Het theehuis

01-01-2008 09:51 24105 berichten
Alle reacties Link kopieren

quote:Star schreef op 27 november 2008 @ 22:41:

En als groente heel kneuterig haricoverts pakketjes (gewikkeld in serrano ham bijvoorbeeld)?

Dat ziet er inderdaad altijd zo ouderwets gezellig uit!

Goedemorgen allen!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 27 november 2008 @ 22:40:

Gewoon kipfilet (met rozemarijn ) in de oven en aardappels uit de oven met zure room, geraspte kaas en rode ui?

Ik ben er nog niet helemaal uit. Wil iets leuk leuks, anders dan anders, maar weet eigenlijk niet wat. Als ik verkouden (lees: nauwelijks smaak) ben, ben ik niet zo culinair geinspireerd zeg maar

Goedemorgen trouwens

Het weekend is begonnen. Ik moet nog tiggggg dingetjes doen. Morgen weer eens Ikea
Peas on earth!
Haricot verts met ham inderdaad wel kneuterig gezellig
Peas on earth!
Koetmeurning!

Mijn kindjes hebben tot 9.00 geslapen! En klinken iets minder verkouderig.

Ik ga vandaag ook culinair verantwoord doen, is misschien ook wel iets voor Erwtje: jachtschotel. Duurt 3,5 uur om het klaar te maken, maar dan heb je ook wat
Wauw... jachtschotel klinkt erg sjiek! Wat gaat daarin?

*krijgt bij jachtschotel een kersterige associatie*

Ik ben een beetje kip-moe (teveel kip laatste tijd), dus maar eens even iets anders uitgevogeld :

- Amuse: auberginerolletjes gevuld met mozarella+tapenade

- Voorgerecht: salade van gerookte kip met paddestoelen

- Hoofdgerecht: gevulde tomaten, aardappelgratin en grote salade

- Nagerecht: gebakken banaan met ijs en warme cashewnotensaus

Dat laatste is zóóó lekker!

Laatst door Xan uitgeprobeerd en echt verrukkuluk!

Recept
Peas on earth!
Erwt, amuselepels gewoon bij Blokker of Hema denk ik.
Oh beter, want geen zin meer om naar de stad te gaan, maar wel Blokker in naburig durpje.

*is in de war, amuses komen toch vóór het voorgerecht? *

*is zichzelf misschien aan't overschatten met vier gangen *
Peas on earth!
Pepje, hoezattutnou met dat scheergeval? Wassut niet goed?
Peas on earth!
Zo, meldt zich. Bah, bah ende bah.

Scheerapparaat was inderdaad niet helemaal schot in de roos want toch niet echt gladscherend. Aangezien doos zonder folie of wat dan ook werd geleverd ding uitgepakt, even opgeladen enzo maar uiteindelijk toch maar terug. En nu kreeg ik dus bericht dat retour niet geaccepteerd is. Net gebeld en volgens hen zitten er krasjes op de zijkant. Echt heel erg raar en kut dus want dit gaat me 100 euro kosten. Ik ga nu een klacht indienen maar geloof niet dat het wat uit gaat halen.

Geboorte-akte van Wup wel op te vragen maar moeilijk met machtingen voor GR advocaat enzo, gewoon even bummer dat het stroef loopt. Overigens moeten geboorte- en huwelijks akte in NL vertaald worden en dat is, van wat ik me van zoveel jaar geleden kan herinneren, duur! En hoogstwaarschijnlijk niet gedekt door Rechtsbijstand. Driewerf hoera.

En last but certainly not least; door geklooi met veranderingen doorgeven aan belastingdienst is er met betalingen wat scheef gelopen blijkbaar en had ik voor de afgelopen maanden 240 euro per maand aan eigen bijdrage aan kdv moeten betalen. Helaas kom ik daar een beetje laat achter en heb ik nu ongeveer nog 1000 euro openstaan Moet dus snel gaan rekenen hoe het nou precies allemaal zit (want bedragen van belasting en kdv lopen niet gelijk) en dan maar betalingsregeling voorstellen.

Al met al behoorlijk en dus
Amuse komt als eerste, voor voorgerecht, en een spoom (want daar ben je mee in de war Erwt ) komt tussen voor- en hoofdgerecht
Ow trouwens, alles komt goed, weet ik wel, maar ben sinds gisteren behoorlijk over de zeik omdat ik heel eventjes door de bomen het bos niet meer zie. Grappig wel dat ik zo heb zitten preken op schuldentopic gister
Maar Pep, als ding gebruikt is geweest is het toch logisch dat hij niet teruggenomen wordt of ben ik nou gek?
Ja is logisch Eow maar wel heel kut dat ik daarvoor opdraai. Want door ons dus niet gebruikt. Had ik moeten bellen zodra ik zag dat de seal er niet om heen zat zei klantenservicemevrouw. Ja klopt, ook even overwogen, niet gedaan, nu heeeel veel spijt van
Maar hoe weet je dan dat hij niet zo glad scheert als hij niet gebruikt is? Daaruit maakte ik op dat hij gebruikt was.
Ahhh dat was een spoom

(what the f*ck is een spoom nouweer...?! *ziet mogelijkheden voor VIJF gangen *)

Balen allemaal Pep!

Op zich wel logisch dat ding niet retour kan als ie gebruikt is, maar jullie hebben 'm zelf dus níet gebruikt? Balen! Ook van belastinggedoe, bah!

In TRex-tijd ook nog wel eens wat laten vertalen, a 25 cent per woord ofzo , is inderdaad duur. Wat moet er eigenlijk gebeuren met geboorte-akte van Wup?
Peas on earth!
Ohja, dat snapte ik ook niet helemaal (dat wat Eow zegt).
Peas on earth!
*houdt het maar bij vier gangen, want wordt hier al gestresst van *
Peas on earth!
Spoom is een glas champie met een bolletje ijs erin

Vertalen gaat hier inderdaad per woord en duur dus. Maar goed, aktes zijn op zich niet zo lang van stof natuurlijk *hoopt dat het meevalt uiteindelijk *

Geboorte-akte nodig voor aanvragen scheiding. Ook al zo`n 5-jarenplan. Zucht
Ik kán natuurlijk de belasting tillen als ik echt geld nodig heb

*denkt dat Peppie zinvolle dingen heeft opgestoken van dat financiele topic van gisteren *
Peas on earth!
*heeft een cd met Friese/Griekse muziek en is weer helemaal in vakantiestemming*
Peas on earth!
Fries/Grieks? Aparte combi!
Ja, is ook erg bijzonder. Is de van Friese band Souldada. Ze hebben een cd gemaakt met hun Grieks-Friese zangeres, en op de cd staan zowel Griekstalige nummers als Friese nummers. Zal even googlen.
Peas on earth!
Cd heet 'Cancao'.

Geen idee, is dit Grieks?

Liedje van cd
Peas on earth!
Zonder te luisteren zie ik aan de tekst al dat het inderdaad Grieks is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven