excuus niet voldoende?

05-12-2008 13:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik wil graag jullie mening over het volgende...

Een overbuurvrouw van mij vroeg me vorige week om donderdag(gisteren dus) even ergens wat te gaan drinken.

Ik heb op het moment een hele moeilijke tijd en het leek haar leuk om eens wat leuks te gaan doen, hartstikke lief van haar!

Slik, nou komt het, ik ben het vergeten.

Door alle toestanden en geregel gisteren heb ik er niet meer aan gedacht, resultaat is dat zij nu kwaad is en terecht.

Ik heb haar meteen gebeld gisteren om mijn excuus aan te bieden, voelde me vreselijk en heb dat ook gezegd.

Ik hoorde door de telefoon dat ze kwaad bleef en heb haar toen nog een keer teruggebeld omdat dat me niet lekker zat, dus nogmaals verteld dat het me speet en dat ik me er erg rot onder voelde, maar het werd niet geaccepteerd....ze blijft kwaad.

Uiteindelijk aan het eind van het gesprek heb ik haar gevraagd wat ze nu van me verwachte, moet ik op mijn knieen?

Nou ja goed wat vinden jullie hiervan, is het terecht dat ze zo kwaad blijft, ligt het aan mij onderschat ik het misschien of moet ik het laten gaan?
Ik denk dat mevrouw zich een beetje aanstelt, je hebt al 2 keer je excuus aangeboden. Tuurlijk is het niet leuk, maargoed, het lijkt me ook weer niet het einde van de wereld.
Ze stelt zich aan ja.

Het is niet leuk, maar kan gebeuren toch?
De soep wordt nooit zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Zou dus een weekje (of twee) wachten, en misschien dan weer eens contact opnemen.
Ik vind dat ze overdrijft. Hartstikke sneu voor haar, maar kom op zeg! Iedereen vergeet weleens wat en als jij inmiddels al twee keer je excuses hebt aangeboden lijkt me dat echt wel voldoende. Ik kan sowieso slecht tegen dit soort dingen. Ik doe zelf in ieder geval nooit moeilijk wanneer een vriendin een afspraak vergeten is en mijn vriendinnen gelukkig ook niet.
Tja het is inderdaad lullig dat je het bent vergeten, maar je hebt haar tot twee keer tot opgebeld om te zeggen dat het je spijt en dat is in mijn ogen echt genoeg hoor!

Als ze nog steeds kwaad is vind ik dat ze echt overdrijft.
"Ik heb op het moment een hele moeilijke tijd en het leek haar leuk om eens wat leuks te gaan doen, hartstikke lief van haar!"

Uit deze zin maak ik op dat jouw buurvrouw je heeft uit gevraagd juist omdat je een moeilijke periode hebt. Hartstikke lief en goed bedoeld maar ook des te meer reden om je excuses te accepteren en daar niet boos over te blijven.

Ik vind het een behoorlijk overtrokken reactie van haar. Ik ben ook wel eens een afspraak vergeten hoor. Zelfs in de beste tijden. Wie niet zou ik zeggen.

Niet meer druk om maken hoor, jij hebt genoeg andere zaken aan je hoofd. Vraag haar gewoon of ze een nieuwe afspraak wil maken. Doet ze daar moeilijk over, jammer dan. Meer kun je niet doen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@kaatje85

Nee dat vind ik dus ook, trek het me wel heel erg aan maar aan de andere kant, ik zou zelf ook niet zo gereageerd hebben.

Kan niet meer doen dan mijn excuses aanbieden voelde me al rot genoeg, maar blijkbaar is het niet voldoende.
Laat dat háár probleem zijn Maine. Twee keer excuses maken moet echt wel volstaan.
Erg lief van je buurvrouw om je op te vrolijken en ergens wat te gaan drinken.

Aha..jij nou net die afspraak vergeten…

Netjes van je dat je je excuses hebt aangeboden, en nogmaals hebt gebeld.

Iedereen vergeet toch weleens wat? En maakt fouten.

Dus als ik jou was..laat je buurvrouw maar even afkoelen, en wacht maar tot ze weer contact met jou opneemt. Want jij hebt je best gedaan!!
laat het even (een paar dagen) rusten. Logisch dat ze ook de tweede keer boos was. Je hebt twee keer je excuses gemaakt in een zeer korte tijd. Ze moet even de tijd hebben om de boosheid te laten zakken.

Ze voelt zich waarschijnlijk gekwetst, ze had zin in de avond, wou jou opvrolijken en door het te vergeten lijkt het alsfo je haar niet belangrijk vindt.

Gooi over een paar dagen een kaartje door de brievenbus met het initiatief voor een nieuwe afspraak erop. Ga ook niet boos worden op haar.
Jullie hebben gelijk, trek me dat soort dingen teveel aan, kan gewoon niet meer doen dan mijn excuus aanbieden en idd tot 2 keer toe heb ik dat gedaan.

Als het andersom was geweest had ik daar ook niet zo overtrokken op gereageerd, nee er zijn al genoeg zaken om je druk over te maken echt belangrijke dingen....

Bedankt voor jullie reacties, begon een beetje te twijfelen aan mezelf.
Heel vervelend en begrijpelijk dat ze teleurgesteld is/was omdat ze jou een plezier wilde doen, maar he!! Je hebt direct gebeld dat het je het rot vond dat je het vergeten was, daarna nog een keer. Dus laat haar woede even betijen. Als ze je beter kent weet ze toch dat je het niet met opzet hebt gedaan? En kom op zeg, het is natuurlijk niet leuk maar geen kwestie van ........ tenzij het wekelijks/maandelijks gebeurd.

Bel over een paar dagen nog even of ze nog kwaad is. Maar in mijn ogen een beetje overtrokken reactie als het gegaan is zoals je beschrijft, kan gebeuren, ook al is het niet leuk!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ps, mocht ze het je wel vergeven en jullie maken een nieuwe afspraak, vraag iemand of ze je even willen bellen om je eraan te herinneren. Of zet een alarm in je mobiel, dat het je bij haar niet nog een keer per ongeluk overkomt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Liselotte4 schreef op 05 december 2008 @ 14:02:

laat het even (een paar dagen) rusten. Logisch dat ze ook de tweede keer boos was. Je hebt twee keer je excuses gemaakt in een zeer korte tijd. Ze moet even de tijd hebben om de boosheid te laten zakken.

Ze voelt zich waarschijnlijk gekwetst, ze had zin in de avond, wou jou opvrolijken en door het te vergeten lijkt het alsfo je haar niet belangrijk vindt.

Gooi over een paar dagen een kaartje door de brievenbus met het initiatief voor een nieuwe afspraak erop. Ga ook niet boos worden op haar.

Hoi Liselotte

Het was 's middags maar goed maakt niet uit.

Ik laat het nou maar aan haar over.

Ik begrijp best wel dat ze gekwetst is maar ga me nu niet voor een derde keer op mijn knieen heb mijn best gedaan wat dat betreft.

Ach ik zie het wel, hoop dat ze zelf komt
Logisch dat je het je aantrekt. Het is nooit leuk als iemand op deze manier boos op je is.

Het enige wat ik zelf misschien anders gedaan zou hebben is even naar haar toe lopen ipv door de telefoon. Je zegt dat het je overbuurvrouw is dus dat is geen moeite. Als je persoonlijk je excuses aanbiedt is misschien toch wat prettiger.

Ik zou dan ook niet over enige tijd een kaartje in de bus doen om een nieuwe afspraak te maken. Gewoon even binnen lopen.
quote:mylenevalerie schreef op 05 december 2008 @ 14:13:

Ps, mocht ze het je wel vergeven en jullie maken een nieuwe afspraak, vraag iemand of ze je even willen bellen om je eraan te herinneren. Of zet een alarm in je mobiel, dat het je bij haar niet nog een keer per ongeluk overkomt.

Helemaal geen gek idee zal me geen tweede keer gebeuren!

Maar ik weet het niet hoor, ik zie haar er zomaar voor aan om kwaad te blijven er kwam echt geen vriendelijk woord uit.

Afwachten maar.

Was trouwens de eerste keer dat me dat gebeurde.
@growing

ze was pas laat thuis en ik zat al in mijn ouwe kloffie, maar misschien was dat het wel hoor.

Heb er niet over nagedacht verwachte ook niet dat ze zo kwaad zou zijn anders was ik er wel even heen gelopen.
Sommige mensen doen leuke dingen voor andere mensen vooral voor zichzelf. Zij wilde jou helpen, een hart onder de riem steken in een moeilijke tijd. Maar haar goede bedoelingen bleven steken toen jij het vergat. Laten dat nu juist de momenten zijn waarop je je empathie aan een ander moet laten zien! Iemand uitnodigen voor een leuk uitje is niet zo moeilijk, je eigen ego inslikken als diegene jou vergeet is lastiger.

Ik maak allang moeilijke tijden door en dat betekent dat ik regelmatig dingen vergeet. Echt heel vervelend, maar ik kan van vriendinnen alleen maar op begrip rekenen. Als je veel aan je hoofd hebt, is er soms gewoonweg geen ruimte om die andere informatie op te slaan. Daarom is een mobiel of agenda wel een must, inderdaad
Ga in therapie!
Je kunt ook niet in buurvrouws hoofd kijken. Misschien had die zich ook wel enorm op het uitje verheugd, van alles gepland, oppas voor haar kinderen gezocht..

Of misschien laten menasen har regelmatig zitten en waqs jij net ff de druppel.

Is niet jouw probleem op zich, maar vind het oneerlijk om te zeggen dat buuf overdrijft en zich aanstelt. ZIj was toen ff heel boos. Laat haar idd even afkoelen. jij hebt je excuses aangeboden, zij is niet verplicht ze (meteen) te accepteren, maar de bal ligt nu wel bij haar. Nodig haar over een weekje eens uit om op jouw initiatief ierts te gaan doen en zorg dat je het dan niet vergeet.
quote:Nelladella1 schreef op 05 december 2008 @ 13:53:

De soep wordt nooit zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Zou dus een weekje (of twee) wachten, en misschien dan weer eens contact opnemen.Zie mijn motto!
Ik zou inderdaad even wachten en dan zelf initiatief nemen om iets met haar te gaan doen.

Iemand heeft mij ook wel eens laten zitten, terwijl ik voor die afspraak iets anders (belangrijks) had afgezegd. Dan ben ik ook echt wel even pissig. Dus laat 'r maar even, zou ik zeggen.
quote:eleonora schreef op 05 december 2008 @ 14:50:

[...]

Zie mijn motto! haha, ik dacht ook al, "dat is het motto van eleonora"
En ze kon niet even bij je langs gaan, als buuf zijnde, om te vragen waar je bleef/was/uithing, aangezien jullie een afspraak hadden..?
Wat is de context van dit verhaal? Je buurvrouw en jij hebben kennelijk en goed contact met elkaar anders had zij niet eens geweten dat jij momenteel een moeilijke tijd doormaakt. Als je vaker afspraken vergeet kan ik me haar reactie al beter voorstellen. Als zij zich enorm heeft moeten inspannen om jullie afspraak door te laten gaan zou ik ook al meer begrip hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven