Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?

Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Same here, Dreamer, maar ik ben wel perfectionistisch dus als ik niet tevreden ben met een geschreven tekst, dan pas ik dat net zolang aan totdat ik WEL tevreden ben.

Maar het is niet zo dat ik dan alles laat checken mbt spelling enzo. Dit omdat 'de' 'het' soms enorm k*t is voor mij haha. Ik ben doof, dus ik weet soms niet zo goed waar wat bij hoort. En dan doe ik het soms verkeerd om. Maar dat weet ik dan niet haha. Verslagen voor school laat ik altijd checken door mn ouders, maar voor mijn blog doe ik dat gewoon op mijn gevoel :P
Mijn vorige blog liet ik altijd wel checken door een tekstschrijver. En nu doe ik dat weer. Ook qua schrijven ben ik niet heel sterk. Maar ik vind het wel leuk.
quote:fientje1982 schreef op 07 juli 2016 @ 18:22:

Hebben jullie dat ook? Goeie ideeën moet je direct opschrijven. Je denkt dat onthoudt ik wel(net voordat je in slaapt valt ofzo). Maar de volgende dag ben je je goeie idee kwijt. Grrrr.Ik heb inmiddels wel altijd een boekje bij me. Tijdens de vakantie heb ik daar ook hele blogposts in geschreven, want had geen wifi in het huisje Vervolgens had ik de grootste moeite mijn eigen handschrift weer te ontcijferen Dat was al nooit echt leesbaar, maar sinds we alles typen is het een drama
Later is nu
Ik vond mezelf altijd heel sterk met schrijven, totdat ik naar de schrijversacademie ging en daar discussies over bepaalde dingen hoorde dat ik dacht WHUT? Meestal doe ik het wel goed, maar het bekende 'dat betekend' en meer van dat soort opmerkingen, wil nog wel eens fout gaan. Als ik dat later zie, verbeter ik het ook altijd, want ik vind het vreselijk.
Later is nu
Fijn is dat he Dreamer, gewoon even met de hand schrijven. Laatst had ik een bericht waar ik niet goed uit kwam en toen heb ik ook op mijn gemak eerst met de hand geschreven.

Mijn bericht van deze week heeft het weer heel goed gedaan Ik heb ook eindelijk in de gaten hoe ik links kan openen in een apart venster, dus ben al mijn berichten aan het nalopen op de linkjes.
Ik moet nog even een foto hebben voor mijn blog van vandaag. Het gaat over mijn nieuwe studie. Dus een studiegerelateerde foto is wel leuk. Alleen nog even bedenken hoe/wat :P Iemand hier ideeën voor mij?

Iets totaal anders mag trouwens ook, als ik maar wel een beetje een link kan maken naar mijn nieuwe studie (medewerker marketing en communicatie) :D
Sproetjes, gewoon een foto van een stapel boeken of een computer? Ik denk er nooit te moeilijk over

Ik kreeg van de week een email van een bedrijf dat vroeg of ik een post wilde schrijven in ruil voor iets gratis. Nu past dat helemaal niet bij mijn blog (duidelijk niet gelezen) maar vond het wel grappig. Ik heb het afgeslagen. Ik zag dat andere bloggers het wel gedaan hadden voor hun, en dat waren allemaal lifestyle bloggers.
Best logisch nu je het zegt, BZB, haha. Ik denk graag moeilijk na en dat herken ik ook wel bij mezelf hahaha. Ach ja. Ik heb nog wel even tijd
Het is toch leuk om opgemerkt te worden BZB

Sproetjespost, ik zou inderdaad een foto van een bureau met boeken, computer, schrijfgerei ofzoiets doen...

Mijn twee blogberichten voor deze week staan weer klaar! Doen jullie trouwens mee met van die blogtags? (soort vragenlijstjes)

Ik heb er eentje gedaan tot nu toe omdat ik het onderwerp helemaal bij mijn blog vond passen.
@BZB, Durex?

@sombrerito, ik moest googelen wat het was... Kan denk ik wel een leuke manier zijn om je blognetwerk te versterken en de meeste mensen zijn dol op lijstjes.
nee, geen Durex, dat had ik nog wel overwogen haha. Een bedrijf wat logo's print op canvas tassen en zo. Leuk hoor, maar ik hoef niemand met mijn logo rond te zien lopen.

Blogtags? Ik loop achter denk ik
Heb me er even in verdiept, in die blog tags. Ik geloof dat het niks voor mij is. Zijn inderdaad allemaal lijstjes. Wat is je favoriete vakantiebestemming en hoe oud was je toen je je eerste fiets kreeg enzo (oké, die laatste vraag heb ik nog nergens gezien). Idee is dat een blogger zo'n lijstje maakt en dat vervolgens allerlei andere bloggers datzelfde lijstje invullen en verwijzen naar de bedenker van de vragenlijst (voor linkbuilding dus). Maar zelfs als ik kijk naar blogposts als 'de 50 beste blog tags' zie ik niets waarvan ik denk: daar ga ik mijn lezers binnenkort eens mee lastig vallen. Maar bij jou zou het prima kunnen:

Herinner je je meest ongemakkelijke date nog?

Welke datingsite ga je nooit meer heen?

Bij jou of bij hem?

Wat was je recordtijd tussen elkaar groeten en tussen de lakens belanden?

Welk ontbijt moeten ze jou nooit voorzetten?

Hmm, wordt op jouw blog best een leuke post
Ooh dat past best ja

Ik wilde er vanavond nog een post uitknallen, maar ga daar eens even naar kijken! Maar moet je dan getagd worden door een andere blogger met zo'n lijst?
Ik kijk er naar uit!

Ik heb ook maar even wat zitten googelen. Volgens mij kun je ook je eigen blog tag maken (beter voor je linkbuilding ook), maar dan is het wel het idee dat jij vervolgens andere bloggers uitnodigt om hetzelfde lijstje in te vullen. Dus eh, ik weet niet of er nog meer bloggers in jouw niche zitten... Misschien kun je mensen uitnodigen om het vragenlijstje in de reacties in te vullen, maar dat zou ook not done kunnen zijn, ik ken de codes niet.
Dat kan prima hoor, mensen vragen het in de reacties neer te zetten Je kan inderdaad ook andere bloggers in je niche taggen, of hen vragen het op hun blog over te nemen als ze het leuk vinden. Je hoeft niemand te taggen als je dat niet wilt.

Ik doe er zo heel af en toe eens een, als ik dat echt leuk vind. Zo had ik van de week een lijstje met tien grootste irritatiepunten (mopperende mensen!), en volgens mij was de laatste daarvoor een tag over geld die ik vorig jaar ergens invulde. Ik vul niet te vaak tags in, omdat ze vaak heel erg generiek zijn (iedereen tagt elkaar en heeft hem dus al wel eens ingevuld), en/of ze staan bekend als 'ik had geen inspiratie en heb dus even een tag opgezocht'. Als je net begint kunnen ze fijn zijn om wat sneller wat meer content op je blog te krijgen, dat weer wel, en er zijn mensen die ze graag lezen. Een tag verzinnen lijkt me dan wel weer een keer erg leuk
Soms vind ik vorm van een blog toch wel lastig hoor. Ik had gisteren een lange en emotionele dag. Wil daar graag over schrijven, maar geen idee hoe. En dan wil ik ook nog niet teveel in detail treden, in verband met privacy van derden. Pff.. Wat ik dan soms wel doe is een blogje/verhaaltje voor mezelf schrijven, dateren en gewoon nooit publiceren.
Later is nu
Jeej, blogartikel weer online.

Dreamer, wat jij zegt over de vorm van een blog herken ik zelf ook. Ik vind het soms ook wel lastig om mooi en netjes te verwoorden wat ik allemaal wil zeggen zonder dat ik 100% over mezelf uitlaat. Want dat wil ik niet en dat hoeft ook niet. Ik probeer nu voor iedere blogartikel een minigedichtje te maken. Soms van vier regels, soms van twaalf. Ergens daar tussenin zit het meestal. En daarin verwerk ik zeg maar al wel veel over hoe ik me voel of hoe ik erover denk bijvoorbeeld. En dan heb ik daarna een stuk tekst waar ik lekker zit te babbelen meestal.

Maar ik zou denk ik niet over emotionele dagen schrijven... denk ik.
Mijn blog is vrij persoonlijk, vandaar.
Later is nu
Dat is dan nog best lastig he, Dreamer?

Zo is mijn blog ook best persoonlijk, en ik merk dat ik nu weer even wat lastiger schrijf. Mijn man is op zomerkamp met scouting, en het voelt op de een of andere manier verkeerd om herkenbaar op internet te zetten dat ik alleen thuis ben. Terwijl er genoeg mensen zijn die alleen wonen, maar het voelt kwetsbaarder. En vervolgens is er veel waarvan ik denk 'oh daar kan ik over schrijven!' en dan oh, toch maar niet. Volgende week komt er waarschijnlijk iets online over 'wat zet je wel of niet op internet'
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen Schattigmeisje

bij mij wringt het vooral omdat het in principe over iemand anders gaat, dat vind ik lastig, hoewel ik het zo zal beschrijven, dat onbekenden niet weten over wie. Maar vervolgens dus over wat het met mij doet. En dat past wel weer op mijn blog. Daarnaast wil ik een soort 'eerbetoon' voor die persoon schrijven en daarvoor woorden vinden is lastig. Niet onmogelijk, lastig. Soms komt er ineens wat bij me op, maarja, dan fiets ik net of loop met de hond.. is ook zo weer weg
Later is nu
Zijn er hier mensen die hun blog willen delen met mij? Ik ga er discreet mee om, stuur een PB als je wilt.

Ik ben onderhand erg benieuwd naar jullie verhalen.
@cesium, heb je een PB gestuurd!

O my... ik heb ernstig last van gebrek aan inspiratie. Maar vandaag pers ik er hoe dan ook eentje uit. Wil nu juist dóór, nu de bezoekersaantallen toe gaan nemen. Ik heb ook een tijd verhalen geschreven. Een van de regels was dat een writers block niet bestaat. Je moet gewoon gaan zitten en schrijven. Zo simpel is het.
Dat ga ik vandaag maar doen dan Skaep
Later is nu
Gezellig, gaan we samen zwoegen

Vanavond elkaar het resultaat laten lezen?
Oeh.. dat zet wel een stok achter de deur ja.. voorlopig ben ik hier m'n tijd nog aan 't verdoen

En natuurlijk heb ik heel nuttig boodschappen gedaan enzo.

(en ik heb nog minstens 11 smoezen, waarom het vandaag niet lukt.. gewoon gaan zitten is dan eigenlijk wel zo goed he? )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven