Mode & Beauty alle pijlers

Suede laarzen verven....Hoe???

07-11-2008 14:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn oude maar nog steeds mooie suede laarzen uit een verhuisdoos geplukt maar nou zie ik dat ze verkleurd zijn door donkere denim die ik erover gedragen heb.

De laarzen zijn camelkleur met lichtere rubberzolen.

Iemand een idee hoe ik die het beste bruin of zwart kan maken???
Je zou eerst ook kunnen kijken of je met een goed suedeborsteltje echt de vlek er niet meer uit krijgt.

Anders kun je gewoon bij de schoenmaker verf voor suede schoenen krijgen waarmee je ze kunt overschilderen.
Computer says nooooo
Ik heb mij ooit door een schoenmaker laten vertellen dat het niet mogelijk is om zelf suede over te schilderen. Volgens hem bestond er wel verf voor, maar was het niet mogelijk om daar goede resultaten mee te bereiken.

Neem aan dat hij niet gelogen heeft, want hij zou natuurlijk ook niks kunnen zeggen en dan geld verdienen met het verkopen van die verf.
Vraag even advies aan een schoenmaker. Ik verfde ook vroeger vaak mijn (suede)schoenen. Maar kijk uit bij suede dat het door de vloeibare verf dan geen nubuck wordt. Dat grove v suede gaat dan misschien weg door de verf en wordt het wat egaal qua structuur. Dat moet je ff navragen dan.
Kan wel, gewoon met zo'n pakje textielverf in de wasmachine Genoeg mensen gehoord die dat met uggs gedaan hebben en gaat allemaal goed.
Hoe hebben ze dat aangepakt dan Ivetje? Ik ben zeer benieuwd hoe ze het precies gedaan hebben.
Even up,

Ik heb ook een paar nog nieuwe suede laarzen die ik graag zwart wil verven, zat ook al te denken aan textielverf in de wasmasjien, kan dit echt? Is er nog iemand die dit wel is gedaan heeft? Ben dus ook zeeer benieuwd, hoop dat Ivetje nog ff reageert
Biebelie, ik ben NU mn laarzen aan het verven in de wasmasjien! Ik laat je weten hoe het is geworden
Jahaaaa???? En???? Is het gelukt met dat verven van je suede laarzen in de wasmachine??????
Het is echt grandioos mislukt, mn laarzen hebben niets van de kleur opgenomen, volgens mij ligt het ook aan de kwaliteit suede of het goed gaat of niet, want ook met suedeverf van de schoenmaker is het niet gelukt, baaalen
Het is gelukt!!!

Ik heb een paar beige suede laarzen van Bikkembergs zwart geverfd.

Ik heb wel vaak moeten spoelen tot de verf er helemaal uit was, maar ze zijn zwart. Niet diep zwart, maar toch.

De kleur heb ik gefixeerd met azijn. Hopelijk heb ik strax geen zwarte voeten na het dragen.

De stiksels zijn niet meegekleurd, want dat is nylon, denk ik.

De laarzen zijn nog steeds soepel.

Ik was bang dat ze hard zouden worden.

Ik heb de laarzen in de wasmachine geverf met een pak Dylon textiel verf.
Hallo,

Hoe is het met de suede verf afgelopen die wel gelukt was?

Heeft de kleur ook met regen gehouden?

Groet,

P_I

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven