Het stamcafé XVII

02-07-2016 20:58 3020 berichten
En weer een nieuw deel! We zijn neergestreken in Oostenrijk.

Zuigregels zijn inmiddels wel bekend, dus daar gaan we verder niet op in

Drink mee met Lee, Elvee, Yas en Star

Alle reacties Link kopieren
Werkshizzle
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dat heb jij vaak Hats! Ik had een hele volle dag en de adrenaline wil niet echt zakken, maar ben er niet naar van of zo. Alleen is man een beetje de pineut van mijn geest die nog scherp stuurt
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Volgens mij is dat echt een pittige baan Hats.
Wollie als je mijn zus tegenkomt: ze is jarig. Heb je nog avond-na-het-diner-plannen?
De baan an sich is niet zo zwaar. De omstandigheden maken het heel pittig. Dat is uitdagend maar zuigt energie.
Mensen, duimen jullie voor me? Morgen arbeidsvoorwaardengesprek voor de echt leuke functie en ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden om èn reistijd en minder verdienen te accepteren, dus ik moet echt goed kunnen onderhandelen. En dat kan ik niet. En dus ben ik bijna nog zenuwachtiger voor dit gesprek dan voor het sollicitatiegesprek (waarin ik superrelaxt was omdat ik op dat moment dus al twee banen binnen had).

Hoe doen die keiharde zakenmannen dat toch, miljoenendeals maken?

En het is gewoon ook wel heftig. Sinds mijn vierde maak ik al deel uit van het onderwijs, eerst in de klas, daarna ervoor. Op een tussenjaar na ben ik nooit langer dan een halfjaar uit de leslokalen geweest. En nu houdt dat dus op. Besta ik wel buiten de lescontext?
IMHO
quote:Oudblond schreef op 14 juli 2016 @ 19:53:

Wollie als je mijn zus tegenkomt: ze is jarig. Heb je nog avond-na-het-diner-plannen?Haha schat, bij elke Mondaine vrouw die langskomt denk ik "zou dat blonds zus zijn"
Nu ik trouwens na al een tijdje weer terug ben: is er in mijn afwezigheid nog wat gebeurd in deze kroeg waar ik van móet weten?
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 juli 2016 @ 19:57:

Nu ik trouwens na al een tijdje weer terug ben: is er in mijn afwezigheid nog wat gebeurd in deze kroeg waar ik van móet weten?Ik zou het niet meer weten. De drank he .
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2016 @ 19:54:

De baan an sich is niet zo zwaar. De omstandigheden maken het heel pittig. Dat is uitdagend maar zuigt energie.Vertel? Je hebt wel eens verteld dat jij vervelende gesprekken moet doen, maar verder weet ik niet zo goed wat je doet.
Iemand trouwens nog suggesties waar we in deel 18 heen moeten? We zijn alweer zowat vol namelijk.
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 juli 2016 @ 17:37:

hoe ik vlees zou moeten pureren/papgaar koken heb ik werkelijk geen idee vanRiblappen een uurtje of zes laten stoven.....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 juli 2016 @ 19:56:

Mensen, duimen jullie voor me? Morgen arbeidsvoorwaardengesprek voor de echt leuke functie en ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden om èn reistijd en minder verdienen te accepteren, dus ik moet echt goed kunnen onderhandelen. En dat kan ik niet. En dus ben ik bijna nog zenuwachtiger voor dit gesprek dan voor het sollicitatiegesprek (waarin ik superrelaxt was omdat ik op dat moment dus al twee banen binnen had).

Hoe doen die keiharde zakenmannen dat toch, miljoenendeals maken?

En het is gewoon ook wel heftig. Sinds mijn vierde maak ik al deel uit van het onderwijs, eerst in de klas, daarna ervoor. Op een tussenjaar na ben ik nooit langer dan een halfjaar uit de leslokalen geweest. En nu houdt dat dus op. Besta ik wel buiten de lescontext?

Geen tips, wel veel succes gewenst en ik ben nu wel heel erg benieuwd wat voor een functie het wordt!

Ik hoop dat je het eens wordt met de mensen van de echt leuke baan.
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 juli 2016 @ 19:59:

Iemand trouwens nog suggesties waar we in deel 18 heen moeten? We zijn alweer zowat vol namelijk.Achouffe?
Ik ben teammanager. Groot team, nog grotere afdeling, nog veel grotere organisatie. Er zijn op dit moment allerlei conficten en dat is heftig.

Iemand trouwens nog suggesties waar we in deel 18 heen moeten? We zijn alweer zowat vol namelijk.

Costa rica

Rome

Mongolie

(Geen inspiratie, dit is mijn top drie "hier wil ik nog ooit heen" bestemmingen)
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 juli 2016 @ 20:03:

Rome
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2016 @ 20:02:

Ik ben teammanager. Groot team, nog grotere afdeling, nog veel grotere organisatie. Er zijn op dit moment allerlei conficten en dat is heftig.Zeker als je nog niet zo lang ergens werkt lijkt me. Je weet nog niet de alle ongeschreven regels en onofficiele verhoudingen.
quote:Hayek schreef op 14 juli 2016 @ 20:04:

[...]

Mijn favoriete stad. Twee jaar geleden voor het laatst geweest en alweer heimwee.
GG voor morgen. Op papier zetten wat je echt wil. Op papier zetten waar je benedengrens ligt. Op papier zetten waar je bij je vorige onderhandeling volgens jou de mist in gegaan bent. En het belangrijkste: goed voor ogen hebben waarom je een meerwaarde bent. En natuurlijk is er een leven voor jou buiten het onderwijs.

En ik neem wel eens een Valdispert voor een belangrijk gesprek. Kan placebo zijn, maar ik heb de indruk dat dat de top van 'zenuwen-onzekerheid-angst' af haalt op zo'n moment waardoor ik beter bij mezelf en mijn voorbereidingen blijf. Succes!

Iemand trouwens nog suggesties waar we in deel 18 heen moeten? We zijn alweer zowat vol namelijk.Reykjavík!
IMHO
Nou, die worden er ook niet duidelijker op
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 juli 2016 @ 19:57:

Nu ik trouwens na al een tijdje weer terug ben: is er in mijn afwezigheid nog wat gebeurd in deze kroeg waar ik van móet weten?Ja.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 juli 2016 @ 20:06:

[...]

Reykjavík!Nee!
quote:Oudblond schreef op 14 juli 2016 @ 20:06:

GG voor morgen. Op papier zetten wat je echt wil. Op papier zetten waar je benedengrens ligt. Op papier zetten waar je bij je vorige onderhandeling volgens jou de mist in gegaan bent. En het belangrijkste: goed voor ogen hebben waarom je een meerwaarde bent. En natuurlijk is er een leven voor jou buiten het onderwijs.

En ik neem wel eens een Valdispert voor een belangrijk gesprek. Kan placebo zijn, maar ik heb de indruk dat dat de top van 'zenuwen-onzekerheid-angst' af haalt op zo'n moment waardoor ik beter bij mezelf en mijn voorbereidingen blijf. Succes!Goeie tips! Maar Valdispert is voor mij niet de oplossing, want het is bij mij niet een kwestie van zenuwen, maar een gebrek aan scherpte als het er echt op aankomt. Heb ik altijd gehad, ik zak dan weg in 'ik kan het toch niet' en ben niet zo analytisch en oplossingsgericht als dat ik normaal kan zijn.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven