Voorgerecht pizzarette

25-07-2016 15:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort komen er vrienden eten. We gaan pizzaretten.

Ik wil graag een origineel voorgerecht maken, of misschien meerdere kleine hapjes Iemand een leuk idee?
Ik ken minaretten en de wasserette, maar wat is pizzaretten?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 15:52:

Ik ken minaretten en de wasserette, maar wat is pizzaretten?http://www.pizzarette.com/nl/

Zelf aan tafel kleine pizza's bakken. Soort gourmet, maar dan met pizza.
Een soort smulsteen
Maar dan waar vette kleffe net niet gare pizzas aan tafel gebakken worden..
Een smulsteen? Ik zou voor antipasti gaan.
quote:mwcactus schreef op 25 juli 2016 @ 15:56:

Een smulsteen? Ik zou voor antipasti gaan.

Jaaaa! hoewel ik dat bij elk hoofdgerecht zou doen.

Zo lekker
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Buffel mozzarella met cherry tomaatjes of gewone tomaten (evt kleurtjes) wat pesto en verse basilicum blaadjes (Insalata Caprese)

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
[img]https://www.consumentenbond.nl/friteuse/pizzarette[/img]

Een pizzarette is een soort kleine steenoven die je op tafel zet, waarmee je in korte tijd kleine pizza's kan bakken. Erg leuk om te doen
Lijkt me niks zo'n ding. Maar ik zou ook voor de salade caprese gaan als voorgerecht.
Ik dacht ook gelijk aan de insalata caprese. Zo lekker!

Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen met zo'n ding. Kan me haast niet voorstellen dat het heet genoeg wordt om die pizza's echt lekker te bakken........
Salade Caprese was ook mijn eerste ingeving.

Meerdere hapjes zou ik niet doen omdat je daarna al allemaal bakjes met verschillende ingredienten op tafel hebt staan? Dat denk ik dan want ik ken zo´n ding niet. Maar dan wordt het dus een beetje veel van hetzelfde en te zwaar.
@Hayek Het duurt wel eventjes voordat hij goed is opgewarmd. Ik denk ongeveer een kwartier, maar als hij eenmaal warm is werkt het goed hoor!

@Kirikou Het is inderdaad zo dat er daarna meerdere ingrediënten op tafel staan. Bijvoorbeeld rode saus, verschillende soorten kaas, salami, tonijn, groeten etc. Dit kan iedereen er dan zelf op doen.
Gazpacho eventueel met soepstengels met dip en/of parmaham
Ik heb het twee keer gedaan en de pizzaatjes zijn erg lekker!
Krabbin: Dat kende ik nog niet. Even gegoogled, Ziet er lekker uit
Ziet er eigenlijk wel erg leuk uit ja! Ik lees wel dat het schoonmaken een drama is........
Gazpacho zalig! Ik ben nog steeds niet overtuigd van dat pizzading, na een pizza of 2 zit je toch wel vol?
We hebben het een keer bij vrienden gedaan. Was leuk en gezellig en vooral de kinderen vonden het erg leuk.

Zelf een aangeschaft. Eens in de zoveel tijd halen we hem eens tevoorschijn. Maar ik vind dat het toch te lang duurt. De pizza's worden overigens wel gewoon lekker, vind ik.

Ik vind pannenkoekjes bakken op een grote bakplaat een grotere hit!
Ik lees mee. Wij hebben al langere tijd een pizzarette. Enige waar we spijt van hebben is dat we geen grotere hebben gekocht. Pizza's zijn erg lekker en onze kinderen vinden het ook fantastisch om zelf pizza's te maken.
Wij hebben er ook een. En hier is het een groot succes.

Ik maak vaak twee soorten vlees vooraf klaar, gehakt en kipfilet. Verder haal ik nog salami en ham.

Verschillende soorten groentes, kaas, ananas, uien etc. En natuurlijk een tomatensaus voor op de bodem.

Wij eten dit vaak als we visite met kinderen krijgen. Altijd een succes. Pizza's worden zeker niet vet of klef. En iedereen eet wel meer dan 2 pizza's. Het zijn gewoon mini pizza's.

Ik maak nooit een voorgerecht. Vaak wel een salade voor erbij.
anoniem_63af3e9216acb wijzigde dit bericht op 25-07-2016 16:33
Reden: Niet volledig
% gewijzigd
Runder carpaccio met rucola & pijnboompitten word hier altijd erg gewaardeerd
quote:dolfje schreef op 25 juli 2016 @ 16:20:

Gazpacho zalig! Ik ben nog steeds niet overtuigd van dat pizzading, na een pizza of 2 zit je toch wel vol?Als ik zo het formaat zie, lijkt me dat een volwassen kerel er wel een stuk of zes wegknaagt.
Op zich zijn die pizza's wel lekker hoor, ik heb het weleens bij vrienden gedaan. Het grote nadeel vind ik vooral ook dat je zo een enorm ding in de kast hebt staan dat dan nauwelijks gebruikt wordt. Ik heb al twee gourmetstellen en twee fonduepannen staan..
Ook wel eens bij vrienden gedaan. Erg gezellig en weer eens wat anders dan gourmetten. Meestal eten wij als volwassenen toch wel zo'n 4-6 pizzaatjes p.p. en dan natuurlijk ook nog lekker snoepen van de losse ingredienten die voor je staan.

Maar ik zou echt geen voorgerechtje doen. Éen van onze vrienden had heel gastvrij een lekkere tiramisu als toetje gemaakt, maar zelfs die is maar half op gegaan omdat iedereen zich rond had gegeten.

Dus: voorgerecht hooguit een breekbroodje met kruidenboter of pesto, en als toetje koffie met een schaaltje bonbons

Nu heb ik trek..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven