Langparkeren in woonwijk

28-07-2016 15:04 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op loopafstand van een treinstation waarvandaan een trein naar Schiphol vertrekt, in een woonwijk met (zoals vaker) geen overschot aan parkeerplaatsen.

3 weken geleden parkeerde er 'sochtends een auto voor mijn deur. Er kwam een gezin uit en er werden koffers uitgeladen. Het gezin wandelde richting station. Nu, 3 weken later dus, staat de auto er nog. Hij neemt 2 parkeerplekken in beslag, want de bestuurder blijkt niet zo goed tussen de lijntjes te kunnen of willen mikken.

Dit gezin gebruikt de parkeerplaats voor mijn huis dus als langparkeerplek. Ik weet dat het mag, daarover gaat dit topic dan ook niet. Ik vind het vooral irritant dat er nu dus te weinig parkeerplekken voor de deur zijn en mijn buren en ik nu regelmatig een straat verder moeten om te parkeren. Ook vind ik het een soort van asociaal, al kan ik niet zo goed benoemen waarom. Ik zou het zelf namelijk niet bedenken om mijn auto voor langere tijd op een dergelijke plek te zetten, omdat je de bewoners tot 'last' bent. Het lijkt me dat dit gezin er zelf ook niet op zit te wachten dat ze verderop moeten parkeren omdat een wildvreemde op vakantie is.

Maar goed, mijn vraag aan jullie is: doen jullie dat ook? Zou je je auto voor langere tijd bij een ander voor de deur zetten tijdens je vakantie?

Ik weet dus dat het mag, lig er ook zeker niet wakker van en heb niet het idee dat ik er over zeik. Vind het hooguit lastig en vroeg me af hoe anderen hierover denken. (En ik hoop maar dat ze niet een jaar op wereldreis zijn gegaan ;) )
Nee, ik zou dit niet doen. Gewoon asociaal. Ik parkeer gewoon betaald op Schiphol en ga zeker niet via een woonwijk reizen om vervolgens met kids en koffers in de trein te stappen. Dan kun je toch net zo goed met de trein vanuit je woonplaats gaan of een Schipholtaxi nemen?
Ja zou ik geloof ik wel doen, maar dan wel netjes parkeren!
Ik vind het ergens wel slim bedacht eigenlijk, zou er zelf nooit op komen in elk geval. Maar wel onaardig ja, dat ook.
Ik heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk, vind het wel een goede tip eigenlijk om parkeerkosten uit te sparen ;)

Maar als antwoord op je vraag, nee ik doe dat dus niet. Ik parkeer op de parkeerplaats van het vliegveld, ik neem het OV naar t vliegvel of ik laat me er door iemand heenbrengen en weer ophalen.

Je zou bv. een briefje op de auto kunnen plakken met het verzoek niet meer op een privéparkeerplaats lange tijd te parkeren.
Ik vind het ook asociaal. Voor een paar dagen zou ik het nog acceptabel vinden (maar wel knieperig). Maar voor meerdere weken vind ik gewoon tokkie gedrag. Echt een ikke ikke ikke mentaliteit. Ik ben zo'n zeur die een briefje op de voorruit zou zetten of ze zou aanspreken als ik ze weer zou zien
Tja, lastig. Ik zou het zelf niet zo snel doen, omdat ik wel eens gehoord heb dat mensen auto's beschadigen op plekken waar "vreemde" auto's lang staan ook vlak bij Schiphol inderdaad. Maar ik doe het zelf ook een soort van. Mijn werk is in het centrum van een plaats waar je betaald parkeren hebt. Ik zet hem dan een paar straten verderop waar het gratis parkeren is. Maar is ook weer anders omdat die mensen overdag naar hun werk zijn en Wanneer ik om 16:30 weg ga; zij daar weer kunnen parkeren. Dus nee zou het niet doen.
quote:Razzmatazz schreef op 28 juli 2016 @ 15:10:

Ik heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk, vind het wel een goede tip eigenlijk om parkeerkosten uit te sparen ;)

Maar als antwoord op je vraag, nee ik doe dat dus niet. Ik parkeer op de parkeerplaats van het vliegveld, ik neem het OV naar t vliegvel of ik laat me er door iemand heenbrengen en weer ophalen.

Je zou bv. een briefje op de auto kunnen plakken met het verzoek niet meer op een privéparkeerplaats lange tijd te parkeren.????
En dan ook nog zo aso slecht parkeren dat ze twee plekken bezet houden. Zou er ook geïrriteerd van raken.
Toen hier 2 of 3 weken een onbekende auto in de straat stond, heeft een buurman de politie gebeld. Hij dacht dat de auto misschien gestolen was en achter gelaten (of dit zei hij maar tegen de politie ) maar de politie kon checken van wie hij was en dat de eigenaar in de buurt woonde. Nou was het best een sjofele auto...
quote:Razzmatazz schreef op 28 juli 2016 @ 15:10:

Je zou bv. een briefje op de auto kunnen plakken met het verzoek niet meer op een privéparkeerplaats lange tijd te parkeren.

Het is geen privéparkeerplaats, gewoon zo'n rijtje vakken voor een rij huizen.

Ik schrik er van dat ik mensen op ideeën breng, staat het volgend jaar dan helemaal vol met vakantieparkeerders?!
Nee, ik vind het ronduit aso.
Ik zou dat wel doen. Vriendin van mij zet ook altijd haar auto bij ons voor de deur als ze gaat vliegen (en werkt in de reisbranche). Vroeger zat er een restaurant bij ons in de straat, als je dan rond etenstijd thuis kwam kon je ook nooit voor de deur parkeren dat gaf min of meer het zelfde effect.

Gevoelsmatig staat een auto in een woonwijk gezien de sociale controle veiliger dan op een parkeerplaats ergens achteraf. Ik zou dan wel altijd netjes in de vakken parkeren (maar doe ik sowieso).

Een briefje er op plakken met het verzoek niet op een privé parkeerplaats te parkeren slaat natuurlijk nergens op. Het is toch gewoon openbare ruimte. Of staat die auto op privé terrein, dan is het wel raar.
Tja, netjes is het zeker niet en ik zou het oo niet doen. Maar ik vrees dat je weinig kunt, het is tenslotte een woonwijk met vrij parkeren. Hooguit een briefje onder de ruitenwisser doen?

Overigens roep je heel hard dat je er niet wakker van ligt en niet zeikt maar de irritatie spat van het scherm
Kun je geen melding maken bij de politie. Onbekende auto staat hier al 3 weken, wellicht gestolen? En fout geparkeerd.. bla bla

Misschien dat ze na een fout parkeerbon de volgende keer zich wel bedenken.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
quote:_origami_ schreef op 28 juli 2016 @ 15:13:

[...]

Het is geen privéparkeerplaats, gewoon zo'n rijtje vakken voor een rij huizen.

Ik schrik er van dat ik mensen op ideeën breng, staat het volgend jaar dan helemaal vol met vakantieparkeerders?!

OK, dat had ik niet begrepen ;)

nee hoor wees maar niet bang, ondanks dat ik het een slim idee vind, zou ik mijn auto nooit onbeheerd 3 weken in een vreemde wijk laten staan, doodsbang dat er wat mee zou gebeuren (beschadigingen, diefstal enz.) In een parkeergarage staat hij toch wat veiliger, denk ik zo.
quote:Kirikou schreef op 28 juli 2016 @ 15:15:

Overigens roep je heel hard dat je er niet wakker van ligt en niet zeikt maar de irritatie spat van het scherm Oh echt? Bijzonder hè, dat tekst zo werkt Was gewoon echt benieuwd hoe men er hier over dacht, dit topic was zéker niet nodig om mijn (niet aanwezige) frustaties te uiten.
quote:_origami_ schreef op 28 juli 2016 @ 15:19:

[...]

Oh echt? Bijzonder hè, dat tekst zo werkt Was gewoon echt benieuwd hoe men er hier over dacht, dit topic was zéker niet nodig om mijn (niet aanwezige) frustaties te uiten.Bijvoorbeeld: want de bestuurder blijkt niet zo goed tussen de lijntjes te kunnen of willen mikken.

Joh, als je het niet irritant vond had je geen topic geopend toch? Maakt ook niet uit, ik snap je!

En ik ben inderdaad benieuwd hoe lang ze weg zijn. Wie weet zo lang dat betaald parkeren onbetaalbaar was....
Wel slim bedacht, maar als ik dat zou doen zou ik wel netjes parkeren dat er nog een auto bij kan. Hier in de straat parkeren wij (alle bewoners) creatief en krijgen wij vier auto's in drie parkeerplekken en vijf auto's in vier parkeerplekken
Ja, dat zou ik ook bloedirritant vinden! Bij vrienden van ons gebeurt dit ook regelmatig. Er zijn standaard te weinige parkeerplaatsen in de straat en als er dan ook nog een aantal vreemde auto's staat voor een x aantal dagen of weken omdat men de bus naar Schiphol pakt....grrr. En dan ook nog eens buiten het parkeervak parkeren omdat men te belazerd is om netjes te parkeren. Dat vind ik asociaal. Houd een beetje rekening met elkaar en parkeer dan ergens waar je niemand tot last bent of inderdaad op Schiphol. Wanneer er parkeerruimte genoeg is in de straat, is het uiteraard geen enkel probleem maar helaas is dat in onze buurt niet zo.
Ik vind het ook aso en zou het zelf niet doen, ook veel te bang dat er iets mee zou gebeuren. Overigens gebeurt het ook vaak in woonwijken rondom voetbalstadions. Dan kun je in zo n wijk op zondagmiddag je kont niet keren. Is natuurlijk maar voor een middag maar wel irritant. In arnhem rijdt er dus politie rond in die wijken om supporters naar de officiele parkeerplek te krijgen.
Ik ken diverse mensen die dat altijd doen

Ik vind het zelf ook erg asociaal eerlijk gezegd
Tja je moet wat met die overdreven parkeertarieven van tegenwoordig. Dit neigt inderdaad wel naar overdreven knieperig, maar ik snap het wel. 3 weken parkeren op schiphol kost je zo 150 euro.

Erg hoor dat je een stukje verder moet lopen, sterkte met alles..
Daar parkeren vind ik slim, aso voor een paar weken ja, maar slim. Had het zelf niet bedacht. Dubbelparkeren is gewoon zwaar irritant en gewoon een overtreding. Maar ach, na drie weken zal het nu vast niet lang meer duren voordat ze terug zijn van vakantie. Of ze moeten geëmigreerd zijn
Ik zou een folder van een cursus netjes parkeren of zo onder zijn ruitenwisser doen. Of een boete fabriceren.

Irritant en als ik het zou doen, zou ik netjes parkeren. Zeker als ie er zo lang staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven