Topic voor lastige kwesties

19-07-2016 20:22 49 berichten
Sommige dingen in het leven zijn oneerlijk. Of voelen iig zo.

Zo vind ik het altijd een beetje oneerlijk dat je als vrouw het voorrecht hebt om in je eentje te beslissen of een zwangerschap wel of niet afgebroken gaat worden. Ergens natuurlijk logisch aangezien de vrouwen baren, maar ergens ook wel oneerlijk voor de mannen. Het is immers evengoed hun kind en omdat zij niet in staat zijn te baren mag de moeder dan beslissen of ze wel/niet vader gaan worden.

Een probleem zonder oplossing. Wat vinden jullie lastige kwesties?
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook een lastige. Maar hier zitten van die feministen helaas die gaan schreeuwen :baas over eigen buik. Terwijl je ook zo moeten denken aan die man.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik vind het lastig dat er veel mensen in Nederland zijn die het koningshuis niet zien zitten, en voor hun is het best wel kut want ja die koning zit er nou eenmaal. Ook lijkt het me lastig voor donkere mensen dat zwarte piet nog altijd bestaat (vroeg he)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik vind de man sowieso achtergesteld op het gebied van kinderen. In theorie hebben vader en moeder dezelfde rechten, in de praktijk heeft de man alleen die rechten die de moeder hem gunt.
Ik vind dit topic best lastig eerlijk gezegd.
iedereen leest mee
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:25:

Ik vind het lastig dat er veel mensen in Nederland zijn die het koningshuis niet zien zitten, en voor hun is het best wel kut want ja die koning zit er nou eenmaal. Ook lijkt het me lastig voor donkere mensen dat zwarte piet nog altijd bestaat (vroeg he)

Niks lastigs aan zwarte Piet voor mij.

Ik vind het lastig dat democratie de beste oplossing is die we tot nu toe hebben gevonden, maar dat het echt een dom systeem is.
Ik vind het lastig dat sommige Nederlanders zo weinig van de geschiedenis afweten
quote:Annelaure schreef op 19 juli 2016 @ 20:30:

[...]

Niks lastigs aan zwarte Piet voor mij.

Ik vind het lastig dat democratie de beste oplossing is die we tot nu toe hebben gevonden, maar dat het echt een dom systeem is.Begrijpelijk... Lastig dit
Oh ja democratie vind ik ook een lastig ding. Vooral in een wereld die zo gecompliceerd is geworden dat de gemiddelde burger eigenlijk niet zo goed de gevolgen van zijn stem kan overzien.
quote:matroesjka_ schreef op 19 juli 2016 @ 20:32:

Oh ja democratie vind ik ook een lastig ding. Vooral in een wereld die zo gecompliceerd is geworden dat de gemiddelde burger eigenlijk niet zo goed de gevolgen van zijn stem kan overzien.Wat is nou mooi: een test doen voor je mag stemmen. Maarja, zal nooit komen want dan is het geen democratie meer. Volgens Plato moet je ook niet de domme mensen laten stemmen... Dat is ook wel lastig toch?
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:31:

Ik vind het lastig dat sommige Nederlanders zo weinig van de geschiedenis afwetenHoe is dat lastig?
quote:Annelaure schreef op 19 juli 2016 @ 20:35:

[...]

Hoe is dat lastig?Beeldvorming enzo, leren van het verleden, wat nu gebeurd in de wereld is al gebeurd... dat een beetje
Ik vond het lastig dat het woord feminist(e) alleen nog als scheldwoord gebruikt lijkt te worden, en dat je in de optiek van de meeste mensen over een paarse tuinbroek en twee flinke bossen okselhaar moet beschikken om je ermee te tooien. Terwijl er nogal een strijd is geleverd, die ook nog eens niet voltooid is.
quote:hebjehaarookweer schreef op 19 juli 2016 @ 20:38:

Ik vond het lastig dat het woord feminist(e) alleen nog als scheldwoord gebruikt lijkt te worden, en dat je in de optiek van de meeste mensen over een paarse tuinbroek en twee flinke bossen okselhaar moet beschikken om je ermee te tooien. Terwijl er nogal een strijd is geleverd, die ook nog eens niet voltooid is.Dat hebben de hardcore feministen van nu aan zichzelf te danken. Voorbeeld: Ik koop geen volvo want daar zit het teken in van een man'
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:24:

Dat vind ik ook een lastige. Maar hier zitten van die feministen helaas die gaan schreeuwen :baas over eigen buik. Terwijl je ook zo moeten denken aan die man.Die man is ook baas over zijn buik. Helemaal voor!
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:36:

[...]

Beeldvorming enzo, leren van het verleden, wat nu gebeurd in de wereld is al gebeurd... dat een beetje

Ok, dan ben ik het gewoon niet met je eens. Mensen leren toch niet van de geschiedenis volgens de geschiedenis.

Ik vind het lastig dat als je een huis koopt je het niet zomaar geel mag verven. Of in een andere kekke kleur. Waarom moeten alle huizen er hetzelfde uitzien?
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:24:

Dat vind ik ook een lastige. Maar hier zitten van die feministen helaas die gaan schreeuwen :baas over eigen buik. Terwijl je ook zo moeten denken aan die man.Eensch!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:39:

[...]

Dat hebben de hardcore feministen van nu aan zichzelf te danken. Voorbeeld: Ik koop geen volvo want daar zit het teken in van een man'Want alle feministen vinden dat? Heb ik een vergadering gemist?
Ik vind het lastig dat de democratie soms overheerst wordt door nationalistische idioten, mensen die denken met hun onderbuik in plaats van hun verstand.
quote:Annelaure schreef op 19 juli 2016 @ 20:40:

[...]

Ok, dan ben ik het gewoon niet met je eens. Mensen leren toch niet van de geschiedenis volgens de geschiedenis.

Ik vind het lastig dat als je een huis koopt je het niet zomaar geel mag verven. Of in een andere kekke kleur. Waarom moeten alle huizen er hetzelfde uitzien?Mag dat niet?
quote:mariposita schreef op 19 juli 2016 @ 20:40:

[...]

Want alle feministen vinden dat? Heb ik een vergadering gemist?ik zeg toch hardcore?
quote:ladygaga_xx schreef op 19 juli 2016 @ 20:41:

[...]

ik zeg toch hardcore?Maar het is helemaal niet waar.
Nog een lastige kwestie: het goede doel willen helpen maar bang zijn dat je geld bij de grote bazen terrecht komt
quote:mariposita schreef op 19 juli 2016 @ 20:40:

[...]

Want alle feministen vinden dat? Heb ik een vergadering gemist?Dank.
quote:mariposita schreef op 19 juli 2016 @ 20:42:

[...]

Maar het is helemaal niet waar.Dat mag jij toch vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven