Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Iemand op de plaatselijke weggeefhoek zoekt een 'wasma6'

Er zijn geen reacties op, ik ben blijkbaar niet de enige die geen idee wat dat zou moeten zijn.
quote:Asphyxiated schreef op 27 juli 2016 @ 00:26:

Niet dat er bij mij op de weggeefhoek heel veel drama is, toch maar eentje plaatsen.

Iemand vraagt om een hele inboedel (vloertegels, laminaat, wasmachine, wasdroger, koelkast(koel&vries) , salontafel, eettafel en stoelen, decoratie )

Staat er nog een reden bij het verzoek trouwens?
quote:MonicaG schreef op 22 juli 2016 @ 16:21:

Zie zoiets hier ook vaak voorbij komen, of mensen die iets vragen op zo'n weggeefgroep en dat dan zeer regelmatig uppen.

Als niemand jouw item wil of te geef heeft, accepteer dat dan.

Zeker zo'n verkoper heeft vaak zelf een idee van de (emotionele) waarde of overschat zijn/haar item zeer zwaar en weigert dat onder ogen te zien.

Terwijl uiteindelijk de vraag grotendeels de waarde van iets bepaalt, niet de aanbieder.

Denk dat die mensen denken 'de aanhouder wint', ik vind het zelf eerder sneu dan volhardend.

Goed verwoord. Eens!

Zo zag ik van de week iemand die zo'n standaard jaren negentig vergane glorie rotan ladekastje verkocht voor 15 euro op een verkoop page...

Echt zo'n ding waar je maximaal 5 euro voor geeft om het vervolgens op zolder te zetten als stofvanger. Op datzelfde moment stonden er ook twee van dezelfde kastje gratis in een weggeefhoek!

Het tegenovergestelde mbt waardebeleving kan ook gebeuren..

Ik had een vorige week nog een advertentie staan met een antiek bijtafeltje waar ik 10 euro voor vroeg.

Een mevrouw bood echter 25 euro...als eerste bod!

Kan zijn dat ze de prijs niet had gezien in de advertentietekst en gewoon lukraak is gaan bieden.

Maar ik heb letterlijk gezegd dat ik geen 25 euro hoef...en dat ze het gewoon voor 10 euro kon hebben.

Het was voor mij namelijk geen 25 euro waard!
quote:SpeakingSilence schreef op 27 juli 2016 @ 00:41:

[...]

Staat er nog een reden bij het verzoek trouwens?

Nee niet eens... wsl gewoon een gratis graaier, want er staat niet eens een zielig verhaal bij.

Gratis spulletjes voor in nieuw appartement... moet natuurlijk wel in de smaak van mevrouw vallen...
quote:SpeakingSilence schreef op 27 juli 2016 @ 01:01:

[...]

Goed verwoord. Eens!

Zo zag ik van de week iemand die zo'n standaard jaren negentig vergane glorie rotan ladekastje verkocht voor 15 euro op een verkoop page...

Echt zo'n ding waar je maximaal 5 euro voor geeft om het vervolgens op zolder te zetten als stofvanger. Op datzelfde moment stonden er ook twee van dezelfde kastje gratis in een weggeefhoek!

Het tegenovergestelde mbt waardebeleving kan ook gebeuren..

Ik had een vorige week nog een advertentie staan met een antiek bijtafeltje waar ik 10 euro voor vroeg.

Een mevrouw bood echter 25 euro...als eerste bod!

Kan zijn dat ze de prijs niet had gezien in de advertentietekst en gewoon lukraak is gaan bieden.

Maar ik heb letterlijk gezegd dat ik geen 25 euro hoef...en dat ze het gewoon voor 10 euro kon hebben.

Het was voor mij namelijk geen 25 euro waard!

Ik zie toch nog een paar keer per jaar beeldbuistelevisies aangeboden worden, prijzen gaande van 5€ tot 20€, worden uiteraard zeer enthousiast geüpt.

Volgens mij wil zelfs de kringwinkel die krengen niet meer.

En heel af en toe probeert iemand nog videocassettes te verkopen
quote:MonicaG schreef op 27 juli 2016 @ 07:31:

[...]

Ik zie toch nog een paar keer per jaar beeldbuistelevisies aangeboden worden, prijzen gaande van 5€ tot 20€, worden uiteraard zeer enthousiast geüpt.

En heel af en toe probeert iemand nog videocassettes te verkopen Gelukkig is mijn oude beeldbuis opgehaald via marktplaats, de ophalers waren er heel blij mee. In eerste instantie hadden ze er ook nog geld voor geboden, ook al stond in de advertentie dat hij gratis was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:MonicaG schreef op 27 juli 2016 @ 07:31:

[...]

En heel af en toe probeert iemand nog videocassettes te verkopen

Toen ik vier jaar geleden vrijwilliger was bij een kringloopwinkel in Engeland (studie etc. lang verhaal) moesten we de beeldbuizen al weigeren. We hadden er nog tien staan waarvan we moesten bedenken hoe we eraf gingen komen, want niemand wil die krengen kopen natuurlijk. Volgens mij zijn de televisies bij elkaar gezet met een kartonnen bord met 'Free to take away!' erbij, en aan het einde van de dag allemaal naar de stort gebracht.

Als dat vier jaar geleden al was, dat zelfs niemand ze gratis wilde hebben, kan ik me niet voorstellen dat iemand er nu geld voor gaat betalen
quote:Marquise schreef op 27 juli 2016 @ 00:40:

Iemand op de plaatselijke weggeefhoek zoekt een 'wasma6'

Er zijn geen reacties op, ik ben blijkbaar niet de enige die geen idee wat dat zou moeten zijn.Wasmachine?
quote:Lovely1987 schreef op 26 juli 2016 @ 22:23:

Nou dames ik heb nog wel een mooie ( en dan ook echt mooi en lief).

Een aantal vrouwen struinen elke week markten etc af op zoek naar groente/fruit/voedsel. En geven dit via de weggeefhoek aan mensen die het krap hebben. Al die iniatieven vind ik zo mooi, laat toch weer zien dat je nog steeds goede mensen hebt.

En deze is al een tijdje terug. Een mevrouw vroeg om een vogelkooi met enorme spoed en eigenlijk had ze die een uur geleden al moeten hebben. Dus ik zeg " oh ik heb nog een vogelkooi voor je staan kom maar halen". Kreeg ik als reactie dat het wel 5 minuten naar mijn huis fietsen was en dat was te ver en of ik het kon komen brengen. Ik zei mevrouw ik ben 3 dagen geleden bevallen en ik ga nergens heen. Toen had ze ineens geen kooi meer nodig.

Iets gratis willen en dan nog eisen stellen ook.

En als je al geen 5 minuten wil fietsen, dan ben je gewoon een lui wicht.
Mijn top 3 van ' Te vaak voorbij zien komen op de Weggeefhoek' deze week:

1. Dinoplaatjes

2. Spoordeelweken envelop van de NS

3. Grijze tuintegels

Wat is jouw overdosis top 3 ?
Hmm..weer dubbel gepost...geen idee hoe dat komt...
quote:minnimouse schreef op 27 juli 2016 @ 09:54:

[...]

Wasmachine?Waarschijnlijk, maar hoe je daar wasma6 van maakt, blijft mij een raadsel. Die groep is trouwens wel een stuk netter geworden, dat was twee jaar terug wel anders.
Nu een loting op een weggeefgroep in mijn plaats:

'Rekenmachine doet het niet meer, je kunt er wel iets tussen klemmen'

En dan een FOTO van zo'n plastic calculator ( oh nee, van een ' klem clip' ... )

die nieuw waarschijnlijk nog geen halve euro kost ...

Gooi dat stuk nutteloze plastic toch weg!
De mevrouw die de kapotte rekenmachine verloot is wel gul vandaag.

Ze verloot ook Dit Kapotte Bureau . Dit is gewoon grofvuil materiaal.
quote:SpeakingSilence schreef op 27 juli 2016 @ 15:37:

De mevrouw die de kapotte rekenmachine verloot is wel gul vandaag.

Ze verloot ook Dit Kapotte Bureau . Dit is gewoon grofvuil materiaal.

Deze vrouw is niet goed...

Die is te lui om naar de gemeentereiniging te rijden denk ik. Ongelooflijk...
Hier plaatst de beheerster zelf eerst LEZEN boven alles wat ze aanbiedt. En over 2 weken gaat ze loten dus ze wil de spanning er in houden.

Dan zet ze er een meisjesjas op en als iemand reageert met interesse, keurig zo als het moet, krijgt die als antwoord het is een meisjesjas hoor. Meeloter zegt dat hij dat weet, dus ik vermoed dat het jasje verder doorgegeven gaat worden, maar tegen de tijd dat er geloot gaat worden is de zomer voorbij denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In mijn woonplaats zie en hoor ik regelmatig ' assertief agressief volk' .

De volgende situatie van gister is echt typerend voor de mentaliteit in deze omgeving.

Een dame plaatst een Hot Item te koop:

Een kraan met een lichtfunctie die het water een kleurtje geeft.

Vraagprijs 100 euro.

Er is animo.

Er wordt geboden.

Er wordt commentaar geleverd dat het ' bij AliExpress goedkoper is'.

Dan , een bod van 50 euro.

Na dit bod post een jonge man: 'Voor 25kom ik het halen'

Verbouwereerde Verkoopster: ' Wat kom je halen? Een glaasje water?

Beledigde Bieder: Je kut

Zijn post wordt verder volkomen genegeerd door de andere bieders en verkoopster zelf.

Blijkbaar is niemand hier meer verbaasd over dit soort grofheid...

( Voor de visuele liefhebber: zie screenshots onder de onderstreepte woorden)
Tvp
quote:miss_h schreef op 27 juli 2016 @ 16:28:

[...]

Deze vrouw is niet goed...

Die is te lui om naar de gemeentereiniging te rijden denk ik. Ongelooflijk...Ze heeft 'm nu ook op een tweede gratis weggeef gezet zie ik... ( link ... )

Met de volgende aanprijzende tekst er onder:

'Kwestie van inbus en schroevendraaier '

Wie zou daar nu de moeite voor doen?

Terwijl er elke maand wel een paar goede bureaus gratis worden weggegeven hier in mijn woonplaats.
Hier werd gisteren om 19 uur een halfje tijger wit aangeboden (supermarkt, €1,03) 'wegens verkeerd gekocht'. Om 23 uur wordt er gereageerd dat iemand het graag wil.

Is het nou triest of bijzonder dat je een brood niet opeet wat je 'verkeerd hebt gekocht', en dat je het op een weggeefpagina zet en dat iemand het wil komen halen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het eerste vind ik inderdaad raar. Het tweede verbaast me helaas minder; ik heb bij de voedselbank ook wel eens mijn halve pakket weg staan geven, omdat er bij iemand iets met de inschrijving mis was gegaan vanaf maatschappelijk werk. Bij ons is dat pakket een erg welkome aanvulling maar we redden ons wel een keertje zonder, ik heb mensen gezien die het eigenlijk echt alleen van dat pakket moeten hebben. Als je dan zoiets niet hebt (omdat er een wachtlijst is of zo) dan kan zo'n halfje wit betekenen dat je een keer een pot pindakaas kunt kopen, of een keer een pak diepvriesspinazie zodat je ook eens wat groente hebt.
Ik heb zelf een soort lichte smetvrees tov voedsel, dus ik zou zo'n half brood niet willen, maar ik heb ook nog nooit eten te weinig gehad, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je de keuze hebt tussen zo'n half brood ophalen en je kinderen met honger naar bed sturen, je het wel weet.

Aan de andere kant geef ik verkeerd gekocht eten of overschotten (geen vlees of zo uiteraard) wel weg, maar ik heb altijd wel mensen in mijn persoonlijke omgeving die ik daar een plezier mee kan doen, dus hoef het niet op een weggeefgroep te zetten.

Stel je voor dat je voeding op zo'n groep zet, en er reageren meerdere mensen op, hoe maak je dan de keuze wie het krijgt? Denk dat dat een hele moeilijke is, want je weet natuurlijk niet of degene die het hardst roept het ook het hardst nodig heeft.
Ik zet regelmatige dingen (etenswaren en kleding) die ik over heb op een weggeefgroep die zich alleen daarop richt.

Koop ook altijd de gratis producten via scoupy oid die ik zelf niet lekker vind of gebruik juist om weg te geven.

Jammer genoeg zijn dr veel mensen die weinig tot niks hebben. Keuze maken sja... op den duur heb je wel door wie op wat een reactie geeft. Ook kijk ik nr t profiel en kies ik steeds een ander en geeft de manier van reageren ook wel een plus/minpunt. Ik heb zo een hekel aan de reactie "lootje" pffff staan niet op de kermis.....
Misschien ben ik wel heel erg daarin maar wat mij ook vaak opvalt is dat juist de mensen die zeggen geen cent te makken te hebben, 5 honden op hun facebookprofiel hebben staan en bij elke foto een shaggie in hun hand hebben.

Ik heb zelf jaren gerookt en in stressperiodes heb je geen zin om te stoppen maar het kost klauwen met geld. En nog een zootje dieren erbij. Ik vraag me af waar je prioriteiten dan liggen?
Weggeefhoek vandaag

Een vrouw geeft gratis floppy disks weg.

Ze krijgt twee adviezen in de reacties.

Reactie 1: ' kan je weggooien niemand gebruik dit nog denk ik'

Reactie 2: ' Ik zou het bewaren. Over 10 jaar een waar collectors item. Wordt geld waard!'

Ik zou gaan voor advies 1...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven