Live bevalling op YouTube

21-07-2016 22:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met stijgende verbazing heb ik vandaag een zelf gefilmde bevalling van een vrouw in de natuur bekeken. Het duurde ruim 20 minuten, en is inmiddels al 52 miljoen keer bekeken.

Het was fascinerend en bizar te gelijk, om zo zonder enige filter een bevalling te zien. En dan in je eentje in een boskreek je kind op de wereld zetten, dat geeft een hele nieuwe invulling aan thuisbevallen.

Wie van de 52 miljoen kijkers zit op het forum? En wat vond je ervan?
Ik heb nog wel 2 films van mezelf...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Staat me vaag iets van bij. Blijkbaar snel doorgeklikt.

Lijkt me niet de meest hygienische manier van bevallen. Sommige vrouwen vinden dit soort dingen erg romantisch. Bijvoorbeeld ook je peuter rond laten dreutelen als je in de huiskamer ligt te bevallen. Lekker natuurlijk.
In je eentje in een boskreek..

..plus 52 miljoen mensen die het live kunnen bewonderen.
quote:OmeHenk schreef op 21 juli 2016 @ 22:53:

Lijkt me niet de meest hygienische manier van bevallen. Sommige vrouwen vinden dit soort dingen erg romantisch. Bijvoorbeeld ook je peuter rond laten dreutelen als je in de huiskamer ligt te bevallen. Lekker natuurlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja ik heb het ook gezien en ik vond het wel mooi. Als ik dat zo had gedaan waren mijn kind en ik morsdood geweest, maar het lijkt me wel fijn om zo veel vertrouwen te hebben dat het goed gaat.
quote:OmeHenk schreef op 21 juli 2016 @ 22:53:

Lijkt me niet de meest hygienische manier van bevallen. Sommige vrouwen vinden dit soort dingen erg romantisch. Bijvoorbeeld ook je peuter rond laten dreutelen als je in de huiskamer ligt te bevallen. Lekker natuurlijk.Hier was de gehele familie lekker aan het pootjebaden, de meesten naakt, terwijl moeders lag te persen.
Ik vond het vooral schandalig dat ze dat kleine meisje zo bloot in het beeld hadden. Er zitten zat gekken op het internet.

Ik heb die bevalling ook gekeken. Leek me ook erg comfortabel op de stenen en in dat water.

Heb met ongeloof zitten kijken. Dat koude water, in de natuur, hoe zit dat met hygiëne en wat als het nou mis ging?
Oh en het was niet live. Die bevalling is al 4 jaar geleden.
Heb je een linkje?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die zag ik volgens mij een jaar of 2 geleden langskomen op FB. Even een paar seconden bekeken. Maar ik vind het niets.

Ik heb niets met bevallingen. Heb er nu drie gedaan. Vind het niet mooi, bijzonder of wat dan ook. Vind het een noodzakelijk kwaad.

Dus zo iemand die in de natuur lekker helemaal in haar eigen ei op haar hurken sereen zit te zijn...

Good for her, maar ik heb er niets mee.
Ja doe es een linkje?
http://www.oudersvannu.nl ... e-natuur-van-vierde-kind/
Ik heb het net gezien. Wel mooi dat ze het zo wilde doen, maar het zo filmen wn aan duizenden mensen laten zien: getver. Hou zoiets lekker privé.
Snel gekeken maar vind het toch best onverantwoord, maar goed dat is misschien wel onze Hollandse alles moet begeleid en veilig mentaliteit.
100% natuurlijk willen bevallen in de natuur op je eigen manier? Fijn, vooral doen, ieder z'n ding. Maar wat ik niet snap is dat die kinderen erbij zijn (en dan ook nog naakt) en dat je het filmt en online zet.
Ik lees ook dat ze een week voor de uitgerekende datum naar het huis van die vrienden vlogen. Hoe dan? Je mag toch niet meer vliegen na 7 maanden zwangerschap?

Ik denk dat ik gewoon maar niet ga nadenken over wat er allemaal mis had kunnen gaan.
Waarom zou je dat willen?
Smerig! Wie wil zoiets nou zien? Ik kreeg ooit foto's van kennis onder ogen, en die had echt alles gefotografeerd. Waarom? Stront, pis alles was te zien.... Geen kennis meer van mij...
quote:tvandattum schreef op 21 juli 2016 @ 23:14:

Waarom zou je dat willen?Aandacht
quote:ZombieQueen schreef op 21 juli 2016 @ 23:04:

http://www.oudersvannu.nl ... e-natuur-van-vierde-kind/Dank!
quote:ZombieQueen schreef op 21 juli 2016 @ 22:56:

Ik vond het vooral schandalig dat ze dat kleine meisje zo bloot in het beeld hadden. Er zitten zat gekken op het internet.

Ik heb die bevalling ook gekeken. Leek me ook erg comfortabel op de stenen en in dat water.

Heb met ongeloof zitten kijken. Dat koude water, in de natuur, hoe zit dat met hygiëne en wat als het nou mis ging?

YouTube eens op luier verschonen, dan is ook alles te zien volgens mijn man.

Die heeft voordat de kleine er was zich proberen in te lezen in luier verschonen en aankleden, en hij zei al dat hij het raar vond dat alles in beeld word gebracht met al die viezeriken op internet.
quote:OldWood schreef op 21 juli 2016 @ 23:44:

[...]

YouTube eens op luier verschonen, dan is ook alles te zien volgens mijn man.

Die heeft voordat de kleine er was zich proberen in te lezen in luier verschonen en aankleden, en hij zei al dat hij het raar vond dat alles in beeld word gebracht met al die viezeriken op internet.

Ik heb het nooit opgezocht, maar ik geloof het zo. En ik begrijp het ook niet. Een vriendin van mij heeft een kindje van 4 maanden. Die hebben samen gedobbert in hun zwembad. Maar dat kindje ook poedeltje naakt op facebook.

Nu zit ik zelf helemaal niet te wachen op de geslachtsdelen van de kinderen van mijn vrienden te wachten. Hou dat asjeblieft van het het internet, vooral om je eigen kind te beschermen. Maar ook omdat anderen dat helemaal niet hoeven te zien.
Ik vind het eigenlijk net zo bizar dat je zoiets filmt en plaatst als dat je zoiets gaat kijken. Echt, al kreeg ik er geld bij nog niet.

Ik hoef dat echt niet te zien. Bizar!
Tja. Wij zijn overbezorgd en overgecontroleerd gewend. Maar op vele plekken in de wereld gebeurt het wel zo. Wij bevallen bijna allemaal liggend, terwijl de beste houding eigenlijk op je hurken is.

Ik vind het wel een mooi idee dat deze mevrouw zoveel vertrouwen in zichzelf en in de natuur heeft. En als er al meerdere kinderen rondlopen, dan is dit niet haar eerste bevalling. Ze heeft er veel vertrouwen dat het goed komt. Dat is hoe het in de natuur, het dierenrijk ook gaat.

Ik heb het filmpje overigens niet gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven