Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
sam ja wat kodak zegt iswaar er zijn ook nederlanders die hun paspoort verliezen kunnenookgewoon eennieuw paspoort aan vragen........

Zo we zijn lekker mat zijnallenaardepublic library geweest downtown.... lekkere menglemoes van mensen.... ik dnek dat ikzelf ereengroter probleemvanmaak dat het is... de jongen gedroegen zich gewoon helemaal geenop merkingen enzo... er was een vrouw di eleuk kon voor lezen.... was echt gezellig... volgende week weer....

nou gisteren kadootjes ingepakt bij barns and nobles..vieltegen joh..maar $20 opgehaald in 5uur..... zucht...appeltaart gaat beter hahahaha..

SFO je kerst kaart is binnen, dank je wel!,..grappig wehebben 2 kerst kaarten...SFO en kodak.... hihihi, de deuris nog zo kaal
Sam zo als Kodak en Dutchie het reeds zeggen, dat moet gewoon kunnen. Ik vond het in begin ook vreemd dat ze hier niet een echte registratie hebben zoals in NL maar elk land heeft zijn eigen wetten.

Voor ons als Expats kunnen we twee dingen doen, dit regelen via consulaat/ambassade. Of in NL naar het stadhuis van Den Haag gaan, NL-ers die namelijk bij de burgelijke stand zijn uitgeschreven ivm vertrek naar een ander land kunnen hier hun paspoort vernieuwen.

De zaterdagavond heb ik overleefd, bleek dat we hier tot gisteren 21.30uur weer het huis vol hadden zitten. En ik had toch zo gehoopt op een zaterdagavond lekker met zijn twee knus op de bank, Nada. Zodra de meute weg was zijn we ook zo de Tub ingesprongen en lekker naar de sterren staren.

Nu stiefdochter lief gisterenavond weer richting Tucson is vertrokken om haar College op te pikken is het weer rustig in de toko en tijd om een kerstboom te scoren. Weet voor velen te vroeg maar daar integen komt die goede oude Sint niet bij ons lang.

Morgen gaan we weer de laatste maand van het jaar in dus nodig tijd om een mooie uitnodigingskaart uit te kiezen die op de bus en/of via de email wordt verstuurd. De meeste weten er wel van maar toch de 17e januari blijft staan.
Dank jullie wel voor jullie vriendelijke hulp so far...

Hij is dus afgelopen vrijdag naar Den Haag geweest, maar daar konden ze hem niet helpen, omdat hij geen inschrijving kan laten zien van Frederick.

Hij zit er dus precies tussenin. Heel vervelend, want hij had inderdaad alles van tevoren geregeld. Hij is al jaren bezig om uit te zoeken met advocaten en dergelijken hoe hij het beste aan een (permanente) verblijfsvergunning kan komen, maar als kleine zelfstandige zonder uitwisseling is dat gewoon niet zomaar geregeld.

We gaan gewoon door, en overal is een oplossing voor, het is alleen heel erg vervelend als je geen status meer hebt zeg maar.

Dank jullie wel voor jullie medewerking. Als er nog iemand andere tips heeft, more than welcome!

dank jullie wel.

xs
Een andere vraag Sam, als je vader zich nu op jouw adres laat inschrijven. Dat kan vaak online met jouw toestemming, dat gebeurt door jouw paspoort gegevens online in te vullen. Dan heeft de man nu een verblijfplaats volgens de burgelijke stand. Vervolgens schrijf je hem weer uit als hij weer naar de States gaat.

Bedoel als de Nederlandse overheid zo moeilijk doen dan zou ik dit gewoon proberen.

Succes
inderdaad, dat ga ik proberen.

heel erg bedankt voor al jullie goede adviezen!

gr, Sam
Mogge, ga K3 doen, een medeforummer heeft dat item onder mijn aandacht gebracht en vond het goed gevonden!

* Koffie, Krabben, Kutwerk *
Enne SFO, succes met het scoren van de boom, hoef ik niet te doen, ik hoef alleen maar de zolder op, doos pakken, uitpakken en boom in elkaar schroeven, klaar.

Zoon is allergisch voor een echte, vandaar de neppert....
Bloes voor mij was een neppert ook goed geweest, echter nu gaan we naar zo'n farm waar ze die krengen kweken.

Je zag hele hordes met families een dagje uit hebben en daar speeld men mooi op in.

Het wordt weer een fraaie dag qua weer, jammer genoeg wel een beetje frisjes. Ik ga er wat van maken.
SFo kom op zeg...een echte is toch moooi,..vergeet de naalden onder je nagels als je de lampjes probeert op te hangen (dutchie stuurt haar kids uit voor zorg naar boven zodat ze ze geen neiuwe woorden leren) daarna al de naalden door je huis,.....en maar volhouden dat je het lekker vidn ruiken

hahaha ik weet er alles van..... wij kopen een kleintje met een kluit er aan ...gaat ie in de tuin..... dus wij "doden" geen boom hier
He ik zie dat bloesie ook al in de kerstsfeer is..hier hangen de lampen ook weer buiten, van de week nog een boom en klaar is kees.

Dutchie en echte vind ik ook het mooist hoor...

SFO, hier is het ook kouder geworden en regent het zelfs..binnenkort weer naar de zoo voor de lichtjes..

OK..we gaan zo eten..daarna shoppen, dochter heeft van het weekend haar verjaardagfeest...leuke ideetjes zijn welkom.
Die mooie dag viel achter af flink tegen, twee t-shirts en een fleece jack moest ik GVD aan om een beetje warm te blijven.

Nu dat er ook meteen van die slechte dagen aankomen zijn wij ook direct de lul wat betreft de warmte in ons huis. In de Bay Area hebben we zo genoemde Spare the Air Days, laten ze nu de wood pellets stove dit jaar ook op de verboden lijst hebben gegooid. ik stook nu de eerste start met de stove en daarna met een verrekte gas kachel grrrrrrrrrrrr.

Ben op het moment bezig met de zoekwoorden van mijn website en wat blijkt ik kan zo weer paar weken als toersit naar Belize, mmmm klinkt goed maar nu even niet.

Daarnaast ga ik mij zo even ergeren aan een van de internet pagina's die de uitnodigen weg moet sturen. Mijn aangegeven email lijst wil er niet in dus zucht met knippen en plakken moet het er in. Niet getreurd, hij komt er z.s.m. aan.
Gaat 'ie lekker mopperpot SFO ?

Jij bent een echt zomermens he? Tjee, je zou bijna kunnen zeggen dat jij last van een winterdip hebt! * Grijns *

Maarre... Uitnodiging is binnen hoor, is je gelukt!

Bloemetje, alleen mijn avatar doet deze week aan de Kerst, de rest van het huis volgt op 6 december. Heb al een paar mooie ballen gekocht, de rest moet nog bij mijn ex van de zolder af geplukt worden.....
SFO wat dennenaalden in je broek zitten hihihihih

Hier is het 20 farenheit...ruilen? hoe warm is het dan 21 jan daar hahahah ik heb een helkel aan k(r)amperen als het koud is...maar een oplossing om goed te slapen dat is je ladder zat te zuipen hahhaahha

ik vins kerst ecth leuk.... maar waar ik een hekel aan heb is eindeloos kerst gejengel op de radio,... kijk pop muziek achtige muziek is af en toe leuk ...maar the elevator music.... hahahaha
Goedenmorgen.

SFO wat is dat bij jullie met die stoves? Ik heb nog altijd een oude antieke kachel waar ik gewoon hout in stook. Heb hem ook aan als het wat kouder is . (gisterenavond nog)

Haha Dutch ik begrijp precies wat je bedoeld met het kerstgejengel. Ik luister hier dan altijd naar Radio 105 dat is lekkere muziek van de jaren 70/80 en soms begin 90. In deze tijd hebben ze dan ook de kerstmuziek .

Mijn Thanksgiving was goed en weer veel te snel voorbij. Werk heeft zich opgestapelt en in deze tijd heb je vele mensen die juist veel hulp nodig hebben. Je merkt dat mensen meer cranky zijn dit tijd van het jaar en ze hebben minder geduld.

By the way ik heb mijn kerstboom ook al staan. Dit is mijn kunst boom,MAAR (dutch ) ik haal ook altijd een echte boom in huis. ruikt heerlijk en is (vind ik) eigenlijk mooier. Maar freak dat ik ben zowel met halloween ben ik ook gek op de kerst.Dus heb mijn kerstboom al staan met thanksgiving (haha) Alleen dit jaar effe niks buien als kleine verlichte boompjes en mijn huis wat verlicht van de outside.That's all.

Vijf uur tijd voor mijn jog. Fijne dag allemaal.
Kodak dat is nou net het probleem, wij hebben sinds jaren een wood pellets stove wat als schone brandstof wordt gezien. Echter nu bij een Spare The Air Day mag je het ding niet aanzetten GVD. En wanneer is het koud in huis, juist op die dagen.

De kerstboom geeft inderdaad een heerlijk geur in de huiskamer en hoop dat ie het volhoudt tot drie koningen.

Heb weinig te melden behalve dat jullie gezien hebben dat ik eindelijk de uitnodiging de deur uit had gestuurd. Moet nog verder met de uitnodigingen want sfo-vrouw moet nog even wat mensen aandragen.

Voor de rest gaat het hier als van ouds, lekker werken en genieten van de Bay Area.
SFO het is 37 degree's hier en het regent ...blehhhhhhhhh kijk het moet voro mijn echt zomer zijn of echt winter met heel veel sneeuw ...dat "er tussen" in weer is neit voor mijn ,....dat hebben we in nederland 80% van de tijd hahahaha

Manlief heeft een vriend die Jewish is en die heeft mijn kerst appel taart dus omgedoopt tot Hanukkah taart.... en ik heb dus 2x zo veel taarten nou voor de kerst periode,... denk dat ik hem maar aan het schillen moet zetten.......hahahaha

Wel suoper want ik zit met deze taarten nog maar $250 van mijn goal af NOOIT gedacht dat het zo snel zou gaan (lucht best op)

Gisteren lekker de AMEX card creditor verrot gescholden... wat een brutale mensen zijn dat zeg,..ik begrijp dat het hun werk is... maar er is een grens zijn tussen proffesioneel blijven en mensen persoonlijk aan vallen..... hij zei dat als ik het me niet kon permiteren dat ik niet 2x per jaar naar nederland moest gaan,..... als of ik het kon helpen dat mijn vader kanker kreeg en vervolgens overleed.... overigens hebben we de AMEX al in zomer van 2006 verknipt.... nu alleen afbetalen... maar tja met de economie in de sloot en dutchies man waar het inkomen nu 1/3 is van wat het was ... komt de morgage eerst... ik hoop echt dat het snel verranderd.. zo veel stress etc....ough
Dutch of het nu AMEX is of de ander instellingen, een persoon die daar werkt moet in iedergeval professioneel blijven. Zou dan ook snel klaar met de persoon zijn en naar de manager vragen. Sfo-vrouw is daar helemaal een goede in, die veegt de vloer met hen aan.

Nu over appeltaarten gesproken, mijn stiefzoon komt gisteren met een dutch apple pie binnen. Ik zei; wat apple pie, this is an appelkruimeltaart. Waarop ik het antwoord kreeg; Yah right, what ever you say honey.Die zullen we zo dan maar eens na het eten in puntjes snijden.

Goed om te horen dat het met je sponser geld goed gaat, ben trots op je Dutch. Moet volgens mij maar eens flink komen juichen daar aan de eindstreep.
tja we hadden de AMEX genomen, konden we lekker airmiles sparen,... en dan goedkoper vliegen... maar ja dat komt on en bijt ons terug in de kont... zucht.... een goed lichtpuntje... heb vandaag tehoren gekregen dat we onze bonus krijgen we hadden een goal dat we moesten halen voor het eind van het jaar! 1600 $ niet slecht he!
Dutch mensen moeten professioneel blijven ten aller tijden.

Ik zou ook gedaan zijn met ze.

En deze dingen helpt hen ook niet in nieuwe klanten .

Dutch had jij niet een page over je sponsorloop.Zou je hem nog eens willen geven.

Haha dutch apple pie .Jullie maken me hongerig. Ik heb hier ook weleens die "dutch" apple pie gehad. Ik vind hem wel goed maar eigen gemaakt toch wat lekkerder.

Op beide werkplekken is het erg druk. Het is het einde van het jaar en het lijkt (nee het is) dat mensen meer depressief zijn in deze tijd van het jaar .Zeker met deze economie. mensen hebben weinig geduld. Ik liep gisteren even naar the mall na mijn werk. Kwam bij een winkel ik weet niet of het Macy's of JC penny's was.Maar goed de verkoopster was bezig met wat klanten die nogal rude tegen haar waren omdat er een artikel niet in de winkel was en wel in the folder stond. Ik kon het niet aan zien . En zei er wat van . Ik zei :" Is this the christmas spirit?" Ze keken me verbouwereert aan en dropen af. Het winkelmeisje bedankte me . Ik kan begrijpen dat je dingen wil hebben ,maar als het er niet is dan is het er niet . Ik ben blij dat mijn kerst niet zo vol is met als deze gifts.

Voor de mensen met kindjes een fijne sinterklaas. Voor mij ligt er een klein pakketje klaar Hmm vraag me af wat het is . (een sint kadootje van mijn (schoon)moedertje.

Een fijne dag allemaal.
Helaas, sinterklaas wist mij niet te vinden, nu maar wachten voor de kerstman.

The Dutch Apple Pie vond ik ook vies tegenvallen, tijd voormij om Oma's recept weer eens naar boven te toveren en zelf wat te maken. Want helaas een appeltaart van Dutchie zit er niet in om die afstand.

Nu kijken of ik mijn eerste klant kan vinden, het adres wat de receptioniste heeft door gemaild klopt niet, lol. Ga er in iedergeval een fijne dag van maken.
Ha,ha, ik heb de appels en de taartix op ht aanrecht klaar liggen! We zijn wel in to the applepie, isn't it?

Maar mooi Dutchie, dat je dicht bij je doel komt!

Kodak, hoop dat je een leuk kado hebt onrvangen?

Ach arme SFO! Moet je wachten tot het Kerstvrouwtje jou gaat verwennen? Gaat vast goed komen!

Wij zijn iig lekker verwend door de Sint. We hebben lekker gegourmet, en nu ga ik zo douchen en naar bedje.

Zoontje heeft grote lol gehad en ligt helemaal voor pampus op bed! En morgen ga ik knetterhard de nieuwe cd van Nickelback draaien! Sint ( ex had mijn lootje getrokken ) was mij goed gezind!
Ja sint heeft mij een leuke quilt opgebracht gemaakt door mijn lieve "schoon" moedertje en daarna ook nog speculaas en een leuke geurkaars met standaard. Ik was dus weer een blije ziel.Haha.

Dus bloessie je zoontje had ook een goede sinterklaas als hij zo knockout is .

Dutch je bent een kanjer dat je het zo allemaal voor elkaar krijgt.

Heb je ook sinterklaas geviert met je kinders?

Bloem hoe is het bij jou. Ook de sinterklaas over de vloer gehad? Of hebben jullie het voorbij laten gaan.Ik geloof dat de Beaverton store altijd een sinterklaas hebben .

SFO het address gevonden waar je moest werken? Of moeten we een vermist flyer maken?

Ben weer vroeg want ik mag dit weekend weer aantreden. Het is koud we hebben vorst gehad.Dus dat wordt een beetje inpakken als ik ga joggen voor mijn werk.

Ben blij dat mijn auto in de garage staat dan hoef ik niet te krabben. (alhoewel overdag het heerlijk weer is 65)

Na mijn werk heb ik een etentje met wat collega's dus dat wordt weer een latertje ( is meestal zo)

Een fijne dag allemaal.
Kodak, dat hoort goed bij jouw en een mooie quilt is natuurlijk nooit weg..wij vieren het zondag, vandaag hebben we het verjaardagsfeestje van mijn dochter die as maandag 5 wordt. Er komen iets van 15 kids en dan nog de volwassenen..een gezellige boel dus..Het is buiten prachtig mooi weer, wel koud..maar beter dit dan regen..

Bloesie, is je zoon weer helemaal bij positieven??

SFO, ik ben helemaal klaar met appeltaart, de vorige week heb ik er eentje gemaakt..daar blijft het dus ook bij..

Hoe was jullie feestje dutchie??

Ik ga hier even wat doen, het feestje begint pas vanmiddag maar de tijd gaat snel..
Kodak het was inderdaad een grote bak want het adres klopte wel, echter zo nu dat het niet op google map, yahoo map en mapquest was te vinden.

Zat er minder dan een halve mijl vandaan toen ik eindelijk de dame op de zaak te pakken kreeg. Echter toen ik vertelde waar ik stond en vroeg welke richting ik op moest stuurde ze mij de verkeerde kant op grrrrrrr. Gelukkig belde de klant toen zelf op en wat bleek ik was niet de eerste die het in de laatste weken was overkomen.

Ben blij dat ik de weg in The City beter ken want daar mag ik maandag weer heen voor een dagje op diverse adressen.

De goed heiligman heeft gisteren ons huis niet bezocht maar wel een Nederlands bezoekje. Via een collega zijn vrouw kwam een dame in onze stad aan mij naam en bracht een Nederlandse karate meester (Shihan) naar ons huis.

De dame in kwestie was verbaast dat wij zo gastvrij waren terwijl ik haar maar een keer had gezien. Eerst een lekker bak soep inclusief een scheut Maggi en na het uitbuiken de hapjes optafel. Sfo-vrouw vind dat ook geweldig en de avond was dan ook geslaagd.

Zo nu even aan de slag om zoveel mogelijk foto's te scoren voor de immigratiedienst tot dat ze er ziek van worden. Want ja deze jongen moet voor eind volgende week een flinke envelope met informatie op de bus hebben gedaan voor mijn definitieve status.

Zou zeggen allemaal een fijn weekend.
Zo vanmiddag toch nog even de hort op geweest en een foto voor de kerst gemaakt. Direct naar WallGreens opgestuurd en hups binnen een uurtje klaar.

Het is bijna tijd voor Saturday Night Live dus ik gaan maar eens achter de buis zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven