Het theehuis

01-01-2008 09:51 24105 berichten
Alle reacties Link kopieren

Op z'n Stars

Ik denk ik denk ik denk, euhm....boontjes in sambal

Rosti! Goed plan. Maar dan op z'n Oostenrijks. Spekjes uitbakken, ui(en) uitbakken, rosti in koekenpan en spekjes en uitjes erdoor. Italiaanse kruiden erdoor. Op bord, geraspte kaas eroverheen en bovenop een spiegelei.
250

2

1

1

1

gram

teentje

stuks

theelepel

theelepel

haricot verts

knoflook ingrediënt info

ui ingrediënt info

sambal oelek

komijn

Berei-

ding Haal de harigots verts af. Maak de ui schoon en snij die in ringen. Verhit de olie in een koekepan. Laat de boontjes hierin vijf minuten op tamelijk hoog vuur bakken. Voeg dan de uiringen, de knoflook, de sambal en de djinten toe en laat het geheel onder goed omscheppen nog vijf minten bakken. Zet het vuur laag en laat de boontjes zonder deksel net gaar worden. De bedoeling is dat ze lekker knapperig blijven
Sperzieboontjes met sambal, in ieder geval. Maar hoe precies?
Loretta is De Mol. Punt.
O, zo dus!
Loretta is De Mol. Punt.
Ik vind het ineens helemaal niet zo aantrekkelijk meer, die sambalboontjes. Al die jaren bleef het zo`n mysterieus iets waarbij je je dan bedacht hoe verrukkuluk het wel niet zou smaken. Maar gewoon bonen met sambal, dat verliest toch een beetje de magie zeg maar
Rosti ook erg lekker hoewel ik de combi met italiaanse kruiden en ei niet ken. Mijn moeder kon er vroeger echt zo`n plak van bakken in de koekenpan, dat is mij helaas nog nooit gelukt
Is de wintersportversie Pep. Echt powerfood voor tussen de middag om daarna weer lekker verder te skieen.
Is dat dan niet gewoon rosti (als in geraspte aardappel) gemengd met ei en kruiden en dan als een soort tortilla/omelet bakken?

Maar goed... sambalboontjes lijkt me niets. Ik wil iets lekkers, maar weet niet wat! Heb de laatste twee weken weinig inspiratie.
Peas on earth!
Nee, want de rosti gewoon 'los' en niet tot pannekoek gebakken.

Honing mosterd karbonaatjes?
Hmmm... misschien moet ik maar gewoon níet koken. Ik vind op het moment ook niets écht lekker, maar dat komt door verkoudheid volgens mij. Als ik het dan eet, is het wel okee, maar eigenlijk staat het me voortdurend een beetje tegen.

(de pepernoten, anti-zere-keel-waterijsjes, speculaasjes etc staan me gek genoeg dan weer níet tegen )
Peas on earth!
Frutsel dan een soort pepernotenquiche in elkaar

*googelt recept voor pepernotenquiche*
Peas on earth!
En? Kan je niet vinden hè?
Hij scoort één keer, maar als ik linkje open verschijnt er geen pepernotenquicherecept . Pepernotentaart scoort wel hoog

Maar ach... tis geworden: tagliatelle met een spinazie-zalm-roomsaus
Peas on earth!
Ook lekker!
Jaaaa

Eigen-merk-m&m's van de AH smaken toch anders dan de echte...
Peas on earth!
Dus nu moet je weer terug om de échte te halen?
Loretta is De Mol. Punt.
Ik denk dat ik straks boerenkool ga maken.
Loretta is De Mol. Punt.
Hehe... zo erg ben ik dan nog (net) niet

Lekker, boerenkool! Goed idee voor morgen alvast!

Tis hier heel donker en guur trouwens, bah.

Ik ben ondertussen een fantastisch gedicht aan't schrijven, over kabeltjes en andere electronische meuk
Peas on earth!
Rosti rondjes frituren ook erg lekker maar weer wat slechter voor de lijn

Ik ga dadelijk, heel erg rebellerig enzo, bij de Appie ingredienten voor Stars ovenschotel halen. Kan me er echt niet toe zetten om pokke-end om te rijden voor goedkope super.
Trouwens Erwt, je hebt me echt wel aangestoken met je verkoudheid. Trut!

Ik doe rostirondjes altijd gewoon in de oven (dus zonder olie, vet, of iets anders ongezonds).
Peas on earth!
He gets, in de oven is veels te gezond. Gisteren aten we trouwens champignonsoep en broodjes kroket

(Wup gewoon lekker bruine boterham en vla hoor)
Als je goede olie gebruikt, is het niet ongezond. Enzo. Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven