet netjes, maar het zal inherent zijn aan de manier van daten..het snelle. Ik laat het er dan bij, want zo iemand vind ik niet de moeite waard om me druk over te maken. Met afhouden doelde ik trouwens op niet heel veel appen en niet een nieuwe date plannen.

Wel reageer ik nog gewoon, al is het uit beleefdheid.

Dat artikel vond ik gewoon geinig, en het is een open deur maar wel eentje bevestigd door een man.

Wij hebben dat allang ervaren. Ik wacht met sex meerdere dates, heel bewust. Dan nog kun je een deksel op je neushoorn krijgen natuurlijk.
Mot met to
Ik vond het wel een grappig artikel. Ik geef ook aan dat ik dat niet zoek en veel mannen geven idd aan dat ze die tijd ook wel hebben gehad. En toch, het daagt ze soms wel uit het toch te proberen. Gelukkig bepaal ik altijd zelf of ik daar 'intrap' En als ik daar dan intrap dan is het, op een of twee na, omdat ik er zelf in wilde trappen

@Jenette, ah spannend! De mannen daten met het 'wauw' gevoel van tevoren vind ik veel lastiger dan de 'gewone' mannen. Op een of andere manier ga ik dan meer nadenken over wat ik wel en niet zeg/doe/vind dan als ik just another date is.

@Mok, ik moet zeggen dat ik me daar ook weleens schuldig aan maak hoor. Niet na meer dates, juist dan niet. Maar tot die tijd is het soms net zo veelzeggend als er niets meer volgt. Meestal komt de vraag en antwoord ik of ik geef het wel aan, maar soms is het gewoon zoals het loopt. Maar jij draait het dus om, begrijp ik dat? Na geen of 1 date aangeven geen interesse, maar na 2-3 dates laten verwateren? Is het contact met RP date nog wel leuk?

Ik ben bezig met mijn beren . En ik kan ook denken 'wat moet zo'n man met mij?'. Achterlijk natuurlijk, maar ervaring leert dat juist de mannen die ik wel leuk vind mij niet willen . Daarnaast blijf ik het gewoon te mooi om waar te zijn vinden + hij praat wel erg makkelijk. Kijk wel erg uit naar dinsdag en ook benieuwd hoe het contact loopt tot die tijd. Ok ik hou er nu over op haha.
Famke, klopt helemaal! Date met een wow- factor voelt bij voorbaat al alsof het nu of nooit moet zijn, terwijl ik heel goed weet dat het op vele fronten gewoon niks kan zijn als je hem dan ziet.

Dat too good to be true plus gemakkelijk praten heb ik nu ook met date en sterker nog..we roepen constant hoe eng het is dat we zoveel overeenkomsten hebben. Dan ga ik nadenken..wordt het niet saai met zo iemand en is het niet gewoon een vriendschap dan? Wij hebben al zoveel besproken dat de spanning een beetje weg is, herken je dat? Er blijft weinig over om nog te ontdekken dan.

Wij gaan flink de diepte in, stellen ons kwetsbaar op en de keerzijde is dan dat het aanvoelt als goede vrienden merk ik. Lastig uitleggen, maar snap je wat ik bedoel?

We maken zelfs grappen over op wat voor type je valt en relaties maar daarin verwijzen we niet naar elkaar. Ik vraag me dus af of ik in de friendzone zit en dus met een vriend iets ga drinken. Die ik alleen virtueel gesproken heb.

Je beren, Famke, heb je het daar nog niet over gehad? Dat jullie bespreken wat je onzekerheden zijn?

Ik bedoel, zoiets kan maar gelijk duidelijk zijn over en weer en haalt de angel er uit. Mijn ervaring is dat als ik dit met een potentiële date besprak, het een relatie werd meestal. Nu twijfel ik daarover en dat is mijn onzekerheid weer. Dus zeer herkenbaar, maar wat je ertegen doet weet ik ook niet behalve dan jezelf kwetsbaar opstellen. Ik laat zoen wie ik echt ben en dan is het graag of niet!

Ik zou tot dinsdag proberen om de diepte in te gaan op een luchtige manier. Blijft hij...dan weet je gelijk of dat een match is. Mooie manier van schiften!
Mot met to
En zeg tegen jezelf wat een mazzelaar hij is dat jij hem leuk vind!
Mot met to

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven