Werk & Studie alle pijlers

Contract niet verlengd

13-07-2016 11:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk
anoniem_195607 wijzigde dit bericht op 13-07-2016 21:36
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Tja, ik zou vragen of ze dan dat (verlengde) contract even kunnen laten zien.

Je nooit iets getekend, een kopie van je paspoort ingeleverd etc?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
ze zijn niet verplicht om een contract te verlengen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb wel een kopie van mijn paspoort en pinpas moeten doorsturen. Maar is dat tegenwoordige geldig als handtekening? Lijkt me niet..?

Ik ga ze straks inderdaad even bellen, ben namelijk heel benieuwd naar deze contracten.
quote:hamerhaai schreef op 13 juli 2016 @ 11:46:

ze zijn niet verplicht om een contract te verlengen

Ik weet dat ze dat nier verplicht zijn, dat is mijn vraag ook niet.

Mijn vraag is, had het uitzendbureau mij moeten informeren over deze contractverlenging en hoe kan dit, zonder dat ik iets getekend heb?
Het is van het uitzendbureau idd niet netjes dat ze niks hebben laten weten over je contract en de verlenging daarvan.

Echter is het zo dat als je een maand voor dat je contract verloopt niks hebt gehoord je er vanuit kan gaan dat deze verlengt wordt onder dezelfde voorwaarden.

Ik neem aan dat ze je uren en salaris etc. hebben besproken bij het uitzendbureau toen je daar kwam? En je ''als het goed'' is daar je handtekening onder hebt gezet?
quote:dnk schreef op 13 juli 2016 @ 11:51:

Mijn vraag is, had het uitzendbureau mij moeten informeren over deze contractverlenging en hoe kan dit, zonder dat ik iets getekend heb?Je wist dat je contract verlengd was, anders zou je na 25-06 niet meer hebben hoeven werken. Dat je nooit iets getekend hebt vind ik wel raar.
Ja natuurlijk werkte je volgens een verlengd contract in juli en augustus, er ligt toch altijd iets ten grondslag? Voor een verlenging hoef je niet altijd te tekenen, als bijv in je eerste contract stond dat het stilzwijgend verlengd kon worden.
Soms staat er een bepaalde datum in je contract. En dan dat het stilzwijgend wordt verlengd wanneer wordt doorgewerkt. Tenzij anders wordt geregeld. Lijkt mij dat er van zoiets sprake is.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Stilzwijgende verlenging inderdaad
Dat is balen!

Ik sluit me aan bij bovenstaande, stilzwijgend verlengd dus.

Je hebt wel recht op een transitievergoeding want je hebt meer dan twee jaar gewerkt. Is mooi meegenomen om je eerste maanden WW mee aan te vullen.
Je hebt wel aanzegplicht. Dit houd in dat de werkgever een maand van tevoren had moeten laten weten dat je contract niet verlengd gaat worden. Als dat niet wordt gedaan zou je een vergoeding ter hoogte van je maandsalaris moeten krijgen.
Als je een contract had met een einddatum, dus tot 25 juni 2015, (je eerste contract) en je bent door blijven werken tot september 2015, dan is je contract stilzwijgend verlengd. Je tweede contract dus. Daarna ben je in dienst getreden bij het inlenende bedrijf per september 2015. Dat is je derde contract en het gaat om opvolgend werkgeverschap.
Ik denk ook wat hierboven genoemd word, dat jou contracten stilzwijgend zijn verlengd en dat mag. Meestal melden ze dit wel dat je weer een halfjaar of een jaar erbij hebt, maar dat ze dat niet gedaan hebben zegt niet dat ze fout zijn geweest. Vind best raar dat je zelf nooit iets gevraagd hebt hierover?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Correct me if i'm wrong. Maar volgens mij heb je jezelf in de vingers gesneden door over te gaan naar die werkgever. Want je had er uiteindelijk langer kunnen werken als je via het uzb had blijven werken. Bijvoorbeeld in een C contract.
quote:Ik heb vorig jaar een tijdje voor een uitzendbureau voor bedrijf X gewerkt.

In eerste instantie was dit tijdelijk tot een bepaalde datum (laten we zeggen, 25-06-2015)

Nu ging dat allemaal prima en wilde bedrijf X dat ik bij hun in dienst kwam per (01-09-2015) ik noem maar even een datum.

Dat is ook gebeurd, ik heb tot 31-08-2015 voor het uitzendbureau gewerkt en ben daarna officieel bij bedrijf X in dienst gekomen.

Nu werd mijn een aantal dagen geleden verteld, dat mijn contract niet verlengd kan worden omdat ik al 3 contracten gehad heb. Ik zat even met mijn bek vol tanden, want hier had ik namelijk geen idee van.

Weet iemand hoe dit zit? Het blijkt dat het uitzendbureau tussentijds mijn contract verlengd heeft, zonder dat ik dit wist. Had het uitzendbureau mij hierover moeten informeren?

Ben ik nou zo naïef of klopt dit niet?

Om met je laatste vraag te beginnen: ja ik vind het wel aardig naïef overkomen. Je hebt toch gewerkt en salaris ontvangen over die tweede periode (dus van 25-06 tot 31-08) of niet? Je snapt toch wel dat daar een verlenging aan ten grondslag ligt als je eerst een contract had tot 25-06, je bent toen immers niet gestopt met werken.

Ik begrijp niet zo goed hoe je kunt denken dat het anders zit?
Zo flauw... Is een vast contract tegenwoordig geen optie meer?
.
anoniem_195607 wijzigde dit bericht op 17-07-2016 11:58
% gewijzigd
quote:dnk schreef op 13 juli 2016 @ 12:39:

Uitzendbureau geeft aan dat er wel nog een optie is om nog langer door te werken, maar dan weer via het uitzendbureau en voor bepaalde tijd. Overigens moet het bedrijf dit mogen en willen. Ga er niet ban uit dat dit gaat gebeuren, dat zou natuurlijk de ideale wereld zijn.Niks met jou te maken TO en totaal off-topic maar toch wel bijzonder dat via een UZB werken met een contract voor bepaalde tijd tegenwoordig wordt gezien als de ideale wereld.
.
anoniem_195607 wijzigde dit bericht op 17-07-2016 11:58
% gewijzigd
Hoeveel contracten je hebt gehad en hoe die tot stand zijn gekomen doet er eigenlijk niet toe. Je contract loopt van rechtswegen af en of het je eerste of derde contract is maakt niet uit dat hoeven ze hoe dan ook niet te verlengen als ze dat niet willen. Aangezien je gewerkt hebt na het aflopen van het eerste contract lijkt dat me een stilzwijgende verlenging, dan hoef je niet te tekenen, dat je op komt dagen is voldoende. Dat je geen bericht hebt gehad vind ik wel raar maar dat maakt op zich niet uit voor de geldigheid zeker aangezien je het hele contract al uitgediend hebt. Als ze je geïnformeerd hadden had dat dan uitgemaakt? Nou ja dan was je nu niet zo geschrokken maar dat is het enige verschil. Maar dit had je kunnen weten, je bent niet zonder contract aan het werk dat snap je zelf ook wel. Snel gaan solliciteren dus.
.
anoniem_195607 wijzigde dit bericht op 17-07-2016 11:59
% gewijzigd
Helaas beter om je energie daar in te steken idd. Succes met het vinden van een nieuwe baan.
quote:dnk schreef op 13 juli 2016 @ 13:17:

[...]

Daarnaast was ik denk ik niet met dat 2e contract akkoord gegaan Dan had je moeten stoppen op 25 juni. Door verder te blijven werken ben je (stilzwijgend) akkoord gegaan met een tweede contract.
quote:Gatochpoetsen schreef op 13 juli 2016 @ 13:23:

Helaas beter om je energie daar in te steken idd. Succes met het vinden van een nieuwe baan.Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven