Welke flessenwarmer?

30-11-2008 19:54 26 berichten
De titel zegt het al....over welke flessenwarmer zijn jullie het meest tevreden?

Twee jaar geleden, toen mijn eerste dochtertje was geboren, heb ik de flessenwarmer van Prenatal en Philips aangeschaft, maar over beiden was ik niet tevreden.

Er zullen vast eerder topics zijn geopend over dit onderwerp,maar deze kan ik helaas niet meer terugvinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Deze flessenwarmer kom ik de laatste tijd veel tegen :

Hier een magnetron. Geen flessewarmer nodig.
Avent, heb ik ook, grote voordeel, alle flessen kunnen erin, vanwege grote opening.
Die Avent heb ik ook, maar ik gebruik hem nooit. Kopen ?
oja het is wel een goede flessenwarmer. In 2 á 3 minuutjes is de fles warm. Wel even wat water in de flessenwarmer doen, dan wordt het snel warm. eeeennn om te voelen of de fles al warm is, deze er even uit pakken
quote:nippo schreef op 30 november 2008 @ 20:21:

Die Avent heb ik ook, maar ik gebruik hem nooit. Kopen ?

Of je stopt 'm in een prenataltasje en geeft dat mee aan iemand die zich er heel ongemakkelijk mee voelt

Wij gebruiken de magnetron, want dat gaat veel sneller. Borstvoeding, als je dat geeft, halverwege even omschudden voor een gelijkmatige verhitting, maar dan kan het prima in de magnetron.
Wij gebruikten de 3-1 opwarm/steriliseer van philips (als ik me niet vergis). flessen opwarmen, steriliseren en later de warme hap er in opwarmen. Het werkte prima. Ze zijn niet goedkoop en best redelijk groot op het aanrecht, maar het beviel wel goed.
quote:Miffy schreef op 30 november 2008 @ 20:59:

Wij gebruiken de magnetron, want dat gaat veel sneller. Borstvoeding, als je dat geeft, halverwege even omschudden voor een gelijkmatige verhitting, maar dan kan het prima in de magnetron.Hier ook gedaan idd, werkt super hoor.
Wij hebben de flessenwarmer van Avent. Ik geef nog BV maar als ik dat opwarm gaat et de magnetron in. De flessenwarmer wordt alleen gebruikt in de vakantie (in de caravan heb ik geen magnetron).

Maar goed, ik heb alles van Avent (flessen/spenen/foppies/bewaarsysteem/kolf) en zwéér gewoon bij dat merk...
Hier ook de magnetron. Ik doe hard mijn best om hem aan de niet-opgewarmde melk te krijgen, maar helaas nog zonder succes. Hij heeft al moeite zat met het flesje, en koud blieft hij het al helemaal niet.
Hier ook geen flessenwarmer maar magnetron, ook voor de borstvoeding,gewoon goed in de gaten houden. En ik had nogal een hongerige zoon dus die had geen geduld voor een flessenwarmer, duurde hem te lang.

Wat ik ook veel gedaan heb als ik bv ergens was zonder magnetron, gewoon beetje heet water mengen met koud en dan de poeder erin, werkt goed.

Potjes gaan nog steeds in de mag hier.
Ik heb de flessenwarmer van de Hema gebruikt, vond hem erg fijn, ook de flessen van Avent pasten erin. Overdag gebruikte ik de magnetron, maar 's nachts was de flessenwarmer wel heel erg fijn!
hier wel een flessenwarmer gekocht maar uitiendelijk alleen maar de 1e 2 weken grbuikt (huismerk van de prenatal geloof ik). Nu mengen we gewoon gekookt en koud water zodat het meteen de goede temperatuur heeft. Veel sneller en makkelijker!
Borstvoeding is veel gezonder voor je kind. Het beste is je kind een jaar lang de borst te geven (als je dat vol kan houden). Al doe je het maar even, het is wel beter voor je kind. Zo heeft het veel minder kans op ontstekingen, en het verterkt de band tussen moeder en kind. Over flessenwarmers weet ik niks :P
Janneke, borstvoeding kun je ook in een fles geven...
Louisa, op het vorige forum heb ik die vraag ooit ook gesteld, toen werd me een thermoskan aangeraden. Heb ik toen aangeschaft (hema) en zeer veel plezier van gehad. Ging wel om het geven van een flesje met poedermelk. Voor potjes ed heb ik hem nooit gemist.

Als ik een flessenwarmer had aangeschaft, dan was dat er een geweest met een adapter voor in de auto.
Borstvoeding NOOIT in de magnetron opwarmen, de eiwitten gaan verloren!! Zonde dus van je kostbare borstvoeding!!!

Als je een avent fles hebt moet de opening inderdaad groot zijn, had zelf de avent flessenwarmer, beviel heel goed!!

Bij flesvoeding kan je inderdaad gewoon kraanwater gebruiken op juiste temp, maar baby moet wel ouder zijn dan drie maanden, anders bevat leidingwater teveel kalk!!!!!
pannetje water op heet vuur met fles voeding erin, gaat trouwens ook heel snel, van bevroren borstvoeding tot drinktemp. in ongeveer 3 minuten, dat redt je met flessenwarmer niet
quote:janets schreef op 01 december 2008 @ 21:19:

Borstvoeding NOOIT in de magnetron opwarmen, de eiwitten gaan verloren!! Zonde dus van je kostbare borstvoeding!!!

Dat is achterhaald Halverwege een keer mengen en dan kan het prima.
Ik zet de bv maar 15 sec op een lage stand in de magnetron, dus halverwege mengen doe ik niet eens, eiwitten kunnen wel wat hebben. Bovendien, het wordt er niet gfitig van ofzo, en al zou er wat verloren gaan, de meeste voedingen gaan toch gewoon direct uit de borst.
quote:nippo schreef op 30 november 2008 @ 22:23:

Hier ook de magnetron. Ik doe hard mijn best om hem aan de niet-opgewarmde melk te krijgen, maar helaas nog zonder succes. Hij heeft al moeite zat met het flesje, en koud blieft hij het al helemaal niet.Waarom? Hoe oud is hij? Mijn oudste kinderen (5 en 3) drinken hun melk nog steeds warm omdat ze koud niet blieven. Maar dat is toch helemaal geen probleem?
Whatever, I do what I want
quote:janets schreef op 01 december 2008 @ 21:19:

Als je een avent fles hebt moet de opening inderdaad groot zijn, had zelf de avent flessenwarmer, beviel heel goed!!

Bij flesvoeding kan je inderdaad gewoon kraanwater gebruiken op juiste temp, maar baby moet wel ouder zijn dan drie maanden, anders bevat leidingwater teveel kalk!!!!!

Dat is achterhaald hoor. Van de site van het voedingscentrum:

Kan ik moedermelk opwarmen in de magnetron?

Afgekolfde moedermelk kan net als flesvoeding worden opgewarmd in een flessenwarmer, de magnetron of ‘au bain marie’ in een pannetje met warm water. Hierbij is het belangrijk dat de moedermelk niet warmer wordt dan 30-35 ˚C. Dit is een goede drinktemperatuur. Afgekolfde moedermelk verliest beschermende stoffen bij temperaturen boven 50 ˚C.

Hoe lang een fles met moedermelk voor het opwarmen in de magnetron moet, is afhankelijk van de hoeveelheid melk en het vermogen van de magnetron. Een globale richtlijn is een fles met 100 ml circa 30 seconden te verwarmen bij een vermogen van 600 Watt. Om de warmte goed te verdelen moet de fles halverwege en aan het eind van de verwarmingstijd even goed geschud worden.
quote:Janneke16 schreef op 01 december 2008 @ 21:10:

Borstvoeding is veel gezonder voor je kind. Het beste is je kind een jaar lang de borst te geven (als je dat vol kan houden). Al doe je het maar even, het is wel beter voor je kind. Zo heeft het veel minder kans op ontstekingen, en het verterkt de band tussen moeder en kind. Over flessenwarmers weet ik niks :PZo, wat een waardevolle bijdrage voor TO, hier heeft ze echt iets aan
quote:crini schreef op 01 december 2008 @ 22:25:

[...]

Waarom? Hoe oud is hij? Mijn oudste kinderen (5 en 3) drinken hun melk nog steeds warm omdat ze koud niet blieven. Maar dat is toch helemaal geen probleem?Hij is 2 maanden. En het is handig als hij zijn melk koud zou drinken. Want als hij dan wat overlaat, kan je dat later alsnog geven (en dan hoef ik geen afgekolfde melk weg te gooien). Dus als het hem niet uit zou maken, zou ik hem liever melk die niet opgewarmd is geven. Maar het maakt hem wel uit, dus krijgt hij het lekker warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven