Zoon van bijna 6 maand word steeds vroeg wakker

01-12-2008 09:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoon sliep eerst altijd elke ochtend wel tot 8 uur.

Nu word hij elke keer rond 6 uur wakker.

Mijn vraag is moet ik hem dan een fles geven?heb ik al een paar keer gedaan en ben bang dat hij daar misschien aan gewend raakt.

of gewoon laten huilen? zo ja hoelang dan laten huilen?

Iemand tips?

Groetjes

MammavanSven
Je kan natuurlijk ook om zes uur opstaan..... Niet leuk, maar het is niet anders.
Ben je sinds dat hij vroeger wakker wordt van voedingschema veranderd? Misschien dat hij van de honger wakker wordt in dat geval.

Mijn zoontje werd steeds al om halfvijf-vijf uur wakker en bij hem ben ik gaan rekken. Steeds een halfuurtje laten huilen (ja, dat is best lang) maar nu slaapt hij soms tot 7 uur door. Maar...hij was toen wel al een jaar oud dus wel ouder dan jouw zoontje. Kijk eens naar zijn voedingspatroon zou ik zeggen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
6 uur is toch niet zo heel vroeg? Mijn dochtertje (4 maanden) is ook zo laat voor het eerst echt wakker. Ik blijf of met haar in bed spelen tot ze weer moe is,of ga met haar en zoon naar beneden. Hij is bijna twee, maar later dan half acht is hij nog nooit wakker geweest.
Mijn dochtertje werd ook steeds eerder wakker toen heb ik voor haar een grote maat pampers gekocht (haar huidige maat was niet te klein maar door een grotere maat te kopen was dit voor de nacht beter). Bij haar hielp dit. Nu het kouder wordt krijgen ze van een natte luier ook sneller last.

Misschien gebruik je al pampers (of een ander goed merk)

Succes!
Mijn zoon van 11 maanden is nooit een langslaper geweest, altijd vroeg op. Dat varieerd van half 6 tot half 7 en een enkele keer 7 uur.

Ik geef hem gewoon alvast zijn fles en dan weer terug in bed (en nu is hij al een tijdje op de leeftijd dat hij die fles zelf in zijn bed opdrinkt). Hij gaat dan niet meer slapen maar geeft mij wel de mogelijkheid om nog even terug te kruipen en rustig wakker te worden.

Tja het is niet anders, het maakt bij hem niet uit of hij in de avond laat wel of niet een fles krijgt.

Hij heeft ook een maat groter pamper aan die het meestal beter houd voor de hele nacht.

En hij heeft wat knuffels en een boekje in zijn bed, kan hij zich nog wel even mee vermaken.
Wij houden als vroegste tijd 6 uur aan, als dochter (11 maanden) eerder wakker wordt laten we haar even huilen, al is het meer klagen dan echt huilen, want dan gaan we haar dus wel troosten. En om 6 uur is de dag dan dus begonnen en krijgt ze haar eerste voeding. Ze slaapt trouwens ook weleens tot 7 uur, dat is heerlijk uitslapen!

De eerste maanden sliep dochter trouwens altijd stipt tot 7:45, maar op een gegeven moment begon ze soms vroeger wakker te worden en nu slaapt ze echt nooit meer tot zo laat.
Zoon hier slaapt alleen bij opa en oma weleens tot half 8 en ik geloof dat hij het 1 keer thuis heeft gedaan maar ja toen waren we de halve nacht met hem bezig...heb ik toch liever een ononderbroken nacht en dan wat vroeger zeg maar.

Snoopy wij houden ook die 6 uur aan, dan is de dag begonnen. Tot die tijd laten we hem meestal beetje mopperen enzo, echt huilen is het meestal niet.

Haha herkenbaar, 7 uur is uitslapen, vanmorgen was het half 7 vond ik al best luxe na een aantal dagen 6 uur. Gaat toch je grensen verleggen he.
Idd om 6 uur staan veel gezinnen al op hoor! Hier ook wel eens... balen we ook als een stekker maar het verschilt echt nog per maand bij die kleintjes. Over 10 jaar moeten we ze wakker maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven