Mode & Beauty alle pijlers

BH maten..

25-07-2016 11:34 113 berichten
Ben ik de enige die de kluts kwijt is qua BH maten? Ik ben van 98 kg afgevallen naar 60 kg, en heb een hele regenboog aan maten gehad ondertussen. Van 85DD naar 75B en gister heb ik dus een BH in maat 75D gekocht, die past. Maar als ik naar beneden kijk, zie ik helemaal geen 75D. Verschilt dat dan echt zoveel per merk? Of heb ik een vertekend beeld van maten. Voor mijn gevoel heb ik niet zoveel meer namelijk, maar 75D kun je ook weer niet niks noemen. En als ik nou een keer wil laten meten, waar zou ik dat dan het beste kunnen doen? Ik heb in ieder geval geen 50 euro voor een BH, en bij de Hunkemöller heb ik het een tijdje terug laten doen. Maar die gaf me vervolgens een BH waar ik recht in naar binnen kon kijken en dat noemde ze "goed".

Hebben jullie verder nog goede tips qua BH's voor een leuk prijsje? Ik voel me hier zo'n kluns in. Mijn moeder nam me als puber mee naar ze Hema, kocht een BH voor me op de gok. En dat was het zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik onder mijn borsten meet zit ik rond de 80...
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Dan heb je omvang 80 nodig. Maar je kunt inderdaad beter een keer naar zo'n speciaal zaak gaan om het te laten meten
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 17:26:

Als ik onder mijn borsten meet zit ik rond de 80...Correctie, superstrak gemeten met uitademen, 75.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Heb je 75 wel op het meest losse gaatje? Altijd op het buitenste haakje passen
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 17:31:

[...]

Correctie, superstrak gemeten met uitademen, 75.Dus je kunt dan ook al 5cm bij je cupmaat optellen maar je moet echt je aan die 75 omtrek houden. Ik heb in Nederlandse maten nooit een 80 nodig, eerder een 70, en ik heb ook 75 op z'n strakst.
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 16:48:

[...]

Maar met 75 heb ik na een dag de striemen in mijn lijf staan... Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?Ik heb dat als ik een bh met hele smalle rugband neem ook. Met een bredere rugband heb ik daar helemaal geen last van. Jammer dat dat het aanbod verkleint, maar een bh moet nu eenmaal goed zitten. Als je eenmaal weet hoe lekker een goede bh zit heb je er helemaal geen 20 meer nodig dus dat scheelt
Je moet een bh altijd kopen op de laatste haakjes. Dan kun je 'm nog strakker zetten als ie uitrekt.
quote:Magneet schreef op 25 juli 2016 @ 16:07:

80B komt er uit... Dat gaat toch niet passen als bij 75F ik al een dubbele tiet heb?Ik las je beschrijving van vorm borst. Dan past een halfcup of balconnet mooier dan een zgn full cup model. Zelf ondervonden ( en zo geadviseerd in een speciaalzaak).
quote:YellowLemon schreef op 26 juli 2016 @ 13:21:

[...]

Maar gaat die vlieger dan eigenlijk niet alleen op als je mooi vooruitstaande borsten hebt? Die van mij vallen erg naar de zijkant, en wat platter. Ik heb op dit moment 1 BH die ik echt fijn vind, maar die plaatsen ze dus ook meer in vorm mooi wat omhoog.

Ha nu klinkt het echt alsof ik flubertieten heb. Maar zo erg is het nou ook weer niet.ik heb ook zulke borsten en ik zweer bij prima donna. Die bh's hebben een zgn driedelige cup, de zijkanten duwen de boel naar voren en binnen.
Fantasie en Panache hebben ook veel modellen die dat doen! Ik zweer ook bij dat model. (Heb ook brede borsten)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:elninjaa schreef op 28 juli 2016 @ 00:40:

[...]

Ik las je beschrijving van vorm borst. Dan past een halfcup of balconnet mooier dan een zgn full cup model. Zelf ondervonden ( en zo geadviseerd in een speciaalzaak).Bedankt voor de tip! De 75G die ik nu heb, en aan de bovenkant van de cup dus ruimte laten, zouden dus wellicht wel de goede maar zijn, maar niet het goede model... En de 75F die ik heb wel het goede model, maar de verkeerde maat xD 80B daar ga ik mijn borsten niet in proberen te proppen
quote:lux. schreef op 25 juli 2016 @ 11:42:

[...]

Heeft voor mij altijd goed gewerkt om een schatting van de maat te maken. Daarna gewoon kijken welke goed zit (wat ik net al zei). Ik heb echt nog nooit assistentie nodig gehad met een bh kopen. En voldoe aan alle eisen volgens de lijstjes van hoe een bh zou moeten zitten hoor. Zo moeilijk is het allemaal niet.Voor veel vrouwen kloppen die maten totaal niet en komen ze bij een te kleine cup.
Ik heb zelf overigens 70AA en had altijd het idee dat je dan plat moest zijn. Dat ben ik niet. Ik heb eerder kleine puntige puberborstjes. Ik hoop dat een eventuele zwangerschap het ooit nog wat meer maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven