Ik bén (echt) een loser.

08-07-2016 23:40 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_257823 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:57
99.39% gewijzigd
quote:Pien02 schreef op 09 juli 2016 @ 00:20:

[...]

Ik vind dit dus zo lastig. Het is niet iets van de laatste tijd, het zit echt in mijn karakter verscholen : verlegen aangelegd, snel schamen, snel denken ''wat je doet is stom''.

Soms neem ik wel eens een initiatief, dan bel ik iemand die ik lang niet gesproken heb of probeer ik op een andere manier uit mijn comfort zone te treden. Ik merk dat ik vaak wil dat mensen mij niet zien : op werk pak ik het rustige trappenhuis en toen ik nog studeerde ging ik pas om 7 uur 's avonds uit de bibliotheek naar het restaurant omdat het toen lekker rustig was.

Niet omdat ik niet van de aanwezigheid van andere mensen houd want ik kan zeer slecht alleen zijn, maar omdat ik altijd het gevoel heb dat iedereen naar mij kijkt en mij dan raar vindt. Ik ga altijd uit van het feit dat mensen negatief over mij denken. Ik loop ook liever in het donker over straat dan in het licht ; Dan voel ik mij veel vrijer en meer op mijn gemak.

Het zijn maar voorbeelden.

Je bent veel teveel met jezelf bezig en wat je moet beseffen is dat andere mensen helemaal niet de hele tijd bezig zijn met jou observeren en beoordelen.

De waarheid is: het boeit ze helemaal niet.

Het boeit ze ook niet of jij het maakt (wat dat dan ook inhoudt) in het leven of niet.

Dus wat wil jij? Misschien vind jij het wel prettig om lekker lui te zijn en ben je gewoon niet zo ambitieus? Dat mag gewoon zolang je het je kunt permitteren.

Je hoeft niet iemand anders z'n doelen na te streven.

Maar als je wel zelf doelen kunt bedenken waar je gelukkig van wordt zoals betaald werk en een relatie lees ik, zet dan ook stappen om dat te bereiken.

We kunnen jaren volpraten over je opvoeding, sociale fobie en andere obstakels waarom je niet zover bent als je zou willen maar er is maar 1 ding wat jou uit deze situatie kan halen en dat is dat je actie onderneemt. Dus wel vacaturesites bekijken, solliciteren, aanbiedingen van leuke jongens accepteren die je uitnodigen voor een drankje en zo verder.

Het is nog lang niet te laat. 26 jaar is echt nog heel jong!
quote:Jibba schreef op 09 juli 2016 @ 02:11:

[...]

Je bent veel teveel met jezelf bezig en wat je moet beseffen is dat andere mensen helemaal niet de hele tijd bezig zijn met jou observeren en beoordelen.

De waarheid is: het boeit ze helemaal niet.

Het boeit ze ook niet of jij het maakt (wat dat dan ook inhoudt) in het leven of niet.

Dus wat wil jij? Misschien vind jij het wel prettig om lekker lui te zijn en ben je gewoon niet zo ambitieus? Dat mag gewoon zolang je het je kunt permitteren.

Je hoeft niet iemand anders z'n doelen na te streven.

Maar als je wel zelf doelen kunt bedenken waar je gelukkig van wordt zoals betaald werk en een relatie lees ik, zet dan ook stappen om dat te bereiken.

We kunnen jaren volpraten over je opvoeding, sociale fobie en andere obstakels waarom je niet zover bent als je zou willen maar er is maar 1 ding wat jou uit deze situatie kan halen en dat is dat je actie onderneemt. Dus wel vacaturesites bekijken, solliciteren, aanbiedingen van leuke jongens accepteren die je uitnodigen voor een drankje en zo verder.

Het is nog lang niet te laat. 26 jaar is echt nog heel jong!Helemaal mee eens. Zeiken op het forum of in reallife brengt je geen mm verder. Iets gaan doen wel. Maar ik gun je eigenlijk ook wel een flinke crisis. Het huis uit geschopt worden, waardoor je gewoon moet werken voor je geld en zaken zelf moet regelen. Dat gaat of lukken, of je eindigt als een rare zonderling op straat of in een instelling.
Ik zou naar je ouders gaan en en ze vertellen hoe je je voelt. Dat je het graag anders wil zien en of ze je willen helpen. Zullen ze vast wel doen. Spreek een termijn af wanneer ze je niet meer financieel zullen steunen. Maar daar echt een deadline van. Praat met je oom. Zeg dat je soms tijd over hebt en je graag dan ander werk zou willen doen. En ga niet meer met die vriendin op pad om negatief in een auto te zitten. Dit haalt jou alleen maar omlaag. Dat je niets op de brieven hoort hoeft niet aan jou te liggen. Solliciteren is nu lastig. Er is er maar een die deze situatie kan veranderen. Dat ben jij! Schouders eronder en gaan! Dan zit je er volgend jaar waarschijnlijk heel anders bij. Succes!
Solliciteren hoeft helemaal niet lastig te zijn. Ik denk dat als Pien ergens zou moeten beginnen, dat dat met een betaalde baan zou moeten zijn. Wat heb je gestudeerd en wat doe je nu bij je oom, als je niet zit te internetten?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Als ik jou was zou ik een goede coach zoeken. Stel je doelen vast en werk daaraan.

Ik ben ook iemand die doelen en werk nodig heeft om mij zinvol te voelen. Als ik niets doe dan verval ik ook in moedeloosheid en luiheid. Veel dingen herken ik wel.

Lees ook eens het boek: coach jezelf. Een lekker no nonsense boekje. Boek
Ik ben het voor eens met Bugs Bunny: luiheid is een deugd. Niks meer aan doen.

Als je dan toch per se iets wilt doen: ga mediteren. De meeste mensen komen er pas na jaren therapie en ploeteren achter dat dat het beste is wat ze kunnen doen. Jij kunt nu al beginnen. En je hebt een voorsprong: een talent voor niets doen.
Heb je geen hobby's of interesses waar je je op kunt focussen? Iets leuks ondernemen zoals vakantie, sport etc. Nu ben je alleen maar bezig met hoe het er van de buitenkant uitziet voor anderen volgens mij.
quote:Vicky schreef op 09 juli 2016 @ 08:20:

Heb je geen hobby's of interesses waar je je op kunt focussen? Iets leuks ondernemen zoals vakantie, sport etc. Nu ben je alleen maar bezig met hoe het er van de buitenkant uitziet voor anderen volgens mij.De buitenkant interesseert me juist heel weinig, maar het gaat er om dat ik me in de essentie niet gelukkig voel. Ik leef niet, ben veel te veel binnen, maak geen intense en leuke dingen mee. Ik weet mezelf niet te prikkelen en raak daardoor in een soort algehele staat van onverschilligheid.
... Foutje
Als een persoon constant in een kramp zit omdat hij zichzelf veroordeelt dan houdt hij zich wel meer met zijn ego dan met anderen bezig dus dat werkt wel in zijn nadeel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Okee, je vraag was: is het iemand wel eens gelukt te veranderen? Antwoord: ja, met inzet en geduld.

Zo doe je het:

- pak niet alles tegelijk aan maar doe de dingen één voor één, met kleine stapjes.

- zoek professionele hilp, als je daaraan toe bent

- zoek steun bij mensen uit je omgeving, dan hou je het langer vol.

Goede punten om te beginnen:

- klimmen (in klimhal), goed voor je focus en je zelfvertrouwen

- wandelen, goed tegen het binnen 'hangen', tegen depressie en piekeren

- mediteren, goed voor alles

En je zou eens sites of boeken kunnen lezn over uitstelgedrag, dat is wel aan te pakken.
Als jij een loser bent, ben ik dat helemaal...
Wat zou je leuk vinden om te doen?

We moeten best veel in het leven. Ik vraag mij af wat vind je leuk, waar haal je plezier uit en krijg je energie van?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je mensen die van je houden? Zo ja, dan komt dat omdat ze je wel degelijk waarderen zoals je bent. Anders waren ze allang uit je leven verdwenen.

Als het je aan actie ontbreekt, dan kan dit gewoon je uitdaging worden. Ga doen wat je eigen kracht verbetert. Neem stelling in en vecht daarvoor, ook al moet je daardoor iets doen tegen de wens van anderen in. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Pien02 schreef op 09 juli 2016 @ 08:43:

[...]

De buitenkant interesseert me juist heel weinig, maar het gaat er om dat ik me in de essentie niet gelukkig voel. Ik leef niet, ben veel te veel binnen, maak geen intense en leuke dingen mee. Ik weet mezelf niet te prikkelen en raak daardoor in een soort algehele staat van onverschilligheid.Nirvana schat, Nirvana.
quote:viva-amber schreef op 09 juli 2016 @ 09:10:

Wat zou je leuk vinden om te doen?

We moeten best veel in het leven. Ik vraag mij af wat vind je leuk, waar haal je plezier uit en krijg je energie van?We moeten verrekt weinig. Eten, poepen en belasting betalen. Dat is het wel ongeveer. Oh, en dood gaan.
Als je blijft denken dat je de grootste loser op aarde bent, die het bovendien ab-so-luut niet verdient om een leuk leven te hebben, blijf je in die gedachtes hangen, doe je niets om je huidige leven te ontgroeien en kan het uiteindelijk een self-fulfilling prophecy worden.

Je topic gelezen hebbende, denk ik dat je véél minder moet gaan nadenken over wat je allemaal niet hebt, mist en niet goed doet. Focus liever op de dingen die wél goed gaan en waar je al wél goed mee bezig bent. Dat kan je meer zelfvertrouwen geven om de volgende stappen richting je doelen te ondernemen. Zoek ook weer of meer hulp voor je sociale fobie, want die hulp is tot nu toe onvoldoende (lijkt het). Da's geen schande, maar iets dat een volwassen iemand moet doen om zo'n probleem te overwinnen. Praat ook met je oom over je werkervaringsplaats en zeg eerlijk dat je daar uitdaging mist. Je oom wil je helpen en zal ook snappen dat jij bij een sollicitatiegesprek moeilijk kunt zeggen dat je een expert bent geworden op het surfen op Zalando. Je zit daar om iets te leren, ervaring op te doen.

Als je terug gaat naar je psycholoog en met je oom spreekt, is dat misschien moeilijk. Maar zulke stappen moet je als volwassene leren nemen. Niet alles komt je aanwaaien, en karakter kweek je. Juist door dit soort (moeilijke) stappen te nemen.
Wat je hier op het forum doet, is niet veel anders dan je in die auto doet met die vriendin.

Er komen zo veel goede tips en het enige wat je doet is benadrukken dat je het moeilijk vind en nog meer 'loser'-voorbeelden geven.

Pak jezelf op, stel doelen en begin met de eerste kleine stap. Of doe het niet en blijf hoe je bent, mopperen op een forum helpt je dan ook niet verder.
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:Woldertje schreef op 09 juli 2016 @ 09:09:

Als jij een loser bent, ben ik dat helemaal...

Dan ben je de winnaar van de losers. Wauw. Zie je wel we zijn allemaal ergens goed in!!

Even serieus dames/meiden, wees gewoon jezelf, dan ben je authentiek. Authentiek zijn betekent niet dat je zelf met ideeen komt of iets verzint. Dat heeft meer met originaliteit en vindingrijkheid te maken. Authentiek betekent dat je je gedraagt zoals je bent. We zijn niet allemaal een leider, of een inspirator of een wereldverbeteraar, gelukkig maar want dan waren we allemaal het zelfde en dus mainstream. Stel je voor dat je de hele dag inspirators tegenkomt terwijl je al overloopt van inspiratie en je overal omringt wordt door leiders terwijl je er zelf ook een bent. Dat is erg vermoeiend. Nu zijn sommige mensen meer volgers en sommige mensen zwemmen meer tegen de stroming in. Samen dragen we ieder op onze eigen authentieke manier bij aan Yin en Yang. Alleen het ene type mens werkt niet en alleen het andere type mens werkt ook niet. We hebben elkaar gewoon nodig. Je bent dus goed zoals je bent.

Mocht je echt voor jezelf dingen willen bereiken (niet omdat je druk voelt van je omgeving) dan kan je, zoals hier ook al een paar keer geschreven, op zoek gaan naar dingen waar je echt blij van wordt, wat je leuk vindt om te doen, wat je gemakkelijk afgaat. Het kan zijn dat je niet eens beseft dat je ergens goed in bent omdat je denkt dat het niet speciaal genoeg is. Maar wat voor jou als vanzelfsprekend komt, kan voor een ander niet zo makkelijk zijn. Ook al lijkt het maar iets kleins/onbenulligs in jouw ogen.

Een mooi voorbeeld daarvan vind ik deze vrouw.

Wat ze kan is niet direct iets waarvan men gelijk zou denken dat ze iets groots of internationaals teweeg gaat brengen of levens gaat beïnvloeden.

Blijkt dus mooi van wel :-)

Wat je ook wel of niet wil gaan doen, hou het dicht bij jezelf, durf authentiek te zijn. In de wereld waarin wij leven is dat het meest inspirerend.

https://www.youtube.com/watch?v=KdUAUQT8E9g
Heel leuk touwtje, maar die authenticiteit gaat TO echt geen werk opleveren. Niemand zit te wachten op een werknemer die doelloos niks doet. Een eigen bedrijfje daarin zal ook maar weinig opleveren.

Als ze iets wilt zal ze toch aan de slag moeten. Zichzelf zijn heeft ze al te lang geprobeerd, dat was geen succes.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Echt een van de coolste topics die ik de afgelopen tijd heb gelezen. Wat ben jij een stoere loser!

Zo gaaf dat je zelf door hebt dat je je gedraagt als een loser (je bent het overigens niet, maar je doet wel zo). Zelf geloof ik sterk in de 'waar een wil is, is een weg' en de wil heb je. Nou, die weg ga je dan ook echt wel vinden. Het is heel simpel: gewoon stoppen met loser-gedrag. Je weet zelf precies wat je niet meer wilt doen en ook wat je wel wilt. Een kwesties van doen dus, en jezelf niet laten ontsnappen met loser-excuses en loser-trucjes. Praat de loser in je niet naar de mond, laat m niet wegkomen met z'n geintjes.

Als ik je verhaal lees, denk ik: dat kun jij echt wel zelf. Die loser in jou misschien niet, maar jij wel. Dus laat je niks wijsmaken, in de actie en dan lees jij over n jaar met n glimlach op je gezicht dit topic terug. You rule!
quote:Cateautje schreef op 09 juli 2016 @ 00:06:

Ga op judo, daar word je innerlijk sterk van.Inwendige stokslagen kun je niet trainen zei mijn judo leraar.
Misschien heb je ipv een burn out een bore-out? Deze term hoorde ik laatst en het volgende vond ik erover op internet:

Net zo erg als een burn-out

Er wordt veel geschreven over de burn-out. Te hard werken, niet meer kunnen ontspannen en uiteindelijk lichamelijk en geestelijk overladen raken. Er is echter ook een groep mensen die last heeft van precies het tegenovergestelde.

Bore-out is een relatief nieuwe term. Het is een verschijnsel dat regelmatig voorkomt in kantooromgevingen. Een bore-out ontstaat door de onderstaande factoren: verveling, gebrek aan uitdaging en gebrek aan interesse.

De drie oorzaken van een bore-out

Zoals de naam al doet vermoeden heeft een bore-out te maken met verveling. Wanneer je op je werk taken te doen krijgt die onder je niveau liggen of je simpelweg niet interesseren ligt een bore-out op de loer.

Het is belangrijk dat je op je werk taken krijgt die je uitdaging bieden. Je moet kunnen groeien als mens, en je moet hier plezier in kunnen hebben. Wanneer je werk te eenvoudig is, te weinig uitdaging biedt en ook nog eens niet leuk is merk je dat je minder goed in je vel gaat zitten.

Als mens willen we dingen bereiken. We willen onszelf kunnen overtreffen, en hiervoor beloond worden. Je wilt trots kunnen zijn op het werk dat je verricht omdat je jezelf hebt uitgedaagd en het voor elkaar hebt gekregen. Wanneer je saai, te makkelijk en vervelend werk moet doen is er echter geen mogelijkheid om jezelf te ontplooien.
Je bént geen loser.

Je vertoont wel gedrag waar je niemand een plezier mee doet; inclusief jezelf.

Dus jezelf een stempeltje "loser" opdrukken en je zo blijven gedragen, daar kom je mooi niet mee weg

Ik begrijp uit wat je schrijft dat je het inzicht hebt in wat je "verkeerd" doet.

Het is positief dat je dat inziet!

Nu op naar de volgende stap: daar iets aan doen!

Begin eens bij 1 ding dat je anders zou willen. (Want als je te veel punten tegelijk gaat aanpakken, verzand je in een onoverzichtelijk brei van dingen die nooit rond komen. En dan heb je weer een smoesje om niets te doen).

Maak een concreet plan wat je kunt doen om dat punt te veranderen.

Stop dan met erover zeuren en ga het aanpakken.

En als je jezelf weer betrapt op zeuren, denk dan bij jezelf: "Hier help ik mezelf niet mee. Met klagen kom ik niet verder. Ik kan beter aanpakken."
He Pien02, ik ben benieuwd of je al iets hebt ondernomen om uit je loserrol te stappen, of dat je er liever nog even in blijft hangen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven