
Ziggo opzeggen, alternatief?
woensdag 27 juli 2016 om 10:28
Ik heb al 2,5 jaar een abonnement bij Ziggo met internet en tv. Ik heb gekozen voor het meest standaardpakket van Ziggo en ben er redelijk over te spreken (alleen niet over de service). Hetgeen waar ik nu over struikel is dat mijn maandelijkse rekening nu voor de zoveelste keer is verhoogd. Ik zit nu op 44,95 per maand en dit lijkt wel steeds duurder te worden. Ik ben nu op zoek naar een alternatief voor internet en TV, gewoon standaardzenders (stuk of 30 zijn dat er geloof ik?). Wil wel een goede verbinding behouden uiteraard. Wat hebben jullie en wat betalen jullie per maand aan dit abonnement?
Live Laugh Love

donderdag 28 juli 2016 om 06:15
donderdag 28 juli 2016 om 06:27
quote:Noekse schreef op 27 juli 2016 @ 10:35:
Een bekend probleem, tip bel eens met Ziggo dat je al zo lang lid bent en wel weer eens een actie wilt. Dit laatste ook gedaan en na vijf minuten had ik voor een half jaar weer korting. Moet dan wel een jaar lid blijven maar dat is altijd nog beter dan stil zwijgend het zelfde te blijven betalen.
Dit!
Of je belt dat je wilt opzeggen omdat het ergens anders veel goedkoper kan. Doen ze je weer een aanbieding. Medewerker van Ziggo raadde mij dat zelfs aan "over een jaar gewoon weer bellen hoor mevrouw".
Denk dat een heleboel mensen dit niet weten en dus geld laten liggen...
Een bekend probleem, tip bel eens met Ziggo dat je al zo lang lid bent en wel weer eens een actie wilt. Dit laatste ook gedaan en na vijf minuten had ik voor een half jaar weer korting. Moet dan wel een jaar lid blijven maar dat is altijd nog beter dan stil zwijgend het zelfde te blijven betalen.
Dit!
Of je belt dat je wilt opzeggen omdat het ergens anders veel goedkoper kan. Doen ze je weer een aanbieding. Medewerker van Ziggo raadde mij dat zelfs aan "over een jaar gewoon weer bellen hoor mevrouw".
Denk dat een heleboel mensen dit niet weten en dus geld laten liggen...
donderdag 28 juli 2016 om 11:28
quote:Bugs_Bunny schreef op 28 juli 2016 @ 06:15:
[...]
het gaat om de diensten, niet om de distributie. Ziggo heeft vrij veel concurrenten en is dus geen monopolist.
Als kabelaar wel na de fusie met UPC en Vodafone, daarnaast blijft het vreemd dat KPN hun netwerk moeten openstellen maar
andersom niet.
Je krijgt af en toe het idee hier dat we buitenlandse bedrijven voortrekken ten kosten van de Nederlandse bedrijven.
[...]
het gaat om de diensten, niet om de distributie. Ziggo heeft vrij veel concurrenten en is dus geen monopolist.
Als kabelaar wel na de fusie met UPC en Vodafone, daarnaast blijft het vreemd dat KPN hun netwerk moeten openstellen maar
andersom niet.
Je krijgt af en toe het idee hier dat we buitenlandse bedrijven voortrekken ten kosten van de Nederlandse bedrijven.

donderdag 28 juli 2016 om 11:54
quote:forumdame2011 schreef op 28 juli 2016 @ 06:27:
[...]
Dit!
Of je belt dat je wilt opzeggen omdat het ergens anders veel goedkoper kan. Doen ze je weer een aanbieding. Medewerker van Ziggo raadde mij dat zelfs aan "over een jaar gewoon weer bellen hoor mevrouw".
Denk dat een heleboel mensen dit niet weten en dus geld laten liggen...
Ik had er juist spijt van dat we van Telfort waren overgestapt naar ziggo,ik heb het indertijd gedaan voor mijn man elke keer gezeik , maar toen bleek dat de snelheid van internet bij Telfort sneller werd en we eigenlijk wel belachelijk veel moesten betalen bij Ziggo zijn we overgestapt met de wetenschap dat er wel een aanbieding aan zou komen, die konden ze mooi in een donker gat stoppen.
Nooit geen spijt gehad dat we weer overgestapt zijn naar Telfort we zijn in een jaar tijd €96,- goedkoper uit geweeest, meer zenders ,internetsnelheid is groter en last but not least kunnen kiezen wat we er gratis bij wilden hebben 3zenders van HBO of verdubbeling van belminuten of mbs ,nooit meer Ziggo.
[...]
Dit!
Of je belt dat je wilt opzeggen omdat het ergens anders veel goedkoper kan. Doen ze je weer een aanbieding. Medewerker van Ziggo raadde mij dat zelfs aan "over een jaar gewoon weer bellen hoor mevrouw".
Denk dat een heleboel mensen dit niet weten en dus geld laten liggen...
Ik had er juist spijt van dat we van Telfort waren overgestapt naar ziggo,ik heb het indertijd gedaan voor mijn man elke keer gezeik , maar toen bleek dat de snelheid van internet bij Telfort sneller werd en we eigenlijk wel belachelijk veel moesten betalen bij Ziggo zijn we overgestapt met de wetenschap dat er wel een aanbieding aan zou komen, die konden ze mooi in een donker gat stoppen.
Nooit geen spijt gehad dat we weer overgestapt zijn naar Telfort we zijn in een jaar tijd €96,- goedkoper uit geweeest, meer zenders ,internetsnelheid is groter en last but not least kunnen kiezen wat we er gratis bij wilden hebben 3zenders van HBO of verdubbeling van belminuten of mbs ,nooit meer Ziggo.
zondag 31 juli 2016 om 00:01

zondag 31 juli 2016 om 00:20
zondag 31 juli 2016 om 07:36
quote:Vlinder1963 schreef op 31 juli 2016 @ 00:09:
[...]
Nee Ziggo is met UPC samen gegaan,en de klanten van UPC zijn daar begrijpelijk niet blij mee, kost meer voor minder dan ze hadden.
Ziggo klanten waren ook niet blij want de pakketten werden gelijkgetrokken, waardoor we leuke zenders kwijtraakten.
Waarom hebben ze in godsnaam toestemming gekregen voor een fusie met Vodafone?
Ik vind dat het zo langzamerhand wel tijd wordt om die kartelvorming via fusies een halt toe te roepen. Straks is er op de hele telefonie- internet- en Tv markt, (die ook nog eens ongemerkt is samengevoegd door die malle drie in één pakketten), helemaal geen keuze meer. En net als bij ziektenkostenverzekeringen die allemaal van een paar hele grote marktpartijen zijn, wordt het daar voor de consument alleen duuder en slechter van.
[...]
Nee Ziggo is met UPC samen gegaan,en de klanten van UPC zijn daar begrijpelijk niet blij mee, kost meer voor minder dan ze hadden.
Ziggo klanten waren ook niet blij want de pakketten werden gelijkgetrokken, waardoor we leuke zenders kwijtraakten.
Waarom hebben ze in godsnaam toestemming gekregen voor een fusie met Vodafone?
Ik vind dat het zo langzamerhand wel tijd wordt om die kartelvorming via fusies een halt toe te roepen. Straks is er op de hele telefonie- internet- en Tv markt, (die ook nog eens ongemerkt is samengevoegd door die malle drie in één pakketten), helemaal geen keuze meer. En net als bij ziektenkostenverzekeringen die allemaal van een paar hele grote marktpartijen zijn, wordt het daar voor de consument alleen duuder en slechter van.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.


zondag 31 juli 2016 om 09:05
Ik moet het afkloppen maar ik ben tevreden over Ziggo. Inderdaad een half jaar korting gekregen na gebeld te hebben. Kon de gratis virussoftware niet downloaden, ze hebben er alles aan gedaan om het werkend te krijgen en uiteindelijk gelukt. Had een probleem met een kabeltje en kreeg gratis 5 verschillende toegestuurd voor de zekerheid. Etc Ik hoor over Vodafone inderdaad dat die nog niet supergoed werken. Opstartproblemen wellicht.
zondag 31 juli 2016 om 10:13
zondag 31 juli 2016 om 17:15
quote:honingbijtje schreef op 27 juli 2016 @ 10:34:
Ziggo wordt idd steeds duurder,maar alternatieven, combi tv/ internet zijn in totaal dan nog weer duurder. Ziggo is een monopolist en ik baal ervan, maar het is niet anders.Ziggo is geen monopolist. Dat anderen in bepaalde regio's niets aanbieden is niet de schuld van Ziggo. Ziggo zou een monopolist zijn als de het bewust tegenhouden dat anderen iets kunnen/mogen aanbieden (dus als ze misbruik maken van hun marktpositie). Als anderen niets aanbieden is dat omdat er geen business case is voor investeringen (bijvoorbeeld omdat een gebied te ver weg ligt).
Ziggo wordt idd steeds duurder,maar alternatieven, combi tv/ internet zijn in totaal dan nog weer duurder. Ziggo is een monopolist en ik baal ervan, maar het is niet anders.Ziggo is geen monopolist. Dat anderen in bepaalde regio's niets aanbieden is niet de schuld van Ziggo. Ziggo zou een monopolist zijn als de het bewust tegenhouden dat anderen iets kunnen/mogen aanbieden (dus als ze misbruik maken van hun marktpositie). Als anderen niets aanbieden is dat omdat er geen business case is voor investeringen (bijvoorbeeld omdat een gebied te ver weg ligt).
zondag 31 juli 2016 om 17:16
zondag 31 juli 2016 om 17:18
quote:merano schreef op 27 juli 2016 @ 15:15:
Ik betaal bij Ziggo per acceptgiro. Eens in het kwartaal. Laatst plotseling eenzijdig de mededeling dat dat voortaan alleen nog per maand kon. Dat betekent dus iedere maand extra kosten voor de factuur. Ik vond het een klotestreek, gewoon pesten, want voordeel heeft het niet voor hen.
Dus ik wil eigenlijk ook wel weg daar.Denk je nu werkelijk dat bedrijven gaan "pesten"? Die kijken gewoon naar wat bedrijfseconomisch het beste is. Die gaan niet op basis van emoties (want dat is pesten) handelen. Alleen mensen onderling pesten.
Ik betaal bij Ziggo per acceptgiro. Eens in het kwartaal. Laatst plotseling eenzijdig de mededeling dat dat voortaan alleen nog per maand kon. Dat betekent dus iedere maand extra kosten voor de factuur. Ik vond het een klotestreek, gewoon pesten, want voordeel heeft het niet voor hen.
Dus ik wil eigenlijk ook wel weg daar.Denk je nu werkelijk dat bedrijven gaan "pesten"? Die kijken gewoon naar wat bedrijfseconomisch het beste is. Die gaan niet op basis van emoties (want dat is pesten) handelen. Alleen mensen onderling pesten.


maandag 1 augustus 2016 om 17:21
quote:poldervrouw schreef op 01 augustus 2016 @ 15:04:
Als je geen supersnel internet wil kan je eigenlijk overal wel terecht.
En als je boven de 40 MB/s en een paar TV zenders ( minimaal pakket zou prima zijn) wil bijna nergens voor een normaal bedrag.
Er is ook een raar gat tussen de 30/40 Mb/s en 100 MB/s en hoger.
Er zit geen pakket tussen met 60 MB/s en een beperkt zender pakket. Los is ook amper nog te regelen of gewoon echt heel duur.
Maar we wachten gewoon af. Of we gooien eerdaags alle TV eruit en doen het met Netflix en NLziet app ect. En dan los internet.
Voor nu hebben we snel en toereikend internet ( maar kan echt wel minder zolang wel boven de 40 Mb/s blijft) en tv voor 50 euro.
Nog geen glasvezel ook. We zitten het nog wel even uit.
Ben wel benieuwd wat KPN tegen je zegt TO.
Als je geen supersnel internet wil kan je eigenlijk overal wel terecht.
En als je boven de 40 MB/s en een paar TV zenders ( minimaal pakket zou prima zijn) wil bijna nergens voor een normaal bedrag.
Er is ook een raar gat tussen de 30/40 Mb/s en 100 MB/s en hoger.
Er zit geen pakket tussen met 60 MB/s en een beperkt zender pakket. Los is ook amper nog te regelen of gewoon echt heel duur.
Maar we wachten gewoon af. Of we gooien eerdaags alle TV eruit en doen het met Netflix en NLziet app ect. En dan los internet.
Voor nu hebben we snel en toereikend internet ( maar kan echt wel minder zolang wel boven de 40 Mb/s blijft) en tv voor 50 euro.
Nog geen glasvezel ook. We zitten het nog wel even uit.
Ben wel benieuwd wat KPN tegen je zegt TO.

dinsdag 2 augustus 2016 om 14:51
quote:Lady_Vintage schreef op 27 juli 2016 @ 11:45:o
Wij zijn net overgestapt van Ziggo naar Vodafone. Wat een verademing! Niet heel veel goedkoper, maar wel een stuk beter en fijner zenderaanbod. Bovendien betere klantenservice.Dan ben jij blijkbaar niet op de hoogte dat ziggo met Vodafone gaat fuseren. Dus straks heb je gewoon weer ziggo tv.
Wij zijn net overgestapt van Ziggo naar Vodafone. Wat een verademing! Niet heel veel goedkoper, maar wel een stuk beter en fijner zenderaanbod. Bovendien betere klantenservice.Dan ben jij blijkbaar niet op de hoogte dat ziggo met Vodafone gaat fuseren. Dus straks heb je gewoon weer ziggo tv.
dinsdag 2 augustus 2016 om 21:07
Ik zit al bijna 10 jaar bij ziggo en heb nog nooit problemen gehad.Ik heb ook geen andere provider gevonden die kan tippen aan het aanbod van ziggo. Als ik bijvoorbeeld bij kpn hetzelfde zou nemen, zou ik behoorlijk bij moeten betalen.Ik zeg niet dat ziggo goedkoop is, maar ik heb wel alles, En ik had net weer 4 maanden hbo gekregen , met 50% korting ,en daarvoor film1 , 4 maanden met 50% korting.Vorig jaar kreeg ik de nieuwe horizon box met een half jaar gratis hbo filmkanaal.De internet is fantastisch met 150 mbbits, ik heb alleen geen telefoon bij hun, dat heb ik bij telfort en daar ben ik ook heel tevreden mee.En ik denk niet dat ik ooit overstap, iets wat bij mij goed werkt , wil ik houden.
