Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
quote:fromfebruary schreef op 10 juli 2016 @ 12:14:

Misschien ben ik na al die maanden nog steeds niet goed in afdingen haha Maar voor die van mij vroegen ze 400RM en m voor 180 kunnen krijgen. Maar gewoon heel laag inzetten en kijken of ze happen

Heb je wel de goede valuta in je hoofd? Haha.

Ik zag er nu eentje voor 40 myr hier in CH en dacht dat dat misschien zelfs al wel prijzig was.
Haha jeetje wat een dag duiken al niet meer je doet Haal er maar een nulletje af, voor 180 kun je een koffer vol broeken meenemen Ik heb 18 betaald, geen idee waarom ik er 180 van maakte,zullen de Nepalese rupees wel zijn die nog uit m'n systeem moeten
Haha ik wou al reageren dat je dan een broek met een gouden randje gekocht moet hebben! Ze zijn echt goedkoop hier. Op Penang zitten ook genoeg winkel met harem broeken, mocht je niet kunnen slagen in CH
Haha ik dacht al dat ik gek was geworden!

Heb morgen de 9 uur bus dus ga lekker op Penang kijken naar een goedkope broek. Mayou zal jou nog even mailen. Kijken of we kunnen meeten!

Was vandaag niet helemaal fit en even vrienden met het toilet. Na wat pilletjes lijkt het nu rustig. Meteen maar even ingegrepen want ja 5 uur in de bus is anders echt geen pretje.

Heb zin in Penang! Al ga ik het frisse windje van hier ook erg missen.
Ik had zo'n lol bij een aardbeienkwekerij in CH. De kweker vertelde dat aardbeien wat zuur hoorden te zijn.. De Maleisiers kochten veel, namen ze mee naar de oostkust terug. We hebben maar niets gezegd, maar ze haalden het in de verste verte niet bij onze aardbeien. Met chcocolade erover heen op een stokje, waren ze wel lekker. Ontzettende lol gehad met het groepje, en hebben nog steeds contact via FB
Sommjge aardbeien uit de CH zijn heerlijk, maar de aardbeien uit de CaH die we in de supermarkt krijgen zijn zonder uitzondering gewoon niet lekker, smakeloos en zurig. Geen enkel land kan tippen aan de Nederlandse aardbeien (en kersen!)

Sensotouch, op Jalan Penang zitten veel van dat soort kleding winkeltjes
Veil
Oeps daar ging iets mis!

Veilig aangekomen in Penang. Was een soepele en snelle reis.

Voel mij alleen niet fit. Denk een reizigers buikgriepje. Darmen zijn van slag. Dus lig nu lekker in mijn bed met netflix. Hopelijk knapt het snel op want wel beetje zonde om dit in maleisische foodheaven te hebben.

Mijn hostel is geweldig! Queens hostel. Heeeeerlijke bedden, super douche, allemaal extra dingetjes..

Ik vond de aardbeien in CH wel lekker maar had dan goede denk ik. Er werd mij verteld dat ze Nederlandse zaadjes genruiken dus eigenlijk zijn het bijna Hollandse aardbeien ;)
Ik keek juist zo uit naar de aardbeien! hopelijk hebben wij mazzel :p Wij vertrekken morgen naar Singapore om 18:00
I haven't been everywhere, but it's on my list
Maar dáár zijn ze lekker hoor, die je zelf kunt plukken. Goeie reis!
Ik zit inmiddels op Perhentian Kecil.

Tsjaah wat zal ik zeggen. Prachtig strand en wat een zee!!! Maar mijn kamer is een krot. Alleen in de avond
...en toen viel je internet ook nog uit, en het is nog niet eens middernacht!
Wat leuk Mayou!

Ik ben met smart aan het wachten tot de tickets voor juli 2017 boekbaar zijn Ik heb het afgelopen half jaar de prijzen gevolgd en ik heb mijn zinnen gezet op een retour AMS-Kuala Lumpur voor 500 euro p.p (hoogseizoen)

Zodra ik die prijs tegenkom boek ik. Dan kan ik de rest ook concreet in gaan vullen.

Twijfelen heel erg of we Borneo niet toch moeten skippen (Bako NP) en in plaats daarvan toch maar Taman Negara moeten doen. Scheelt tijd. Maar ja, volgens mij is Bako NP veel mooier. Naar Sabah durf ik niet ivm reisadvies (ik weet het, valt best mee, maar man is nogal neurotisch)

Als we Borneo skippen wordt de reis als volgt:

5 nachten K.L (acclimatiseren en van daar uit dagje Malaka, dagje stad, aquarium, bato caves en olifantenopvang)

2 nachten C.H

2 of 3 nachten Taman Negara

5 nachten Perhentians (denk Coral View, maar Tuna Bay lijkt me ook mooi, maar is fors duurder)

Dan terug naar K.L, met bus of met een vlucht vanaf Kota Bharu. Dan nog een dag K.L en dan terugvlucht. Dan zijn we met reizen bijna 3 weken weg en man heeft 3 weken vrij, dus kan net

Als we Borneo wel meepikken slaan we Taman Negara over en doen we die 3 nachten dus Borneo.

In KL heb ik hotel summer suites residences op het oog. Heeft een zwembad, scoort goed en ligt volgens mij vrij centraal. Iemand bekend hiermee?
5 nachten KL is wel veel hoor en 3 nachten TN ook, zoveel is daar niet te beleven. Ik zou naar Penang gaan voor een dag of 3-4 (als je begint met 3 nachten KL en 1 nacht minder TN) . Kan makkelijk vanaf CH en dan van Penang met de minibus naar Kuala Besut om naar de Perhentians te gaan. Coral View ligt mooier dan Tuna Bay, althans dat vind ik. Ik zou terugvliegen naar KL, met de bus duurt een uur of 9 en is best saai.
Ja, I am back. Als het goed is. Wat een ellende was dat zeg. Gister kwam ik aan op perhentian kecil en was dood ongelukkig ondanks dat ik in het paradijs was. Een krot als kamer, als een sauna zo heet en maar paar uur elektriciteit en dus fan per dag. Long beach vond ik prachtig maar erg druk en vooral vol. Ik voelde mij echt ellendig en wou naar huis. Toen naar mama's op het grote eiland gebeld en daar een kamer gereserveerd. Na een slechte nacht op echt het slechtste bed ooit! Ben ik vanmorgen verhuisd naar mana's op Becal. En ik voel mij weer Happy! Wat een heerlijke plek. Heb mijzelf nu getrakteerd op een airco hutje met zeezicht. Super lieve mensen hier en alles op goed vertrouwen ( heb nog niets betaald en dat hoefde ook niet ). Hutje is in elk geval tot 22 juli van mij en daarna kijk ik wel even. Net al bij Coral View gesnorkeld en Nemo gespot. Zo leuk!

@ mayou: Ja was heel gezellig!! En hoe klein is dan de wereld weer.

@bloesem: Penang vind ik echt een aanrader. Leuke stad en ook veel te zien en te doen. En het eten, jammie

Kookworkshop is ook erg leuk daar. Ik deed het bij Nazlina. Erg toffe ervaring. Haar man is Nederlands en ook erg enthousiast.

KL 5 dagen lijkt mij echt erg veel. Er is niet super veel te doen en bloedheet.
Ok, dus wat minder nachten in KL. Maar ik dacht dat de eerste dag vooral acclimatiseren is. Dan dag 2 de stad +aquarium. Dan dag 3 de olifantenopvang en misschien de vuurvliegjes. Dag 4 Malaka en dag 5 weer weg. Zou dan 1 nacht af kunnen denk ik.

Penang trekt me totaal niet, maar misschien moet ik me nog eens goed inlezen

Dank voor de reacties in elk geval.

Sensotouch: fijn dat je je plekje gevonden hebt. Veel plezier! Is het echt zo'n bounty eiland met wit zand en heldere zee?
Ja leuk he mama's. Voelt als een warm nest en het eten is er heerlijk!

Ik zou zeggen google perhentian en see for yourself, de foto's liegen niet.
Ah gelukkig toch goed gekomen Senso! Ik vond mama's ook dik prima inderdaad. En voor heerlijk (mid)dagje strand bijna alleen voor jezelf en prachtig snorkelen aan beide kanten van de baai moet je even taxibootje nemen naar Turtle Bay (of Turtle Beach, even vergeten). Dat was voor mij écht heel op-een-onbewoond-eiland-gevoel

Ik ben vanmiddag aangekomen in Kuching na 4 dagen Mulu. Was erg mooi, caves zijn gaaf en heerlijk groen allemaal. Gisteren alleen beestenweer, alle vluchten voor die dag zijn geschrapt en ik heb me dus prima vermaakt met hele dag lezen en series kijken Ik sliep in River Lodge Guesthouse, hostel van het park zat al vol, maar dit was meer dan prima. Voor 35RM een bed en goed ontbijt, terwijl je in het hostel van het park 54 betaald en hetzelfde krijgt. Het hostel ligt echt meteen naast de loopbrug naar het NP dus voor de afstand hoef je het niet te laten.

M'n vier dagen Mabul & Sipadan waren Sipadan is zoooo mooi; ben op een gegeven moment gestopt met het tellen van schildpadden en haaien. Heb prachtige videobeelden, want m'n buddy was instructeur en onderwaterfotograaf en heeft alles op m'n laptop gezet

En nu tot de 26e hier in west-Sarawak. De 20e naar Bako, helaas maar één nacht kunnen regelen, alles zat stampensvol! De 24e t/m 26e naar Santubong, hostel aan strand met zwembad, nog even beetje luieren en zonnen. En verder vul ik m'n tijd hier in Kuching lekker in met dagtripjes; wil nog een kookcursus doen, naar het kattenmuseum, de Orang-Oetan opvang en lekker shoppen. Verder nog tips voor omgeving Kuching?
Auw, ik ben verbrand. En het ging zo goed de eerste dagen.

Maar snorkeltripje was iets teveel van het goede.. Wel erg mooi. Schildpad gezien. Erg gaaf! En mooi koraal bij Eawa island. Nu maar even in de airco en zo koud douchen. Overmorgen naar KL voor 1 dagje en daarna Malakka.
Probeer aloe vera gel te vinden en smeer dar erop, werkt goed. Volgens mij hebben ze dat in het winkeltje van Coral View.
Ik zit op dit moment in Kuala lumpur. Over een paar dagen vertrek ik naar de perhentian. Ik twijfel of ik naar Penang of melakka zal gaan. Wat vinden jullie een aanrader?
Penang is authentieker dan Melaka en je kunt er zo heen/naar toe per minibus vanaf Kuala Besut. Je kan toch ook vanuit KL een dag naar Melaka, is 2 uur met de bus en dan na Perhentian naar Penang. Dan kun je zelf beslissen wat je leuker vindt.
Ik lig op bed in een hotel in Kota Bharu. Lang verhaal maar ben sinds 2 dagen goed ziek. Houd niets meer binnen. Gister op Perhentian Kecil naar de kliniek geweest en paar uur aan het infuus gelegen met vocht en medicijnen. Daarna pillen meegekregen. Vandaag dus de oversteek naar vaste lang gemaakt omdat hier gewoon meer en betere voorzieningen zijn. Hoop de 24ste naar KL te kunnen vliegen en dan richting Singapore te gaan. Vlieg de 28ste terug naar Nederland. Tot zo ver dus mijn mooie reis... Erg jammer maar het is niet anders. Waarschijnlijk voedselvergiftiging maar mama's vond dat dat niet kon dus jaa.. Weten doe je het toch niet. Nu vooral snel fit worden om door te kunnen reizen.
@yasmin: Melakka ben ik niet geweest en ga ik nu helaas ook niet meer zien maar ik vond Penang erg leuk. Dus wel echt een aanrader voor een paar dagen! Vanuit Perhentian regelen ze zo mini busje voor je. Heel makkelijk!
Oh nee Senso, wat rot! Verstandig om naar vasteland te gaan, voel je je al iets opknappen? Rustig aan en hopelijk kun je gewoon vliegen de 24e!

Ben jij de 27e nog in Singapore? Ik ben 27 op 28e in Singapore, dus mocht jij er ook zijn, kunnen we misschien meeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven