Werk & Studie alle pijlers

Duo lening

14-07-2016 16:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een vraagje over de Duo lening. Ik heb afgelopen jaar €100 per maand geleend om rond te komen.

Mijn ouders krijgen altijd een brief over wat ze kunnen betalen aan mij (als ze dat willen, haha).

Krijfen ze nu in September dan ook een overzicht van mijn schuld via de post? Of is dat alleen voor mij in te zien?
Nee, daar krijgen zij niks over te zien.
Oh dear, how sad, never mind.
Volgens mij gaat dat alleen naar jou en hebben je ouders daar niets mee te maken.

Vind je het vervelend als ze weten dat je leent?
Ze weten wel dat ik leen. Al wou ik volgend jaar nog graag 100 euro per maand lenen. Ze krijgen dan wel een brief over wat ze kunnen mee betalen maar was benieuwd of daar dus ook mijn hoogte van de schuld in staat. Mijn moeder snapt het wel maar mijn vader vindt het niet zo fijn (ouders zijn gescheiden).
Dat is volgens mij alleen maar voor jou te zien.
Mijn ouders hebben trouwens nooit zo'n brief gehad. Heeft dat te maken met een aanvraag voor een aanvullende beurs?
Oja, dat zou kunnen! Mijn moeder betaald wel maandelijks maar mijn vader niet. Prima verder maar heb gewoon liever dat hij het niet ziet hoeveel schuld ik heb.
Het voordeel van volwassen zijn is dat de meeste keuzes alleen voor jou zijn, daar zijn je ouders geen partij meer in. Het nadeel van volwassen zijn is dat je wat uit die keuzes voortvloeit ook grotendeels zelf moet regelen. Grotendeels, omdat als je er een hele grote puinhoop van maakt je ouders tot je 21 nog moeten helpen, maar zolang je gewoon een beetje aanprutst is het leven helemaal jouw feestje
quote:Pantax schreef op 14 juli 2016 @ 16:51:

Het voordeel van volwassen zijn is dat de meeste keuzes alleen voor jou zijn, daar zijn je ouders geen partij meer in. Het nadeel van volwassen zijn is dat je wat uit die keuzes voortvloeit ook grotendeels zelf moet regelen. Grotendeels, omdat als je er een hele grote puinhoop van maakt je ouders tot je 21 nog moeten helpen, maar zolang je gewoon een beetje aanprutst is het leven helemaal jouw feestje En gelukkig valt lenen bij DUO niet onder een puinhoop maken van je leven.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Lady_Vintage schreef op 14 juli 2016 @ 16:48:

Mijn ouders hebben trouwens nooit zo'n brief gehad. Heeft dat te maken met een aanvraag voor een aanvullende beurs?Misschien omdat haar ouders gescheiden zijn?
Ze krijgen alleen een brief over de mogelijke eigen bijdrage aan je studie. Niet over de hoogte van je stufi, lening en schuld. Die krijg jij alleen te zien.
quote:Lady_Vintage schreef op 14 juli 2016 @ 16:48:

Mijn ouders hebben trouwens nooit zo'n brief gehad. Heeft dat te maken met een aanvraag voor een aanvullende beurs?Ja die brief krijgen ze als je een aanvullende beurs hebt. Dan krijgen zij een brief met bedragen die zij kunnen bijdragen aan je studie (en die dus van de aanvullende de beurs afgaan)
Ik krijg niks voor aanvullende beurs. En 50 euro per maand van mijn moeder. Dan zet ik die aanvullende beurs wel uit, heeft toch weinig zin dan neem ik aan.
quote:Appeltjeeitje123 schreef op 14 juli 2016 @ 17:11:

Ik krijg niks voor aanvullende beurs. En 50 euro per maand van mijn moeder. Dan zet ik die aanvullende beurs wel uit, heeft toch weinig zin dan neem ik aan.Als je ouders (veel) minder gaan verdienen, is er een kans dat je toch een wel aanvullende beurs krijgt. Lekker aan laten staan dus
De post is aan jou geadresseerd, maar komt misschien aan bij je vader of moeder. Afhankelijk van waar je woont. Respecteren ze je briefgeheim?
Voor zover ik weet, krijgen jouw ouders geen informatie over de hoogte van jouw schuld. Volgens mij krijg alleen jij daar informatie over.
quote:Teemo schreef op 14 juli 2016 @ 16:54:

[...]

Misschien omdat haar ouders gescheiden zijn?Die van mij ook.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven