Israel vakantie
maandag 11 juli 2016 om 11:20
Eindelijk is mijn vakantie begonnen . Wij vliegen vrijdag naar Israël. We doen een soort van roadtrip langs de kleine dorpjes. We gaan uiteraard naar Tel Aviv en Jerusalem. En aan de dode zee liggen schijnt heel gezond te zijn.
Is Israël duur? En is €5.000 euro genoeg hotel, vliegtuig,auto is al betaald.
Is Israël duur? En is €5.000 euro genoeg hotel, vliegtuig,auto is al betaald.
maandag 11 juli 2016 om 11:26
http://www.reismeisje.nl/ ... door-israel-en-palestina/
http://www.aroundtheglobe ... budget-israel-si9004.html
http://www.aroundtheglobe ... budget-israel-si9004.html
maandag 11 juli 2016 om 11:49
maandag 11 juli 2016 om 11:50
quote:stippensokken schreef op 11 juli 2016 @ 11:49:
Prijsniveau is ongeveer gelijk aan West Europa. Of je met 5000 euro genoeg hebt, ligt aan hoe lang je gaat en of je lowbudget of superluxe wilt reizen, of iets ertussen in natuurlijk. En aan met hoeveel mensen je gaat. Je stelt een nogal onduidelijke vraag.We reizen met 2 personen.
Prijsniveau is ongeveer gelijk aan West Europa. Of je met 5000 euro genoeg hebt, ligt aan hoe lang je gaat en of je lowbudget of superluxe wilt reizen, of iets ertussen in natuurlijk. En aan met hoeveel mensen je gaat. Je stelt een nogal onduidelijke vraag.We reizen met 2 personen.
maandag 11 juli 2016 om 11:51
quote:valentinamaria schreef op 11 juli 2016 @ 11:33:
het is een duur land.
verwacht ook vooral geen vriendelijkheid, blijf uit de buurt van bezette gebieden, anders krijg je grote problemen op het vliegveld bij de terugreis.
Ik ben het eens met de mate van vriendelijkheid.
Maar je kunt prima naar de Westbank. Been there, done that. Ja, je krijgt extra ondervragingen en checks op het vliegveld, maar uiteindelijk laten ze je echt wel weer gaan. Het kost alleen een uur extra tijd...
het is een duur land.
verwacht ook vooral geen vriendelijkheid, blijf uit de buurt van bezette gebieden, anders krijg je grote problemen op het vliegveld bij de terugreis.
Ik ben het eens met de mate van vriendelijkheid.
Maar je kunt prima naar de Westbank. Been there, done that. Ja, je krijgt extra ondervragingen en checks op het vliegveld, maar uiteindelijk laten ze je echt wel weer gaan. Het kost alleen een uur extra tijd...
maandag 11 juli 2016 om 11:54
quote:[stippensokken schreef op 11 juli 2016 @ 11:51[/message]:
[...]
Ik ben het eens met de nate van vriendelijkheid.
ik ben opgepakt op vliegveld Tel Aviv.
was een 4 uur durende ondervraging, onder schot gehouden door vrouwelijke militairen, terwijl ik alleen in een onderbroekje op een kruk zat.
waarom ik in Israel was, wat de reis gekost had, en waarom ik aan de verkeerde kant van Jeruzalem had geparkeerd.
ik ga er echt nooit weer heen.
[...]
Ik ben het eens met de nate van vriendelijkheid.
ik ben opgepakt op vliegveld Tel Aviv.
was een 4 uur durende ondervraging, onder schot gehouden door vrouwelijke militairen, terwijl ik alleen in een onderbroekje op een kruk zat.
waarom ik in Israel was, wat de reis gekost had, en waarom ik aan de verkeerde kant van Jeruzalem had geparkeerd.
ik ga er echt nooit weer heen.
wij slapen nooit.
maandag 11 juli 2016 om 11:58
Hoe lang ga je? Sommige toeristische hotspots (Jeruzalem, Eilat en zo) zijn prijzig. Verder zijn de prijzen wel te vergelijken met West-Europa. De resorts aan de Dode Zee zijn schreeuwend duur. Ik ben er (honderd jaar geleden) met een tripje naar toe geweest en we konden toen nog wel gewoon bij een openbaar 'strand' komen. Dat was gratis. Doe wel voorzichtig in het water. Het is zo zout dat een druppel in je oog flinke gevolgen kan hebben. Als je wondjes hebt, worden deze geheel uitgebeten. Erg pijnlijk, maar het geneest daarna wel als een malle.
Blijf uit de bezette gebieden, buiten de problemen die je kan krijgen bij het terugvliegen, zijn ze daar niet zo happig op Israelische nummerborden en kan je daar voor vervelende (zacht uitgedrukt!) situaties komen te staan.
Israeli's zijn vrij bot, niet schrikken. Ze spreken luid en zijn zéér direct. Ik dacht de eerste dag serieus dat iedereen ruzie had met elkaar. Viel mee hoor, maar het is gewoon hun manier van spreken.
Welke dorpen en steden wil je gaan bezoeken?
Blijf uit de bezette gebieden, buiten de problemen die je kan krijgen bij het terugvliegen, zijn ze daar niet zo happig op Israelische nummerborden en kan je daar voor vervelende (zacht uitgedrukt!) situaties komen te staan.
Israeli's zijn vrij bot, niet schrikken. Ze spreken luid en zijn zéér direct. Ik dacht de eerste dag serieus dat iedereen ruzie had met elkaar. Viel mee hoor, maar het is gewoon hun manier van spreken.
Welke dorpen en steden wil je gaan bezoeken?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 11 juli 2016 om 12:08
Ik word niet echt warm van Israël als ik dit zo hoor/lees. Figuurlijk dan!
To, hebben jij en je reisgenoot je ingelezen? Ik zou Israël nou niet direct uitkiezen voor een roadtrip. Misschien wel als ik me goed ingelezen had, maar ik krijg de indruk dat dat bij jullie nog niet het geval is. Wel echt doen hoor. De reacties hierboven geven dat al aan.
To, hebben jij en je reisgenoot je ingelezen? Ik zou Israël nou niet direct uitkiezen voor een roadtrip. Misschien wel als ik me goed ingelezen had, maar ik krijg de indruk dat dat bij jullie nog niet het geval is. Wel echt doen hoor. De reacties hierboven geven dat al aan.
maandag 11 juli 2016 om 12:10
Ik heb alleen maar vriendelijke Israëli's getroffen, ook op het vliegveld. Dat ging vriendelijker dan in NL zelfs. Niks gemerkt van hard en direct praten alsof je ruzie hebt.
Prijzen zijn vergelijkbaar met hier.
Ik zou zelf niet durven rijden, dat vond ik een redelijk wild gebeuren. Wij hebben taxi's genomen.
Prijzen zijn vergelijkbaar met hier.
Ik zou zelf niet durven rijden, dat vond ik een redelijk wild gebeuren. Wij hebben taxi's genomen.
anoniem_288679 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 12:12
Reden: Verkeerd gelezen
Reden: Verkeerd gelezen
% gewijzigd
maandag 11 juli 2016 om 12:14
quote:[Ttass28 schreef op 11 juli 2016 @ 12:11[/message]:
Ik word er wel bang van valentina.
misschien lag het aan mijn haarkleur, ik ben blond.
mijn donkerharige, bruinogige vriend had nergens last van.
ik werd in het hotel gewoon genegeerd, als ik iets bestelde kreeg ik wat anders, vriend werd behandeld als god in Frankrijk...
in Jeruzalem werd er voor mijn voeten gespuugd door 2 orthodoxe Joden.
Ik word er wel bang van valentina.
ik werd in het hotel gewoon genegeerd, als ik iets bestelde kreeg ik wat anders, vriend werd behandeld als god in Frankrijk...
wij slapen nooit.
maandag 11 juli 2016 om 12:16
quote:valentinamaria schreef op 11 juli 2016 @ 12:14:
[...]
in Jeruzalem werd er voor mijn voeten gespuugd door 2 orthodoxe Joden.Echt. Ik ben ook blond snel bruin verven dan.
[...]
in Jeruzalem werd er voor mijn voeten gespuugd door 2 orthodoxe Joden.Echt. Ik ben ook blond snel bruin verven dan.
maandag 11 juli 2016 om 12:19
quote:valentinamaria schreef op 11 juli 2016 @ 12:14:
[...]
Serieus???
Hier ook lichtblond trouwens, en mijn vriend ook.
Echt geen enkele negatieve ervaring gehad.
[...]
Serieus???
Hier ook lichtblond trouwens, en mijn vriend ook.
Echt geen enkele negatieve ervaring gehad.
maandag 11 juli 2016 om 12:23
Ik heb in Israel gewoond en herken echt niks van wat Valentinamaria zegt, hoor. Wel dat Israeli's vrij direct en bot kunnen klinken, dat komt gewoon door de taalbarriere. In het Hebreeuws zeg je "pak je tas" en "zou je even die tas kunnen pakken" hetzelfde, dus in het Engels spreken heel veel Israelis ook in de gebiedende wijs. En de taal zelf klinkt ook vrij hard, met veel harde klanken. Maar Israelis zijn juist erg vriendelijk en behulpzaam en sociaal, vind ik.
Am Yisrael Chai!