Stedentrip met dochter van 11

22-07-2016 11:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar april/mei wil ik met mijn dochter van 11 een stedentrip doen van +- 4 dagen.

Ik twijfel tussen de volgende steden

- Madrid

- Sevilla

- Londen

- Praag

Wat zouden jullie doen of juist niet doen?
Mag ik Brussel aan je lijstje toevoegen?? Ik was er van de week en wat is dat een prachtige stad zeg.
Internagelaktisch
Ik vind dat Londen veel leuke dingen heeft voor kinderen van een jaar of 11, British Museum of National History Museum, London Eye.
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Ik zou Edinburgh aan je lijstje toevoegen.
Shoot first, ask questions later!
Madrid vond ik niet aangenaam/leuk.

Praag was oké.

Met de andere steden geen ervaring.
quote:Maaique schreef op 22 juli 2016 @ 11:12:

Mag ik Brussel aan je lijstje toevoegen?? Ik was er van de week en wat is dat een prachtige stad zeg.Vind ik 'n vreselijke stad! En 'n beetje uit 't centrum waan je je gelijk in een achterbuurt van Noord Afrika.
Barcelona is ook leuk. Veel te zien en ook nog strand.
Als je een stad in België wil bezoeken, neem dan Brugge of Gent.
Of Rome.

De Romeinse tijd spreekt kinderen wel aan.
Parijs!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Maaique schreef op 22 juli 2016 @ 11:12:

Mag ik Brussel aan je lijstje toevoegen?? Ik was er van de week en wat is dat een prachtige stad zeg.Ik vind Brussel deprimerend. Hamburg vind ik wel mooi en Berlijn!
Van je lijstje: Londen! Fantastische stad. Wel erg duur en natuurlijk ENORM dus misschien dat Praag dan wat praktischer is? Voelt een stuk kleiner en is een stuk goedkoper.

Als ik dan eigenwijs een andere stad mag aanraden: Edinburgh!
Praag vond ik wel fotogeniek, maar niet voor meerdere dagen, maar ik hou dan ook niet van oude gebouwen. Heb meer natuur en ruimte om me heen nodig. Vraag me af of zo'n museumstad wel leuk is voor 'n 11 jarige trouwens. Idem met Londen. Wat wil ze zelf eigenlijk?

Salzburg vind ik trouwens ook 'n leuke stad, vooral juist om de omgeving er vlak buiten: veel bergen en groen. De stad zelf heeft 'n mooi kasteel op 'n berg en leuke parken.
quote:Yakatani schreef op 22 juli 2016 @ 11:19:

[...]

Ik vind Brussel deprimerend. Hamburg vind ik wel mooi en Berlijn!Eens, eens en eens! Berlijn
Parijs is wat mij betreft de topper. Daar wil ik elk jaar wel heen.
Heb niks met Parijs (en al helemaal niet met Fransen ) en eerlijk gezegd zou ik wegens de terreurdreiging steden als Parijs, Brussel en Londen mijden.
Praag is een hele mooie stad, wanneer je beide houd van wandelen, winkelen en geschiedenis is er veel te doen, bezoeken en bezichtigen. Wanneer dat niet zo jullie ding is, is Londen wellicht een betere keuze. Meet activiteiten, welke ook meer op kinderen/jeugd gericht zijn en interactiever. De andere steden ben ik niet geweest.

Gister was er trouwens een topic over een stedentrip naar Londen, als je een idee wil vormen over wat er daar allemaal te doen is kan je daar even kijken
Ik zou Londen doen! In groep 7/8 krijgen ze ook Engels tegenwoordig toch? Kan ze haar eerste woordjes oefenen.

Daarnaast vind ik Londen ook gewoon een fantastische stad. Er is zoveel te zien/te doen. En ik denk dat Piccadilly circus in de avond heel leuk is om te bezoeken samen.

Er zijn ook veel leuke museums! Toen ik op de middelbare school zat moest ik niks van museums hebben. Maar ik weet nog dat we toen naar een museum gingen met allemaal "waar of niet waar" verhalen. Was grappig en leerzaam. The Londen Eye is ook heel tof, en de rode bussen. En winkelen natuurlijk.
Mijn dochter, 18, zou kiezen voor Londen en dan naar Harry Potterworld oid willen. Houdt jouw dochter daarvan?
Later is nu
Ik heb met mijn dochter al Parijs en Londen gedaan. Beide goed bevallen. Nu staat Barcelona op de planning. Ik heb "Draw your map" ontdekt: een reisgids op de maat van kinderen, waarin ze zelf kunnen tekenen etc. Is misschien wel leuk als je je bestemming kent. Ze zijn er van veel grote steden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vind Londen hartstikke leuk, maar Madrid en Sevilla nog veel leuker, en al lekker weer in mei.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alles kan, maar ik ben het er wel mee eens dat Londen wel erg makkelijk is voor een 11-jarige. Daar liggen de kindvriendelijke dingen gewoon voor het oprapen. Denk ook zeker aan de Harry Potter- Studio's, even buiten Londen als ze een Harry Potter-fan is (en anders nog snel even de films kijken/boeken lezen zodat ze het wordt). Verder: shoppen (natuurlijk), een musical, London Eye, Science museum, Natural History. Die van mij vinden British museum met de mummies ook leuk (en ze zijn gek van de HMS Belfast maar dat is waarschijnlijk te jongens-achtig).

Madrid was ik zelf zo geen fan van. Praag vond ik leuk, maar dat was een trip die nogal op nachtleven gefocust was
Ik zou Valencia doen of Barcelona. Sevilla heb je in 1/2 dagen wel gezien dat zou dan combineren met Cadiz.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn oudste is pas in Londen geweest. Ze vond het geweldig, maar had ook voldoende tijd om van alles te doen. Ik ben er een paar keer geweest en vond het vooral druk, vies en warm
Ik zou Londen doen, maar dit is dan ook echt mijn favoriete stad om te zijn. Vorige week nog geweest en zou graag weer terug willen.

Heel veel te doen: Harry Potter studio's musea die echt heel interactief zijn, bezoeken musical, Londen Eye, Hamleys etc.

Ligt er ook aan wat je dochter leuk en interessant vindt.

Praag wil ik ook graag nog een keer heen, maar daar ben ik nog niet geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven