Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Het leereffect op de gratis gevraagd en gratis weggeefhoek waar ik op zit blijkt niet groot.

Deze twee advertenties staan letterlijk pal onder elkaar, beiden zonder reacties:



Mijn dochter wilt graag een Disney Prinsesssenfeestje...



( Te tijdrovend om het uit te schrijven, daarom geanonimiseerde print screen )
Alle reacties Link kopieren
@Beter.Laat Heb je trouwens mijn PB gehad?

Vreemd genoeg zie ik mijn prive mail bericht aan jou wel in mijn eigen VIVA mailbox ...als inbox.

Kan zijn dat ik iets fout heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt inderdaad veel op haar buurvrouw verhaal quote:schattigmeisje schreef op 26 juli 2016 @ 09:11:

[...]



Het is vast de schuld van ZombieQueen Hoe durft ze een jas aan haar buurvrouw te geven, en een advertentie niet net zo lang te laten staan als de groepsoprichters willen zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 25 juli 2016 @ 22:18:

Buurvrouw lootte mee dus die heeft die jas gekregen. De advertentie heeft wel 27 hele minuten online gestaan. Heb ik ook nog een 'waarschuwing' gekregen omdat een advertentie minimaal 5 uur moet blijven staan om iedereen een eerlijke kans te geven om mee te kunnen loten. 5 uur mijn reet, er waren al 76 reacties op die jas...

Bij ons is het "wie het eerst reageert mag het hebben" of reactie als "interesse voor....'

Scheelt gezeur om oneerlijk loten.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog steeds zooi aan het verkopen/weggeven nu. Kom ik net dit tegen op een verkoopgroep waar ook gratis oproepen mogen.

Deze oproep is opzich niet zo bijzonder meer in deze tijden...eerder 'dagelijkse kost'. Maar de reactie...



Avertentietekst



"Hallo allemaal, een vriendin van mijn die dit niet zelf durft te doen wegens geen inkomen is ze op zoek naar

shampoo

deodorant

douchegel

En andere verzorgingsproducten

Graag in de buurt van XXXXX"



Vervolgens reageren een aantal 'goed doende huisvrouwen' die de spullen gratis aanbieden. Prima.



Maar dan ineens deze enthausiaste reactie...van een man... ( klik op de link voor screenshot )



Reactie



Meer vrede en meer sex...
Waar het hart vol van is loopt de mond van over?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zit er in de gratis weggeef hoek een jochie van 16.

Al maandenlang komt er met grote regelmaat (zeker 2 keer per week) de vraag of iemand gratis een laptop (specifieke eisen worden vermeld), smartphone, headset (ook met specifieke eisen) voor hem heeft.



Als het mijn zoon zou zijn zou ik alle toegang tot Internet verbieden en hem zo hard aan het werk schoppen dat hij alleen staand werk zou kunnen doen.



Heb het ventje ook wel eens aangesproken maar kreeg toen via een privé bericht een nogal onaardig berichtje terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsNiceGuy schreef op 26 juli 2016 @ 11:00:

[...]





Lees je eigen stukje dan ook maar eens na want?
Gisteren op de Facebook weggeefhoek:



Electrische relaxfauteuil, gratis af te halen.

Mensen natuurlijk helemaal loos op die advertentie. Er stond niet bij dat er geloot werdt dus de mensen die "te laat" waren lieten hun teleurstelling duidelijk merken.



'oh ik ben weer te laat, maar ik kan ook niet zo snel natuurlijk met mijn slechte rug'



Mensen denken echt dat als je zo zielig mogelijk doet je het vast wel krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 26 juli 2016 @ 18:38:

Gisteren op de Facebook weggeefhoek:



Electrische relaxfauteuil, gratis af te halen.

Mensen natuurlijk helemaal loos op die advertentie. Er stond niet bij dat er geloot werdt dus de mensen die "te laat" waren lieten hun teleurstelling duidelijk merken.



'oh ik ben weer te laat, maar ik kan ook niet zo snel natuurlijk met mijn slechte rug'



Mensen denken echt dat als je zo zielig mogelijk doet je het vast wel krijgt Nou inderdaad. En wat kun je niet snel met je slechte rug? Naar de computer waggelen of je telefoon aanzetten en je FB app openen?
quote:SpeakingSilence schreef op 26 juli 2016 @ 14:18:

Het leereffect op de gratis gevraagd en gratis weggeefhoek waar ik op zit blijkt niet groot.

Deze twee advertenties staan letterlijk pal onder elkaar, beiden zonder reacties:



Mijn dochter wilt graag een Disney Prinsesssenfeestje...



( Te tijdrovend om het uit te schrijven, daarom geanonimiseerde print screen )Die staan er nu in? Met een datum uit 2014? Joh.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 26 juli 2016 @ 19:06:

[...]





Die staan er nu in? Met een datum uit 2014? Joh.



Jazeker. Het onderhoud in die groep laat te wensen over. Gaat nog helemaal terug naar de start van de groep!

Ik zie dat de groep niet echt lekker loopt. Weinig leven. Zal wel met de afstotende werking van de meeste advertenties te maken hebben ..
Alle reacties Link kopieren
dubbel...
quote:SpeakingSilence schreef op 26 juli 2016 @ 14:18:

Het leereffect op de gratis gevraagd en gratis weggeefhoek waar ik op zit blijkt niet groot.

Deze twee advertenties staan letterlijk pal onder elkaar, beiden zonder reacties:



Mijn dochter wilt graag een Disney Prinsesssenfeestje...



( Te tijdrovend om het uit te schrijven, daarom geanonimiseerde print screen )Dit is toch gewoon van zo'n FB pagina waar ze dit soort dingen opzetten?
quote:SpeakingSilence schreef op 26 juli 2016 @ 19:21:

[...]





Jazeker. Het onderhoud in die groep laat te wensen over. Gaat nog helemaal terug naar de start van de groep!

Ik zie dat de groep niet echt lekker loopt. Weinig leven. Zal wel met de afstotende werking van de meeste advertenties te maken hebben .. Geloof je het zelf?
quote:Goede-Fee schreef op 26 juli 2016 @ 20:20:

[...]





Dit is toch gewoon van zo'n FB pagina waar ze dit soort dingen opzetten?Ik ben die advertenties ook al tegen gekomen op ludieke facebookpagina's...
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 26 juli 2016 @ 20:24:

[...]





Ik ben die advertenties ook al tegen gekomen op ludieke facebookpagina's...



Lijkt me niet...Dit zijn echte profielen. Ben voor de zekerheid nog even gaan kijken. Beide dames hebben gewoon openlijke profielen met 200 plus vrienden. En allerlei foto's van deze prinsessen dochtertjes...



Ja het is dus ECHT waar, dat zulke oproepen bestaan...Geloof het of niet.

Ik woon in een vrij grote stad. Daar komt dit gewoon voor hoor .
Ja duh.



Daar worden dus zulke FB pagina's en topics zoals deze mee gevuld. Maar jij hebt deze van zo'n grappige FB pagina waarschijnlijk, tenminste daar lijkt het nogal op dan he?
Deze bijvoorbeeld: Maar er zijn er nog veel meer.



https://www.facebook.com/ikbieddehelft
quote:SpeakingSilence schreef op 26 juli 2016 @ 20:51:

[...]





Lijkt me niet...Dit zijn echte profielen. Ben voor de zekerheid nog even gaan kijken. Beide dames hebben gewoon openlijke profielen met 200 plus vrienden. En allerlei foto's van deze prinsessen dochtertjes...



Ja het is dus ECHT waar, dat zulke oproepen bestaan...Geloof het of niet.

Ik woon in een vrij grote stad. Daar komt dit gewoon voor hoor . Ja, maar ik bedoel dat ik een paar advertenties die jij hebt gepost zelf heb gezien op een grappige facebookpagina. En dan een stuk of 4 advertenties bedoel ik. Dus jij haalt ze gewoon van een grappigr facebook pagina en niet van een weggeefhoek zelf. Wees dan gewoon eerlijk waar je die advertenties vandaan haalt. Want sommigen staan al 1/2 jaar op een grappige verzamelpagina.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 26 juli 2016 @ 20:20:

[...]





Dit is toch gewoon van zo'n FB pagina waar ze dit soort dingen opzetten?



Nee Goede Fee...

Dit zijn echte echt serieuze oproepen met echte profielen.

Yup, in grote steden is dit de normaalste zaak van de wereld.

Wegens privacy van de adverteerders ga ik uiteraard niet direct linken naar de profielen van deze meiden. Maar om je toch een beter beeld te geven van de context.



Hierbij een foto van Prinsesje nummer 1 .



Hierbij een foto van een random FB quote van Mama van Prinsesje nummer 1



Hierbij een foto van prinsesje nummer 2 die en trotse mama heeft



En als BONUS heb ik nog een andere een soortgelijke advertentie gevonden:

Barbiefeest Bedelactie



Kortom , hou er rekening mee dat over circa 25-30 jaar ons land overspoelt zal zijn met onvolwassen vrouwen die het prinsessen syndroom hebben... Mooie bijkomstigheid: Genoeg voer voor de Viva relatie pijler de komende jaren...
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 26 juli 2016 @ 21:02:

[...]





Ja, maar ik bedoel dat ik een paar advertenties die jij hebt gepost zelf heb gezien op een grappige facebookpagina. En dan een stuk of 4 advertenties bedoel ik. Dus jij haalt ze gewoon van een grappigr facebook pagina en niet van een weggeefhoek zelf. Wees dan gewoon eerlijk waar je die advertenties vandaan haalt. Want sommigen staan al 1/2 jaar op een grappige verzamelpagina.Beste zombie, ik ben eerlijk. Je vergist je. Of je weet zelf al heel goed dat je niet de waarheid spreekt... Heb je een link naar die pagina's waar jij over spreekt? Want Ik doe zelfs nogal wat moeite om de foto's te screenshotten, in een special programma te anonimiseren , ze up te loaden op Imageshack op een deze week zelfgemaakt accountje om ze vervolgens hier te plaatsen zodat jij en velen anderen kunnen 'sharen in de verbazing' Je hebt helaas aannames. Maar dat maakt me verder niet zoveel uit. Ik ga verder genieten van 'mijn weggeefgroepen' .
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 26 juli 2016 @ 20:56:

Ja duh.



Daar worden dus zulke FB pagina's en topics zoals deze mee gevuld. Maar jij hebt deze van zo'n grappige FB pagina waarschijnlijk, tenminste daar lijkt het nogal op dan he?



Nee ... beste Goede Fee, het is allemaal original materiaal van mijn eigen zwervingen op de weggeef- en verkoopgroepen waar ik lid van ben. En nee, het komt niet, zoals je aanneemt en verzint... van die site die je hebt gelinkt...Ze mogen 'mijn verzamelde materiaal' best gebruiken wat mij betreft! I don't care...



Yep, het kost me wat uren...dat wel...

Maar ik moet mijn verbazing gewoon delen hier .

Gelukkig zal deze fase gauw voorbij zijn als ik klaar ben met mijn opruimzomer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven